Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorstellen: Anna

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
AnnaAbbuhl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Voorstellen: Anna

Bericht door AnnaAbbuhl »

Ik ben Anna, 43 jaar en getrouwd sinds afgelopen april met een Amerikaan, geboren en getogen in San Diego maar al 14 jaar woonachtig in Nederland.

Waarom op dit forum? We willen in zomer 2014 met ons gezin naar Californië en o.a. San Fransisco, Los Angeles, San Diego maar ook Las Vegas (Nevada) en hopelijk Grand Canyon (Arizona) bezoeken. Ons gezin is groot en ik vind het een enorme uitdaging om voor ons goede accomodatie te vinden op onze ontdekkingsreis en het daarbij ook nog betaalbaar te houden. Mijn idee was een camper huren en dan toeren maar ons gezin bestaat uit 7 personen en Richard ziet er niet veel in om een mega-camper over drukke wegen te moeten besturen.

Ik hoop veel informatie, tips en adviezen hier op te kunnen doen. Hoewel mijn man dus een Amerikaan is, heeft hij nooit zoiets met (veel) kinderen gedaan wat alles echt in een heel ander perspectief zet :D Hij kan nu niet even bij familie/vrienden overnachten zoals voorheen, daar zijn we met teveel voor. Het liefst organiseer ik zelf dus alles is welkom aan ideeën en ik zal ook veel gaan lezen op dit forum de komende maanden.
USInsider
Amerika-expert

Re: Voorstellen: Anna

Bericht door USInsider »

Annma, welkom op het AA forum !

Als ik jou was zou ik de kosten van de huur van de camper, plus kosten van campings etc. eens op een rijtje zetten en dan kijken wat een minibus huren plus goedkopere hotels (zeven mensen kan in principe in twee kamers dacht ik ?) je zou kosten. Voor de minibus zul je ook goedkoper uit zijn mbt. verzekeringen en brandstof denk ik.
Zo'n camper is prima op de grotere wegen maar als je door een stad gaat rijden....

Ideetje: als je man in een plaats meerdere goede kennissen heeft zou je de familie misschien kunnen verdelen ?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Welkom Anna.

Op reis met een groot gezin is altijd een uitdaging. Wij zijn een samengesteld gezin en gaan as januari met de oudsten, 5 kinderen + verkering + wij = 8 personen voor het eerst op een cruise met z'n allen.

Volgens mij zou je ook een grotere SUV kunnen huren en hotels boeken idd, wat Oortjes al aangaf. Via Priceline en andere sites kan je vaak leuke hotels scoren voor weinig geld. Over goedkoop hotels boeken zijn al diverse onderwerpen te vinden op het forum.

Succes!!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hallo Anna,

Ik herken je probleem. Wij zijn dan weliswaar maar met zijn zessen, maar accomodatie is altijd lastig. Voor doorreis vind ik het nooit zo'n punt om een keertje twee hotel/motel kamers te nemen, maar om zo je hele vakantie te doen, is gewoon niet gezellig (vind ik). Wij hebben om die (en ook een andere) reden een aantal jaar zelf een camper gehad. Nu niet meer, maar afgelopen jaar hebben we wel met een (huur)camper IJsland doorkruist.

Zeven mensen is veel. Waar veel kleinere campers voor 2 volwassenen en 4 kinderen nog prima te doen zijn, kun je met z'n zevenen vaak al niet meer comfortabel zitten. Onze Nederlandse camper (7.30 meter) was daarin een uitzondering (7 slaapplaatsen en 6 riante of 8 iets minder riante zitplaatsen). Als je echter kijkt naar beschikbare zitplaatsen met gordels, dan ben je inderdaad denk ik veroordeeld tot een joekel. Het is wel ideaal om met een camper familie te bezoeken, want je zet hem gewoon op de oprit en klaar ben je.

Alles hangt natuurlijk ook af van de leeftijden; met kleine kinderen is er in hotels vaak wat makkelijker iets te regelen dan met oudere kinderen. Hotels/motels hebben soms ook kamers met een tussendeur; dat vind ik ideaal. Maar bij het zoeken op internet, vind je dat soort informatie zelden (ook al hebben ze dat soort kamers wel).

Als ik kijk naar jullie reisplannen, dan lijkt een busje me meer voor de hand liggen dan een camper. In grote steden zijn campers eigenlijk vooral onhandig (maar nog wel te doen). Misschien is het een idee om een combinatie te doen: busje voor stedenbezoek en camper voor de nationale parken.

De ideale oplossing hebben wij ook nog niet gevonden, dus ik lees geïnteresseerd mee :)
AnnaAbbuhl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AnnaAbbuhl »

Bedankt voor jullie reacties! Beetje laat, maar de helft van het gezin heeft kinkhoest inclusief man en ik.

Onze kinderen zijn in 2014 15 jaar, 13, 11, 6 en 4. We hebben naar SUV's gekeken en eentje gevonden voor 7 personen + 1 met genoeg bagageruimte. Nu wordt het een sport om goede overnachtingsplekken te vinden voor weinig. Lekker dit forum doorspitten dus! (en nu weer terug naar mijn ziekenboeg)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer