Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Re: Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Dank je Dimona !! Hij ligt nu lekker te slapen, is er vrij lakoniek onder, en vind het volgens mij wel spannend ook.... Ik ben echter behoorlijk ongerust, maar kan verder weinig doen.
Hoop dan ook dat het over een paar dagen allemaal weer wat afzwakt.
Hoop dan ook dat het over een paar dagen allemaal weer wat afzwakt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Veel sterkte, ik kan me je zorgen voorstellen, al heb ik natuurlijk geen man daar, dus niet hetzelfde. Tijdens het eten vanavond kreeg Rick een sms van zijn zus dat het detail mariniers van onze neef in Afghanistan aan is gevallen. Twee van zijn collega's zijn gesneuveld, maar hij is ongedeerd. Hij heeft een vrouw en baby en ik moet er niet aan denken dat er iets met onze "ring bearer" (als driejarige bracht hij tijdens onze bruiloft onze ringen) zou gebeuren. Toch opvallend, he, dat die mannen het zelfs wel spannend vinden. Ik denk aan je!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Thanks Petra, het komt zo wel heel dichtbij als "loved ones" er bij betrokken zijn, jullie ook sterkte..
Wat is de publieke opinie in de USA?
In NL hebben we zoiets ook gehad met Fitna en cartoons maar toen was de opinie "geen goede film, maar hij mag het wel maken". Een cartoonist werd toen door de politie opgepakt maar de publieke opinie keerde toen tegen de politie.
In NL peilen ze alles, dus vandaar.
In NL hebben we zoiets ook gehad met Fitna en cartoons maar toen was de opinie "geen goede film, maar hij mag het wel maken". Een cartoonist werd toen door de politie opgepakt maar de publieke opinie keerde toen tegen de politie.
In NL peilen ze alles, dus vandaar.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan je doen als het huis van die buurman in hetzelfde land staat als die ander huizen, of je kan het laten doen als het huis van die buurman in een land staat dat een wet heeft die hem verbiedt om de buren aan te vallen.DejaVu schreef:Het moet eigenlijk zijn: De politie komt langs en zegt tegen die buurman "je gaat even normaal doen en zo niet dan nemen we je mee". Je hebt rechten en die mag je gebruiken. C'est ca.
Maar zo lang landen denken dat ze hun eigen wetten/normen/waardes kunnen opdringen en afdwingen in landen waar ze anderw wetten/normen/waardes hanteren, blijf je met een probleem zitten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Maar je kan wel laten weten dat je voor jezelf opkomt en niet over je heen laat lopen. Hier staan we voor en klaar.
Nu doen de USA en EU er weer alles aan om excuses te maken dus wat ga je krijgen? De volgende keer doen ze het weer.
Nu doen de USA en EU er weer alles aan om excuses te maken dus wat ga je krijgen? De volgende keer doen ze het weer.
DejaVu, ik snap wel wat je bedoelt, en het punt is in mijn ogen op zich terecht, maar vergelijk het eens met een ontvoerder die jouw geliefde in handen heeft. Die ga je toch ook niet bozer maken dan nodig is? Eerste prioriteit is om ervoor te zorgen dat je geliefde veilig is. Felle reakties hebben alleen maar nóg fellere reakties tot gevolg, en dat hebben we ff niet nodig nu. Het enige wat je redelijkerwijs kunt doen, is aan de buitenkant pappen en nat houden, terwijl je intussen probeert onderhuids het kwaad uit te roeien.
Maar ook ik ben verbaasd dat zelfs geestelijke leiders vooral inzetten op "jongens, kom op, het is het niet waard" in plaats van mensen te doorgingen van de absurditeit van dit alles. Zo lang geestelijke leiders daarin hun rol niet nemen, kunnen we hier in het westen hoog en laag springen, maar er verandert dan echt niets. En ik vind het trouwens een totale disgrace en belediging dat er in Amsterdam demonstraties plaatsvinden - hoe geweldloos ook - tegen die film terwijl er tegelijkertijd aan de andere kant doden vallen. Totaal smakeloos - om het over het inzetten van kinderen bij die demonstraties nog maar even niet te hebben.
Maar ook ik ben verbaasd dat zelfs geestelijke leiders vooral inzetten op "jongens, kom op, het is het niet waard" in plaats van mensen te doorgingen van de absurditeit van dit alles. Zo lang geestelijke leiders daarin hun rol niet nemen, kunnen we hier in het westen hoog en laag springen, maar er verandert dan echt niets. En ik vind het trouwens een totale disgrace en belediging dat er in Amsterdam demonstraties plaatsvinden - hoe geweldloos ook - tegen die film terwijl er tegelijkertijd aan de andere kant doden vallen. Totaal smakeloos - om het over het inzetten van kinderen bij die demonstraties nog maar even niet te hebben.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net zoals je buurman er voor klaar staat. Conflicten ontstaan vaak omdat zowel "wij" als "zij" vinden dat ze gelijk hebben, en klaar staan om voor zichzelf op te komen.DejaVu schreef:Maar je kan wel laten weten dat je voor jezelf opkomt en niet over je heen laat lopen. Hier staan we voor en klaar.
Elke
Ook in Antwerpen rellen vanwege die film.
Bij geenstijl zijn ze maar eens zo'n demonstratie gaan opzoeken. En wat bleek? Men had de film niet eens gezien. Om nog maar niet te spreken van het recht op vrije meningsuiting wat deze protesters anderen willen ontzeggen.
Waar doel je precies op?kastelke schreef: Net zoals je buurman er voor klaar staat. Conflicten ontstaan vaak omdat zowel "wij" als "zij" vinden dat ze gelijk hebben, en klaar staan om voor zichzelf op te komen.
@dimona, als je doelt op wiepsters situatie dan begrijp ik dat. Ik doel op het algemene. Ik word een beetje moe van de "we doen maar niks want anders worden ze boos" houding. Als een Rus dit zou doen, denk je dat ze dan een Russische ambassade bestormen? Nee want die Russen schieten er 20 af als waarschuwing.
"schieten er 20 af". 20 van wat? En wie doet er niks? Ik kan je ff niet meer volgen geloof ik. Als er een Amerikaanse ambassade wordt aangevallen in Libie, dan hoort daar in Libie aktie op te volgen (en dat is dacht ik ook aan de orde). Wat verwacht je dan nog van de V.S.? Hadden die vanuit de ambassade met scherp terug moeten schieten ofzo? Of moeten er in eigen land willekeurige moslims worden opgepakt om als afschrikwekkend voorbeeld te dienen? Libie is aan zet en mag laten zien dat het dit soort zaken serieus neemt. Wat er vanuit de V.S. allemaal wordt geroepen en gedaan, maakt de situatie potentieel alleen maar erger.DejaVu schreef: Ik word een beetje moe van de "we doen maar niks want anders worden ze boos" houding. Als een Rus dit zou doen, denk je dat ze dan een Russische ambassade bestormen? Nee want die Russen schieten er 20 af als waarschuwing.
Als ze jouw ambassade willen indringen om jouw medewerkers af te slachten, schiet je met scherp terug. Als je het al zover is dan hebben de troepen van het land gefaald en moet je het zelf regelen.
Edit: USA stuurt nu mariniers naar de ambassades, dus ze hebben waarschijnlijk hetzelfde idee
Edit: USA stuurt nu mariniers naar de ambassades, dus ze hebben waarschijnlijk hetzelfde idee

Als de V.S. mariniers naar een ander land wil sturen met het doel daar hun ambassade te beveiligen, dan zal dat alleen maar kunnen met toestemming van dat land. Ik heb begrepen dat er landen zijn die daarmee niet akkoord gaan (onder meer Soedan).Het enige andere alternatief is, om de ambassades te sluiten.DejaVu schreef:Als ze jouw ambassade willen indringen om jouw medewerkers af te slachten, schiet je met scherp terug. Als je het al zover is dan hebben de troepen van het land gefaald en moet je het zelf regelen.
Dan moet je als USA meteen afvragen waarom ze dat niet willen. Soedan is een land waar de regering deze demonstraties steunt indirect.
Laatst gewijzigd door DejaVu op 16 sep 2012, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
DejaVu schreef:Waar doel je precies op?kastelke schreef: Net zoals je buurman er voor klaar staat. Conflicten ontstaan vaak omdat zowel "wij" als "zij" vinden dat ze gelijk hebben, en klaar staan om voor zichzelf op te komen.
Op dat stuk uit mijn reactie dat je niet mee opnam in de bovenstaande quote.DejaVu schreef:Maar je kan wel laten weten dat je voor jezelf opkomt en niet over je heen laat lopen. Hier staan we voor en klaar.
Elke
Ja weet ik maar mag van de mods niet dubbel quoten 
Met "sta je voor en klaar" bedoel ik in de zin van "sta je voor, punt.". Niet ergens voor klaar staan.

Met "sta je voor en klaar" bedoel ik in de zin van "sta je voor, punt.". Niet ergens voor klaar staan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
ok.
Elke
Weet je wat ik echt nou nooit begrepen heb, als veel moslims zulke problemen hebben met de "westerse vrijheden" waaronder deze film gemaakt kon worden, waarom komen ze dan in hemelsnaam naar het westen toe om er te wonen? Blijf dan lekker wonen in een land waar dit soort films strafbaar zijn en wordt daar dan gelukkig. Ik zou omgekeerd nooit in een land gaan wonen waar ik me als vrouw onderdrukt zou voelen.
En voor al die mensen die roepen "ja maar je kunt beter niet provoceren".... kom op zeg... denk je nou werkelijk dat moslims (extreme vorm of niet) nou nooit het christendom of andere geloven belachelijk maken? Is het wel acceptabel om andersgelovigen varkens te noemen dan? Is dat niet provoceren dan?
Nee hoor, moslims maken net zo goed christen of andersgelovigen belachelijk en dat is prima... maar laat ze dan andersom ook gewoon accepteren dat het gebeurt en hun schouders ophalen in plaats van mensen te vermoorden. Ik heb overigens nog steeds geen noemenswaardige moslimgroepering het geweld horen veroordelen..... ik vraag me af wat er allemaal nog meer moet gebeuren om tolerante medemensen wakker te laten worden... tot die tijd vooral kop in het zand steken en roepen hoe fijn het is om tolerant te zijn.
En voor al die mensen die roepen "ja maar je kunt beter niet provoceren".... kom op zeg... denk je nou werkelijk dat moslims (extreme vorm of niet) nou nooit het christendom of andere geloven belachelijk maken? Is het wel acceptabel om andersgelovigen varkens te noemen dan? Is dat niet provoceren dan?
Nee hoor, moslims maken net zo goed christen of andersgelovigen belachelijk en dat is prima... maar laat ze dan andersom ook gewoon accepteren dat het gebeurt en hun schouders ophalen in plaats van mensen te vermoorden. Ik heb overigens nog steeds geen noemenswaardige moslimgroepering het geweld horen veroordelen..... ik vraag me af wat er allemaal nog meer moet gebeuren om tolerante medemensen wakker te laten worden... tot die tijd vooral kop in het zand steken en roepen hoe fijn het is om tolerant te zijn.
Ik begrijp niet welke kant je nu op wilt met deze discussie. Jij geeft aan dat je moe wordt van die "we doen maar niks anders worden ze boos" houding. Je wilt blijkbaar aktie, maar wat dan? Ik probeer duidelijk te maken dat er simpelweg geen opties zijn voor de V.S. om zijn tanden te laten zien. Het sturen van mariniers heeft niet zoveel betekenis als die mariniers zich dienen te gedragen conform de wensen/regels/eisen van het betreffende land. En dat is maar goed ook, want voor je het weet, ben je bezig met een invasie. Er bestaan internationale afspraken over de beveiliging van ambassades; je moet er toch niet aan denken dat ieder land maar z'n eigen batiljon meebrengt om de ambassadeur c.s. te beschermen, en naar eigen inzicht op burgers kan gaan schieten.DejaVu schreef:Dan moet je als USA meteen afvragen waarom ze dat niet willen. Soedan is een land waar de regering deze demonstraties steunt indirect.
Ja, misschien zegt het wel iets als landen geen Amerikaanse bemoeienis willen bij taken die hen zijn toebedeeld. Het kan eigenlijk heel veel betekenen. Hoe zou er in Nederland gereageerd worden als er ineens Amerikaanse mariniers bezit nemen van het museumplein, en daar de wet gaan bepalen? Ik moet het nog meemaken....
Mijn vraag is: waar blijven de Amerikaanse/Europese protesten voor de ambassades van de betreffende moslimlanden?? Regeringen kunnen weinig meer doen dan op civiele wijze hun bezorgdheid uit te spreken, maar de echte macht ligt bij het volk. Je kunt van Obama niet verwachten dat hij demonstratief op een soedanese vlag gaat staan stampen, maar het volk komt daar wel mee weg zonder gelijk WOIII te ontketenen.