Wat is het alternatief dan volgens jou?Ziva schreef:. Ik heb overigens nog steeds geen noemenswaardige moslimgroepering het geweld horen veroordelen..... ik vraag me af wat er allemaal nog meer moet gebeuren om tolerante medemensen wakker te laten worden... tot die tijd vooral kop in het zand steken en roepen hoe fijn het is om tolerant te zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dit heb je nu een aantal keer in verschillende bewoordingen gezegd in deze discussie, maar op wie doel je nou eigenlijk? Wie zijn volgens jou die tolerante medemensen die hun kop in het zand steken, en waarvoor? En wat verwacht je dan van die medemensen als ze uiteindelijk wakker worden?Ziva schreef:ik vraag me af wat er allemaal nog meer moet gebeuren om tolerante medemensen wakker te laten worden... tot die tijd vooral kop in het zand steken en roepen hoe fijn het is om tolerant te zijn.
Volgens mij is de hele westerse wereld sinds een jaartje of 11 wel doordrongen van de ernst van de problematiek. Dat we het niet hebben kunnen oplossen, komt echt niet door een paar rode rakkers die overal een veto op plakken. Moslim terrorisme is een moeilijk te bestrijden pest; ik snap best dat het frustrerend is dat er in 11 jaar nog steeds geen grote klappen zijn uitgedeeld, maar dat zegt meer over de complexiteit van de problematiek dan over de wil om er iets aan te doen.
Zolang er nog steeds een bijzonder grote groep tolerante mensen blijft roepen dat we vooral tolerant moeten zijn en zij dus feitelijk hun ogen sluiten voor de intolerantie van de islam in dit geval schieten we weinig op. Dat is al jaren gedaan in het "oh zo tolerante Nederland" en ik denk niet dat je kunt stellen dat het zo goed gewerkt heeft of wel?
Als deze gebeurtenis iets aantoont is het niet alleen dat er bijzonder veel moslims zijn die blijkbaar geen vrijheid van meningsuiting respecteren maar ook dat er blijkbaar bijzonder veel moslims zijn die of niet durven op te komen voor die vrijheid van meningsuiting binnen hun eigen gelederen of het interesseert ze niet of (nog veel erger) misschien zijn die moslims die men als gematigd beschouwd wel helemaal niet zo gematigd en kiezen ze, als puntje bij paaltje komt, voor hun extremische moslimbroeders en zusters die geen vrijheid van meningsuiting of religie respecteren.
Natuurlijk zijn niet alle moslims slecht maar in mijn ogen zijn dit soort acties niet mede openlijk verwerpen net zo fout bezig...
Als deze gebeurtenis iets aantoont is het niet alleen dat er bijzonder veel moslims zijn die blijkbaar geen vrijheid van meningsuiting respecteren maar ook dat er blijkbaar bijzonder veel moslims zijn die of niet durven op te komen voor die vrijheid van meningsuiting binnen hun eigen gelederen of het interesseert ze niet of (nog veel erger) misschien zijn die moslims die men als gematigd beschouwd wel helemaal niet zo gematigd en kiezen ze, als puntje bij paaltje komt, voor hun extremische moslimbroeders en zusters die geen vrijheid van meningsuiting of religie respecteren.
Natuurlijk zijn niet alle moslims slecht maar in mijn ogen zijn dit soort acties niet mede openlijk verwerpen net zo fout bezig...
@dimona,
Ik ga de hele tijd maar 1 kant op...
Als ze jouw ambassade willen binnenkomen om jouw mensen af te slachten, dan schiet je ze neer. Sterker nog dat ben je gewoon als land verplicht. Wat moeten ze anders doen? Dat gaan ze nu dus ook doen want anders stuur je geen mariniers. Als ze dat niet doen dan kan je net zo goed de padvinders sturen.
Je hoeft je niet aan de regels van het land te houden want de ambassade heeft een diplomatieke status. Zo ver ik weet hoef je daar niet het museumplein voor te bezetten...
Demonstraties bij een ambasade heeft geen zin, ooit een succesvolle demonstratie bij een ambassade gezien?
Ik ga de hele tijd maar 1 kant op...
Als ze jouw ambassade willen binnenkomen om jouw mensen af te slachten, dan schiet je ze neer. Sterker nog dat ben je gewoon als land verplicht. Wat moeten ze anders doen? Dat gaan ze nu dus ook doen want anders stuur je geen mariniers. Als ze dat niet doen dan kan je net zo goed de padvinders sturen.
Je hoeft je niet aan de regels van het land te houden want de ambassade heeft een diplomatieke status. Zo ver ik weet hoef je daar niet het museumplein voor te bezetten...
Demonstraties bij een ambasade heeft geen zin, ooit een succesvolle demonstratie bij een ambassade gezien?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Iran dreigt Israël te vernietigen
` Iran zal niets van Israël heel laten
als het land militaire actie onderneemt
tegen Irans nucleaire programma.Dat
zegt een leider van de Revolutionaire
Garde,de Iraanse elite-eenheid.Generaal
Jafari deed zijn stevige uitspraken op
een persconferentie in Teheran.
Een tegenaanval van Iran zal volgens de
generaal beginnen bij Israëls grens met
Gaza en Libanon,omdat Iran nauwe banden
heeft met militanten in dat gebied.
Jafari zei ook dat de Straat van Hormuz
geblokkeerd wordt als er oorlog met de
VS uitbreekt.Iran zal dan ook niet meer
meewerken aan de nucleaire controles
van de Verenigde Naties.
Gezellig.
` Iran zal niets van Israël heel laten
als het land militaire actie onderneemt
tegen Irans nucleaire programma.Dat
zegt een leider van de Revolutionaire
Garde,de Iraanse elite-eenheid.Generaal
Jafari deed zijn stevige uitspraken op
een persconferentie in Teheran.
Een tegenaanval van Iran zal volgens de
generaal beginnen bij Israëls grens met
Gaza en Libanon,omdat Iran nauwe banden
heeft met militanten in dat gebied.
Jafari zei ook dat de Straat van Hormuz
geblokkeerd wordt als er oorlog met de
VS uitbreekt.Iran zal dan ook niet meer
meewerken aan de nucleaire controles
van de Verenigde Naties.
Gezellig.
Niet voor niets zijn er internationale afspraken die bepalen dat de beveiliging wordt geregeld door het gastland. In de jaren 80 is er bij een demonstratie voor de Libische ambassade in London geschoten vanuit de ambassade. Er is daarbij een Britse politie-agent om het leven gekomen. Je kunt niet zomaar je eigen ambassades in het buitenland gaan bewapenen; zelfs niet als je "de V.S." heet.DejaVu schreef:Als ze jouw ambassade willen binnenkomen om jouw mensen af te slachten, dan schiet je ze neer. Sterker nog dat ben je gewoon als land verplicht. Wat moeten ze anders doen? Dat gaan ze nu dus ook doen want anders stuur je geen mariniers. Als ze dat niet doen dan kan je net zo goed de padvinders sturen.
Je hoeft je niet aan de regels van het land te houden want de ambassade heeft een diplomatieke status.
Diplomatieke status geeft geen vrijbrief om maar alles te doen wat jouw goed dunkt. De diplomaat in bovenstaand relaas, heeft in Libië uiteindelijk de doodstraf gekregen.
Dat is nou net het probleem, die internationale afspraken werken op dat moment niet want dat land heeft veiligheidstroepen die dat niet kunnen.
Maar waarom stuurt de VS nu mariniers in jouw ogen? is de printer kapot? Komen ze postzegels brengen? De airco kapot? Die komen voor bescherming, je kan het ambassadepersoneel uiteindelijk niet beschermen als ze niet mogen schieten. Stel je werkt op zo'n ambassade en een groep mensen stormen de ambassade binnen. Er staan mariniers klaar om te schieten in de ambassade ter bescherming. Maja ze gooien hun geweren op de grond want volgens internationale afspraken mogen ze dat niet. Daar word je dan niet blij van
Dat is meer iets voor Nederland, mariniers sturen die niet mogen schieten.
edit: overigens wil ik de reacties wel eens zien wanneer er zoiets gebeurd: "Ambassadepersoneel gedood, mariniers geen toestemming om te schieten". Dan kan Obama zijn herverkiezing op zijn buik schrijven.
Maar waarom stuurt de VS nu mariniers in jouw ogen? is de printer kapot? Komen ze postzegels brengen? De airco kapot? Die komen voor bescherming, je kan het ambassadepersoneel uiteindelijk niet beschermen als ze niet mogen schieten. Stel je werkt op zo'n ambassade en een groep mensen stormen de ambassade binnen. Er staan mariniers klaar om te schieten in de ambassade ter bescherming. Maja ze gooien hun geweren op de grond want volgens internationale afspraken mogen ze dat niet. Daar word je dan niet blij van

edit: overigens wil ik de reacties wel eens zien wanneer er zoiets gebeurd: "Ambassadepersoneel gedood, mariniers geen toestemming om te schieten". Dan kan Obama zijn herverkiezing op zijn buik schrijven.
Weet je wat ik nou zo vreselijk zuur vind
!
Dat het filmpje dat alle ellende veroorzaakt gemaakt is door iemand van Egyptiche komaf in Amerika en die dus eigenlijk gewoon onrust aan het stoken is!!!
Dat vind ik dus wel het ergste, de Amerikaanse ambasade en Westerse wereld wordt eigenlijk beduveld en aansprakelijk gehouden voor iets wat door mensen uit Moslim wereld die dus gewoon niet eens is met zijn eigen geloof in de wereld wordt geholpen.
En dat geeft volgens mij toch echt te denken
Alsof er zonder dat soort dingen nog niet genoeg gedonder is op de wereld!!!
Sorry dit moest ik even kwijt hoor!
Bye bye Karin

Dat het filmpje dat alle ellende veroorzaakt gemaakt is door iemand van Egyptiche komaf in Amerika en die dus eigenlijk gewoon onrust aan het stoken is!!!
Dat vind ik dus wel het ergste, de Amerikaanse ambasade en Westerse wereld wordt eigenlijk beduveld en aansprakelijk gehouden voor iets wat door mensen uit Moslim wereld die dus gewoon niet eens is met zijn eigen geloof in de wereld wordt geholpen.
En dat geeft volgens mij toch echt te denken

Alsof er zonder dat soort dingen nog niet genoeg gedonder is op de wereld!!!
Sorry dit moest ik even kwijt hoor!
Bye bye Karin
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar blijkbaar zijn er ook afspraken die maken dat dat gastland jouw ambassade binnen kan vallen. Kijk maar naar de zaak van Julien Assange, waar de UK dreigde om de ambassade van Ecuador binnen te vallen om Assange alsnog te arresteren, ondanks het feit dat hij diplomatiek assiel had!Niet voor niets zijn er internationale afspraken die bepalen dat de beveiliging wordt geregeld door het gastland.
Afspraken zijn leuk zo lang iedereen er zich aan houdt.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
in Borgerhout ook "relletjes", net de beelden op tv gezien. 3 van die baardmannen en een hoop tieners... 3 van die tieners werden geïnterviewd en konden geen deftige zin formuleren, duidelijk niet erg 'snugger', laat staan dat ze goed begrijpen over wat het gaat.
Dat vind ik vooral beangstigend: zulke jongeren worden opgejut, voor een kar gespannen, zo krijgen ze aandacht en voelen ze zich "belangrijk". Maar van wie in hun omgeving krijgen ze tegenwicht? Wie laat hen iets anders horen/zien? Hun ouders weten niet wat ze uitspoken op straat, leerkrachten op school..?
Nu, dat zijn de jongeren hier. Hoe je extremisme is landen als Nigeria of Indonesia bestrijdt..., ik weet het niet
Dat vind ik vooral beangstigend: zulke jongeren worden opgejut, voor een kar gespannen, zo krijgen ze aandacht en voelen ze zich "belangrijk". Maar van wie in hun omgeving krijgen ze tegenwicht? Wie laat hen iets anders horen/zien? Hun ouders weten niet wat ze uitspoken op straat, leerkrachten op school..?
Nu, dat zijn de jongeren hier. Hoe je extremisme is landen als Nigeria of Indonesia bestrijdt..., ik weet het niet
Maar dan teken je dus feitelijk een oorlogsverklaring. Dat kan, maar het is de vraag of de UK uiteindelijk echt zover gegaan zou zijn.kastelke schreef:Kijk maar naar de zaak van Julien Assange, waar de UK dreigde om de ambassade van Ecuador binnen te vallen om Assange alsnog te arresteren, ondanks het feit dat hij diplomatiek assiel had!
Afspraken zijn leuk zo lang iedereen er zich aan houdt.
De maker was een Egyptische kopt. Dat is dus een christen. Kopten hebben het in Egypte niet gemakkelijk; het is een minderheid die aan de onderkant van de samenleving hangt en die de laatste jaren te maken heeft gehad met diverse bloedige aanslagen door moslims. De maker zal zich daarmee beslist niet beschouwen als iemand uit de moslim wereld, althans, niet zoals jij dat bedoelt.karin 49 schreef:Weet je wat ik nou zo vreselijk zuur vind!
Amerikaanse mariniers kunnen wel degelijk Amerikaanse ambassades beveiligen en Amerikaans ambassade-personeel beschermen, maar alleen met toestemming van het betreffende land. Er zal daarbij ongetwijfeld duidelijk moeten worden afgesproken wat de mariniers wel en wat ze niet mogen. Zonder toestemming geen mariniers, zo simpel is het. Het enige wat in dat geval nog rest, is het sluiten van de ambassade, wat op dit moment in minstens één land aan de orde is.DejaVu schreef:Dat is nou net het probleem, die internationale afspraken werken op dat moment niet want dat land heeft veiligheidstroepen die dat niet kunnen.
Maar waarom stuurt de VS nu mariniers in jouw ogen? is de printer kapot? Komen ze postzegels brengen? De airco kapot? Die komen voor bescherming, je kan het ambassadepersoneel uiteindelijk niet beschermen als ze niet mogen schieten. Stel je werkt op zo'n ambassade en een groep mensen stormen de ambassade binnen. Er staan mariniers klaar om te schieten in de ambassade ter bescherming. Maja ze gooien hun geweren op de grond want volgens internationale afspraken mogen ze dat niet. Daar word je dan niet blij van![]()
Maar misschien moeten ze het gewoon een keer proberen, zonder toestemming vooraf een vliegtuig die kant opsturen met zwaar bewapende mariniers aan boord. Klinkt een beetje als het paard van Troje. Ik gok er op dat ze niet ver komen...
Gelukkig doen ze dat nooit 

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Al was er niets gebeurd had het filmpje nooit bekend geworden...
echter nu die opstanden er zijn word het filmpje vaker bekeken dan films in de boxoffice...
Dat benadrukt toch wel dat je niet met intulectuelen te doen hebt maar met... (ach vul zelf maar in.)
Ik heb het filmpje gezien, en ondanks dat ik geen moslim ben, stoor ik me enorm aan dit filmpje. Puur gemaakt om te provoceren, en te beledigen.
Ik ben idd van meing dat dit soort filmpjes verboden moet worden, want de enige bedoeling is om te beledigen en mensen pijn te doen.
Dat Geert Wilders dan ook nog eens dat filmpje op zijn website zet, geeft blijk van wat voor een persoon hij is. Puur uit op provoceren en de boel kapot te maken.
Anderzijds, Ook christenen hebben geprobeerd in naam van god de islamitische landen te bekeren, dat ging best goed... Echter nu honderden jaren later proberen de Islamieten dat ansersom. Ze lopen alleen 500 jaar achter...
Het klinkt natuurlijk raar maar dit soort volkeren hebben een dictator nodig die met harde hand regeert en hun bevolking onder de duim houd. Toen Khadffi aan de macht wa hoor de je slechts sporadisch iets van dat land, nu het regime omver geworpen is moorden de inwoners elkaar uit omdat ze niet met zelf bestuur overweg kunnen. Dus vechten ze voor de macht...
Ik vind het dan ook erg dom van bijvoorbeeld Hillary clinton dat ze staat te roepen voor ingrijpen in Syrie... Dat zien de russen en chinezen beter... Laat daar AUB Asdad de opstand de kop indrukken, en over 2 jaar hoor je weer niets van dat land... Als Asdad verdreven word dan krijg je hetzelfde als in Iraq, Egypte, Lybie enz... Dan worden het brand haarden van van haat tegen de VS en het westerse.
Het draait puur om Jarlouzie, Afpakken van de westerse rijkdommen en onderwerpen aan hun geloof / wetten.
Zo kun je geloof en staat niet van elkaar scheiden is wel gebleken.
Het moet maar eens afgelopen zijn met onze schijn toleratie en korte metten maken met deze onzin, zowel bij de veroorzakers als de schennisschoppers.
echter nu die opstanden er zijn word het filmpje vaker bekeken dan films in de boxoffice...
Dat benadrukt toch wel dat je niet met intulectuelen te doen hebt maar met... (ach vul zelf maar in.)
Ik heb het filmpje gezien, en ondanks dat ik geen moslim ben, stoor ik me enorm aan dit filmpje. Puur gemaakt om te provoceren, en te beledigen.
Ik ben idd van meing dat dit soort filmpjes verboden moet worden, want de enige bedoeling is om te beledigen en mensen pijn te doen.
Dat Geert Wilders dan ook nog eens dat filmpje op zijn website zet, geeft blijk van wat voor een persoon hij is. Puur uit op provoceren en de boel kapot te maken.
Anderzijds, Ook christenen hebben geprobeerd in naam van god de islamitische landen te bekeren, dat ging best goed... Echter nu honderden jaren later proberen de Islamieten dat ansersom. Ze lopen alleen 500 jaar achter...
Het klinkt natuurlijk raar maar dit soort volkeren hebben een dictator nodig die met harde hand regeert en hun bevolking onder de duim houd. Toen Khadffi aan de macht wa hoor de je slechts sporadisch iets van dat land, nu het regime omver geworpen is moorden de inwoners elkaar uit omdat ze niet met zelf bestuur overweg kunnen. Dus vechten ze voor de macht...
Ik vind het dan ook erg dom van bijvoorbeeld Hillary clinton dat ze staat te roepen voor ingrijpen in Syrie... Dat zien de russen en chinezen beter... Laat daar AUB Asdad de opstand de kop indrukken, en over 2 jaar hoor je weer niets van dat land... Als Asdad verdreven word dan krijg je hetzelfde als in Iraq, Egypte, Lybie enz... Dan worden het brand haarden van van haat tegen de VS en het westerse.
Het draait puur om Jarlouzie, Afpakken van de westerse rijkdommen en onderwerpen aan hun geloof / wetten.
Zo kun je geloof en staat niet van elkaar scheiden is wel gebleken.
Het moet maar eens afgelopen zijn met onze schijn toleratie en korte metten maken met deze onzin, zowel bij de veroorzakers als de schennisschoppers.
If you can dream it...
In een dictatuur bepaalt de gezaghebber wat wij te horen krijgen. Dat tegenstanders van het regime stelselmatig worden mishandeld en vermoord, horen wij dus niet. Het ziet er vanaf de oppervlakte misschien allemaal wel aardig uit, maar een dictatuur is altijd en per definitie bad news voor het volk. Uit Albanië hoorden we vroeger ook niks toch?markgoestoamerica schreef:Het klinkt natuurlijk raar maar dit soort volkeren hebben een dictator nodig die met harde hand regeert en hun bevolking onder de duim houd. Toen Khadffi aan de macht wa hoor de je slechts sporadisch iets van dat land, nu het regime omver geworpen is moorden de inwoners elkaar uit omdat ze niet met zelf bestuur overweg kunnen. Dus vechten ze voor de macht...
Dat het volk niet met bestuur overweg kan, komt nou net doordat ze daar nooit mee te maken hebben gehad. Is de oplossing dan dat dat dan maar vooral zo moet blijven?
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat een land door een periode van chaos gaat na jaren van dictatoriaal bewind. Het is een transitieproces dat niet in één dag klaar is. In grote landen als Libië, hebben zich tijdens de dictatuur allerlei islamitsche groepen gevormd, die door Khadaffi werden gebruikt om het volk rustig te houden, en die elkaar nu naar het leven staan in een poging de macht te grijpen.
Overigens moeten - volgens de libische overgangsraad - de verantwoordelijken voor de aanslag in Benghazi buiten Libië worden gezocht. Misschien proberen ze zich vrij te pleiten, maar het zou nog best kunnen dat ze gelijk hebben.
Wat ik er dus eigenlijk mee bedoelde te zeggen is dat iemand die uit een land in die regio ook weet hoe de mensen daar op iets reageren en dus bewust zo iets de wereld in gooit met maar 1 doel!dimona schreef:De maker was een Egyptische kopt. Dat is dus een christen. Kopten hebben het in Egypte niet gemakkelijk; het is een minderheid die aan de onderkant van de samenleving hangt en die de laatste jaren te maken heeft gehad met diverse bloedige aanslagen door moslims. De maker zal zich daarmee beslist niet beschouwen als iemand uit de moslim wereld, althans, niet zoals jij dat bedoelt.karin 49 schreef:Weet je wat ik nou zo vreselijk zuur vind!
Namelijk onrust zaaien ! Iemand die geen kennis heeft van de verschillen in die regio zal er waarschijnlijk niet eens aan denken zo iets te maken, gewoon omdat ze er het nut niet van in zien.
En daarbij maakt het in mijn ogen niet uit wat voor geloof je beleefd, Er zijn vele mensen die onderdrukt worden en door dit soort dingen wordt dat er echt niet beter op.
Maar het blijft zuur dat mensen elkaar niet gewoon accepteren zoals ze zijn, niet overal is het het zelfde en ik denk dat de mensheid maar eens moet ophouden altijd iedereen en alles te willen veranderen!
Mijn moeder zei altijd :Verbeter de wereld en begin bij je zelf! en in mijn ogen zit daar zeker wat in

bye bye Karin
Christenen krijgen elke dag dit soort dingen over zich heen(zie: southpark, family guy, shows op comedy central). Joden cartoons zijn heel populair in de Islamitische wereld. Moppen over Joden zijn ook heel normaal in de Westerse wereld. Waarom doen wij dit wel zonder kritiek? Omdat er geen protesten tegen zijn dus dan is het goed(dat is althans de redenering). Kritiek op de Islam mag dan weer niet want dan worden ze boos. Zie deze cartoon die nu ook over de wereld gaat: http://www.geenstijl.nl/archives/images ... eonion.jpg (note mod Petra: plaatje een link gemaakt wegens 18+)
Niemand veroordeelt dit, niemand zegt "aaaah we moeten ermee ophouden ze te provoceren!".
Oftewel de angst regeert...
Waar de westerse wereld wel mee moet stoppen is het forceren van democratie. Daar geef ik Mark in gelijk want China en Rusland zien dat veel beter. China en Rusland hebben er ook andere belangen bij maar goed
.
Niemand veroordeelt dit, niemand zegt "aaaah we moeten ermee ophouden ze te provoceren!".
Oftewel de angst regeert...
Waar de westerse wereld wel mee moet stoppen is het forceren van democratie. Daar geef ik Mark in gelijk want China en Rusland zien dat veel beter. China en Rusland hebben er ook andere belangen bij maar goed

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@ Ziva,
Misschien dat dit je dan eindelijk overtuigt van het feit dat moslims als groep mensen geen haar beter of slechter zijn dan willekeurig welke andere groep mensen dan ook.
Mercy Mailing
Misschien dat dit je dan eindelijk overtuigt van het feit dat moslims als groep mensen geen haar beter of slechter zijn dan willekeurig welke andere groep mensen dan ook.
Mercy Mailing
Ik hoef helemaal niet overtuigd te worden dat moslims beter of slechter zijn, waar staat dat ik dat wil/nodig heb? Ik mag toch mijn eigen mening daarover hebben of niet?
Bovendien, juist DAT is precies mijn punt...waarom moeten NIET moslims mij ervan overtuigen dat moslims goed zijn? Dat kunnen ze toch zelf ook doen of wacht even.... dat was nou precies het probleem.... dat doen ze niet vaak of niet vaak genoeg. Dat is dus 1 van de problemen, het ontbreken van grote namen of grote leiders binnen de moslimwereld die moslims oproepen met dit geweld te stoppen en zich te beheersen wanneer iemand zich negatief uitlaat over de Islam. Kun je me uitleggen hoe ik, als niet moslim, iets moois kan opsteken van de wijze waarop de Islam belijdt wordt? Voorlopig komt de geloofsbelijdenis van de Islam wel erg negatief in het nieuws nietwaar? Is het niet door berichten zoals deze dan is het wel door vrouwenbesnijdenis of andere geweldsvormen.
Ik snap ook wel dat je niet alle moslims verantwoordelijk kunt houden voor de daden van een paar extreme idioten maar het wordt wel behoorlijk vervelend wanneer je in een paar jaar tijd niet alleen het aantal idioten ziet toenemen maar ook de hoeveelheid geweld en de impact ervan. Als er dan ook nog geen duidelijk signaal vanuit de moslimwereld zelf komt krijg ik weinig vertrouwen erin.
Het is heel simpel, ik keur filmpjes als deze af... ik keur het af dat iemand het nodig vindt om Korans te verbranden uit naam van een geloof of wat dan ook... ik keur af dat iemand doelbewust wil beledigen of provoceren... en ik doe dat openlijk en doe dat zonder onderscheid te maken op basis van geloof of wat dan ook. Maar ik vind wel dat iemand het recht heeft om die filmpjes te maken, ik vind wel dat iemand het recht heeft kritisch te zijn op een ander geloof en ik vind dat iedereen dat recht heeft, ongeacht zijn of haar geloof. Ik vind ook dat, wanneer je in een land gaat wonen, je je dient aan te passen. In dit geval betekent dat dus dat je je moet neerleggen bij een filmpje als deze omdat dit filmpje gemaakt is in een land waar de maker die vrijheid heeft. En wie bepaalt wat "onrust stoken" is? Waarom trekt een Christen zijn schouder op als zijn God beledigt wordt en zijn er zoveel Moslims die dat niet doen (of niet kunnen?)
Verder ben ik het wel deels met Mark eens dat ik niet denk dat sommige volkeren om kunnen gaan met democratie nee. In dat opzicht vind ik het ook arrogant om te denken dat westerse landen dat wel "even kunnen regelen" nadat ze zo'n land binnenvallen.
Bovendien, juist DAT is precies mijn punt...waarom moeten NIET moslims mij ervan overtuigen dat moslims goed zijn? Dat kunnen ze toch zelf ook doen of wacht even.... dat was nou precies het probleem.... dat doen ze niet vaak of niet vaak genoeg. Dat is dus 1 van de problemen, het ontbreken van grote namen of grote leiders binnen de moslimwereld die moslims oproepen met dit geweld te stoppen en zich te beheersen wanneer iemand zich negatief uitlaat over de Islam. Kun je me uitleggen hoe ik, als niet moslim, iets moois kan opsteken van de wijze waarop de Islam belijdt wordt? Voorlopig komt de geloofsbelijdenis van de Islam wel erg negatief in het nieuws nietwaar? Is het niet door berichten zoals deze dan is het wel door vrouwenbesnijdenis of andere geweldsvormen.
Ik snap ook wel dat je niet alle moslims verantwoordelijk kunt houden voor de daden van een paar extreme idioten maar het wordt wel behoorlijk vervelend wanneer je in een paar jaar tijd niet alleen het aantal idioten ziet toenemen maar ook de hoeveelheid geweld en de impact ervan. Als er dan ook nog geen duidelijk signaal vanuit de moslimwereld zelf komt krijg ik weinig vertrouwen erin.
Het is heel simpel, ik keur filmpjes als deze af... ik keur het af dat iemand het nodig vindt om Korans te verbranden uit naam van een geloof of wat dan ook... ik keur af dat iemand doelbewust wil beledigen of provoceren... en ik doe dat openlijk en doe dat zonder onderscheid te maken op basis van geloof of wat dan ook. Maar ik vind wel dat iemand het recht heeft om die filmpjes te maken, ik vind wel dat iemand het recht heeft kritisch te zijn op een ander geloof en ik vind dat iedereen dat recht heeft, ongeacht zijn of haar geloof. Ik vind ook dat, wanneer je in een land gaat wonen, je je dient aan te passen. In dit geval betekent dat dus dat je je moet neerleggen bij een filmpje als deze omdat dit filmpje gemaakt is in een land waar de maker die vrijheid heeft. En wie bepaalt wat "onrust stoken" is? Waarom trekt een Christen zijn schouder op als zijn God beledigt wordt en zijn er zoveel Moslims die dat niet doen (of niet kunnen?)
Verder ben ik het wel deels met Mark eens dat ik niet denk dat sommige volkeren om kunnen gaan met democratie nee. In dat opzicht vind ik het ook arrogant om te denken dat westerse landen dat wel "even kunnen regelen" nadat ze zo'n land binnenvallen.