Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wil jij emigreren naar de VS? (poll)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

Emigreer jij?

Ja, naar de USA
86
62%
Ja, maar naar een ander land.
11
8%
Nee
34
24%
Geen idee.
8
6%

Totaal aantal stemmen: 139

Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wil jij emigreren naar de VS? (poll)

Bericht door Wallstreet »

Eve88 schreef:
Momenteel voelt het nog alsof ik op vakantie ben in België en weer terug ga naar Amerika, voelt zo onrealistisch en fout dat ik nu weer hier moet blijven :? .
:D Ik heb net hetzelfde gevoel, net of ik weet dat dit slechts tijdelijk is. Ik ga er terug, dat is zeker!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wallstreet, natuurlijk voel je vrijer als je in de US bent, je bent er op vakantie geweest zotelezen.

Ik heb me in al de jaren dat ik in Ned. woonde vrij gevoeld hoor, en trots op mijn vaderland, ondanks alle gebreken die ik er ook wel zag.
In de US, dat alles beduidend minder - hier wonen is toch iets anders dan vakantie vieren. Plus de US voert een enorm kleinzielige politiek als het gaat om immigratie.
Ik woon in CA, inderdaad daar is prachtige natuur. Maar er is ook een hoeveelheid regelgeving waar je miserabel van wordt. Plus aan iedere regel wordt streng de hand gehouden.

Mbt. tot het tweede deel van je bijdrage, sorry ik kan er niet echt een touw aan vastknopen. Waar/over wie heb je het ? Ned. ? Europa ? de USA ? jezelf ?
Wie heeft jarenlang boven zijn/haar stand geleefd ? en wie moet nog wat inleveren ?
Overigens gezondheid is een groot goed, daar heb je gelijk in, maar in de US kost het wat om gezond te blijven hoor.
En wat is laat de rijken maar rijker worden ? De dribble down ideeen ? De rijken worden hier rijker omdat de armen armer worden - ik woon in eenarm gebied en heb de afgelopen jaren de gevolgen mogen zien van het rijker worden van investeerders en banken op kosten van de gewone hardwerkende inwoners hier. Het was/is niet plezierig om mee te maken.

Maar als je echt zo gemotiveerd bent en er hard voor wil werken, je bent wat mij betreft van harte welkom hier. Helaas, de US overheid denkt daar heel anders over. De nadruk van de US immigration policies ligt op family reunion, niet op het aantrekken van getalenteerde gemotiveerde werkers.
Wallstreet
Amerikakenner

Bericht door Wallstreet »

Hallo, het 2de deel heeft betrekking op de lage landen, ik doelde dat hier blijven (mogelijk) niet veel zin meer heeft.
We hebben nog steeds de sociale zekerheid, maar stilaan raakt het geld op. Wij kunnen dat systeem niet meer blijven handhaven.
Meer en meer bedrijven trekken weg uit België, de loonkosten zijn veel te hoog.
Mensen die willen werken worden uitgemolken door de overheid, diegene die niet willen werken kunnen blijven rekenen op sociale steun.

Beter zou zijn dat de loonkosten naar beneden gaan, maar dan leveren we ook in. Met boven onze stand leven bedoel ik dat mensen momenteel meer waarde hechten
aan het materiële. Sommigen geven hun kinderen een iphone, daarna willen ze een ipad, en nog later hebben ze een laptop nodig.
Velen onder ons dienen voor deze snufjes te lenen en daarna komen de problemen. Alleen voor wie dit uitgavepatroon kan handgaven is er geen probleem.

Ik was vorig jaar in FL en ontmoette er mensen die uit noodzaak hun inboedel en woonplaats moesten verkopen. Eerlijk gezegd verbaasde het me niet, flatscreen van bijna 60", playstation in elke kamer, verschillende mobile devices. Waarschijnlijk krediet aankopen, wie zal het zeggen? Deze mensen zijn nu gedwongen hun huis te verlaten.

Amerika is (in mijn ogen) duur, en met de zwakke dollar nog duurder, stijgende inflatie...
De kosten om te studeren, ziek worden... Dit staat Europa ook te wachten. Mensen in Griekenland, Spanje en Portugal maken zware tijden mee.

Wat betreft het immigratiebeleid in Amerika, het is streng, maar laat dat nodig zijn.
Ik hou van US, en kan dat echt niet onder stoelen of banken steken. :D Het wordt beter, maar zal de komende jaren nog niet zijn.
Maar het Mattheuseffect is iets dat onvermijdelijk wordt.
sunshinesuuske
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door sunshinesuuske »

Hoi !! Gezien het de reacties over kinderen kan ik het misschien hier vragen : Ik ga trouwen met een amerikaan en nu wil ik (natuurlijk ) graag mijn dochter (15 jaar) meenemen, ze wil zelf ook graag !! Hoe pak ik dit aan , weet iemand hoe dat geregeld moet worden? Alvast bedankt!!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

LeenG schreef:Kijk, een Amerikaanse living the European dream in Gent. Maar ja, zij komt dan ook uit een boeregat in Kansas en niet uit Cali :lol:

http://denieuwkomersblog.wordpress.com/ ... ar-belgie/

grappig om op te merken dat veel Europeanen in Amerika genieten van de grote auto's en de autocultuur en deze Amerikaanse lijkt dan weer heel erg te genieten van onze fietscultuur. :thumbup:
. Genieten van de fiets cultuur? Ja als het voor de lol is. Ik kan me nog herinneren die tijden dat het regenpak aanmoest en dan zweten tegen de wind in naar school.. Geef mij maar de auto. Fietsen alleen voor het plezier op mooie dagen met weinig wind en zonder heuvels :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor SSS, deze vraag heeft mogelijk twee aspekten. 1. Familierecht in Ned. als de vader van je dochter nog in leven is en rechten kan laten gelden. 2. Immigratie wetgeving voor de US.
Is je as. een US citizen of een inwoner met een groene kaart ?
Ik weet niet of het verschil maakt of je voor K-1 visum gaat (trouwen in de US) dan voor CR-1 aanpassing (trouwen in Ned.) in dit geval.
Als ik jou was zou ik advies vragen aan een US immigratie advokaat - ga je tussendoor nog bij de as. op bezoek ? dat zou een goede gelegenheid zijn. Een eerste consult zal je de kop niet kosten, financieel gezien.
Ik denk dat als er geen hobbels in Ned. zijn, en als je trouwt met een US citizen, er in principe geen problemen hoeven te zijn, aangezien je dochter onder de 21 is en niet getrouwd. Maar om geen fouten te maken in de aanvrage, wat tot vertragingen ea. problemen kan leiden, zou ik aanraden jullie procedure door een immigratie adevokaat te laten begeleiden.

Ned. in MO - ik was even terug in het verleden - inderdaad met zo'n onhandige regenparka om op de fiets, en dan regen op de bril en natte schoenen..... en toen ik wat ouder was idem maar dan op de Mobylette....
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ned in MO schreef: . Genieten van de fiets cultuur? Ja als het voor de lol is. Ik kan me nog herinneren die tijden dat het regenpak aanmoest en dan zweten tegen de wind in naar school.. Geef mij maar de auto. Fietsen alleen voor het plezier op mooie dagen met weinig wind en zonder heuvels :lol:
:offtopic:
ik fiets elke dag naar het station (7 min), neem de trein (11min), en dan nog eens op de fiets (5min). Ik denk dat op een heel jaar ik misschien 5x echt in de gietende regen moet fiesten. Dat valt echt goed mee, en ik heb een goed regenpak dus mijn kleren blijven droog.
een keer of 5 per jaar neem ik de auto naar het werk en dan doe ik er 15' langer over en heb ik veel meer stress door in de ochtendspits te rijden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik doe de deur open,loop een ronde met de hond, doe de deur weer dicht en ben op mijn werk :lol: Geen fiets of auto bij nodig
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zou je ook zonder de hond je werk vinden? Dat is de grote vraag...
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ned in MO schreef:Ik doe de deur open,loop een ronde met de hond, doe de deur weer dicht en ben op mijn werk :lol: Geen fiets of auto bij nodig
stiekem toch een groene jongen? :mrgreen:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ben meer dan CO2 neutraal. Laatst gelezen dat je een 1/2 hectare grond nodig hebt om de uitstoot van een grote SUV te neutraliseren.

Ik heb 3x zoveel bos :lol:
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

Veel Amerikanen leven inmiddels CO2 neutraal. Deze huizen verbruiken in ieder geval niet veel energie. En uit de foto's te zien is er ook meer dan een halve hectare bos per persoon beschikbaar.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Interessant artikel, deed me herinneren aan dit artikel: http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/bev ... 266-wm.htm
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ach ja, zo zie je maar weer dat er zat mensen zijn die wel willen emigreren naar de VS maar daar totaal ongeschikt voor zijn. Die mensen hebben dan een verkeerde instelling, hebben inschattingsfouten gemaakt en zullen het daarom nooit redden in een land als Amerika. Dan kun je beter blijven in een land waar je bekend mee bent in plaats van je te storten in een emigratie naar een ander land nietwaar ;)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

mvdl schreef:Veel Amerikanen leven inmiddels CO2 neutraal. Deze huizen verbruiken in ieder geval niet veel energie. En uit de foto's te zien is er ook meer dan een halve hectare bos per persoon beschikbaar.
Deze mensen vechten tenminste voor hun bestaan. Kunnen we van jou niet zeggen. Jij zat lekker in je huurappartementje in Austin. Toen ze je wereldbaan niet op een presenteerblaadje kwamen leveren ben je maar weer terug naar nederland gegaan waar je wel je handje op kan houden.
Ik heb heel veel bewondering voor deze mensen. Dat je ze gebruikt voor je eigen genoegen vind ik nogal misselijkmakend.
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

ned in MO schreef:
mvdl schreef:Veel Amerikanen leven inmiddels CO2 neutraal. Deze huizen verbruiken in ieder geval niet veel energie. En uit de foto's te zien is er ook meer dan een halve hectare bos per persoon beschikbaar.
Ik heb heel veel bewondering voor deze mensen.
Dat had ik wel gedacht, aangezien jij je eerste maand in de VS ook zo hebt doorgebracht. Wij zaten trouwens in San Antonio, niet in Austin.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

"For Burt and Barbara the care that they receive here is preferable to living on benefits provided by the Government."
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

"Benefits provided for by the government come with strings attached".
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

mvdl schreef:
ned in MO schreef: Veel Amerikanen leven inmiddels CO2 neutraal. Deze huizen verbruiken in ieder geval niet veel energie. En uit de foto's te zien is er ook meer dan een halve hectare bos per persoon beschikbaar
Ik heb heel veel bewondering voor deze mensen.
Dat had ik wel gedacht, aangezien jij je eerste maand in de VS ook zo hebt doorgebracht. Wij zaten trouwens in San Antonio, niet in Austin.
Dat heb je dan dus verkeerd. Ik had een mobile home in een park met heating and aircondition en gas electra en telefoon. Fancy was het niet, verstandig wel. Ook liet ik overal mijn neus zien, gaf aan dat ik graag wilde werken en dat ik alles wilde aanpakken en had binnen een maand werk. Ik moest alles zelf uitvinden. Fora zoals dit had je nog niet waar je veel steun aan hebt. Dat was mijn houding om het hier te redden. Het jouwe weten we inmiddels wel. Het lag aan alles en iedereen, behalve jezelf. In amerika zeggen we: You just did not want it bad enough.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Overigens, ik heb ook wat moeite met de negatieve reakties die MvdL hier plaatst. Maar zijn kritiek is op de US samenleving, en hoe gewone mensen zwaar in de problemen zijn gekomen door hebberige bankiers cs. die hun kansen kregen dankzij de overheid. Wat retour komt is kritiek op zijn persoon - niet uit het juiste hout gesneden voor immigrant etc. Sorry, maar dat vindt ik nogal onheus en onplezierig.
Wij weten niet wat MvdL al dan niet gedaan heeft toen hij hier kwam nadat hij de lottery had gewonnen. Uit mijn studie in een ver verleden herinner ik me de catastrofe theorie: hoe kleine verschillen in beginpositie tot grote verschillen in eindresultaat kunnen leiden.
Ik begrijp in ieder geval dat het hem bezeerd heeft, en het zal hem financieel ook behoorlijk gekost hebben. No need to add insult to injury.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer