lovely_laura schreef:In Nederland is mij nog nooit een refill aangeboden zodra mijn glas leeg of bijna leeg is.
Natuurlijk niet, ik heb in West Europa eigenlijk nog nooit een refill gehad. Het is ook meer een taktische zet van de Amerikaanse restaurants/ketens om klanten te lokken & te houden. Hier in Europa zal je daarom ook niet vaak van die 75cl glazen tegen komen, maar eerder slanke cola glaasjes met 4 blokken ijs & een citroentje in. Het is een heel andere benadering. Beide zijn ok voor mij, al krijg je in Amerika mss wel iets meer waar voor je geld.
lovely_laura schreef:Maar wij hebben ons sowieso verbaasd over de hulpzaamheid van de amerikanen. Al vond ik het zelf soms wat overdreven maar dat komt denk ik omdat je het gewoon niet gewend bent. Ik denk dat het merendeel van het Horeca personeel nog wat kan leren over klantvriendelijkheid van hun amerikaanse collega's.
Dat hangt er enkel vanaf hoe je dat gedrag interpreteert. Ik heb al vaak in een restaurant gezeten waarbij de ober ZO vriendelijk was, dat het niet meer aangenaam was. Je had constant het gevoel dat je in een slechte film zat

Zo'n overdreven vriendelijkheid is voor mij iets te fake & dat hoeft ook niet, ik heb er zelfs al een paar op gewezen dat ze gewoon "chill" moeten doen, want het was me op momenten iets te hyper. Ook hadden we een keertje een ober die, goh laten we zeggen, een beetje teveel naar de vrouwelijke kant van het spectrum was afgegleden

Zijn gedrag was zo grappig & "verwijfd" (zo noemen we dat hier), dat we altijd een enorme lachkick kregen als hij wat kwam vragen of zeggen. Uiteindelijk heeft hij wel een mooie tip gekregen van ons, gewoon omdat hij al zo vermakelijk was. Maar ik bedoel... In meer dan 50% van de gevallen dat jij de service zo geweldig vindt, is het gewoon zo fake als iets. Hier in Europa krijg je al eens sneller een chagrijnige ober, ze moeten hun best ook niet doen, hun loon krijgen ze toch. Op dat vlak is het in Amerika beter, maar vaak krijg je daar ook situaties waar de ober té vriendelijk wil zijn, tot op het lachwekkende toe. Dat laatste staat me dus ook niet aan eigenlijk