Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Road Trip plannen: hoe te beginnen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RubenvanD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Road Trip plannen: hoe te beginnen?

Bericht door RubenvanD »

Hoi beste AA leden,

Omdat ik (we) een nieuw lid ben op AA zal ik me even voorstellen: wij zijn Ruben en Heine en zijn van plan om volgend jaar Juli een Road Trip van een maand te maken door Zuid-West Amerika. We hebben ons al aardig verdiept en we hebben vele reisverslagen gelezen maar omdat we beide erg van plannen houden leek het me verstandig om de echte experts om advies te vragen hoe je nou het beste een Road Trip kan plannen. Dit gaat dus puur om een soort stappen plan zodat we geen cruciale dingen over het hoofd zien. Ik zal in het topic van Zuid-West Amerika (schema's en plannings) een bericht plaatsen over de daadwerlijke planning per dag, dit gaat dus puur om een stappen plan.

Dit is wat we hebben tot nu toe als stappen plan met deadlines:

1. Budget en Reisduur
maandag 8 oktober

2. Attracties/Bezienswaardigheden per staat
maandag 8 oktober

3. Route (niet gespecificeerd op wegen)
maandag 29 oktober

4. Overnachting(en) per plaats
maandag 29 oktober

5. Reservering data uitzoeken campings
maandag 19 november

6. Reserveringen maken
afhankelijk van punt 5

7. Route gespecificeerd
maandag 31 december

8. Overige regelen (huurauto, vliegtickets, etc)
Voordat we in het vliegtuig stappen

Advies is van harte welkom!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Road Trip plannen: hoe te beginnen?

Bericht door Doockles »

In ieder geval welkom op dit forum. :thumbup:

Eerst en vooral: ik zou zeker geen deadlines op je planning zetten. ;-) Je hebt waarschijnlijk al een heleboel gelezen, maar je gaat de komende maanden nog veel extra mogelijkheden ontdekken. :-) Bij ons is de route iets waar maanden aan gewerkt wordt. Je krijgt altijd wel leuke tips hier waardoor je misschien toch liever daar iets meer of daar iets minder tijd voor neemt. Het is uiteraard belangrijk dat je voor jezelf uitmaakt waar je interesses liggen en wat je wél of niet wilt zien, maar pin je niet vast op die data. ;-) Maar uiteraard doet iedereen dit op zijn manier. Als jij graag zo strak plant, dan doe je dat toch gewoon. Maar een goede tip hierbij: zie dat je hotels/campings boekt die annuleerbaar zijn. Als je dan toch nog iets wilt wijzigen, dan gaat dat gemakkelijk. Ik weet ook niet welke route je in gedachte hebt, maar als je bv. in Yosemite wilt overnachten, zoek je best even op het forum wanneer je klaar achter je pc moet zitten om daar een campeerplaats te boeken.

Wij boekten de voorbije jaren altijd met de deals van Connections in januari onze vlucht. Dit zowel voor de periode juni, augustus als september. Vaak doen ze ook wel deals in november, dus moest je tegen dan al begin- en eindpunt weten kan je dan altijd kijken of je een goede vluchtdeal vindt. Als je een beetje flexibel bent, kan je ook verschillende routes in gedachte houden. Als je tickets een paar honderd euro goedkoper zijn door bijvoorbeeld je route om te draaien, is dat wel iets om te overwegen, niet? :-)

Onze stappen zijn ongeveer de volgende:

1) uitzoeken hoe lang we willen gaan (exacte data nog niet nodig)
2) regio uitkiezen
3) véééééééééééél lezen over wat er in die buurt allemaal te doen is ;-)
4) beginnen met opstellen van een route
5) begin- en eindpunt van je route bepalen
6) op zoek gaan naar de beste vliegtickets (doen wij altijd in januari)
7) route verder uitwerken (je kent nu immers je begin- en eindpunt)
8 ) hotels boeken
9) auto boeken (tot maart heb je meestal korting bij usareisen.de)

Ik zou dus zelf altijd eerst een globale route opstellen zodat ik mijn begin- en eindpunt kent en weet of dit haalbaar is. Wij kunnen altijd maar 2 weken gaan, vandaar dat we uitzoeken of de afstand tussen begin en einde goed te overbruggen is. Daarna boeken we eerst de vlucht en dan pas begin het echte plannen en boeken van hotels.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb het dit jaar zo gedaan:

- Begin april besloten om eens een route uit te stippelen met nationale parken/steden die ik echt wil zien.
- Na een paar dagen had ik de route ruw bekeken af, maar finetuning was voor later.
- Besloten hoeveel dagen ik aan elke regio/park/stad wou spenderen & ik kwam op ongeveer 3 weken uit in totaal.
- Verlof ingezet op het werk
- Vluchten gezocht & geboekt via Delta
- Huurauto geboekt bij eautohuur
- Hotels/Motels beginnen zoeken voor elke overnachting (maar dit is subjectief, veel mensen boeken er slecht 2 of 3 & regelen de rest ter plaatse)
- Extra informatie zoeken over elk park/stad (bv via het forum hier).
- De globale route aanpassen aan bijkomende bezienwaardigheden die je tegenkomt (bv. Dirtroads in de route toevoegen, etc)

Als je je globale route, vluchten & je huurauto geregeld hebt, dan heb je al 50% van het werk klaar. Gewoon opletten dat je de rijtijden goed bekijkt & geen onmogelijke routes gaat inplannen. Het heeft geen zin om 5 dingen op één dag te willen zien, als je met je rijtijden toch maar 3 dingen kan bezoeken. Zelf bekeek ik via Google Maps hoelang het me zou duren & dan nam ik daar nog wat extra tijd bij om zeker te zijn, dan heb je altijd nog een beetje speelruimte :)

Hotels zoeken, daar kan veel tijd in kruipen. Zelf heb ik van alle hotels minstens de helft weer geannuleerd omdat ik via Priceline/Hotwire een betere deal kon vinden. In het begin heb ik dus ook vooral bij grotere ketens gereserveerd, annuleren gaat meestal heel simpel online via de website, zonder poespas.

Ook heb ik een roadbook samengesteld zodat ik alle informatie over de regio/parken/steden, alle reserveringen, vouchers, etc in één document had. Je kan dan een bundeltje maken per reisdag & daar dan informatie in stoppen over de route en het gebied dat je gaat bezoeken die dag. Ik probeer elke dag een paar extraatjes in te bouwen, zodat je altijd wat inspiratie hebt als er iets in het water moest vallen bijvoorbeeld.

PS: Ik ben een controlefreak & pluis alles graag op voorhand uit, ik heb er mee leren leven :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ben het grotendeels met Doocles eens en zal dan ook haar schema gebruiken en mijn aanvullingen erbij zetten

1) uitzoeken hoe lang we willen gaan (exacte data nog niet nodig)
Stem de route af op de beschikbare tijd. Laat het geen route worden waarbij je alleen het dashboard van je auto ziet.
Je weet wel, zo'n route van: We zijn overal geweest maar hadden geen tijd om iets te zien.
Je bent op vakantie, niet op de vlucht. Gun jezelf tijd om iets te zien en te ondernemen.

2) regio uitkiezen
Heeeeeeel belangrijk. Het zuidwesten is erg mooi, maar in de zomer ook heel erg warm. Realiseer je dat erg goed

3) véééééééééééél lezen over wat er in die buurt allemaal te doen is
Veel info over nationale parken en andere bezienswaardigheden kun je halen van de volgende sites:
http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
http://www.nps.gov/findapark/index.htm

4) beginnen met opstellen van een route
Klopt. En als je dat op dit forum doet krijg je vanzelf tips voor verbeteringen

5) begin- en eindpunt van je route bepalen
Zorg dat je eindigt in een plaats waar voldoende te zien en te doen is en waar je nog een paar dagen kunt bijkomen van de reis

6) op zoek gaan naar de beste vliegtickets (doen wij altijd in januari)
Begin nu al de ticketsites te volgen zodat je een idee krijgt van de prijsbewegingen. Hou rekening met voldoende ruime overstaptijden (als die er zijn).
Op de luchthaven waar je Amerika binnenkomt moet je door de immigratie en (met je koffers) door de douane en dat kost je al gauw 1½ tot 2 uur.

7) route verder uitwerken (je kent nu immers je begin- en eindpunt)
Zie punt 4

8 ) hotels boeken
Da's persoonlijk. Ik boek alleen de 1e overnachting. De rest reis ik op de bonnefooi of ik boek pas de avond van tevoren iets voor de volgende dag.
Doe dat al 20 jaar zo en heb nog nooit in de auto hoeven slapen.
Reizen op deze manier geeft me de vrijheid om te improviseren, de route aan te passen aan het weer, ergens langer te blijven als het mooi is of eerder weg te gaan als het tegenvalt.
Maar ............ Er zijn ook mensen die nerveus worden als ze op die manier moeten reizen en die kunnen beter alles vastleggen.
Aanvulling: Als je IN een nationaal park wil overnachten kan dat niet op de bonnefooi, maar moet je dat (lang) van tevoren boeken.
De capaciteit in nationale parken is zeer beperkt.

9) auto boeken (tot maart heb je meestal korting bij usareisen.de)
USAreisen is blijkbaar nogal populair op dit forum.
Heb zelf geen ervaring met dit bedrijf dus kan er niks over zeggen

Succes met plannen.
Laatst gewijzigd door Cees A op 18 sep 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Bepaal als eerst voor jezelf naar welke regio je wil en wat je allemaal wil bezoeken. Zoek dan uit via bijvoorbeeld google maps of Microsoft Streets and Trips of dat haalbaar is in het aantal weken dat je wil gaan. Wij rekenen ongeveer een 2 a 300 kilometer per reisdag. Check iedere dinsdag, woensdag en donderdag de prijzen van de vliegtickets. Pas eventueel je reisschema aan wanneer je tickets dusdanig goedkoper zijn wanneer je aankomt of vertrekt vanuit een andere stad. Dit kan soms echt enorm schelen.

Vanaf half november ongeveer kun je je auto boeken via http://www.usareisen.de (Duitstalig) of http://www.drive-usa.de (Engelstalig). Veel gebruikers van het AA-forum boeken via hun.
Amerika is een ideaal land om op de bonnefooi te gaan, het aanbod hotels en campings is enorm in het Zuidwesten. Het is wel slim om bij de drukke NP's van tevoren je accomodatie te boeken. Wil je wel alles van tevoren vastleggen kun je bijvoorbeeld bieden op hotels via http://www.priceline.com. Voor meer info: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=33896 Dit kan je ook veel geld schelen.

Verder heel veel reisverslagen lezen van gebruikers hier. Kun je zoveel van opsteken. :thumbup:
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor heel veel informatie over de NP's en andere bezienswaardigheden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Allemaal erg goede tips, maar ..... TS is 20 jaar oud. Het eerste wat hij zal moeten doen, in mijn optiek althans, is kijken of hij wel een auto kan huren. Ik weet niet hoe oud zijn reisgenoot is, maar als slechts 1 van beiden tegen die tijd 21 is betekent het dus dat er slechts 1 persoon mag rijden en moet de reis daarop aangepast worden.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Inderdaad, da's nog de beste tip van allemaal. :clap:
We gaan ons collectief zitten schamen dat we dat niet gezien hebben. :oops:
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Haha tja.. wel handig om dat eerst uit te zoeken ja.

Desalniettemin is dit wel een goed topic voor mensen met dezelfde vraag natuurlijk. :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind dit ook een zeer nuttig en zelfs voor mij als ervaren reiziger nog een leerzaam topic. Alleen in speciale gevallen, eigenlijk elk geval waarbij er beperkingen zijn, is het handig dat iemand dit eerst vermeldt.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hockey schreef:Allemaal erg goede tips, maar ..... TS is 20 jaar oud. Het eerste wat hij zal moeten doen, in mijn optiek althans, is kijken of hij wel een auto kan huren. Ik weet niet hoe oud zijn reisgenoot is, maar als slechts 1 van beiden tegen die tijd 21 is betekent het dus dat er slechts 1 persoon mag rijden en moet de reis daarop aangepast worden.
TS gaat volgend jaar juli op reis. Grote kans dat hij dan al 21 is en dus gewoon een auto kan huren.
RubenvanD
Amerika-ontdekker

Bericht door RubenvanD »

Cees A schreef:...
Bedankt voor jullie reacties tot dusver, het is nu al heel erg hulpzaam!

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest in hoe ver ik al ben met onze Road Trip, om maar eventjes de volgorde van Cees A aan te houden:

1. We gaan voor een maand
2. Zuid-Westen staat vast, daar willen we graag heen.
3. We hebben veel gelezen maar willen nog meer lezen
4 en 5: We beginnen vanaf Salina, Kansas. Dit is misschien een beetje een vreemd startpunt maar ik heb hier een tijd bij familie gewoond en van hun kan ik dingen krijgen zoals een coolbox, tent, etc. Ik zit nu aan het volgende te denken qua route globaal: 1. of ik ga vanaf Salina naar richting Los Angeles eerst en neem een stuk van de Route 66 en doe dan de kust van California eerst of 2. Ik ga via Colorado en doe Utah etc eerst voordat ik naar de kust van California ga.
6: Dit komt goed, ik heb al aardig wat ervaring hier in:)

Kortom, ik weet dus al wel aardig wat mijn route globaal moet worden ik weet alleen niet welke kant ik eerst op moet gaan: Colorado of California? Daarbij komt nog dat wanneer ik eerst richting California zou gaan of ik dan ook meteen naar de Grand Canyon toe ga of dat ik dat pas doe nadat ik California kust, Yosemite, Las Vegas etc. heb gehad. Iets om over na te denken dus. In beide gevallen zou ik dezelfde route nemen maar misschien andersom (of juist niet:P)

Mijn grootste zorg is dat ik straks van mijn Road Trip terug kom en later ergens lees of hoor dat ik iets geweldigs had moeten zien en waar ik dan dus niet geweest ben omdat ik niet genoeg had uitgezocht. Daarom vind ik het erg belangrijk om alles uit te zoeken wat er in het Zuid-Westen te doen is.

Zoals het nu lijkt weet ik punt 1 en 2, moet ik nu werken aan punt 3, weet ik punt 4 globaal alleen weet ik nog niet welke richting we eerst uit gaan en ik weet punt 5.

Hoe klinkt dit dusver? Toevoegingen zijn van harte welkom, mensen met een kritische blik ook :)
RubenvanD
Amerika-ontdekker

Bericht door RubenvanD »

Fraa schreef:Ik heb het dit jaar zo gedaan:

...

PS: Ik ben een controlefreak & pluis alles graag op voorhand uit, ik heb er mee leren leven :lol:
Same here, ben ook een "control freak" en wil het daarom dus ook perfect uitzoeken;)
RubenvanD
Amerika-ontdekker

Bericht door RubenvanD »

Hockey schreef:Allemaal erg goede tips, maar ..... TS is 20 jaar oud. Het eerste wat hij zal moeten doen, in mijn optiek althans, is kijken of hij wel een auto kan huren. Ik weet niet hoe oud zijn reisgenoot is, maar als slechts 1 van beiden tegen die tijd 21 is betekent het dus dat er slechts 1 persoon mag rijden en moet de reis daarop aangepast worden.
Ik ben 21 in Maart en mn reisgenoot is 24 dus dat komt wel goed :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

RubenvanD schreef:4 en 5: We beginnen vanaf Salina, Kansas. Dit is misschien een beetje een vreemd startpunt maar ik heb hier een tijd bij familie gewoond en van hun kan ik dingen krijgen zoals een coolbox, tent, etc. Ik zit nu aan het volgende te denken qua route globaal: 1. of ik ga vanaf Salina naar richting Los Angeles eerst en neem een stuk van de Route 66 en doe dan de kust van California eerst of 2. Ik ga via Colorado en doe Utah etc eerst voordat ik naar de kust van California ga.
Dan ga je dus eerst het land doorcrossen om daarna het Westen te bekijken. Als je daar puur en alleen begint omdat je een coolbox en een tent kun krijgen dan zou ik ook de bijkomende kosten meenemen.

- benzine
- dropoff kosten voor je auto

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bqtje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bqtje »

Mijn grootste zorg is dat ik straks van mijn Road Trip terug kom en later ergens lees of hoor dat ik iets geweldigs had moeten zien en waar ik dan dus niet geweest ben omdat ik niet genoeg had uitgezocht. Daarom vind ik het erg belangrijk om alles uit te zoeken wat er in het Zuid-Westen te doen is.

Tja , met dat probleem zitten we allemaal . :oops: Oplossing : minstens nog 1 keer teruggaan . :clap:

Er is zo veel te zien en te doen , je kunt het allemaal niet in 1 keer . Gelukkig maar !!! :lol:
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Moet je dan ook nog terug rijden om de tent e.d. terug te geven?
Afbeelding
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

IK ben het met Njit eens. Bij de Wal Mart koop je tent voor usd 50 en een koelbox voor usd 15. Alleen al de one way kosten van de auto zijn minimaal usd 250.

Beter is om een ticket te kopen met een stop over en Kansas en vervolgens door te vliegen naar het westen om daar het rondje te maken.

Alleen als je naar Yellowstone gaat kan ik nog enigszins begrijpen dat je vanuit Kansa geet rijden. Maar het blijft een erg dure oplossing.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

RubenvanD schreef:

Ik denk dat je wel tig keer naar het Zuidwesten kunt gaan en nog niet alles gezien hebben. :wink:
Fantastisch excuus om ieder jaar te gaan :thumbup:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ebelix schreef:Alleen al de one way kosten van de auto zijn minimaal usd 250.
Minimaal 250 dollar ex tax zelfs :)

Alhoewel hij dat natuurlijk bespaart als hij de tent ook weer terug gaat brengen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Dan hou je nog minder dagen over van je vakantie ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer