Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mag in de handbagage.
Zelfde, je mag alles meenemen, behalve vloeibare spulletjes.
Kijk anders op de site van United, daar staat meestal de meest recente info.
Mijn man is vorige week donderdag terug gevlogen vanuit Midden Oosten, via Frankfurt, daarna binnenlandse vlucht naar Orlando.
Volgens hem waren de controles uitgebreider, strenger en veelvuldiger.
Handbagage werd goed nagekeken, wel elektronische app, echter geen batterijen/opladers en vloeibare spullen zoals tandpasta, deodorant ed. toegestaan.
Hij had alles wat niet mocht in zijn koffer en dat was geen probleem.
Hoop dat dit iets helpt?
Kijk anders op de site van United, daar staat meestal de meest recente info.
Mijn man is vorige week donderdag terug gevlogen vanuit Midden Oosten, via Frankfurt, daarna binnenlandse vlucht naar Orlando.
Volgens hem waren de controles uitgebreider, strenger en veelvuldiger.
Handbagage werd goed nagekeken, wel elektronische app, echter geen batterijen/opladers en vloeibare spullen zoals tandpasta, deodorant ed. toegestaan.
Hij had alles wat niet mocht in zijn koffer en dat was geen probleem.
Hoop dat dit iets helpt?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hadden vrijdag een binnenlandse vlucht van Phoenix naar Minneapolis en van Minneapolis naar Detroit.
We mochten geen liquids meenemen aan boord.Bij de eerste vlucht was een strenge controle, mijn tas moest twee keer door de scanner en werd daarna gecontroleerd. Deze controle was vooral gericht op de pillen die ik bij me had.
We mochten gewoon onze video en fotocamera meenemen en ook de laptop.
De tweede binnenlandse vlucht zijn we helemaal niet gecontroleerd en ook de laatste vlucht van Detroit naar Amsterdam niet.
Marjon
We mochten geen liquids meenemen aan boord.Bij de eerste vlucht was een strenge controle, mijn tas moest twee keer door de scanner en werd daarna gecontroleerd. Deze controle was vooral gericht op de pillen die ik bij me had.
We mochten gewoon onze video en fotocamera meenemen en ook de laptop.
De tweede binnenlandse vlucht zijn we helemaal niet gecontroleerd en ook de laatste vlucht van Detroit naar Amsterdam niet.
Marjon
Voor Amerikaanse vluchten moet je toch even kijken op:
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... items.shtm
Hier staat het laatste nieuws op.
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... items.shtm
Hier staat het laatste nieuws op.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dit staat sinds deze ochtend op de site van Biac:
MEDEDELING AAN PASSAGIERS MET BESTEMMING VERENIGDE STATEN
1. Voor passagiers met bestemming Verenigde Staten gelden striktere
veiligheidsmaatregelen, opgelegd door de Belgische overheid.
2. Om nodeloze wachttijden aan de beveiligingscontroleposten te
vermijden, vragen wij de instructies STRIKT te willen toepassen.
3. Als handbagage ZIJN ENKEL TOEGELATEN:
o één transparante plastieken zak met uitsluitend:
· Kleine portefeuilles en geldbeugels ( vb geld, kredietkaarten,
identiteitsdocumenten, enz. (géén handtas))
·Reisdocumenten noodzakelijk voor de reis (vb paspoort en reisbiljet)
· Voorgeschreven medicijnen en medisch materiaal noodzakelijk voor de
duur van de vlucht (vb. diabeteskit), uitgezonderd onder vloeibare vorm
tenzij de authenticiteit ervan kan aangetoond worden
· Brillen en zonnebrillen zonder beschermdoos
· Contactlenshouders zonder reinigingsmiddelen
· Voor reizigers met kinderen: babyvoeding, -melk en de hoogstnodige
verzorgingsproducten (pampers, reinigingsdoekjes, crèmes en
wegwerpzakjes voor pampers)
· Hygiënische verbanden beperkt tot de hoeveelheid nodig voor de duur
van de vlucht( bv. tampons, maandverbanden,inlegkruisjes,
handdoeken en vochtige doekjes)
· Papieren zakdoekjes (zonder doos) en/of zakdoeken
· Sleutels
· 1 boek
· 1 krant
· Mobiele telefoon
· PDA / Blackberry
o 1 laptop in draagtas (inclusief adapter)
o Alle duty free, uitgezonderd: vloeistoffen, camera, niet toegestane
elektronische artikelen (bv. I-pods, gameboy, MP3-player,…)
Wij vestigen er uw aandacht op dat elk voorwerp dat niet op deze
lijst voorkomt kan ingehouden worden aan de 2de beveiligingscontrolepost zonder waarborg van teruggave (door de
luchtvaartmaatschappijen)
Dit staat er nu op de site van Biac. Nog altijd alles behalve duidelijk vind ik. Vooral de regels die ik in het vet heb gezet: bij de tweede controle word je gecontroleerd door de luchtvaartmaatschappijen zelf. Wil dat dan zeggen dat een camera en camcorder wel mee mag (Continental maakt er geen probleem van)?
MEDEDELING AAN PASSAGIERS MET BESTEMMING VERENIGDE STATEN
1. Voor passagiers met bestemming Verenigde Staten gelden striktere
veiligheidsmaatregelen, opgelegd door de Belgische overheid.
2. Om nodeloze wachttijden aan de beveiligingscontroleposten te
vermijden, vragen wij de instructies STRIKT te willen toepassen.
3. Als handbagage ZIJN ENKEL TOEGELATEN:
o één transparante plastieken zak met uitsluitend:
· Kleine portefeuilles en geldbeugels ( vb geld, kredietkaarten,
identiteitsdocumenten, enz. (géén handtas))
·Reisdocumenten noodzakelijk voor de reis (vb paspoort en reisbiljet)
· Voorgeschreven medicijnen en medisch materiaal noodzakelijk voor de
duur van de vlucht (vb. diabeteskit), uitgezonderd onder vloeibare vorm
tenzij de authenticiteit ervan kan aangetoond worden
· Brillen en zonnebrillen zonder beschermdoos
· Contactlenshouders zonder reinigingsmiddelen
· Voor reizigers met kinderen: babyvoeding, -melk en de hoogstnodige
verzorgingsproducten (pampers, reinigingsdoekjes, crèmes en
wegwerpzakjes voor pampers)
· Hygiënische verbanden beperkt tot de hoeveelheid nodig voor de duur
van de vlucht( bv. tampons, maandverbanden,inlegkruisjes,
handdoeken en vochtige doekjes)
· Papieren zakdoekjes (zonder doos) en/of zakdoeken
· Sleutels
· 1 boek
· 1 krant
· Mobiele telefoon
· PDA / Blackberry
o 1 laptop in draagtas (inclusief adapter)
o Alle duty free, uitgezonderd: vloeistoffen, camera, niet toegestane
elektronische artikelen (bv. I-pods, gameboy, MP3-player,…)
Wij vestigen er uw aandacht op dat elk voorwerp dat niet op deze
lijst voorkomt kan ingehouden worden aan de 2de beveiligingscontrolepost zonder waarborg van teruggave (door de
luchtvaartmaatschappijen)
Dit staat er nu op de site van Biac. Nog altijd alles behalve duidelijk vind ik. Vooral de regels die ik in het vet heb gezet: bij de tweede controle word je gecontroleerd door de luchtvaartmaatschappijen zelf. Wil dat dan zeggen dat een camera en camcorder wel mee mag (Continental maakt er geen probleem van)?
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
- Peterken
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Maw. verwarring troef.
Heeft er al iemand contact genomen met BIAC of de betrokken luchtvaartmaatschappij?
Mijn verwachting is dat als je 10 x met iemand spreekt je 10 verschillende verhalen zult horen.
Ik me maar al voorbereiden op een "travel light" gebeuren, maar dit wil wel zeggen dat we achteraf geen herinneringen op video zullen hebben.
Voordeel is wel dat we weinig moeten meedragen en dat ik op reis meer tijd heb om van het spectaculaire landschap te genieten (ipv door het zoekertje van mijn camera te kijken)
Peter
Heeft er al iemand contact genomen met BIAC of de betrokken luchtvaartmaatschappij?
Mijn verwachting is dat als je 10 x met iemand spreekt je 10 verschillende verhalen zult horen.
Ik me maar al voorbereiden op een "travel light" gebeuren, maar dit wil wel zeggen dat we achteraf geen herinneringen op video zullen hebben.

Voordeel is wel dat we weinig moeten meedragen en dat ik op reis meer tijd heb om van het spectaculaire landschap te genieten (ipv door het zoekertje van mijn camera te kijken)

Peter
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik was de verwarring in de berichtgeving meer dan beu en heb dan maar naar Biac gebeld. Het antwoord was daar nogal kort en bondig: 'geen digitale fototoestellen en camera's in de handbagage'. Biac heeft me ook nog het nummer van Continental Airlines doorgegeven en ook daar heb ik naar gebeld met alweer ongeveer hetzelfde antwoord: 'geen elektronische toestellen, enkel het hoofdnoodzakelijke zoals geld, reispapieren e.d. Zelf de handtas van mevrou wmag niet mee' wist men mij te zeggen.Peterken schreef:Maw. verwarring troef.
Ik me maar al voorbereiden op een "travel light" gebeuren, maar dit wil wel zeggen dat we achteraf geen herinneringen op video zullen hebben.![]()
Peter
Nu is dus het één en ander duidelijk geworden. Wij gaan toch ons fototoestel en camera meenemen in de grote bagage maar dan wel zeer goed ingepakt.
- Peterken
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Bedankt Fre en Isa,
Alvast bedankt voor de moeite.
Nu weten we ten minste allemaal waar we aan toe zijn (voor vertrek vanuit Zaventem althans)
Ik begrijp wel waarom de laptops, toch ook een elektronisch apparaat, wel meemogen. De zakenmensen die een groot deel uitmaken van hun business, zouden wel eens kunnen afhaken.
Ik zou dat ook doen als mijn vlucht nog niet geboekt was.
Ik zal me maar gaan bezinnen of ik mijn camera wil toevertrouwen aan de bagageafhandlaars.
Ik had gehoord dat in sommige gevallen de bagage tot 2m diep valt. In elk geval een behandeling die ik liever niet geef aan een camera met optische beeldstabilizatoren enz. Maar wat is het alternatief?
Btw is het ruim wel verwarmd, of is het daar -40°C zoals buiten?
Groeten,
Peter
Alvast bedankt voor de moeite.
Nu weten we ten minste allemaal waar we aan toe zijn (voor vertrek vanuit Zaventem althans)
Ik begrijp wel waarom de laptops, toch ook een elektronisch apparaat, wel meemogen. De zakenmensen die een groot deel uitmaken van hun business, zouden wel eens kunnen afhaken.
Ik zou dat ook doen als mijn vlucht nog niet geboekt was.
Ik zal me maar gaan bezinnen of ik mijn camera wil toevertrouwen aan de bagageafhandlaars.

Groeten,
Peter
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat elke maatschappij anders reageert. Wij vliegen over drie uurtjes vanaf Los Angeles met KLM. Het enige wat hier anders is, is dat je geen vloeibare middelen mee mag nemen en medicatie alleen voor wat nodig is tijdens de reis.
Wij zitten inmiddels in de lounge en zijn al door security. Mijn handtasje met 5 doosjes insuline en nog wat andere doosjes medicijnen zijn niet eens bekeken (wel door de scan gegaan). Er is geen vraag gesteld over mijn naalden, geen diabetesverklaring gevraagd, niks.
Ook de camera's, MP3-spelers en de Ipod zijn keurig geaccepteerd. Dit is een security van LAX, niet alleen van KLM. Er hangen hier alleen overal briefjes dat er absoluut geen vloeistoffen aan boord mogen (behalve dan weer medicatie e.d.) en verder niks. Ik heb zelfs net een flesje vloeistof voor droge ogen gekocht en dat mocht ook mee, valt onder de niet-voorgeschreven geneesmiddelen.
Zucht, nog precies drie uur te gaan ...
Wij zitten inmiddels in de lounge en zijn al door security. Mijn handtasje met 5 doosjes insuline en nog wat andere doosjes medicijnen zijn niet eens bekeken (wel door de scan gegaan). Er is geen vraag gesteld over mijn naalden, geen diabetesverklaring gevraagd, niks.
Ook de camera's, MP3-spelers en de Ipod zijn keurig geaccepteerd. Dit is een security van LAX, niet alleen van KLM. Er hangen hier alleen overal briefjes dat er absoluut geen vloeistoffen aan boord mogen (behalve dan weer medicatie e.d.) en verder niks. Ik heb zelfs net een flesje vloeistof voor droge ogen gekocht en dat mocht ook mee, valt onder de niet-voorgeschreven geneesmiddelen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo ging het vorige week in San Francisco ook. Viel allemaal heel erg mee.nieuwenoord schreef:Ik denk dat elke maatschappij anders reageert. Wij vliegen over drie uurtjes vanaf Los Angeles met KLM. Het enige wat hier anders is, is dat je geen vloeibare middelen mee mag nemen en medicatie alleen voor wat nodig is tijdens de reis.
Goede vlucht gewenst!
Martin & Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die mochten bij ons dus absoluut niet mee vanaf Phoenix. We hebben het nog speciala gevraagd omdat er op een bordje stond dat het wel meemocht. Toch willekeur van de beambte dus.Ik heb zelfs net een flesje vloeistof voor droge ogen gekocht en dat mocht ook mee, valt onder de niet-voorgeschreven geneesmiddelen.
Marjon
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
@ fre en isa:
Wij proberen ook Contintental te contacteren, maar de telefoonnummer vanop de site werkt niet; ik las dat jullie een correct nummer hadden, zou het mogelijk zijn dit even door te geven? (desnoods via een pb) Alvast bedankt!
Volgens mijn recente informatie van BIAC is het dus plastiek zakje als handbagage, met enkel het noodzakelijke in. Laptops( zakenmensen wordt duidelijk meer toegelaten dan de "gewone" toerist) mogen wel mee, digitale fototoestellen moeten in de koffer. Volgens Biac mag de koffer op slot, maar ze stellen nogal dubbelzinnig dat hij wel moet worden opengemaakt bij controle (volgens mij breken ze dus in de states gewoon het slot open dus, als hij op slot zit; heb ik al eerder meegemaakt, en dan sta je daar met een kapote koffer)
Ohja, heeft er nog iemand goeie tips voor het schokvrij inpakken van je digitale camera in de koffer, zodat hij toch alle vrije vallen, heen en weer geschok, en temperaturen overleeft?
Wij proberen ook Contintental te contacteren, maar de telefoonnummer vanop de site werkt niet; ik las dat jullie een correct nummer hadden, zou het mogelijk zijn dit even door te geven? (desnoods via een pb) Alvast bedankt!

Volgens mijn recente informatie van BIAC is het dus plastiek zakje als handbagage, met enkel het noodzakelijke in. Laptops( zakenmensen wordt duidelijk meer toegelaten dan de "gewone" toerist) mogen wel mee, digitale fototoestellen moeten in de koffer. Volgens Biac mag de koffer op slot, maar ze stellen nogal dubbelzinnig dat hij wel moet worden opengemaakt bij controle (volgens mij breken ze dus in de states gewoon het slot open dus, als hij op slot zit; heb ik al eerder meegemaakt, en dan sta je daar met een kapote koffer)
Ohja, heeft er nog iemand goeie tips voor het schokvrij inpakken van je digitale camera in de koffer, zodat hij toch alle vrije vallen, heen en weer geschok, en temperaturen overleeft?
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

Zoals beloofd nog even een verslagje van onze ervaringen mbt de douane. De controle op schiphol was goed geregeld, geen onnodig oponthoud gehad (we waren dan ook wel drie uur vantevoren aanwezig, op een europese vlucht naar Londen Heathrow)
In Londen was het wel een beetje anders; we hebben ruim 45 minuten in de rij gestaan om gecontroleerd te kunnen worden. Schoenen uit, alles door de X ray, laptop uit de tas en gefouilleerd na het poortje. Gelukkig mochten we verder.
Voor het boarden precies hetzelfde verhaal. Weer in de rij, geen Xray dit keer maar handmatige controle van alle tassen, je schoenen en je lichaam. Er mochten geen eetbare of drinkbare spullen mee aan boord. Appels, bananen, brood e.d. mochten niet mee. Ook werd hier een van onze 2 aanstekers in beslag genomen.
Alle apparatuur was geen probleem, wij hadden een laptop, een digitale camera en twee telefoons mee.
Security op San Francisco viel wel mee, rijen waren goed te doen en geen noemenswaardige extra controles. Een van onze koffers is wel open geweest, maar de vacuum verpakte koffie en kaas hebben ze laten zitten.
Al met al is het ons erg meegevallen!
Voor alle anderen: succes met jullie vluchten!
In Londen was het wel een beetje anders; we hebben ruim 45 minuten in de rij gestaan om gecontroleerd te kunnen worden. Schoenen uit, alles door de X ray, laptop uit de tas en gefouilleerd na het poortje. Gelukkig mochten we verder.
Voor het boarden precies hetzelfde verhaal. Weer in de rij, geen Xray dit keer maar handmatige controle van alle tassen, je schoenen en je lichaam. Er mochten geen eetbare of drinkbare spullen mee aan boord. Appels, bananen, brood e.d. mochten niet mee. Ook werd hier een van onze 2 aanstekers in beslag genomen.
Alle apparatuur was geen probleem, wij hadden een laptop, een digitale camera en twee telefoons mee.
Security op San Francisco viel wel mee, rijen waren goed te doen en geen noemenswaardige extra controles. Een van onze koffers is wel open geweest, maar de vacuum verpakte koffie en kaas hebben ze laten zitten.
Al met al is het ons erg meegevallen!
Voor alle anderen: succes met jullie vluchten!
nog 3 weken: usa here we come!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hallo,Tigerbunny schreef:@ fre en isa:
Wij proberen ook Contintental te contacteren, maar de telefoonnummer vanop de site werkt niet; ik las dat jullie een correct nummer hadden, zou het mogelijk zijn dit even door te geven? (desnoods via een pb) Alvast bedankt!![]()
Sorry voor het wat late antwoord maar hier begint het stilaan ook hectisch te worden (laatste weekend voor de 'grote' reis

Groetjes en een zeer goede en veilige reis!
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn kinderen hebben ook contactlenzen. Ze mochten wel hun contactlensdoosjes meenemen aan boord maar zonder vloeistof erin.
Ze hebben dus onderweg hun bril opgezet en de lenzen in de koffer gedaan. Lijkt me heel erg lastig als je geen bril hebt,ik zie zo geen oplossing voor je.
Mijn man gebruikt oogdruppels (niet met zijn naam erop) omdat hij erg droge ogen heeft door zijn spierziekte. Die mochten we niet mee aan boord nemen in de handbagage. Ze waren daar echt heel resoluut in op het vliegveld.
Marjon
Ze hebben dus onderweg hun bril opgezet en de lenzen in de koffer gedaan. Lijkt me heel erg lastig als je geen bril hebt,ik zie zo geen oplossing voor je.
Mijn man gebruikt oogdruppels (niet met zijn naam erop) omdat hij erg droge ogen heeft door zijn spierziekte. Die mochten we niet mee aan boord nemen in de handbagage. Ze waren daar echt heel resoluut in op het vliegveld.
Marjon
Wij zijn vandaag teruggevlogen vanaf Denver en Minneapolis. In Denver hadden we een strenge controle. D.w.z. geen vloeistoffen, tandpasta, gel etc in de handbagage. We hadden nog wat blikjes fris en wisten niet dat we al zo snel een securitycheckpoint kregen. We moesten dus een flesje water en blikjes fris inleveren. Je kon wel even terug en ze op drinken als je dit wilde. Verder moest de laptop en videocamera uit de tas los door de scanner. Lenzenvloeistof mag trouwens wel als het maar niet meer dan 120ml is. Schoenen moesten uit. 1 van de tassen werd nog apart gecheckt onder toezicht van onszelf op explosieven d.m.v. een spiegeltje en iets waarmee ze stofjes kunnen detecteren. Ook is de strengheid en grondigheid van de check afhankelijk van de medewerker die dit doet. Medereizigers van ons hadden ook nog 2 bakjes yoghurt in de handbagage. 1 moest eruit de ander hebben ze niet eens gezien. Zo zie je maar het blijft mensenwerk. Het is goed dat er zo streng gecontroleerd wordt, alleen soms slaat het te ver door. Ook achter de checkpoint kan je nl. gewoon drinken kopen, alleen mag je ook deze niet meenemen in het vliegtuig. Je zou zeggen deze frisdranken zijn al gecheckt maar dit is blijkbaar niet zo. 100% is het dus nooit.
gr. Klaas
gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik draag ook lenzen. Het gebeurt wel eens dat ik ze uit moet nemen en geen vloeistof bij me heb. Met wat water inzetten gaat dan prima. Ook heb ik wel eens ergens een nachtje doorgebracht terwijl ik de lenzenvloeistof niet bij me had. Bewaren in wat water ging toen prima. Het bewaardoosje voor de lenzen mag je wel meenemen, desnoods doe je daar wat bewaarvloeistof in. Voor een keer water gebruiken i.p.v. lenzenvloeistof gaat bij mij prima. Zou ik geen lenzenvloeistof mee het vliegtuig in mogen nemen bij de handbagage, dan zou ik het zo oplossen. Ik heb overigens harde lenzen, weet niet of het met zachte lenzen ook zo makkelijk gaat.henderie schreef:En hoe zit het dan met mensen met contactlezen? Die moet je uit doen én in vloeistof bewaren! Een bril heb ik niet!
En andere medicijnen, zowel voorgeschreven als bijvoorbeeld droge ogen-vloeistof etc?
Zonder lenzen en zonder medicijnen kan ik niet echt reizen!
Roland
tja,ik heb dus zachte lenzen! En inzetten met water gaat niet echt, ze willen dan niet aan mijn ogen plakken.
Ik lees dat je bij delta 4of 5 oz. vloeistof mag meenemen, maar als ik het voorgaande lees, wordt het er toch uitgehaald.
Proberen zo'n flesje nog dicht mét je naam ect erop ergens te kopen. Zou dat helpen/ Zodat het een voorgeschreven iets lijkt?
Ik lees dat je bij delta 4of 5 oz. vloeistof mag meenemen, maar als ik het voorgaande lees, wordt het er toch uitgehaald.
Proberen zo'n flesje nog dicht mét je naam ect erop ergens te kopen. Zou dat helpen/ Zodat het een voorgeschreven iets lijkt?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3560 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 18 Reacties