Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe Anti-Spam maatregelen

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Nieuwe Anti-Spam maatregelen

Bericht door Stan.Gobien »

Door de sterke stijging van SPAM berichten enkele dagen geleden is duidelijk gebleken dat huidige maatregelen niet voldoende zijn. Daarom is er nu een sterk anti-spam systeem geïmplementeerd dat het volgende doet.

1) Bij registratie van een nieuwe gebruiker wordt hetgeen hij invult in bepaalde velden (zoals username, e-mail adres, ...) gecontroleerd tegen de StopForumSpam database. Dus als hij daar reeds bekend is, wordt zijn registratie afgebroken.

2) Bij elk bericht (ook privé) dat een gebruiker (die nog geen berichtentotaal > 3 gehaald heeft) verstuurt, wordt de inhoud gecontroleerd door de Akismet anti-spam dienst. Als deze dienst je bericht detecteert als SPAM wordt dit bericht op "GOEDKEURING DOOR MODERATOR NODIG" geplaatst. Het modteam kan deze dan afkeuren of goedkeuren naar gelang het al dan niet een valse positief zou zijn. Wanneer een privébericht als SPAM gedetecteerd wordt, dan wordt het bericht geweigerd om te verzenden. Een moderatie systeem is niet mogelijk bij privé berichten.

Dus ik herhaal het scannen van de berichten (ook privé) gebeurt enkel bij gebruikers die nog geen 3 berichten geplaatst hebben op het forum.

Even ter info: Er zijn nu ook nieuwe anti robot vragen bij registratie, de antwoorden zijn euro en auto.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Nieuwe Anti-Spam maatregelen

Bericht door Njit »

:thumbup: :clap: Scheelt jullie hopelijk een hoop (onnodig) werk.

ps, is het handig om de antwoorden te vermelden?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Er was toch een anti spam wetgeving?? IP Tracker en melden.... dan kunnen ze die spam bots uit de lucht (net) halen.
If you can dream it...
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Complimenten voor het forum onderhoud, Stan. En leuke anti-spam antwoorden :)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Goede actie :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

markgoestoamerica schreef:Er was toch een anti spam wetgeving?? IP Tracker en melden.... dan kunnen ze die spam bots uit de lucht (net) halen.
komt meestal uit landen als china, rusland, india... succes met het achterhalen van de spammer..
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

markgoestoamerica schreef:Er was toch een anti spam wetgeving?? IP Tracker en melden.... dan kunnen ze die spam bots uit de lucht (net) halen.
Zoals Njit al zegt, één of andere chinese provider zal het worst wezen. En de politie zal zich daar ook niet mee bezig houden. Ik ken de wet die je aanhaalt niet, maar misschien is die zelfs niet van toepassing op forum spam, maar enkel op mail spam.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik gooi er nog een idee in, maar let wel, geen idee hoe dit technisch te realiseren valt en of het wellicht ongewenste bijeffecten heeft.

Mijn idee is om bij nieuwe profielen die aangemaakt worden te verlangen dat er binnen een bepaalde tijd een post wordt geplaatst, en anders verloopt en verdwijnt het profiel. Zo zag ik vandaag weer een nieuw profiel, met een duidelijke spam naam, die niet heeft gepost, vermoedelijk vanwege de nieuwe maatregelen die dus werken. :thumbup:
Mijn idee is dat alle fora toegankelijk zijn voor mensen die info willen zonder zich aan te melden, behalve dit subforum en de twee off topic forums, waardoor mensen dus niks missen als hun profiel verloopt. Doch, nogmaals, wellicht heeft dit ongewenste bijeffecten, dus het is enkel een idee wat ik in de groep slinger ter beoordeling.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hockey, ik heb als voormalig moderator die dingen dus ook lang mee in 't oog gehouden, en mijn observatie was toen dat je haast nooit een spammer tegen komt die al een week aangemeld was. (ik denk de meeste spammers waren nog maar 48 uur aangemeld)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik ben overigens benieuwd naar het resultaat. Op Vbulletin wordt er een log bijgehouden van geblokkeerde spammers - is dat onder phpBB ook?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Het lijkt erop dat de gewijzigde registratie vragen, de spammers tegenhouden momenteel.
Al was er vandaag een spampost voor medicijnen die succesvol tegengehouden was door Akismet.
We hebben vooral veel last van false positives op de Akismet controle.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

good job! :clap:
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Stan.Gobien schreef:
Zoals Njit al zegt, één of andere chinese provider zal het worst wezen. En de politie zal zich daar ook niet mee bezig houden. Ik ken de wet die je aanhaalt niet, maar misschien is die zelfs niet van toepassing op forum spam, maar enkel op mail spam.
Onlangs is de grootste spamservercenter van de wereld offline gehaald... dus ze doen er echt we wat aan.
die stond in de ukraine....
If you can dream it...
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dat is e-mail spam, een groot verschil. Maar het maakt niet uit indien wij nu wel of niet een abuse versturen of een klacht ergens neerleggen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch zou ik die antwoorden even weghalen hier, je weet nooit waar die terechtkomen!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ach dan zien we direct hoe goed het werkt en verzin ik wel nieuwe vragen.
Trouwens die chinezen snappen deze berichten toch niet.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Nog even een update.

Privé berichten worden niet langer gecontroleerd door Akismet op SPAM keywords. We hadden namelijk 100% valse positieven.

Berichten publiekelijk op het forum worden wel nog gecontroleerd door Akismet op SPAM keywords, zolang de gebruiker minder dan 3 berichten geplaatst heeft.

Bij registratie wordt de gebruikersnaam niet langer gecontroleerd bij StopForumSpam, met gewone voornamen waren daar ook te veel valse positieven. In de plaats controleren we het e-mailadres en nu OOK het IP-adres bij StopForumSpam, van de persoon die probeert te registreren.

In combinatie met de nieuwe vragen en met deze laatste aanpassingen loopt het Anti-Spam-systeem zeer goed, weinig tot geen actie van de mods is vereist. Af en toe eens een tegengehouden registratie verwijderen na controle.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mooi! Hoe minder tijd jullie aan randzaken hoeven te besteden hoe beter..
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer