Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

weer en kleding!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
henderie
Amerika-ontdekker

weer en kleding!

Bericht door henderie »

Hai,

Ik heb al even via zoeken gekeken, maar ik kan niks vinden.
Ik zoek een de gemiddelde temperaturen van de afgelopen jaren in september in volgende plaatsen van de plaatsten:

NY
SF
Yosemite
Sequoia
Deathvalley
Las Vegas
Zion
Bryce
Page
Grand Canyon
Kingman

De links die ik heb gevonden, zowel via weer.pagina.nl en op dit forum , daar kon ik niks vinden!
Ik wil graag een beetje weten wat ik kan verwachten en dan weet ik of ik een jas moet inpakken. Vorig jaar naar thailand was de zo'n tensonjas een beetje overbodig, want het was te heet als het regende en je was in een zucht weer droog...

wie weet dus een goede site of heeft heel goed kleding advies (ja ik weet dat je in amerika alles kan kopen, maar ik heb al voldoende kleding thuis...)

Thanks!
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Een van de eenvoudigste sites hierover is die van Weather.com.
Daar kun je ook de gemiddelde temperaturen zien.
http://www.weather.com/?from=globalnav&ref=/.
Groetjes Erika
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt niets aan een gemiddelde temperatuur, wat je eigenlijk moet weten is waartussen de temperatuur kan schommelen, en ik denk dat die schommelingen behoorlijk kunnen zijn.

Een paar voorbeelden:
Death Valley en Las Vegas: warm tot heet
Grand Canyon: boven aan de rim: koud, een stukje afdalen: heet
Bryce: wij hebben er sneeuw gehad in september
Yosemite: overdag lekker, kan behoorlijk afkoelen 's nachts.

Kortom: wees op alles voorbereid. Een warme trui is zeker nodig, maar neem ook zeker ook wat luchtige kleding mee. Een dunne wind- en waterdichte jas lijkt me handiger dan een dikke/warme jas.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Korte mouwen, shorts, 1 sweater, jackje. Ik neem altijd maar 1 lange broek mee, voor in het vliegtuig en misschien eens 's avonds.
Dress in layers als het iets kouder wordt zeggen ze in de us. Dat zegt toch niets: Gemiddelde temperaturen? En als je in Thailand al zo weer droog was, moet je hier eens kijken!
Yeehaw
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Ik zou van alle soorten kleding wat meenemen.
In Death Valley bijv. is het flink heet, zeg maar bloedheet. Korte broek, hemdje, sandalen.
In SF kan het behoorlijk waaien en fris zijn (onder de 20 graden C). Tensonjack is misschien wat warm, een mindere kwaliteit lijkt me ook toereikend. Maar als je het in Bryce vervelend treft (alhoewel een prachtig gezicht) kan het er vriezen. Ben je toch wel blij met je jasje! En je bergschoenen.

Ik vind om van alles maar 1 stuks mee te nemen wel erg mager, vooral als je niet van plan bent kleding te gaan kopen (trouwens leuke souvenir!). Als je nou van alles eens 2 meenam?

Veel plezier, ben er jaloers op dat je nog lekker mag gaan!
Minoes
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ter plekke kopen....goedkoop genoeg,en je hoeft niet alles mee te sleuren op de heenweg.
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

als je historische weergegevens zoekt heb je hier wel wat aan denk ik.

http://www.wunderground.com/US/Region/U ... ature.html
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hadden dezelfde soort kleding mee als we zouden meenemen voor naar Spanje te gaan in de zomer. 95% luchtige kleding, en iets voor als het wat kouder wordt, en iets tegen de regen. We hebben dat voor de regen 1 keer nodig gehad, en dat tegen de koude ook (in San Francisco kan het behoorlijk koud aanvoelen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer