Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wil jij emigreren naar de VS? (poll)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

Emigreer jij?

Ja, naar de USA
86
62%
Ja, maar naar een ander land.
11
8%
Nee
34
24%
Geen idee.
8
6%

Totaal aantal stemmen: 139

USInsider
Amerika-expert

Re: Wil jij emigreren naar de VS? (poll)

Bericht door USInsider »

NedinMO - je hebt hier zelf gemeld dat je met een tent naar de US bent vertrokken !

Verder 'you did not want it badly enough' - ik daag je uit naar SanFrancisco te gaan en een lezing te houden voor de honderden Indische H4 houdsters daar. Ze zullen graag je advies hebben hoe toch aan werk te komen, zonder vergunning, zonder SS nummer, met risico op deportatie.

Nogmaals, toen ik hier in '94 kwam werd me ook zo ongeveer alle weken een baan aangenboden, in winkels, in kantoren, bij banken, enz.
In '96, toen jij arriveerde, werd Clinton juist herkozen omdat de economie zoveel beter ging.
MvdL emigreerde net op een verkeerd moment, er werd vooral ontslagen, niet aangenomen, de afgelopen jaren.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Klopt, Ik ben met een tent vertrokken in het vliegtuig maar ik heb ook gezegd dat ik die tent nooit gebruikt heb want ik had direct woonruimte. Ik heb nooit illegaal ergens in een bos gewoond met daklozen.

Honderden H4 houdsters die niet mogen werken kun je niet vergelijken met iemand die een geldige greencard heeft. Dat is een beetje appels en peren verhaal. MvdL was geen H4 houder maar gewoon greencard houder.

Heb je het verhaal wel eens gelezen van Mvdl? Staat hier op het forum hoor?. Getuigt niet van wilskracht. Kon wel werk krijgen maar het was hem te min :roll: als ik het mij goed herinner.
Dento is ook midden in de crisis verhuisd. Volgens mij hebben hij en Anna beiden niet lang zonder werk gezeten. Ook beiden gewoon alles aangepakt en na een tijdje leuk werk gekregen.
Daarbij als je de post history van hem leest chimed hij alleen maar in als er iets negatiefs te melden valt. Er is geen enkel positief verhaal of reaktie maar te vinden.
Hij is alleen maar negatief om het negatieve dus vandaar. Geen medeleiden mee.
Weet niet eens of het niet allemaal verzonnen is
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Los van de discussie die hier plaatsvindt wil ik wel even opmerken dat jullie zelf de stap genomen hebben om te emigreren naar Amerika. Net zoals je zelf altijd de KEUS gehad hebt om weer terug te gaan of je geluk elders te beproeven.

Ik vind het verbazingwekkend om steeds weer te moeten lezen dat de schuld van de mislukte emigratie bij alles en iedereen wordt gelegd, behalve bij jezelf. En sorry, maar juist daar zou hij moeten liggen. "You made your bed, now lie in it!".

In tegenstelling tot veel anderen die naar Amerika zijn gekomen omdat ze simpelweg de armoede proberen te ontvluchten en op zoek zijn naar een beter leven (bijvoorbeeld veel H4 dames), die vlieger ging voor jullie toch niet op omdat Nederland een prima land is om te leven. Dan moet je gewoon teruggaan of blijven waar je bent en er het beste van maken. Wat heeft het nu voor zin om bitter te blijven en constant maar af te geven op alles en iedereeen? Daarmee geef je alleen maar aan dat je niet voor jezelf hebt gekozen terwijl je dat wel had moeten doen.

Prima dat je kritiek hebt, ik ben de eerste die roept dat Amerika ook zeker verre van perfect is maar doe alsjeblieft niet voorkomen alsof je een soort van gedwongen lijdensweg hebt moeten ondergaan want daar ben je toch ook deels echt zelf voor verantwoordelijk denk ik.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

De H4-discussie staat inderdaad helemaal los van wat NedinMo betoogt. En om elke discussie steeds weer te betrekken op de situatie van die ene groep lijkt me inderdaad niet erg constructief en weinig zinvol.

Verder ga ik helemaal mee met Ziva. Het is ieders keuze om de kans te wagen te emigreren, en als die emigratie niet uitpakt zoals gedacht heeft het weinig nut zo bitter te zijn en andere mensen aan te vallen op hun emigratieverhaal. Sta dan ook voor de volle honderd procent achter die keuze terug te keren! Daar is helemaal niets mis mee, zolang je er vrede mee hebt. Nederland is een prima land om te leven, Amerika is dat ook. Allebei de landen hebben zo hun voor- en hun nadelen en niet voor iedereen is een dergelijke emigratie weggelegd. En daar is helemaal niets mis mee.

Waar wel iets mis mee is, is zo'n negatieve stempel te drukken op discussies op een forum, puur vanuit je eigen bitterheid. Probeer eens met jezelf in het reine te komen, denk ik dan!!!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gast

Bericht door Gast »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom MvdL heeft meegedaan met de Lottery. Hij is dus niet altijd zo negatief geweest over Amerika, heeft dus toch de wens gehad om er te wonen. Zou je daar eens antwoord op kunnen geven MvdL?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zou e verbazen als daar serieus antwoord op kwam
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Toch veel mensen die Ja, naar de VS hebben ingevuld...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Niet zo vreemd op een emigratie topic van een USA forum. 8)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik denk dat 90% van het forum wordt gelezen door touristen.

edit: "ja maar dit het emigratie gedeelte!" jaja ok...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer