Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen

Bericht door smittenimmigrant »

dimona schreef:Ja, ik wil dat ook wel graag geloven, dat het niet primair iets religieus is, maar bepaalde volkeren kunnen dat soort dingen toch wel heel serieus nemen. In de grotten in Cappadocie (Turkije) zijn van alle muurschilderingen van Jezus (en van zijn profeten en apostelen) maar dan ook echt bij ALLE afbeeldingen (en dat zij er honderden) de gezichten moedwillig beschadigd. Het was enerzijds vandalisme, maar het geloof speelde ook een grote rol.
Zoiets als wat de protestanten in katholieke kerken deden ten tijde van de beeldenstorm?

Grappig dat ze precies hetzelfde doen alleen een eeuw of wat later..
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Een geschiedenislesje kan geen kwaad. Het is een kleine 500 jaar later en het kwam voort uit de katholieke(zelfde geloof, andere stroming) strengheid van dat moment. Het was dan ook ongeveer het begin van de NL onafhankelijkheidsoorlog tegen Spanje.

Dit soort dingen zijn altijd hele dooddoeners...wanneer komt iemand met het kruistochtenargument? Daarna zal iemand weer komen met de verschillende Islamitische invasies van Europa...
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Beroepsmatig ben ik "vrij" veel in Tunesië en ik bekijk één en ander dan ook van uit een ander perspectief dan hetgeen er in de pers komt. Deze fanatici zijn hoe dan ook een absolute minderheid en worden er door het overgrote deel van de moslimbevolking uitgespuwd. Het probleem is echter dat enkel die heethoofden een forum krijgen in de wereldpers waardoor alle moslims gewoon in 1 pot van geweldenaars ondergebracht worden.
Anderzijds is er ook een groot verschil in verdraagzaamheid tussen het grootste deel (jammer dat ik het moet zeggen, maar zo is het nu 1x) van de moslims en wij, westerlingen. Wij mogen in de Arabische landen geen moskee binnengaan terwijl de kerken voor iedereen openstaan, er is maar 1 God en dat is...Allah, bij het binnenkomen van Mekka staat er boven de autosnelweg een groot bord "moslims - non moslims" waarna de weg zich splitst en de "non moslims" weggeleid worden van Mekka. Zie je dit al gebeuren in Rome? Het bord zou er niet al te lang staan.. :? . In Borgerhout slaan enkele tientallen moslims de halve gemeente aan diggelen, mochten wij dit proberen in een Arabisch land :shock: .
Mijn directrice werkt 48u/week keihard in klimatologische omstandigheden die wij ons niet kunnen voorstellen, maar als ze thuis komt mag ze nog haar huis poetsen en eten klaarmaken, want haar man zit met zijn vrienden op het terras van het café. Over dergelijke zaken heb ik al talloze discussies gevoerd met haar, maar die cultuur zit er zo diep ingebakken dat het nog decennia zal duren vooraleer er een beetje gelijkheid komt. En zij is dan nog bijzonder westers in vergelijking met de meerderheid van het personeel. Ach, ik heb een heel goede verstandhouding met de meeste moslims waarmee ik samenwerk, maar wat er mij vooral verontrust (en ook de meerderheid vd plaatselijke bevolking) is dat ik vroeger enkel oudere mannen zag gekleed in een djellaba terwijl ik nu, bij de aanvang van de lesuren bij de universiteit, tientallen dergelijke jongeren zie mét bovendien de typische "fundamentalistische" baard...en dit zijn niet direct de jongens die voor meer verdraagzaamheid zullen pleiten...
Ander opvallend punt sinds de revolutie : vroeger droeg misschien 10% vh personeel een sjaal (géén sluier), nu 90%...want "de mannen zouden kunnen verleid worden door het lange haar van de vrouw"...tja :? , doe dan beter alle mannen een donkere bril aan hé...en voor alle duidelijkheid : ik bén n man.
Conclusie : één en ander wordt door de pers onnodig uitvergroot, anderzijds blijven (worden?) de cultuurverschillen zó groot dat er nog heel wat werk aan de winkel is om de kloof te dichten óf, realistischer, kleiner te maken.
Laatst gewijzigd door kalaman op 20 sep 2012, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

DejaVu schreef:Een geschiedenislesje kan geen kwaad. Het is een kleine 500 jaar later en het kwam voort uit de katholieke(zelfde geloof, andere stroming) strengheid van dat moment. Het was dan ook ongeveer het begin van de NL onafhankelijkheidsoorlog tegen Spanje.
Dit soort dingen zijn altijd hele dooddoeners...wanneer komt iemand met het kruistochtenargument? Daarna zal iemand weer komen met de verschillende Islamitische invasies van Europa...
Ayaan Hirsch Ali was van de week via een telefoon interview voor haar artikel in Newsweek op MNBC, waar zij aangaf dat de moslims nu zijn , waar de christelijke/westerse wereld 500 jaar geleden was..?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Maar dan kan je het nog steeds niet vergelijken met de beeldenstorm omdat daar totaal iets anders ten grondslag lag. Het tegenovergestelde eigenlijk.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik ga van het weekend "Newsweek" kopen, zodat ik het hele artikel kan lezen. Ik begrijp wel wat ze probeert aan te geven, ook sprak ze over de dictatuur in die landen, wat te vergelijken met de ontwikkeling van de westerse wereld zoveel eeuwen geleden. Denk aan de franse revolutie en het ontstaan van Amerika; wat ook te doen had met niet alleen het Britse koningshuis, maar ook de overheersing van de anglikaanse kerk. Vandaar vrijheid van godsdienst voor alle religies en separatie van kerk en staat in de Amerikaanse Constitution.
Misschien dwaal ik nu wel af...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dit is een deel: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1295 ... s____.html

Probeer alleen niet de gebeurtenissen van 500 jaar geleden geforceerd hierop te plaatsen. Een vierkantje kan niet in een rondje ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Volgens Dribbel niet, ik vind hem geloofwaardiger:

Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

wiepster schreef:Ayaan Hirsch Ali was van de week via een telefoon interview voor haar artikel in Newsweek op MNBC, waar zij aangaf dat de moslims nu zijn , waar de christelijke/westerse wereld 500 jaar geleden was..?
Het lijkt me dat daar inderdaad de voornaamste oorzaak van de "clash of civilizations" ligt. Het moderne westen trekt (te) hard aan de moslim-kar en de moslim-reakties zijn in onze ogen primitief. Maar er is natuurlijk wel meer aan de hand, want de kwade moslim-geniusssen in dit verhaal staan zelf gewoon midden in die moderne wereld en kunnen dit alleen maar voor elkaar krijgen door de primitieven te indoctrineren en vooral niet wijzer te maken dan ze zijn. Waar veel andere niet-westerse landen in enkele decennia een enorme sprong vooruit hebben gemaakt, blijft de ontwikkeling in de traditionele moslimlanden hangen op een laag niveau. Maar helemaal hopeloos is het in mijn ogen (nog) niet. Het www is welbeschouwd nog een ultramoderne ontwikkeling en de meesten van ons waren daar 15 jaar geleden nog helemaal niet eens mee bezig. Als we een generatie verder zijn, dan zullen ongetwijfeld veel meer moslims worden meegetrokken in moderne ontwikkelingen. Het lukt in de 21ste eeuw gewoon niet meer zo best om je volk onwetend te houden en alleen te laten beschikken over pre-geselecteerde informatie. En uiteindelijk wil iedereen - moslim of geen moslim - toch hetzelfde: meer geld en meer luxe.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Rechter VS verwerpt verbod op islamfilm

LOS ANGELES - YouTube hoeft de geruchtmakende film over Mohammed niet te verwijderen. Een rechter in de Amerikaanse stad Los Angeles heeft een verzoek daartoe donderdag afgewezen. Het verzoek was ingediend door een actrice in de film, Cindy Lee Garcia. De actrice was meermalen met de dood bedreigd sinds de video was uitgekomen op de website YouTube, onderdeel van softwaregigant Google.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dat filmpje was al een paar maanden oud toen de heibel begon. Waarom heeft ze niet al veel eerder aangifte gedaan van oplichting? Beetje naïef toch wel om je te laten misbruiken voor propaganda waar je zelf niets mee te maken wilt hebben.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als YouTube/Google een beetje klasse had gehad, hadden ze deze rotsooi zelf al verwijderd. Maar het is een van de vele bedrijven die onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' forse winsten draait.
Een tijdje heb ik op YouTube music video's gekeken, toen ontdekte ik dat er onder het motto 'kijk eens wat leuk' allerhande dierenmishandeling etc. wordt getoond.

Dimona, ze is naar de rechter gestapt toen ze de bedreigingen kreeg heb ik begrepen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Google toont nu juist klasse vind ik. Niet bij elke bedreiging gaan verwijderen anders blijf je bezig.

edit: maar goed dat is ongeveer dezelfde discussie
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

oortjes schreef:Als YouTube/Google een beetje klasse had gehad, hadden ze deze rotsooi zelf al verwijderd. Maar het is een van de vele bedrijven die onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' forse winsten draait.
Een tijdje heb ik op YouTube music video's gekeken, toen ontdekte ik dat er onder het motto 'kijk eens wat leuk' allerhande dierenmishandeling etc. wordt getoond.

Dimona, ze is naar de rechter gestapt toen ze de bedreigingen kreeg heb ik begrepen.
Dierenmishandeling is inderdaad rotzooi wat ze er af moet halen.

Maar een filmpje dat aan de kaak stelt dat Moslimfundamentalisten geweld gebruiken omdat ze hun geloof willen verspreiden en geen ruimte laten voor andersdenkenden vind ik geen rotzooi. Ik heb sowieso totaal geen respect voor de Islam met hun vrouwenonderdrukking en het totale gebrek aan rechten voor de vrouw. En zo kan ik wel doorgaan maar dat is behoorlijk :offtopic:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

oortjes schreef:Als YouTube/Google een beetje klasse had gehad, hadden ze deze rotsooi zelf al verwijderd. Maar het is een van de vele bedrijven die onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' forse winsten draait.

Ja, en dat is dus het probleem van het www: welke wetgever is "in charge"? In hoeverre kun je van een internationaal internetplatform verwachten dat ze zelf (arbitraire) etische standpunten innemen? Ik weet niet in hoeverre een land als Libië bijvoorbeeld wetten heeft die dierenmishandeling verbieden; wat valt er tegenin te brengen als een Libiër onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" zijn hond doodslaat en daar een filmpje van op het www zet? Lastige materie hoor.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

oortjes schreef:Dimona, ze is naar de rechter gestapt toen ze de bedreigingen kreeg heb ik begrepen.
Ja, dat heb ik ook begrepen, maar het gaat wel om een actrice die gewoon betaald is voor een rol in een film. Nee, ze had niet kunnen voorzien dat haar leven daarmee ineens in gevaar zou zijn, maar het zou toch al te gek zijn als dát nou ineens een reden zou zijn om dat filmpje van YouTube af te halen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Je gaat toch als actrice eerst een film bekijken voordat je hem goedkeurt? Nee, ik geloof nooit dat ze het niet wist.

En Youtube hoeft natuurlijk helemaal nergens aan mee te doen. Ze hebben hun eigen regels en als dit filmpje daaraan voldoet mag het lekker blijven staan. Er zullen er binnenkort wel meer gaan opduiken en terecht. Tijd om idiote te laten zien dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is dat zeker met geweld niet onderdrukt zal worden.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Moslims straat op in Duitsland

DUSSELDORF - Duitsland maakt zich op voor verscheidene demonstraties van moslims tegen de film Innocence of Muslims en de satirische cartoons in het Franse tijdschrift Charlie Hebdo. In zeker vier steden gaan mensen na het vrijdaggebed de straat op.

De grootste betogingen verwachten de autoriteiten volgens Duitse media in Freiburg. Daar komen ongeveer 800 mensen bijeen. Ook in Münster, Dortmund en Karlsruhe zijn protestbijeenkomsten gepland. In Hannover en Cuxhaven houdt de politie rekening met spontane acties.

Vooral aanhangers van de Libanese Hezbollah-beweging zouden vrijdag van zich laten horen in Duitsland. Leider sjeik Hassan Nasrallah riep eerder deze week zijn volgelingen op te betogen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ziva schreef:Je gaat toch als actrice eerst een film bekijken voordat je hem goedkeurt? Nee, ik geloof nooit dat ze het niet wist.
Ik dacht gelezen te hebben dat hun stemmen gedubbed zijn, dus dat ze oorspronkelijk iets anders zeiden, en dat de huidige tekst nadien ingelezen geweest is door andere mensen.
Al lijkt me dat wel heel erg omslachtig, want je moet dan eerst een tekst verzinnen die perfect past met de lipbewegingen van de bedoelde provocerende tekst...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer