Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MarcB: 8 dagen Florida te doen? En welke route?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
MarcB
Amerikafan

Reis MarcB: 8 dagen Florida te doen? En welke route?

Bericht door MarcB »

Wij hebben in oktober een dik weekje vrij en we hebben nog geen idee waar we naartoe willen. Nu was ik eens aan het kijken voor Florida. Ik weet dat 8 daagjes erg kort is en dat we niet alles kunnen zien, maar wat zou een leuke route kunnen zijn met een huurauto? En het liefst met twee 'niet reisdagen' om lekker te relaxen ergens aan een mooi strand. Als dit al mogelijk is :)

En hoe zit het met het weer en de orkanen in oktober? Zou dat een rede zijn om niet in oktober te gaan?

Alvast bedankt!

Marc
moonlight91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 8 dagen Florida te doen? En welke route?

Bericht door moonlight91 »

wij hebben momenteel ook het idee om in de herfstvakantie (even)naar florida terug te gaan
ook wij hebben dan beperkte dagen,normaal gaan we altijd 14 dagen
onze planning (mocht het doorgaan)
ams/miami
miami beach s`morgens (kijkje op southbeach,holocaust memorial)/ na de middag door naar islamorada
islamorada s`morgens (kanoen)/ rond de middag via big pinekey (hertjeskijken)naar key west (relaxen duvalstreet,sunset mallorysquare)
key west (glassbottontour)/ tegen de avond naar islamorada (eten op het strand `morada bay cafe`)
islamorada /everglades (airboatride)/naples (s`avonds de pier)
naples /sebring (highland hammock statepark)/orlando (eten bij bahamabreeze)
orlando (discoverycove)
orlando (seaworld)
orlando (walmart) /ams

als je op orlando vliegt in jullie geval en eindigd in maimi..heb je 2 strandrust dagen daar voor vertrek naar nederland
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Lannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lannie »

Als ik 8 dagen zou hebben en wij zijn echte strandliefhebbers, zou ik alleen Miami, Everglades en the Keys bezoeken. 's Morgens erop uit en 's middags lekker een paar uurtjes aan het strand.

Wil je ook naar de pretparken, dan zou ik ervoor kiezen naar Orlando te vliegen, 2 of 3 dagen pretparken bezoeken en dan naar de kust te gaan. Je kunt dit dan combineren met een verblijf aan de Golf van Mexico (St. Peterburg/Clearwater Beach, Homossassa) of combineren met de Atlantische Oceaan, Daytona, Cocoa Beach en Kennedy Space Center.

Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat ik er zoveel mogelijk uit zou kunnen halen en zo min mogelijk in de auto zou zitten!

Succes met verdere planning!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn van de winter een dikke week geweest, maar onze situatie was wat anders, juist geen strandmensen, en we reisden met 2 kinderen en een zwangere vrouw, dus wat rustiger aan. Wij zijn op zaterdag aangekomen, zondag rondgekeken in Miami, maandag via de Everglades naar Naples. Daar dinsdag wat uurtjes op het strand en toen naar Tampa. woensdag naar Orlando, daar even gewinkeld. Donderdag en zaterdag Disney, vrijdag op en neer naar Merritt Island gereden (strand en manatees). Zondag rustig aan gedaan, nog even naar downtown disney geloof ik en naar huis gevlogen. Wij hadden geen tijd voor Key West, maar verder vond ik dat we meer dan voldoende tijd hadden (maar wij waren ook niet zo weg van Florida moet ik toegeven).
Terug in Texas!
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Bedankt voor jullie antwoorden. We gaan hiermee aan de slag en kijken waar we uitkomen :)
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

We zijn nu een tijdje verder en we hebben onze tickets geboekt. We hebben maar een paar dagen in Florida, wat zou een leuke, mooie route kunnen zijn?

zo 14 okt: late aankomst in Orlando, met huurauto naar hotel
ma 15 okt: pretpark (is Epcot een aanrader of heeft iemand anders een suggestie?)
di 16 okt: 's Ochtends vroeg Orlando verlaten, maar welke route?
wo 17 okt: ???
do 18 okt: ???
vr 19 okt: ???
za 20 okt: ???
zo 21 okt: 's avonds aankomst in Miami (Beach)
ma 22 okt: Miami (Beach)
di 23 okt: in de late middag terug naar huis

Hoe zouden we de tijd waar de ??? staat het beste in kunnen delen? Wat ik graag zou willen zien is Kennedy Space Centre en de Everglades en misschien een leuk en gezellig stadje. Key West kost denk ik teveel tijd, dus dat slaan we maar over.

Alvast bedankt!
moonlight91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door moonlight91 »

ik zou persoonlijk dan via de mexicaanse golf rijden,
st petersburg of clearwater beach/sanibel island/naples/ everglades
ik vind de atlantische kust vele malen minder,maar smaken verschillen
mocht je de atlantische kust pakken is st,Augustine een echte aanrader!!

epcot is zeer zeker voor volwassenen een heel mooi park
en in de periode dat jullie reizen is het food & wine festival
en die periode is het ook volop halloween in de parken
universal schijnt enorm gaaf te zijn
wij reizen in die zelfde week als jullie maar met een 10 jarige erbij, en kiezen dus voor mickey`s not so scary halloween partij in het magic kingdom
in orlando is Discovery cove ook iets wat zeer de moeite waard is, wij slaan dit nooit over!!
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Hou het simpel. je schrijft dat je Kennedy Space center en Everglades wil zien.
Ik kopieer/plak hieronder een deel van je vakantieplanning en vul de vraagtekens in zodat je zowel KSC en Everglades ziet.

di 16 okt: Verlaat Orlando en rij door het Ocala national forest naar St.Augustine. (3 uurtjes) bezichtig St. Augustine en het fort. Overnacht in St. Augustine
wo 17 okt: Rij via de kustweg naar Daytona Beach. (1½ uur) Bezoek o.a. het autostrand en het autorace-circuit. Overnachting in Daytona.
do 18 okt: Bezoek Kennedy Space Center. Overnachting in Cocoa Beach.
vr 19 okt: Rij op je dooie gemakje langs de kust naar het zuiden. Vergaap je aan de dure villa's.
Kijk gewoon hoe ver je komt, maar probeer in ieder geval minstens Ft.Lauderdale te halen. Hoe verder je komt, des te meer tijd heb je voor Everglades.
za 20 okt: Naar Everglades nat.park. Overnachting in Homestead/Florida city
za 21 okt: Bezoek de Fruit &Spice garden in Homestead. http://www.fruitandspicepark.org/
Rij daarna een stukje Hwy 41 op. Aan deze weg zitten de bedrijven die tochtjes met Airboats doen. Daarna naar Miami Beach voor je overnachting
---- (in het nationaal park mag niet gevaren worden met deze lawaaiboten, vandaar dat al die airboat-bedrijven net buiten het park, aan Hwy 41 zitten) ------
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Bedankt voor de tips. Die route ziet er inderdaad goed uit.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

FYI om de keuze m.b.t. de airboat te maken: http://www.wildlandscpr.org/road-riport ... s-airboats. Voor mij een reden geweest niet de airboat bedrijven te steunen.

Fort Lauderdale tot Everglades (Homestead) heb ik vrij vroeg s'ochtends (tegen 5.30) in een uur kunnen doen. Geen traffic. Nacht van te voren vroeg naar bed scheelt je veel tijd bij de Everglades. Maak wel een keuze welke gebieden, het is vrij lang rijden tussen de noord en zuid zijde (plus additionele traffic!). Prachtige accomodatie is http://www.evergladeshostel.com. Geweldige tuin en hele rustige sfeer. Echt een aanrader. Hostel, maar heeft ook (semi) privé kamers. Bieden ook tours aan (http://www.evergladeshostel.com/full-day-tours/).

Miami Beach is wel aardig (leuk met de art-deco) -- maar leuker zijn de keys (o.a. Marathon Key). Snorkelen kan goed vanaf Key Largo (prachtig!).
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

wij zitten nu in Naples en zijn vandaag door de Everglades gereden en hebben daar ook een airboat tour gedaan.
Er worden altijd onderzoeken gedaan en de ene zegt dat het schade aan het milieu geeft en een ander onderzoek zegt juist dat de toeristen geld meenemen om het milieu te steunen.
Welke onderzoek je moet geloven staat er dan helaas nooit duidelijk bij.

Ik kan alleen zeggen dat wij de airboat erg leuk vonden.En ja het was erg druk vandaag en er gingen veel boten het water op maar ze volgden allemaal netjes hetzelfde pad zodat er zo min mogelijk van de natuur aangetast zou worden.
Ondanks het lawaai wat die boten maken hebben we toch veel dieren van dichtbij kunnen bekijken.
diverse vogels bleven rustig zitten als we langskwamen en 1 krokodil was wel erg nieuwsgierig en kwam met zijn kop omhoog tegen de boot aan.
Dus ik vermoed dat de dieren het wel gewend zijn met gemak.

Oja...over Halloween ....Universal studios begint 21 september al met de halloween avonden dus misschien gaan wij er ook nog heen,we zitten hier tot 30 september.
Mocht je ons reisverslag willen volgen kijk dan op
http://www.penesite.blogspot.nl

Gr Pene.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

airboat tours zijn altijd buiten Everglades NP. Daarbinnen verboden.
MarcB
Amerikafan

Re: Reis MarcB: 8 dagen Florida te doen? En welke route?

Bericht door MarcB »

Bedankt voor je tip traveller5. Ik ga de site straks bekijken. Onze definitieve keuze maken we ter plaatse. Maar ik vind het handig om vooraf een globaal idee te hebben. We hebben nu alleen de auto en een hotel in Orlando geboekt, de rest boeken we daar.

* Note mod: bericht met website van traveller5 (tijdelijk) verwijderd i.v.m. vermeende spam.
MarcB
Amerikafan

Re: Reis MarcB: 8 dagen Florida te doen? En welke route?

Bericht door MarcB »

We zijn sinds gisteren terug en ik wil nog even onze uiteindelijke route hier plaatsen, misschien heeft iemand hier nog iets aan. Het is uiteindelijk toch iets meer relaxen en shoppen geworden :)

dag 1: Vlucht naar Washington DC. In de middag Washington verkend
dag 2: Hoogtepunten Washington
dag 3: Nog wat hoogtepunten Washington en in de late middag vlucht naar Orlando, auto opgehaald en naar hotel
dag 4: Kennedy Space Center en in de late middag Florida Mall en Wallmart
dag 5: Epcot, daarna doorgereden naar Sarasota (Siesta Key)
dag 6: Relaxen in Siesta Key
dag 7: Via Port Meyers gereden naar Naples
dag 8: Relaxen in Naples
dag 9: Eerst naar Everglades City gereden, daar airboat tour en boardwalk gedaan, daarna via US-41 door de Everglades gereden. Daarna naar Sawgrass Mills Mall gegaan en in de avond naar ons hotel in Fort Lauderdale
dag 10: Relaxen in Fort Lauderdale
dag 11: Relaxen in Fort Lauderdale
dag 12: Naar Miami Beach gereden en even verkend, daarna nog even naar Dolphin Mall gegaan (ligt dicht bij MIA en we hadden nog wat tijd over) en vervolgens in de middag naar Miami International Airport gegaan voor de vlucht naar huis
dag 13: Aankomst thuis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer