Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van A naar B plannen met metro en trein, wie helpt?
Van A naar B plannen met metro en trein, wie helpt?
Hoihoi!
Ik zit ff met het plannen van het ene punt naar het andere punt en aangezien het nogal wat uitzoekwerk is hoop ik dat er een expert is of een vakantieganger die alleen eens eerder met trein en metro heeft gereisd. Hier in NL kijken we gewoon op http://www.ov9292.nl, maar die van de VS heb ik nog niet ontdekt. Dus wie kan er een handje helpen of heeft er tips?
- 1. Ik kom aan op Washingtong Dulles International Airport.
1.1 Hoe kom ik van het vliegveld naar Van Ness-UDC Metro Station en vice versa?
1.2 Hoe kom ik ubehaupt van vliegveld naar enig openbaar vervoer?
1.3 Hoe werkt de metro en andere OV van Washington DC?
- 2. Hoe kom ik van Van Ness-UDC metro station naar Washington Union Station?
Vanaf daar nemen we de trein richting New York Penn Station.
- 3.1 Hoe kom ik van Penn Station naar 21 ST - Queensbridge metro station en vice versa?
3.2 Hoe werkt de metro en andere OV van NYC?
Handige kaarten van WDC en NYC metro's zijn ook altijd handig als iemand die heeft.
Alvast héél erg bedankt voor de info!
Ik zit ff met het plannen van het ene punt naar het andere punt en aangezien het nogal wat uitzoekwerk is hoop ik dat er een expert is of een vakantieganger die alleen eens eerder met trein en metro heeft gereisd. Hier in NL kijken we gewoon op http://www.ov9292.nl, maar die van de VS heb ik nog niet ontdekt. Dus wie kan er een handje helpen of heeft er tips?
- 1. Ik kom aan op Washingtong Dulles International Airport.
1.1 Hoe kom ik van het vliegveld naar Van Ness-UDC Metro Station en vice versa?
1.2 Hoe kom ik ubehaupt van vliegveld naar enig openbaar vervoer?
1.3 Hoe werkt de metro en andere OV van Washington DC?
- 2. Hoe kom ik van Van Ness-UDC metro station naar Washington Union Station?
Vanaf daar nemen we de trein richting New York Penn Station.
- 3.1 Hoe kom ik van Penn Station naar 21 ST - Queensbridge metro station en vice versa?
3.2 Hoe werkt de metro en andere OV van NYC?
Handige kaarten van WDC en NYC metro's zijn ook altijd handig als iemand die heeft.
Alvast héél erg bedankt voor de info!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Van A naar B plannen met metro en trein, wie helpt?
Google Maps kun je ook gebruiken om een route te plannen met het OV.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
En via Google vind je ook de websites van het OV in Washington en New York. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt. Op de website van de luchthaven waar jij aankomt vind je dan informatie hoe je bijv. in het centrum van de stad komt. Echter, een website als ov9292.nl vind je niet in de VS.
Check even internet. Ik kijk net op even op de site van Washington Dulles, daar staat precies aangegeven hoe je met welk soort vervoer in Washington kunt komen, je kunt zelfs doorklikken naar de schema's en prijzen van verschillende vervoersmogelijkheden.
Datzelfde kun je vast wel vinden voor Penn Station New York, gewoon even Google gebruiken. De metro in NYC is simpel, ziet er moeilijker uit dan het is. In elke reisgids staat een metroschema, en die kun je vast ook wel op internet vinden en printen, evenals die van Washington.
Kortom, gewoon even wat onderzoek doen en je inlezen. Succes!
Datzelfde kun je vast wel vinden voor Penn Station New York, gewoon even Google gebruiken. De metro in NYC is simpel, ziet er moeilijker uit dan het is. In elke reisgids staat een metroschema, en die kun je vast ook wel op internet vinden en printen, evenals die van Washington.
Kortom, gewoon even wat onderzoek doen en je inlezen. Succes!
Ik heb inderdaad nu meer kunnen vinden. Metro van Washington lijkt me makkeijl, lijkt te werken zoals in Amsterdam. Die van NYC ziet er ingewikkelder uit. Iemand een goede uitleg bij? Goede metrokaarten heb ik alleen nog niet kunnen vinden.
DANK JE! Errugg handig!!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vanaf Dulles zal je een bus moeten nemen naar West Falls Church en dan de metro naar de stad. Helaas nog geen trein van de het vliegveld direct naar de stad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bus 5A gaat vanaf Dulles naar Rosslyn Metro station (zie hier)
En een shuttlebus van Dulles naar WestFalls v 10 dollar, lijkt mij een goeie en snelle deal om naar het hotel te kunnen gaan.
Weten jullie ook tot hoe laat de metro's rijden in Washington DC en NYC? Of gaat dat gewoon de hele dag door?
Weten jullie ook tot hoe laat de metro's rijden in Washington DC en NYC? Of gaat dat gewoon de hele dag door?
In DC doordeweeks tot middernacht en vrijdag & zaterdag tot 3 uur; maar dat kan iets verschillen per station, dus je moet van het tevoren altijd even checken hoe laat de laatste metro naar je bestemming gaat. Zie reisplanner op de website.
We gaan denk ik wel een paar late avonden maken, maar niet zo laat. Dus als tegen middernacht nog een metro rijdt is dat mooi.
De metro in New York rijdt de hele nacht door, alleen niet zo vaak als overdag. Op Wikipedia staat ook nog wel een handige uitleg over de verschillende metrolijnen, en ook welke lijn waarheen gaat etc. Meestal staat in resigidsen enzo wel voor welke attractie je welke metrolijn moet hebben en bij welke halte je dan moet uitstappen, dan is het nog een kwestie van kijken waar je dan op moet stappen voor een bepaalde metrolijn, dat staat meestal wel goed aangegeven.
Goeie tip!Slotje schreef:De metro in New York rijdt de hele nacht door, alleen niet zo vaak als overdag. Op Wikipedia staat ook nog wel een handige uitleg over de verschillende metrolijnen, en ook welke lijn waarheen gaat etc. Meestal staat in resigidsen enzo wel voor welke attractie je welke metrolijn moet hebben en bij welke halte je dan moet uitstappen, dan is het nog een kwestie van kijken waar je dan op moet stappen voor een bepaalde metrolijn, dat staat meestal wel goed aangegeven.

-
- Amerika-expert
Voor New York kun je op http://tripplanner.mta.info/MyTrip/ui_w ... anner.aspx gewoon het adres invoeren van waar je bent en waar je heen wilt. Krijg je een overzicht van hoe je van hot naar haar komt en zelfs landkaartjes voor het begin en einde over hoe je moet lopen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3803 Weergaves
-
Laatste bericht door wbtje
-