Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Space shuttle Endeavour

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Space shuttle Endeavour

Bericht door FlipjeBTiel »

Was het helemaal vergeten met alle drukte, maar deze ochtend kon ik amper naar het werk komen, omdat er overal auto's en mensen waren: mijn commute gaat door een regionaal park met wijdse uitzichten over de Baai en iedereen stond klaar om Endeavour over zien te vliegen. Loop ik mijzelf te vervloeken dat ik noch een camera noch een verrekijker bij me heb (die laatste had ik in mijn tas gelaten na de ACWS), en dacht dus niets te kunnen zien ...

Blijkt die shuttle vanaf Oakland (waar 'ie laag over het vliegveld vloog) recht door te gaan en voor mijn office raam, die op de GG uitkijkt, langs te komen! Verrekijker? Hah! Wat was dat laag en dichtbij! :clap: :clap: :clap: Zometeen nog dat rondje over de GG zelf, maar daar zullen we vanaf hier minder van kunnen zien, want het is vrij mistig.

Toch nog vervloekt dat ik geen camera bij de hand had ... :cry:

Gr., Flipje

EDIT: Hier de foto van de telefoon van een collega van mij. Mijn office bevindt zich net om de hoek (i.e. waar de shuttle net langsvliegt). De beste kerel loopt zich nu te vervloeken over de shutter lag van zijn telefoon. Een mens kan het allemaal niet winnen. :)
shuttle.jpg
EDIT2: Van een vlieg-buddy van een zeil-buddy van mij (sommigen kunnen dus wel winnen :) ):
shuttle2.jpg
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Space shuttle Endeavour

Bericht door jerbia »

Gaaf hoor! Wij zaten in Orlando en waren 's maandags om 5 uur opgestaan om naar Cocoa Beach te rijden. We zagen net op tijd dat de vlucht uitgesteld was naar dinsdag. Later werd het weer uitgesteld naar woensdag, onze laatste vakantiedag. We hebben toen toch maar besloten om niet te gaan. Nu hebben we er eigenlijk wel spijt van...
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Mijn collega's in Glendale hadden het er ook over, een historische ervaring!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De foto bij de brug is wel heel gaaf zeg!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb het hier op tv gevolgd, door de wolken was helaas niets te zien toen het boven Patrick vloog, wel heel druk langs de weg.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is een heel bijzonder iets om die shuttle langs te zien komen. Wij hadden dat een paar maanden geleden met Discovery, ik heb daar heel wat mooie foto's van kunnen nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het was inderdaad een bijzonder gezicht. Ik stond samen met collegas op het dak van ons kantoor (op de airo units :D ), en hoorden de jumbo overvliegen via Moffett Field (waar een afdeling van NASA zit, o.a. de enorme shuttle simulator), en achter de bomen vandaan komen en richting Santa Cruz / Monterrey in de verte verdwijnen. Helaas vergeten om een camera mee te nemen naar m'n werk. :roll:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer