Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Re: Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Het Eerste Amendement is een groot goed maar degenen die het opschreven verwachtten dat men er verantwoordelijk mee om zou gaan.
Er zijn US en EU militairen in Afghanistan en in Iraq - die lopen stukken meer gevaar door uitingen als dit filmpje.
Het is voor mij vergelijkbaar met het klassieke voorbeeld, ja je hebt vrijheid van meningsuiting, maar je mag in een volle bioscoopzaal niet opeens 'brand, brand' gaan roepen en een paniek en stampede veroorzaken.
Verder heeft het filmpje geen enkele waarde als filmpje op zich, het is alleen gemaakt om de profeet negatief af te schilderen, en dat is heel klunzig gedaan.
En zeg niet dat er geen censuur is op YouTube - ik vroeg van muziek wat het was en wie het uitvoerde. Iemand antwoordde me, gaf me ook de naam van de uitvoerende, en dat antwoord werd als spam verwijderd en ook mijn vraag werd weggehaald.
Actrices hebben geen enkele zeggenschap (behalve als ze mede-producent en/of headliner zijn) in de definitieve vorm van een film.
En nee dat doe je andersom, je schrijft eerst je definitieve tekst en gaat dan knutselen zodat men iets anders zegt maar dat je toch een redelijke sync kunt maken daarop gebaseerd.
Iemands leven - of het leven van meerdere mensen - in seriues gevaar - dat is geen reden om iets dat totaal geen waarde heeft van YouTube te halen ? Dat betekent dus dat die levens niets waard zijn ? Of althans minder dan dit knutsel-prutselwerkje ?
Er zijn US en EU militairen in Afghanistan en in Iraq - die lopen stukken meer gevaar door uitingen als dit filmpje.
Het is voor mij vergelijkbaar met het klassieke voorbeeld, ja je hebt vrijheid van meningsuiting, maar je mag in een volle bioscoopzaal niet opeens 'brand, brand' gaan roepen en een paniek en stampede veroorzaken.
Verder heeft het filmpje geen enkele waarde als filmpje op zich, het is alleen gemaakt om de profeet negatief af te schilderen, en dat is heel klunzig gedaan.
En zeg niet dat er geen censuur is op YouTube - ik vroeg van muziek wat het was en wie het uitvoerde. Iemand antwoordde me, gaf me ook de naam van de uitvoerende, en dat antwoord werd als spam verwijderd en ook mijn vraag werd weggehaald.
Actrices hebben geen enkele zeggenschap (behalve als ze mede-producent en/of headliner zijn) in de definitieve vorm van een film.
En nee dat doe je andersom, je schrijft eerst je definitieve tekst en gaat dan knutselen zodat men iets anders zegt maar dat je toch een redelijke sync kunt maken daarop gebaseerd.
Iemands leven - of het leven van meerdere mensen - in seriues gevaar - dat is geen reden om iets dat totaal geen waarde heeft van YouTube te halen ? Dat betekent dus dat die levens niets waard zijn ? Of althans minder dan dit knutsel-prutselwerkje ?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Prachtig satirisch stuk in de Volkskrant. Geeft goed weer hoe ik erover denk, zeker ook in relatie tot de reacties van mensen de afgelopen weken op de rellen in de Arabische wereld!
'Autochtone gemeenschap moet rellen in Haren veroordelen'
Ook na de rellen in Haren wordt er in de media geen verband gelegd tussen de autochtone afkomst van de jongeren en hun relgedrag om niet van generalisatie of discriminatie beticht te worden, schrijft politicoloog Peyman Jafari.
Opnieuw hebben honderden autochtone Nederlanders rellen veroorzaakt, dit maal in Haren. Op de avond van vrijdag 22 september trokken duizenden voornamelijk autochtone jongeren naar Haren voor een 'feestje' dat via Facebook bekendheid had gekregen. 'Onder de invloed van alcohol sloeg de sfeer snel om en werd er met flessen gegooid. Ook fietsen, dranghekken, bloembakken en alles wat los en vast zat vlogen door de lucht,' berichtte de Volkskrant en sprak van een 'veldslag.'
Het 'spoor van vernieling' dat het autochtone tuig achterliet, is terug te herleiden naar de moderne Nederlandse cultuur. Allerbelangrijkst is het alcoholgebruik onder autochtone jongeren, die al vrij jong van hun ouders alcoholische dranken mogen drinken. Het alcoholgebruik ontspoort verder mede door culturele tradities zoals de Koninginnedag en Oud en Nieuw. Een andere culturele factor is het hedonisme dat mede door secularisering de plaats heeft ingenomen van hogere morele waarden. Sommigen zouden zelfs geradicaliseerd kunnen zijn door een letterlijke lezing van 'carpe diem.' Daarnaast heeft het Westerse individualisme het idee van vrijheid geperverteerd, waardoor autochtone jongeren menen zich te kunnen gedragen zoals het hen uitkomt, zonder enig respect voor autoriteiten zoals de ME en de burgemeester. In ieder geval is er genoeg aanleiding om het verband tussen het wangedrag van autochtone jongeren en hun culturele achtergronden te onderzoeken, maar helaas is dat nog steeds een taboe onder politiek correcte journalisten, politici en intellectuelen.
Rolmodellen
Wat de oorzaken dan ook mogen zijn, het is duidelijk dat een grote groep autochtone jongeren zich misdraagt tijdens uitgaansavonden en feesten. Het is niet alleen tijd dat autochtone ouders op hun verantwoordelijkheid worden gewezen, maar ook dat de autochtone gemeenschap ondubbelzinnig het gerel van autochtone jongeren veroordeelt en excuses aanbiedt. Belangrijke potentiële rolmodellen zoals Sywert van Linden zouden hierin het voortouw moeten nemen.
Natuurlijk zullen autochtone Nederlanders met verontwaardiging reageren en het probleem ontkennen, maar er zijn genoeg voorbeelden om van een terugkerend probleem te spreken. Rellende autochtone jongeren maken vaak onze straten en stranden onveilig en richten voor duizenden euro's schade aan.
Een groot probleem zijn de regelmatige rellen bij voetbalwedstrijden, die vrijwel altijd veroorzaakt worden door autochtone jongeren. Niet alleen de vernielingen maar ook de ME-inzet kost de belastingbetaler veel geld. Zo verandert het Haagse Jonckbloetplein sinds 1988, het jaar dat Nederland het EK won, iedere keer dat Nederland een eindronde haalt in een oorlogsgebied - vooral door toedoen van christelijk uitziende jongeren.
Oud en Nieuw
Het is ook elk jaar raak tijdens Oud en Nieuw, waarbij grootschalige gevechten uitbreken en vernielingen worden aangericht. Een groot probleem is het verbranden van kerstbomen in autochtone wijken zoals Amsterdam-Noord die altijd uitmonden in gevechten tussen stenen- en flessengooiende autochtone jongeren en de politie.
Ook het hele jaar door ontaarden feesten en het uitgaan in rellen. Op de avond van 20 september 2008 veroorzaakte na een feest 'een meute van ongeveer 125 relschoppers' voor gevechten in het centrum van Capelle aan den IJssel, aldus de politiek correcte Telegraaf die de autochtone afkomst van de relschoppers onvermeld liet. In november 2010 braken zelfs op een hockeyfeest in Voorschoten rellen uit waarbij meer dan 50 autochtone jongeren op de vuist gingen met de politie.
Wat autochtoon geweld betreft was 2009 een rampjaar. Op de Koninginnedag reed een autochtoon tientallen acht mensen dood toen hij probeerde een aanslag te plegen op de Oranjes. De Bevrijdingsdag op 5 mei werd verpest toen kaalgeschoren autochtone jongeren rellen veroorzaakten en de politie gedwongen werd om waarschuwingsschoten te lossen. Op 22 augustus 2009 vonden de strandrellen van Hoek van Holland plaats. Tijdens een feest van 30.000 voornamelijk autochtone jongeren braken massale vecht- en steekpartijen uit en er viel één dodelijk slachtoffer.
Horeca
Cafés en uitgaansgelegenheden in verschillende steden zijn vaak het toneel van vecht- en steekpartijen door autochtone jongeren, die zich ook nog eens vaak tegen hulpverleners en de politie keren. Recentelijk nog, in de nacht van 12 augustus 2012, keerden meer dan 100 voornamelijk autochtone Nederlanders zich tegen politieagenten en ambulancepersoneel, toen die een gewonde bromfietser wilden helpen.
Deze lijst van voorbeelden zou verder uitgebreid kunnen worden, maar zolang er in de media een taboe heerst op het benoemen van de autochtone achtergrond van relschoppers, zal het probleem niet opgelost kunnen worden. Ook na de rellen in Haren wordt er in de media geen verband gelegd tussen de autochtone afkomst van de jongeren en hun relgedrag om niet van generalisatie of discriminatie beticht te worden. Indien er gesproken kan worden van etnische minderheden, dan moet er zeker ook een etnische meerderheid bestaan bij wie het gedrag mede door cultuur bepaald wordt, of niet soms?
Ik vind het een zeer dom geschreven stuk eigenlijk en ik vind het dieptriest dat er uberhaupt een verband gelegd wordt met deze gebeurtenissen na aanleiding van de film. Niet alleen is de aanleiding compleet anders, er is voor zover ik weet niemand vermoord en ik zie genoeg autochtonen deze gebeurtenissen keihard veroordelen. En als we dan toch bezig zijn, wat mij betref mogen holligans sowieso harder worden aangepakt en zware celstraffen krijgen.
Maar goed, is weer typisch een geval van "we moeten weer even laten zien dat we zo politiek correct zijn en onszelf weer even vergelijken met allochtonen om vooral geen onderscheid te maken". Jammer want met dit stuk bewijst de schrijver dat hij er duidelijk niets van begrepen heeft.
Maar goed, is weer typisch een geval van "we moeten weer even laten zien dat we zo politiek correct zijn en onszelf weer even vergelijken met allochtonen om vooral geen onderscheid te maken". Jammer want met dit stuk bewijst de schrijver dat hij er duidelijk niets van begrepen heeft.
Twee nuanceringen Ziva:
Het stuk is geschreven door een allochtoon.
Dat er geen doden zijn gevallen, is meer geluk dan wijsheid geweest. Een 83-jarige een stoeptegel tegen zijn hoofd gooien, hád heel anders kunnen aflopen.
Dat er geen doden zijn gevallen, is meer geluk dan wijsheid geweest. Een 83-jarige een stoeptegel tegen zijn hoofd gooien, hád heel anders kunnen aflopen.
Je hoort dit nu wel vaker op tv. Er gaat een zucht van opluchting door die wereld, het zijn namelijk geen allochtonen. Nou dat zegt wel genoeg toch?
Het is een beetje van bmw rijders krijgen de meeste snelheidsboetes maar gelukkig rijdt er ook wel eens een volkswagen te hard en dat maakt alles goed. Ik heb ook al in een ander topic(want rivercola postte dit in 2 topics) gezegd dat de auteur met zijn domheid te koop loopt.
Het is een beetje van bmw rijders krijgen de meeste snelheidsboetes maar gelukkig rijdt er ook wel eens een volkswagen te hard en dat maakt alles goed. Ik heb ook al in een ander topic(want rivercola postte dit in 2 topics) gezegd dat de auteur met zijn domheid te koop loopt.
Satire is meestal - en in ieder geval hier - bedoeld om mensen ergens over na te laten denken. Dom, ja, ach, dat geldt voor de meeste vormen van humor waar vooraf over na is gedacht. We lachen om wat in ons straatje past, en de rest is, eh, ja, dom dus.
Ik zag inderdaad dat het geschreven was door een allochtoon. Met mijn opmerking over politieke correctheid bedoelde ik dat het vaak zo is dat wanneer allochtonen negatief in het nieuws komen door een grote gebeurtenis vrijwel altijd in de dagen die volgen er een vergelijking wordt gemaakt met "iets" dat autochtonen doen. Dat dit stuk geschreven is door een allchtoon doet daar niets aan af behalve dat het misschien een hoger sneergehalte krijgt daardoor. Ik vind dat dus onzin, elke gebeurtenis is een gebeurtenis op zich en het is geen "wedstrijd" om te laten zien wie braver zijn, allochtonen of autochtonen. In beide groepen vind je geweldadige idioten dus om dan zo'n stukje te schrijven vind ik nogal misselijk.
En een onschuldig iemand vermoorden omdat je niet om kunt gaan met een belediging/vrijheid van meningsuiting vind 1000 x erger dan mensen "per ongeluk" ombrengen door een uit de hand gelopen feestje. Het eerste is een doelbewuste aanslag en het tweede is een ongeluk.
En een onschuldig iemand vermoorden omdat je niet om kunt gaan met een belediging/vrijheid van meningsuiting vind 1000 x erger dan mensen "per ongeluk" ombrengen door een uit de hand gelopen feestje. Het eerste is een doelbewuste aanslag en het tweede is een ongeluk.
Ik lach best om dingen die niet in mijn straatje passen zolang het klopt. Maar de Volkskrant heeft wel vaker slechte stukken staan op hun opiniepagina. Volkskrant heeft last van mensen die zich interessant willen voordoen, de DWDD heeft dat ook wel eens...maar goed dat is een totaal ander onderwerpdimona schreef:We lachen om wat in ons straatje past, en de rest is, eh, ja, dom dus.

Ik heb mij bijvoorbeeld kapot zitten ergeren vorige week aan de opening van het stedelijk museum in A'dam bij DWDD. Dan zie je 5 mensen aan tafel over een gele en bruine vlek praten..."dit is een wandeling op het strand, zo mooi, zo abstract, etc"...maar goed totaal iets anders

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmm ik noem dat een te lang gedragen onderbroek op canvasDan zie je 5 mensen aan tafel over een gele en bruine vlek praten..."dit is een wandeling op het strand, zo mooi, zo abstract, etc"...maar goed totaal iets anders

Ja maar daar krijg ik geen 100.000 euro voor 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Degen die daar 100,000 euro voor betaalt moeten ze opsluiten. Ik heb dat nooit gesnapt. Het zal wel om de gedachte gaan maar er is niks knaps aan vind ik. Dat soort kunst interesseert me dan ook totaal niet.
Ik vind dat de schrijver het juist zeer goed heeft begrepen en kan dit stukje satire zeker waarderen...Ziva schreef:Ik vind het een zeer dom geschreven stuk eigenlijk en ik vind het dieptriest dat er uberhaupt een verband gelegd wordt met deze gebeurtenissen na aanleiding van de film. Niet alleen is de aanleiding compleet anders, er is voor zover ik weet niemand vermoord en ik zie genoeg autochtonen deze gebeurtenissen keihard veroordelen. En als we dan toch bezig zijn, wat mij betref mogen holligans sowieso harder worden aangepakt en zware celstraffen krijgen.
Gelukkig maar dat iedereen een eigen mening mag hebben..

- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vind het dom om iets dom te noemen en dan helemaal niet met een onderbouwing te komen waarom het dan dom is. Overigens maak jij een makkelijke conclusie over de aanleiding, in de Arabische wereld betrof het een film (die niemand ooit zag) en hier betrof het een oproep tot een feest (waar niemand ooit kwam). Jij denkt te weten wat de aanleiding was, maar niemand weet wat de aanleiding nu eigenlijk was. En dat geldt zowel voor de rellen hier als de rellen daar. Overigens had het weinig gescheeld of ook in Haren was iemand vermoordt (de 84-jarige man die in zijn eigen bijkeuken met een stoeptegel tegen het hoofd geslagen werd, alleen sus je dat weg door te zeggen dat dat per-ongeluk was tijdens een feest. Yeah right!).Ziva schreef:Ik vind het een zeer dom geschreven stuk eigenlijk en ik vind het dieptriest dat er uberhaupt een verband gelegd wordt met deze gebeurtenissen na aanleiding van de film. Niet alleen is de aanleiding compleet anders, er is voor zover ik weet niemand vermoord en ik zie genoeg autochtonen deze gebeurtenissen keihard veroordelen.
Jij ziet mensen de rellen keihard veroordelen, waar dan? Op je facebook-wall? In reacties op nieuwssites? En dan neem je het de Moslims in de rellen-landen kwalijk dat 'JIJ' niemand die rellen ziet veroordelen? Lees je mee op Arabische nieuwszenders dan? Heb je Moslims uit Egypte en Libië op je facebook dan? Ik vind dat je met een erg groot gemak met 2 maten meet.
Ik vind het helemaal geen nuancering dat de schrijver een allochtoon is. We laten onze samenleving splijten door die term in hoe een autochtoon tegen dingen aan kijkt en hoe een allochtoon dat doet. Een vriendin van mij heeft een Belgische vader en is ook Allochtoon. Ik heb een Israelische vader en ben ook allochtoon, alhoewel ik geboren ben in het Dijkzigt Ziekenhuis en 'Rotterdamser' ben dan de Paus Rooms.dimona schreef:Twee nuanceringen Ziva:
Overigens komt de schrijver oorspronkelijk uit Iran, en de meeste Perzen (want Iraniers zijn ze niet!) die ik ken distancieren zich van de Islamitische dwang in hun land. Dat is juist hetgeen zij voor gevlucht zijn.
Nee, dat is het niet. De schrijver neemt een verschil van reageren waar tussen twee gebeurtenissen die een gelijkenis vertonen. Je ziet het ook in het andere topic, over de rellen in Haren. Mensen ontploffen in collectieve boosheid over de gebeurtenissen en beginnen dan pagina's lang te discussieren: De politie heeft niet goed gereageerd! De Burgemeester had het anders moeten doen! Als dit onderwerp volledig leeggediscussierd is gaan we door naar de opvoeding: Ouders voeden hun kinderen niet fatsoenlijk meer op! Kinderen denken dat de wereld om hen draait! Ze gebruiken teveel alcohol en drugs!Ziva schreef:Ik zag inderdaad dat het geschreven was door een allochtoon. Met mijn opmerking over politieke correctheid bedoelde ik dat het vaak zo is dat wanneer allochtonen negatief in het nieuws komen door een grote gebeurtenis vrijwel altijd in de dagen die volgen er een vergelijking wordt gemaakt met "iets" dat autochtonen doen
Het is zo'n standaard-patroon dat het gewoon lullig is om te zien.
Dan vervolgens de discussie over de Arabische rellers, Nee, dat heeft écht een hele andere oorzaak! Ze zijn niet gewend aan de vrijheden van de westerse wereld! Elke Moslim is in staat tot moorden voor het geloof! Alle Moslims in de wereld moeten opstaan tegen dit geweld! De Nederlands-Marokkaanse gemeenschap moet dit geweld veroordelen!
En als ze dat niet doen veroordelen we ze.
Ik denk dat er simpelweg niet geaccepteerd kan worden dat mensen, mensen in het algemeen, gewoon heel erg op elkaar lijken. Dat op de hele wereld dezelfde nare dingen kunnen gebeuren. Dat we niet superieur zijn aan, in dit geval, de schreeuwende en plunderende mensen in de Arabische wereld.
Vlak voor de zomer gebeurde iets dergelijks in Rotterdam. Een feestje in een club liep uit de hand waarop de club de deuren sloot. De menigte jongeren die daartoe op straat kwam te staan trok plunderend dor het centrum van de stad. Winkelruiten werden vernield, brillenzaken, kledingzaken werden geplunderd en auto's vernield en de politie werd te kakken gezet. Maar, dan is de aanleiding heel anders!

Jezus weer zo'n lange post in dit topic en ze worden er niet beter op. Maar goed...
Je stelt de vraag aan Ziva maar ik wil hem ook best beantwoorden, op dezelfde avond waren er al +/- 5 tv programma's waarin het veroordeeld werd. Een minister, burgemeester, inwoners van het dorp, politiechef, eigenlijk wel iedereen. Maar de grote vraag is heb jij mensen gezien die dit juist geweldig vonden of juist opriepen tot rellen in Haren? Kijk als je de vergelijking toch wilt trekken met de Arabische rellen dan moet je het ook goed doen. Heb jij een overheidsdienst gehoord die zei "In naam van de regering rel dat Haren kapot!". Ik niet maar misschien mis ik een aantal tv zenders dat kan natuurlijk.
Als je geen verschil ziet in de aanleiding/oorzaak...ja dan houdt het op.
Ik vind deze vragen eigenlijk wel grappig want wat heb je nou aan een facebook-wall? Ook mbt de Arabische rellen...wat kan mij het nou schelen wat Henk in de langeveldstraat 4 te Waalwijk vindt van de rellen.RiverCola schreef: Jij ziet mensen de rellen keihard veroordelen, waar dan? Op je facebook-wall? In reacties op nieuwssites? En dan neem je het de Moslims in de rellen-landen kwalijk dat 'JIJ' niemand die rellen ziet veroordelen? Lees je mee op Arabische nieuwszenders dan? Heb je Moslims uit Egypte en Libië op je facebook dan? Ik vind dat je met een erg groot gemak met 2 maten meet.
Je stelt de vraag aan Ziva maar ik wil hem ook best beantwoorden, op dezelfde avond waren er al +/- 5 tv programma's waarin het veroordeeld werd. Een minister, burgemeester, inwoners van het dorp, politiechef, eigenlijk wel iedereen. Maar de grote vraag is heb jij mensen gezien die dit juist geweldig vonden of juist opriepen tot rellen in Haren? Kijk als je de vergelijking toch wilt trekken met de Arabische rellen dan moet je het ook goed doen. Heb jij een overheidsdienst gehoord die zei "In naam van de regering rel dat Haren kapot!". Ik niet maar misschien mis ik een aantal tv zenders dat kan natuurlijk.
Als je geen verschil ziet in de aanleiding/oorzaak...ja dan houdt het op.
-
- Amerikakenner
Een DJ van de publieke omroep (ergo: door de overheid gefinancierde omroep) deed een oproep om toch vooral naar Haren te komen.
Maakte hij weliswaar excuses voor, maar dat was een beetje mosterd na de maaltijd.
Maakte hij weliswaar excuses voor, maar dat was een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik wist dat iemand die zou noemen, maar hij riep niet op tot rellen. Dus iemand?
Valt zeker ook te vergelijken met de staatstelevisie van Syrië/Libië/Egypte/etc?smittenimmigrant schreef:(ergo: door de overheid gefinancierde omroep)
Laatst gewijzigd door DejaVu op 25 sep 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
En het was geen officieel overheidsstandpunt. Waar in Pakistan de regering opriep om voor 100.000 dollar de maker van de film te vermoorden. Of is dat inmiddels teruggetrokken?
Zou worden betaald door de minister uit eigen zak.....dus geen overheidsteun.
o ok dan is het goed.
Nee niet goed....dat heb ik niet gezegd. Ik vraag mij wel af: hoe is het dat een minister van een ontwikkelingsland (?) zo'n bedrag uit eigen zak kan betalen? Denken de inwoners van Pakistan daar ook over na??