Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Totale kosten
-
- Amerikafan
Re: Totale kosten
Als ik alles zo op een rijtje zet komen de meeste uit op ongeveer € 800-1000 p.p. / week all-in. Hierbij ervan uitgegaan dat je met z'n 2en reist. Als je met z'n 4en gaat ben je over het algemeen iets goedkoper uit. Ik denk dat als je aan het denken bent om een Amerika-reis te maken je dit kunt aanhouden voor je budget
.

Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Vind dat eigenlijk vrij laag. Misschien als je met 4 reist, maar jij hebt het over 2 personen. Tuurlijk, er zijn immens veel factoren die de prijs bepalen, dus gemakkelijk vergelijken is het niet. Veel hangt af van het soort reis (camper/suv/compact), de activiteiten, de kilometers, de brandstofprijs, de overnachtings-"klasse", de periode, de regio en de euro koers...
Nog eens samengevat voor ons:
juli 2009, 3 personen, 2.7$/gal, 1.34-1.44€/$, 6000km, 20 nachten => 140€ per dag per persoon
juli 2010, 3 personen, ????$/gal, 1.19-1.34€/$, 5000km, 16 nachten => 150€ per dag per persoon
mei/juni 2011, 3 personen, ????$/gal, 1.35-1.46€/$, 3000km, 17 nachten => 205€ per dag per persoon
schatting voor 2012:
juli 2012, 2 personen, 4$/gal, 1.26-1.34€/$, 5000km, 18 nachten => 190€ per dag per persoon
Nog eens samengevat voor ons:
juli 2009, 3 personen, 2.7$/gal, 1.34-1.44€/$, 6000km, 20 nachten => 140€ per dag per persoon
juli 2010, 3 personen, ????$/gal, 1.19-1.34€/$, 5000km, 16 nachten => 150€ per dag per persoon
mei/juni 2011, 3 personen, ????$/gal, 1.35-1.46€/$, 3000km, 17 nachten => 205€ per dag per persoon
schatting voor 2012:
juli 2012, 2 personen, 4$/gal, 1.26-1.34€/$, 5000km, 18 nachten => 190€ per dag per persoon
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoeveel personen: 1
Wanneer: 30/09/2012 -> 18/10/2012
Aantal dagen: 19
Ticketprijs: 772€ via Delta.com
Vervoer prijs: 430€ (Jeep Liberty via euautohuur voor 16 dagen)
Overnachtingen prijs: +/- 1300€, 86€ gemiddeld
CitizenM, Amsterdam
Hotel New York, New York, Las Vegas, NV
Zion Park Motel, Springdale, UT
Bryce Canyon Inn, Tropic, UT
Days Inn, Torrey, UT
Motel6, Moab, UT (2x)
The View Hotel, Monument Valley, AZ
Best Western Plus, Page, AZ
Red Feather Lodge, Tusayan, AZ (2x)
TraveLodge, Lake Havasu City, AZ
Motel6, Twentynine Palms, CA (2x)
Motel6, Bishop, CA (2x)
Panamint Springs Resort, Death Valley, CA
Planet Hollywood, Las Vegas, NV
Vooral het hotel in Monument Valley & 't laatste in Vegas trokken de prijs nogal omhoog, anders kom je snel een 300€ goedkoper uit.
Maar ik wil absoluut dat hotel in MV eens ervaren & de laatste dag wil ik graag relaxen met een mooi uitzicht op de Strip
Overige kosten: 250€ benzine gok ik, NPS Pass: 80€, verschillende State Parks: 30€, Upper Antelope Canyon Tour: 35€
Globale route: Las Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - Canyonlands - Arches - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Lake Havasu - Joshua Tree - Ancient Bristlecone - Mono Lake - Death Valley - Las Vegas
Alles bij mekaar schat ik dat het zo'n 3200€ zal kosten, zonder eventuele souvenirs (al doe ik daar nooit aan mee eigenlijk).
Natuurlijk is de prijs vooral hoger voor mezelf omdat ik helemaal alleen ga, kosten zoals de hotels & het vervoer kan ik niet delen natuurlijk.
Wanneer: 30/09/2012 -> 18/10/2012
Aantal dagen: 19
Ticketprijs: 772€ via Delta.com
Vervoer prijs: 430€ (Jeep Liberty via euautohuur voor 16 dagen)
Overnachtingen prijs: +/- 1300€, 86€ gemiddeld
CitizenM, Amsterdam
Hotel New York, New York, Las Vegas, NV
Zion Park Motel, Springdale, UT
Bryce Canyon Inn, Tropic, UT
Days Inn, Torrey, UT
Motel6, Moab, UT (2x)
The View Hotel, Monument Valley, AZ
Best Western Plus, Page, AZ
Red Feather Lodge, Tusayan, AZ (2x)
TraveLodge, Lake Havasu City, AZ
Motel6, Twentynine Palms, CA (2x)
Motel6, Bishop, CA (2x)
Panamint Springs Resort, Death Valley, CA
Planet Hollywood, Las Vegas, NV
Vooral het hotel in Monument Valley & 't laatste in Vegas trokken de prijs nogal omhoog, anders kom je snel een 300€ goedkoper uit.
Maar ik wil absoluut dat hotel in MV eens ervaren & de laatste dag wil ik graag relaxen met een mooi uitzicht op de Strip

Overige kosten: 250€ benzine gok ik, NPS Pass: 80€, verschillende State Parks: 30€, Upper Antelope Canyon Tour: 35€
Globale route: Las Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - Canyonlands - Arches - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Lake Havasu - Joshua Tree - Ancient Bristlecone - Mono Lake - Death Valley - Las Vegas
Alles bij mekaar schat ik dat het zo'n 3200€ zal kosten, zonder eventuele souvenirs (al doe ik daar nooit aan mee eigenlijk).
Natuurlijk is de prijs vooral hoger voor mezelf omdat ik helemaal alleen ga, kosten zoals de hotels & het vervoer kan ik niet delen natuurlijk.
Reisblog: thisisfraa.be
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal het vanavond thuis eens precies uitrekenen. Wat ik bij velen wel mis is de kleine uitgaven voor een starbucks of ijsje of ergens wat flesjes drinken halen. Dat loopt stiekem ook snel op
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien wel leuk om er nog even bij te vermelden waar we zullen verblijven.Travelkitty schreef:Ik ben nog niet geweest maar heb wel al de kosten van de vlucht + overnachtingen.
Hoeveel personen: 2
Wanneer: 5 juni t/m 22 juni
Aantal dagen: 17 nachten
Ticketprijs: 560,- met British Airways
Vervoer prijs: economy voor 2 weken 250,- via eautohuur. Eerste en laatste dagen in Vegas geen auto om kosten te besparen
Overnachtingen prijs: $70(+-55 euro ) per nacht gemiddeld. Een mix van hotels/B&B's en motels.
Eten prijs: geen idee nog
Overige kosten: national park pass 80$
Globale route: Las Vegas-Zion-Bryce-Grand Canyon-Palm Springs-LA- kust- San Francisco-Yosemite-Las Vegas
Las Vegas- Bally's via smartervegas
Zion- B&B Under the eaves
Kanab- Best Western Red hills via priceline
Kingman- Best Western Kings Inn&suites via priceline
Palm Springs- Hyatt Regency suites via priceline
Los Angeles- Travelodge sunset via priceline
Monterey- Sea Breeze inn
Santa Cruz- Big six motel
San Francisco- Hotel Fusion
Yosemite- 1x yosemite bug en 1 maal curry camp village
Bishop- La Quinta Inn via priceline
Las Vegas- Paris via smartervegas
Uitschieters: B&B Springdale/Zion,San Francisco en curry camp Yosemite.
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaat nog extra kosten (taxes) krijgen voor je auto en wrs nog een tank benzine zodat je hem niet vol in hoeft te leveren. Verder leuke trip zo te zien
Heb het eerder gepost maar nog niet in een passend topic waar iedereen het makkelijk terug kan vinden dus vandaar: misschien hebben sommigen er wat aan!
Een korte samenvatting in cijfers van onze 89 daagse reis door Amerika, waarbij we eigenlijk niets hebben overgeslagen om te besparen:
87 dagen in Amerika, 2 dagen in Canada
39 dagen in het westen van Amerika, waarvan 1 in beide
49 dagen in het oosten van Amerika, waarvan 1 in beide
6290 foto's gemaakt in het westen (zonder te filteren)
8790 foto's gemaakt in het oosten (zonder te filteren)
15080 foto's gemaakt in totaal (zonder te filteren)
73,9 gb aan foto's in totaal (zonder te filteren)
2 verschillende auto's gehuurd, Chevy Traverse (gemiddeld verbruik van 20,3 mpg) in het westen, Ford Escape (gemiddeld verbruik van 24,7 mpg) in het oosten
5005 miles gereden in het westen
5495 miles gereden in het oosten
10500 miles gereden in totaal... en we hebben ons geen moment verveeld
gemiddeld 129,94 dollar per dag uitgegeven in het westen (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 165,93 dollar per dag uitgegeven in het oosten (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddeld 150,56 dollar per dag uitgegeven in totaal (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 78,60 dollar per dag uitgegeven in het westen (38 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 120,64 dollar per dag uitgegeven in het oosten (51 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddeld 102,69 dollar per dag uitgegeven in totaal (89 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddelde prijs per nacht west van 43,97 dollar (38 nachten, waarvan 10 op een campground)
gemiddelde prijs per nacht oost (incl 2 dagen Canada) van 55,78 dollar (50 nachten, allemaal motels/hotels)
gemiddelde prijs per nacht totaal van 50,68 dollar (88 nachten, waarvan 10 op een campground)
244,02 gallon benzine getankt in het westen, á 917,52 dollar
242,29 gallon benzine getankt in het oosten, á 757,85 dollar
486,32 gallon benzine getankt in totaal, á 1675,35 dollar
gemiddeld 3,690 dollar per gallon betaald voor benzine in het westen
gemiddeld 3,294 dollar per gallon betaald voor benzine in het oosten
gemiddeld 3,487 dollar per gallon betaald voor benzine in totaal
Een korte samenvatting in cijfers van onze 89 daagse reis door Amerika, waarbij we eigenlijk niets hebben overgeslagen om te besparen:
87 dagen in Amerika, 2 dagen in Canada
39 dagen in het westen van Amerika, waarvan 1 in beide
49 dagen in het oosten van Amerika, waarvan 1 in beide
6290 foto's gemaakt in het westen (zonder te filteren)
8790 foto's gemaakt in het oosten (zonder te filteren)
15080 foto's gemaakt in totaal (zonder te filteren)
73,9 gb aan foto's in totaal (zonder te filteren)
2 verschillende auto's gehuurd, Chevy Traverse (gemiddeld verbruik van 20,3 mpg) in het westen, Ford Escape (gemiddeld verbruik van 24,7 mpg) in het oosten
5005 miles gereden in het westen
5495 miles gereden in het oosten
10500 miles gereden in totaal... en we hebben ons geen moment verveeld
gemiddeld 129,94 dollar per dag uitgegeven in het westen (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 165,93 dollar per dag uitgegeven in het oosten (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddeld 150,56 dollar per dag uitgegeven in totaal (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 78,60 dollar per dag uitgegeven in het westen (38 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 120,64 dollar per dag uitgegeven in het oosten (51 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddeld 102,69 dollar per dag uitgegeven in totaal (89 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddelde prijs per nacht west van 43,97 dollar (38 nachten, waarvan 10 op een campground)
gemiddelde prijs per nacht oost (incl 2 dagen Canada) van 55,78 dollar (50 nachten, allemaal motels/hotels)
gemiddelde prijs per nacht totaal van 50,68 dollar (88 nachten, waarvan 10 op een campground)
244,02 gallon benzine getankt in het westen, á 917,52 dollar
242,29 gallon benzine getankt in het oosten, á 757,85 dollar
486,32 gallon benzine getankt in totaal, á 1675,35 dollar
gemiddeld 3,690 dollar per gallon betaald voor benzine in het westen
gemiddeld 3,294 dollar per gallon betaald voor benzine in het oosten
gemiddeld 3,487 dollar per gallon betaald voor benzine in totaal
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe komen jullie allemaal aan zulke goedkope tickets? Ik zoek op tickets met expedia en met vliegwinkel, maar voor ons kom ik op 2 personen, voor tickets AMS-SFO LA-AMS op zijn goedkoopst op 1900 euro.
Ik kom voor 2 personen hier ook wel op uit,dus enkel hotels 3* of meer, autohuur, een binnenlandse vlucht, entreegelden van diverse pretparken en al een budget voor eten erbij. Dus te weinig, dat denk ik niet! Denk dat het ook al een stuk scheelt als je niet in juli of augustus gaat.KimDaanUSA schreef:Als ik alles zo op een rijtje zet komen de meeste uit op ongeveer € 800-1000 p.p. / week all-in. Hierbij ervan uitgegaan dat je met z'n 2en reist. Als je met z'n 4en gaat ben je over het algemeen iets goedkoper uit. Ik denk dat als je aan het denken bent om een Amerika-reis te maken je dit kunt aanhouden voor je budget.
Ligt eraan wanneer je gaat. Ik neem aan dat dit de prijs voor 2 personen is? in het hoogseizoen is dat dan een vrij normale prijs. Ga je buiten juli/augustus is het veel te duur. Wij betaalden voor AMS-SFO LV-AMS 530 euro pp voor eind september en geboekt in januari. In 2008 van AMS - ORL 307 euro pp in november maar die tijden lijken echt voorbij...smartens schreef:Hoe komen jullie allemaal aan zulke goedkope tickets? Ik zoek op tickets met expedia en met vliegwinkel, maar voor ons kom ik op 2 personen, voor tickets AMS-SFO LA-AMS op zijn goedkoopst op 1900 euro.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
als je het kostenplaatje er wat rooskleuriger wil laten uitzien, moet je eigenlijk ook uitrekenen wat je in B/NL per dag ongeveer uitgeeft aan eten, drinken,... etc en dat van de kosten aftrekken.
in 2009 zijn wij 5 weken in mei-juni naar het Westen geweest , en achteraf heb ik uitgerekend dat we ongeveer 100-125 euro per persoon per daghebben uitgegeven.

in 2009 zijn wij 5 weken in mei-juni naar het Westen geweest , en achteraf heb ik uitgerekend dat we ongeveer 100-125 euro per persoon per daghebben uitgegeven.
Wij zouden eind mei gaan. Dat is toch geen hoogseizoen?
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Kijk voor de goedkoopste vluchten eens op http://www.skyscanner.com of http://www.momondo.com.
Vliegen vanaf Brussel of Dusseldorf in plaats van Amsterdam scheelt ook al vaak een berg euro's.
Aan de andere kant, voor mei 2013 ben je wel erg vroeg. De aanbiedingen zullen in september wel komen ongeveer.
Wij betaalden in 2009 voor onze vlucht naar Los Angeles 505,- euro per persoon. (vertrek 23 mei)
Vlieg je vanaf Brussel dan betaal je bv. nu 756 €, scheelt al 150,- euro met Amsterdam.
Vliegen vanaf Brussel of Dusseldorf in plaats van Amsterdam scheelt ook al vaak een berg euro's.
Aan de andere kant, voor mei 2013 ben je wel erg vroeg. De aanbiedingen zullen in september wel komen ongeveer.
Wij betaalden in 2009 voor onze vlucht naar Los Angeles 505,- euro per persoon. (vertrek 23 mei)
Vlieg je vanaf Brussel dan betaal je bv. nu 756 €, scheelt al 150,- euro met Amsterdam.
Laatst gewijzigd door MichelH op 12 jul 2012, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@smartens
Je bent er waarschijnlijk gewoon iets te vroeg bij. Ik ben dit jaar April/Mei geweest en heb vanaf juli 2011 vliegticketprijzen gevolgd. Een paar keer per week en een aantal weken zelfs dagelijks. Ik heb pas in November uiteindelijk geboekt. Wat ik gemerkt heb in die maanden is dat vliegtickets per week 100-en euro's duurder of goedkoper kunnen worden. Ik had zelf wel een soort van route in mn hoofd trouwens, maar ik liet veel opties open als er andere multicityopties echt veel goedkoper zouden zijn. Vaak scheelt het niet veel op je een rondje LA-LA doet, of SFO-LA of LA-PHX, maar ook daar zijn soms plotsklaps grote verschillen. Ik heb uiteindelijk, incl alle belasting ed, via kayak.com bij continental geboekt. (Je boekt dan gewoon via de coninental site trouwens, kayak heeft er dan niets meer mee te maken). In de tussentijd zijn de maatschappijen Continental en United samengegaan en is het dus via de United site verder allemaal afgehandeld mbt stoelreservering ed. Eind Mei zal vast en zeker al weer iets duurder zijn dan midden april, maar als je goed blijft zoeken komt er vast en zeker de komende maanden wel wat goedkopers voorbij. Zet voor jezelf een reeël maximum in wat het ticket moet kosten en als je geboekt hebt niet meer kijken, want dan bijt je je vingers eraf als je nog wat goedkopers ziet.
Ik heb trouwens €1124,- betaald voor 2 tickets Amsterdam - Los Angeles/Las Vegas - Amsterdam. Mijn laagste prijs die ik gezien heb was begin September toen ik vanaf Brussel ineens voor €499 een rondje LA-LA zou kunnen doen binnen mijn data, alleen wist mijn medereisgenoot toen nog niet of hij mee kon, anders had ik toen al geboekt.
Ik weet trouwens niet of het evt ook een optie voor je is om vanuit Brussel of Dusseldorf te vertrekken, want ook daar zit regelmatig een dermate groot prijsverschil tussen ivm Amsterdam.
Ik zie trouwens bv bij cheaptickets en vliegwinkel dat er maar tot midden juni volgend jaar vluchten staan die je kunt kiezen, de rest is gewoon nog niet bekend, dus ik zou gewoon nog even wachten.
Ik ga niet zeggen wat een reeële prijs voor die periode is, want dat weet ik gewoon niet, maar voor een niet directe vlucht is dat echt wel minder dan €900pp
Je bent er waarschijnlijk gewoon iets te vroeg bij. Ik ben dit jaar April/Mei geweest en heb vanaf juli 2011 vliegticketprijzen gevolgd. Een paar keer per week en een aantal weken zelfs dagelijks. Ik heb pas in November uiteindelijk geboekt. Wat ik gemerkt heb in die maanden is dat vliegtickets per week 100-en euro's duurder of goedkoper kunnen worden. Ik had zelf wel een soort van route in mn hoofd trouwens, maar ik liet veel opties open als er andere multicityopties echt veel goedkoper zouden zijn. Vaak scheelt het niet veel op je een rondje LA-LA doet, of SFO-LA of LA-PHX, maar ook daar zijn soms plotsklaps grote verschillen. Ik heb uiteindelijk, incl alle belasting ed, via kayak.com bij continental geboekt. (Je boekt dan gewoon via de coninental site trouwens, kayak heeft er dan niets meer mee te maken). In de tussentijd zijn de maatschappijen Continental en United samengegaan en is het dus via de United site verder allemaal afgehandeld mbt stoelreservering ed. Eind Mei zal vast en zeker al weer iets duurder zijn dan midden april, maar als je goed blijft zoeken komt er vast en zeker de komende maanden wel wat goedkopers voorbij. Zet voor jezelf een reeël maximum in wat het ticket moet kosten en als je geboekt hebt niet meer kijken, want dan bijt je je vingers eraf als je nog wat goedkopers ziet.
Ik heb trouwens €1124,- betaald voor 2 tickets Amsterdam - Los Angeles/Las Vegas - Amsterdam. Mijn laagste prijs die ik gezien heb was begin September toen ik vanaf Brussel ineens voor €499 een rondje LA-LA zou kunnen doen binnen mijn data, alleen wist mijn medereisgenoot toen nog niet of hij mee kon, anders had ik toen al geboekt.
Ik weet trouwens niet of het evt ook een optie voor je is om vanuit Brussel of Dusseldorf te vertrekken, want ook daar zit regelmatig een dermate groot prijsverschil tussen ivm Amsterdam.
Ik zie trouwens bv bij cheaptickets en vliegwinkel dat er maar tot midden juni volgend jaar vluchten staan die je kunt kiezen, de rest is gewoon nog niet bekend, dus ik zou gewoon nog even wachten.
Ik ga niet zeggen wat een reeële prijs voor die periode is, want dat weet ik gewoon niet, maar voor een niet directe vlucht is dat echt wel minder dan €900pp
Ja misschien ben ik er ook wel vroeg bij, maar ja, het is een huwelijksreis, dan wil je ook weer niet mis zitten.
Aan de andere kant, als ik bij bijv. Booking.com zoek naar hotel kamers, dan zijn er in veel hotels die ik had gekozen als geen kamers meer beschikbaar in mei/juni volgend jaar. Zoek ik dan gewoon verkeerd?
Aan de andere kant, als ik bij bijv. Booking.com zoek naar hotel kamers, dan zijn er in veel hotels die ik had gekozen als geen kamers meer beschikbaar in mei/juni volgend jaar. Zoek ik dan gewoon verkeerd?
Niet verkeerd, wel te vroeg.smartens schreef:Ja misschien ben ik er ook wel vroeg bij, maar ja, het is een huwelijksreis, dan wil je ook weer niet mis zitten.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Ook voor de kamers?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ja ook voor de kamers.smartens schreef:Ook voor de kamers?
booking.com geeft standaard de melding dat er geen kamers meer zijn als ze nog geen kamers in aanbieding hebben.
- bedeve
- Amerika-expert
Op een huwelijksreis wil je helemaal niet mis zitten !!smartens schreef:Ja misschien ben ik er ook wel vroeg bij, maar ja, het is een huwelijksreis, dan wil je ook weer niet mis zitten.
Maar nu ben je ven te ongeduldig.
Mijn advies is om nu met name informatie te verzamelen over hoe en waar tickets, auto en eventueel hotels te boeken.
Dat versterkt ook de voorpret.
Nu al naar ticketprijzen kijken levert niets op.
Het is wel zinnig om een aantal brokers te verzamelen die je in de toekomst met elkaar kunt vergelijken.
Op die manier heb ik nu voor de eerste keer bij connections.be geboekt.
Antwerpen- AMS-SFO- retour € 534.
En niet vergeten na elke vergelijking je cookies eruit halen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Grappig om te zien dat de benzine kosten bijna verdubbeld zijn in een paar jaar tijd...michelly schreef:Ik heb het iedere keer bijgehouden en dit zijn de resultaten:
2005:
5 personen (waarvan 2 kinderen) 4 weken
Vliegtickets € 3390 (American Airlines) Brussel-LA
Autohuur € 1245 (Alamo)
Hotels en campings € 1612
Benzine € 458
Overige uitgaven € 2052
Totaal € 8757
2007
5 personen (waarvan 1kind) 5 weken
Vliegtickets € 3433 (British Airways) Düsseldorf-Phoenix
Autohuur € 1530 (Alamo)