Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Re: Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Dom is een subjectief begrip en kan ik niet onderbouwen. Als ik iets dom vind, dan vind ik iets dom en in dit geval is dat dit stuk.
Verder vind ik het leggen van een verband tussen de gebeurtenissen m.b.t. de film en de rellen in Haren ronduit belachelijk. De DJ gelijk stellen met leiders van extremistiche moslim groepen omdat ze beiden een oproep doen? Kom op zeg... dat kun je toch niet menen???
Zoals Deja al zegt "Als je geen verschil ziet in de aanleiding/oorzaak...ja dan houdt het op." Inderdaad.. dan houdt het echt op met alle respect voor ieders mening en of je dit stuk wel of niet kunt waarderen.
Verder vind ik het leggen van een verband tussen de gebeurtenissen m.b.t. de film en de rellen in Haren ronduit belachelijk. De DJ gelijk stellen met leiders van extremistiche moslim groepen omdat ze beiden een oproep doen? Kom op zeg... dat kun je toch niet menen???
Zoals Deja al zegt "Als je geen verschil ziet in de aanleiding/oorzaak...ja dan houdt het op." Inderdaad.. dan houdt het echt op met alle respect voor ieders mening en of je dit stuk wel of niet kunt waarderen.
Eh RiverCola, dat is toch net een wezenlijk onderdeel van de satire, dat het uit de mond van een allochtoon komt? Het spiegelen van het "wij-en-hullie" denken?RiverCola schreef:Ik vind het helemaal geen nuancering dat de schrijver een allochtoon is. We laten onze samenleving splijten door die term in hoe een autochtoon tegen dingen aan kijkt en hoe een allochtoon dat doet. Een vriendin van mij heeft een Belgische vader en is ook Allochtoon. Ik heb een Israelische vader en ben ook allochtoon, alhoewel ik geboren ben in het Dijkzigt Ziekenhuis en 'Rotterdamser' ben dan de Paus Rooms.dimona schreef:Twee nuanceringen Ziva:
Het stuk is geschreven door een allochtoon.
Dat er geen doden zijn gevallen, is meer geluk dan wijsheid geweest. Een 83-jarige een stoeptegel tegen zijn hoofd gooien, hád heel anders kunnen aflopen.
Overigens komt de schrijver oorspronkelijk uit Iran, en de meeste Perzen (want Iraniers zijn ze niet!) die ik ken distancieren zich van de Islamitische dwang in hun land. Dat is juist hetgeen zij voor gevlucht zijn.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien praten we langs elkaar heen? Wat ik eigenlijk bedoelde is dat dit stukje net zo goed door een autochtoon geschreven had kunnen zijn.