Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis NY naar Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

vandermeij schreef:
luvNY schreef:Washington in 1 dag is inderdaad af te raden. Wij zijn 2 volle dagen geweest maar dat was nog rennen hoor. Alles lijkt zo dicht bij elkaar te liggen maar dat valt vies tegen.
Bezienswaardigheden rond De Mall is toch wel in 1 dag te doen?! Dan heb ik het over de US Capitol, Washington monument, Thomas Jefferson Memorial, Lincoln Memorial, Het Witte Huis en het Pentagon. Ik zie dat het allemaal naast elkaar ligt op Google Earth.
Wat moet je bij het Pentagon?
vandermeij
Amerika-ontdekker

Bericht door vandermeij »

Nonaj schreef:
vandermeij schreef: Bezienswaardigheden rond De Mall is toch wel in 1 dag te doen?! Dan heb ik het over de US Capitol, Washington monument, Thomas Jefferson Memorial, Lincoln Memorial, Het Witte Huis en het Pentagon. Ik zie dat het allemaal naast elkaar ligt op Google Earth.
Wat moet je bij het Pentagon?
Gewoon even kijken en een foto van maken en dan weer weg. Misschien zie je nog wat van de ramp van 9-11. Zal wel niet.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, van de ramp zul je niets meer zien, hoogstens, dat het gebouw aan die kant nieuwer is. Overigens moet je niet denken, dat je veel mag bij het Pentagon, als je er op het moment al dichtbij kunt komen zonder speciale pas. De weg erlangs is omgelegd, zodat die er niet meer vlak langs komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je mag zelfs niet eens een foto nemen van het Pentagon, wat ik overigens wel (stiekum) heb gedaan. Ik zag het bordje even niet......

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vandermeij
Amerika-ontdekker

Wat zijn de Amerikanen ook een stelletje bangeschijters!!
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pdj42 »

Hi Ess,

Ik hoop dat je het leest. Maar zijn jullie naar DC gevlogen en was dat duur of viel het wel mee. Ik zou graag vanuit DC naar de Niagra Falls willen, maar Paul vindt het zonde van de reistijd. Hoelang hebben jullie er op gereden en is er onderweg nog wat te zien? Hoelang hadden jullie de tijd om DC te bekijken? Twee dagen?

thanx :D

Groetjes,

Marjolein
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vandermeij schreef:Wat zijn de Amerikanen ook een stelletje bangeschijters!!
Omdat jij het Pentagon niet mag fotograferen? In het licht van het enorme terreurcomplot, dat vandaag naar buiten kwam, vind ik dit een wel heel flauwe opmerking. Liever bangeschijters, dan een herhaling van 11 september, waarbij bekenden, die in het Pentagon werkten, omkwamen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vandermeij
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:
vandermeij schreef:Wat zijn de Amerikanen ook een stelletje bangeschijters!!
Omdat jij het Pentagon niet mag fotograferen? In het licht van het enorme terreurcomplot, dat vandaag naar buiten kwam, vind ik dit een wel heel flauwe opmerking. Liever bangeschijters, dan een herhaling van 11 september, waarbij bekenden, die in het Pentagon werkten, omkwamen.
Sorry, ik bedoelde over altijd maar die veiligheidsregeltjes in Amerika. Overal scanpoortjes, fouilleren enz. Het heeft wel nut, zo lees ik net in de krant dat de Britse politie 'een aantal' aanslagen op vliegtuigen heeft verijdeld die op weg waren naar de VS. Nu worden de veiligheidsmaatregelen nog meer aangescherpt. Nu is vliegen naar Amerika helemaal geen pretje meer. En in Amerika zijn ook niet. Mag straks blij zijn met een foto van het Witte Huis, laat staan van het Pentagon.
Gabi W.
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabi W. »

Mocht iemand op zaterdag of zondag met de auto naar Washington DC toe gaan heb ik een goede tip. :idea:
Dicht bij het Witte Huis staat het Ronald Reagan Building. Onder dit gebouw is een parkeergarage. Wij konden daar op zaterdag onze auto de hele dag voor 8 dollar kwijt. Door de week is het wel veel duurder.

Ik denk dat niet veel mensen dit weten, want het was niet erg druk.
Je wordt goed gecontrolleerd maar dan weet je ook, dat je auto veilig is.

Gabi
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Gabi W. schreef:Mocht iemand op zaterdag of zondag met de auto naar Washington DC toe gaan heb ik een goede tip. :idea:
Dicht bij het Witte Huis staat het Ronald Reagan Building. Onder dit gebouw is een parkeergarage. Wij konden daar op zaterdag onze auto de hele dag voor 8 dollar kwijt. Door de week is het wel veel duurder.

Gabi
Bedankt voor de tip! Wij gaan het weekend na volgend weekend naar Washington.

Dora
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Petra/VS schreef:Nee, van de ramp zul je niets meer zien, hoogstens, dat het gebouw aan die kant nieuwer is. Overigens moet je niet denken, dat je veel mag bij het Pentagon, als je er op het moment al dichtbij kunt komen zonder speciale pas. De weg erlangs is omgelegd, zodat die er niet meer vlak langs komt.
Ik dacht ook dat je er in ieder geval wel even rond kon lopen, maar dat viel vies tegen. Zodra ik er te dichtbij kwam, kwamen er mannetjes met intimiderende geweren naar me toe die me sommeerden om rechtsomkeert te maken :oops:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dora schreef:
Gabi W. schreef:Mocht iemand op zaterdag of zondag met de auto naar Washington DC toe gaan heb ik een goede tip. :idea:

Gabi
Bedankt voor de tip! Wij gaan het weekend na volgend weekend naar Washington.

Dora
Om nog wat preciezer te zijn (ik parkeer daar ook altijd), de makkelijkste ingang is 13 1/2 Street, als je van 15th Street rechtsaf slaat op Pennsylvania Avenue is het al gauw aan je rechter hand.

Wat gaan jullie in Washington doen, Dora? Gewoon bezoeken?
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Mijn zusje en haar vriend komen bij ons op bezoek. En ze waren nog nooit in Washington geweest, en wij ook al een hele tijd niet meer, dus vandaar. We verblijven in de buurt van Dupont Circle (Winsor Inn).
Je mag zeker niet overnight parkeren in die garage als je verder niks in dat gebouw te zoeken hebt?

dora
pdj42
Amerika-ontdekker
Contacteer:

canada> niagara falls

Bericht door pdj42 »

Ik zit momenteel te kijken naar hotels rondom de niagara falls. Wat mij opvalt is dat de meetse hotels in canada liggen. Nou is mijn vraag of dat problemen oplevert als je een hotel aan de canadese kant van de falls boekt? Heb je hier een visum voor nodig? Of kan je daar vrij bewegen rondom de falls?

Grt,

Paul
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bus reis

Bericht door USA2004 »

vandermeij, ik zag dat je er van uit gaat dat de busreis 4,5 uur duurt.

Dat klotp wel ongeveer, maar houdt er rekening mee dat op sommige dagen en tijdstippen het wel eens wat langer duurt (vrijdagen met name) vanwege het verkeer, tot 5 of 5,5 uur.

En zorg dat je op tijd bij de bushalte bent -- afhankelijk van het bedrijf waar je boekt willen ze nog wel eens te veel tickets verkopen.
vandermeij
Amerika-ontdekker

Re: Bus reis

Guus Bosman schreef:vandermeij, ik zag dat je er van uit gaat dat de busreis 4,5 uur duurt.

Dat klotp wel ongeveer, maar houdt er rekening mee dat op sommige dagen en tijdstippen het wel eens wat langer duurt (vrijdagen met name) vanwege het verkeer, tot 5 of 5,5 uur.

En zorg dat je op tijd bij de bushalte bent -- afhankelijk van het bedrijf waar je boekt willen ze nog wel eens te veel tickets verkopen.
Ik hoop dat het op een as. dinsdag minder druk is op de weg. Ik probeer de PPP: PETER PAN TRAILWAYS POOL van 7.00 am uur heen en de GLI: GREYHOUND LINES, INC. terug om 7.15pm te nemen. Mijn ervaring zal ik wel over 3 weken delen.
vandermeij
Amerika-ontdekker

NY - Washington DC

Mijn reis van NY-Washington DC met de Greyhound-Peter Pan bus.
Om 7uur de Peter Pan bus naar DC. Om 11 uur gearriveerd. Toen de Tourmobile van $20 pp genomen. Goed om aan te raden!! Er wordt heel veel verteld over Washington en de monumenten. Het stopt op iedere bekende plek. Ieder 10 minuten staat er weer een ander voor je klaar.
Bij de Washington monument en Jefferson Memorial zijn we uitgestapt. Rond 1 uur zijn we naar de Arlington National Cemetery geweest. Daar een tour gemaakt (was gewoon bij de prijs was inbegrepen). Zeer interessant. Na deze tour de bekende Lincoln, Korean War Veterans, Vietnam Veterans en de National World War II Memorial bezocht. Wat makkelijk te lopen is. Daarna het White House bezocht, wat gegeten en de Greyhound bus weer terug genomen naar NY.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer