Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nationale Parken en Alcatraz

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandrine
Amerika-ontdekker

Nationale Parken en Alcatraz

Bericht door Sandrine »

Hallo iedereen, ik ben hier nieuw. Ik ga over anderhalve week een rondreis maken langs de Westkust en heb al veel praktische tips op dit forum gevonden!

Twee vraagjes echter nog: ik wil graag Alcatraz bezoeken en nu las ik op internet dat je tickets het beste vantevoren kan reserveren. Is dat ook nog nodig als je in september gaat? En er werd gesproken over een avondtour en een gewone dagtour. Iemand ervaring met de avondtour? Is dat mooier/specialer dan de dagtour of zie je minder? En wat zijn anders leuke dingen om 's avonds in San Francisco te doen?

Verder wil ik een aantal Nationale Parken doen: Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Yosemite en misschien ook Yoshua Tree. Is het dan zinvol om de Nationale Park Pass aan te schaffen (voor 50 dollar dacht ik?!), of haal ik er dat geld niet uit met deze parken (we gaan met zijn tweeën overigens).

Alvast bedankt als iemand me kan helpen!
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Nationale Parken en Alcatraz

Bericht door daydreamy »

Sandrine schreef:Hallo iedereen, ik ben hier nieuw. Ik ga over anderhalve week een rondreis maken langs de Westkust en heb al veel praktische tips op dit forum gevonden!

Twee vraagjes echter nog: ik wil graag Alcatraz bezoeken en nu las ik op internet dat je tickets het beste vantevoren kan reserveren. Is dat ook nog nodig als je in september gaat? En er werd gesproken over een avondtour en een gewone dagtour. Iemand ervaring met de avondtour? Is dat mooier/specialer dan de dagtour of zie je minder? En wat zijn anders leuke dingen om 's avonds in San Francisco te doen?
Ten eerste welkom :D

Ik ga ook in September naar California en heb gister de kaartjes voor Alcatraz geboekt, op aanraden van een collega.
Ik heb voor de avondtour gekozen, m'n collega raadde dit aan ivm de skyline van San Francisco als het donker is.. dat schijnt echt super te zijn!
Hoop dat je er wat aan hebt ;)
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Sandrine
Vraag 1: Eens met Daydreamy
Vraag 2: Een National Parks Pass is zeer aan te bevelen. Hij is geldig voor een heel jaar voor auto en inzittenden en kost inderdaad $ 50,--. De toegang voor Grand Canyon is al $ 25,-- voor Zion $ 20,-- en dan nog Joshua Tree en de anderen. Koop hem bij de ingang van je eerste NP of NM (National Monument en niet bij alle NM's is hij geldig). Ik ga ervan uit dat je de rondreis per auto maakt.
Cheers
YH
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die NP-pas kan inderdaad in jullie geval wel uit. Kijk ook eens op de site van de National Park Service (http://www.nps.gov). Hier kun je per park allerlei nuttige informatie vinden, zoals de toegangsprijzen, tips voor de bereikbaarheid/vervoer in het park, mogelijkheden voor wandelingen. Ik vind altijd de overzichten met day hikes heel handig. Zo heb je van te voren al een idee wat je er kunt gaan doen en hoeveel tijd er mee gemoeid is. Altijd jammer als je dat achteraf pas ontdekt.
Hoe lang gaan jullie?

Marianne
Sandrine
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrine »

Bedankt iedereen voor de snelle antwoorden!

We gaan de rondreis idd per auto maken en we gaan voor 3 weken. Had nog wel langer gewild, maar ja, zo lang kun je meestal geen vrij krijgen.

Wat is trouwens het leukste in de meeste Nationale Parken, gewoon wandelen of eens een keer fietsen huren of een paardrijtocht boeken?
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Iemand ervaring met de avondtour?
Ja, ikke-ikke-ikke :dance:

Maar ik heb geen ervaring met de dagtour, dus een verschil kan ik je niet aangeven. Het is in ieder geval wel apart om in de schemer naar het eiland te varen en in het bijna donker aan land te gaan en naar de ingang te lopen.

Het avondlicht maakt het allemaal wel indrukwekkend. Op een of andere manier ben je wel gefocussed (goed vervoegd?) omdat het licht beperkt is.

Door het raam kijken (heel hoog) naar de skyline van SF laat je iets van een begin van het gevoel voorstellen om dat te zien als je zou weten dat je daar nooooooooit meer zou kunnen komen. Erg indrukwekkend, zeker met de geluiden van de selfguidend tour op je oren.

Aanrader!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik heb dit al ergens op het forum gepost, maar nog maar een keertje... :)

Wij hebben eind juli de avondtour naar Alcatraz gemaakt en vonden het super. Je krijgt dan extra tours en als het donker wordt is Alcatraz lekker mysterieus ;)

Het nadeel vonden wij dat we pas om 7.05 gingen en om 9.30 al weer terug moesten én dat de buitenplaats gesloten was omdat het te donker was.
Ik zou dus aanraden wel de avondtour te doen, maar dan die van 6.20, dan heb je drie kwartier meer de tijd en kun je ook nog de buitenplaats bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sandrine schreef:Bedankt iedereen voor de snelle antwoorden!

We gaan de rondreis idd per auto maken en we gaan voor 3 weken. Had nog wel langer gewild, maar ja, zo lang kun je meestal geen vrij krijgen.

Wat is trouwens het leukste in de meeste Nationale Parken, gewoon wandelen of eens een keer fietsen huren of een paardrijtocht boeken?
Ik zou je aanraden om in elk geval wat wandelingen te doen. Paardrijden is ook mogelijk. Je hebt dan een begeleider die ook nog wat kan vertellen over het gebied waar je doorheen rijdt. Wij wilden begin deze maand in Yosemite gaan paardrijden maar alle tours van 2 uur waren toen al dagen van te voren volgeboekt. Informeer dus tijdig als je dat wilt doen. Je kunt hiervoor ook de site raadplegen die ik in mijn vorige bericht heb aangegeven. Kijk vooral onder Activities.

Fietsen kan goed in Yosemite, de andere parken lenen zich daar niet zo voor. Ik vind het een hele leuk manier om de vallei te bekijken. Er zijn aparte fietspaden.

Marianne
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Als je de avondtour doet in Alcatraz, neem dan zeker iets warms mee, want het kan al redelijk koud worden. En bereid u al maar voor op de duizenden en duizenden vliegen op Alcatraz :P (die rangers zeiden dat ze er elk jaar last van hebben rond midden september). De avondtour heeft wel als nadeel dat het moeilijker is om foto's te trekken van het complex zelf (hangt af van type fototoestel, maan etc.. ).

Ik denk dat je de parken die je bezoekt, enkel kan wandelen. Fietsen moet je jezelf niet aandoen, veel te veel hoogteverschillen en wandelaars die in de weg lopen ;). Misschien dat dat nog wel lukt rond de GC, want de rim is redelijk vlak en breed. Maar ik heb in geen enkel NP fietsers gezien. In de GC kan je trouwens wel met een ezel naar beneden.
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kwaajknarie »

In de GC kan je trouwens wel met een ezel naar beneden.
Ik weet niet of ik er op dezelfde dag ben hoor! :stupid:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Chi Sin X schreef: Maar ik heb in geen enkel NP fietsers gezien.
Dan ben je niet in Yosemite geweest; er zijn daar fietspaden en daar wordt zeer veel gebruik van gemaakt. Zowel bij Curry Village als bij Yosemite Lodge zijn fietsen te huur.

Marianne
Sandrine
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrine »

Martin & Marianne schreef:
Chi Sin X schreef: Maar ik heb in geen enkel NP fietsers gezien.
Dan ben je niet in Yosemite geweest; er zijn daar fietspaden en daar wordt zeer veel gebruik van gemaakt. Zowel bij Curry Village als bij Yosemite Lodge zijn fietsen te huur.

Marianne
Marianne, kun je die fietsen wel ter plekke nog huren of moet je die ook beter vantevoren reserveren zoals de paardrijtocht?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geen fietsen CS X? Het wordt juist steeds erger! Je ziet die krengen steeds meer in de parken maar een ding moet zeggen. Ze rijden niet met zijn 3-en naast elkaar zelfs niet met zijn 2-en, steken netjes hun hand uit bij het afslaan, hun fietsen hebben remmen die het ook doen en een helm is verplicht en er mag niemand achterop en ze schoppen niet tegen de auto's hahaha. Een heel verschil met de gemiddelde Nederlandse fietser.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sandrine schreef:
Martin & Marianne schreef: Dan ben je niet in Yosemite geweest; er zijn daar fietspaden en daar wordt zeer veel gebruik van gemaakt. Zowel bij Curry Village als bij Yosemite Lodge zijn fietsen te huur.

Marianne
Marianne, kun je die fietsen wel ter plekke nog huren of moet je die ook beter vantevoren reserveren zoals de paardrijtocht?
Fietsen hoef je niet te reserveren, kan zelfs niet denk ik.

In Californië moeten kinderen tot 18 jaar verplicht een helm dragen; voor volwassenen wordt het aangeraden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ooit een fietser zonder helm gezien in de us?
PeterH3108
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door PeterH3108 »

Yeehaw schreef:Ooit een fietser zonder helm gezien in de us?
Ja, genoeg. Ik kwam er dit jaar, door het huren van fietsen in San Francisco, achter dat een fietshelm niet verplicht is en het viel toen op dat er in SF maar genoeg fietsers zonder helm rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wie in de us als fietser bij een ongeval betrokken raakt, letsel oploopt, en geen helm heeft gedragen, krijgt een glimlachende advocaat van de tegenpartij tegenover zich. De fietser wordt hier namelijk niet als een bijne uitgestorven soort gezien die te allen tijde beschermd moet worden
zoals in NL maar draagt hier gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid als deelnemer aan het verkeer. Het is dan ook niet verstandig om te benadrukken dat het eventueel in cal. niet verplicht zou zijn boven 18 jaar Marianne. Draag in de us ALTIJD een helm op de fiets. En het duurt echt niet zo lang meer tot het in NL ook verplicht is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Yeehaw schreef:Ooit een fietser zonder helm gezien in de us?

Vooral in de Np's,daarbuiten bijna niet.
Misschien ook omdat veel toeristen een fiets huren in een park en geen helm dragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer