Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sophietje67: Is deze route realistisch? SLC-LV-YS
-
- Amerika-ontdekker
Reis Sophietje67: Is deze route realistisch? SLC-LV-YS
Hallo Amerikareizigers!
Volgend jaar zomer 2013 (juli-aug) gaan wij voor het eerst naar de VS. Het is de bedoeling eerst een paar dagen New York aan te doen om familie te bezoeken. Daarna willen we doorvliegen naar Salt Lake City om vandaaruit met een camper een rondje te maken, waarbij het hoofddoel Yellowstone-Grand Teton zal zijn. Daar hebben we relatief de meeste tijd voor uitgetrokken. We hebben eerder in Canada met een camper rondgetrokken en dit is zo goed bevallen dat we het nu weer zo willen doen.
We hebben nog niks geboekt, maar willen dit wel deze maand gaan doen (camper en vlucht).
Mijn vraag is nu of deze route realistisch is. Waar moeten we meer tijd nemen, of juist minder? We reizen met 3 kinderen (16, 15 en 11 jaar) en wandelen graag. We houden erg van natuur, wildlife spotten etc . Maar omdat het onze eerste keer VS is willen we ook de hotspots zien (GC, Zion etc) en de kinderen zijn benieuwd naar Las Vegas.
We hebben al gehoord dat we met een camper op sommige plaatsen beperkt zijn in de mogelijkheden. We zouden daarom graag in Monument Valley een jeepsafari boeken. Kan dit ook in andere parken en is dit aan te raden (Capitol Reef?).
We lazen ook (oa op dit forum) dat de meeste mensen het rondje andersom doen (dus Las vegas, Zion, Bryce etc). Maakt dit veel uit of is dit puur toeval?
Hopelijk hebben jullie goede tips!
Alvast bedankt!
Groet
Sophietje
Dag 1 dinsdag 16 juli Amsterdam-New York
Dag 2 woensdag 17 juli New York
Dag 3 donderdag 18 juli New York
Dag 4 vrijdag 19 juli New York
Dag 5 zaterdag 20 juli New York- Salt Lake City
Dag 6 zondag 21 juli Camper ophalen en naar Capitol Reef
Dag 7 maandag 22 juli Capitol Reef
Dag 8 dinsdag 23 juli Capitol Reef-Bryce NP
Dag 9 woensdag 24 juli Bryce NP-Zion NP
Dag 10 donderdag 25 juli Zion NP
Dag 11 vrijdag 26 juli Zion NP-Las Vegas (Valley of Fire!)
Dag 12 zaterdag 27 juli Las Vegas
Dag 13 zondag 28 juli Las Vegas-Grand Canyon (Hoover Dam)
Dag 14 maandag 29 juli Grand Canyon
Dag 15 dinsdag 30 juli Grand Canyon-Page (Horseshoe Bend)
Dag 16 woensdag 31 juli Page (Antelope Canyon)
Dag 17 donderdag 1 aug Page-Monument Valley (jeepsafari)
Dag 18 vrijdag 2 aug Monument Valley-Mesa Verde
Dag 19 zaterdag 3 aug Mesa Verde-Moab
Dag 20 zondag 4 aug Moab (Arches)
Dag 21 maandag 5 aug Moab (Canyonlands NP, Dead Horse Point)
Dag 22 dinsdag 6 aug Moab-Vernal
Dag 23 woensdag 7 aug Vernal-Grand Teton
Dag 24 donderdag 8 aug Grand Teton
Dag 25 vrijdag 9 aug Grand Teton
Dag 26 zaterdag 10 aug Grand Teton-Yellowstone
Dag 27 zondag 11 aug Yellowstone
Dag 28 maandag 12 aug Yellowstone
Dag 29 dinsdag 13 aug Yellowstone
Dag 30 woensdag 14 aug Yellowstone-Salt Lake City
Dag 31 donderdag 15 aug camper inleveren - Salt Lake City
Dag 32 vrijdag 16 aug Salt Lake City-Amsterdam
Volgend jaar zomer 2013 (juli-aug) gaan wij voor het eerst naar de VS. Het is de bedoeling eerst een paar dagen New York aan te doen om familie te bezoeken. Daarna willen we doorvliegen naar Salt Lake City om vandaaruit met een camper een rondje te maken, waarbij het hoofddoel Yellowstone-Grand Teton zal zijn. Daar hebben we relatief de meeste tijd voor uitgetrokken. We hebben eerder in Canada met een camper rondgetrokken en dit is zo goed bevallen dat we het nu weer zo willen doen.
We hebben nog niks geboekt, maar willen dit wel deze maand gaan doen (camper en vlucht).
Mijn vraag is nu of deze route realistisch is. Waar moeten we meer tijd nemen, of juist minder? We reizen met 3 kinderen (16, 15 en 11 jaar) en wandelen graag. We houden erg van natuur, wildlife spotten etc . Maar omdat het onze eerste keer VS is willen we ook de hotspots zien (GC, Zion etc) en de kinderen zijn benieuwd naar Las Vegas.
We hebben al gehoord dat we met een camper op sommige plaatsen beperkt zijn in de mogelijkheden. We zouden daarom graag in Monument Valley een jeepsafari boeken. Kan dit ook in andere parken en is dit aan te raden (Capitol Reef?).
We lazen ook (oa op dit forum) dat de meeste mensen het rondje andersom doen (dus Las vegas, Zion, Bryce etc). Maakt dit veel uit of is dit puur toeval?
Hopelijk hebben jullie goede tips!
Alvast bedankt!
Groet
Sophietje
Dag 1 dinsdag 16 juli Amsterdam-New York
Dag 2 woensdag 17 juli New York
Dag 3 donderdag 18 juli New York
Dag 4 vrijdag 19 juli New York
Dag 5 zaterdag 20 juli New York- Salt Lake City
Dag 6 zondag 21 juli Camper ophalen en naar Capitol Reef
Dag 7 maandag 22 juli Capitol Reef
Dag 8 dinsdag 23 juli Capitol Reef-Bryce NP
Dag 9 woensdag 24 juli Bryce NP-Zion NP
Dag 10 donderdag 25 juli Zion NP
Dag 11 vrijdag 26 juli Zion NP-Las Vegas (Valley of Fire!)
Dag 12 zaterdag 27 juli Las Vegas
Dag 13 zondag 28 juli Las Vegas-Grand Canyon (Hoover Dam)
Dag 14 maandag 29 juli Grand Canyon
Dag 15 dinsdag 30 juli Grand Canyon-Page (Horseshoe Bend)
Dag 16 woensdag 31 juli Page (Antelope Canyon)
Dag 17 donderdag 1 aug Page-Monument Valley (jeepsafari)
Dag 18 vrijdag 2 aug Monument Valley-Mesa Verde
Dag 19 zaterdag 3 aug Mesa Verde-Moab
Dag 20 zondag 4 aug Moab (Arches)
Dag 21 maandag 5 aug Moab (Canyonlands NP, Dead Horse Point)
Dag 22 dinsdag 6 aug Moab-Vernal
Dag 23 woensdag 7 aug Vernal-Grand Teton
Dag 24 donderdag 8 aug Grand Teton
Dag 25 vrijdag 9 aug Grand Teton
Dag 26 zaterdag 10 aug Grand Teton-Yellowstone
Dag 27 zondag 11 aug Yellowstone
Dag 28 maandag 12 aug Yellowstone
Dag 29 dinsdag 13 aug Yellowstone
Dag 30 woensdag 14 aug Yellowstone-Salt Lake City
Dag 31 donderdag 15 aug camper inleveren - Salt Lake City
Dag 32 vrijdag 16 aug Salt Lake City-Amsterdam
Laatst gewijzigd door Sophietje67 op 01 okt 2012, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Sophietje67: Is deze route realistisch? SLC-LV-YS
Mooie route, al zou ik zelf een dag Yellowstone inleveren en een extra dag Moab inplannen, buiten Arches heb je ook Canyonlands en Dead Horse Point wat je wilt zien!
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Pete,
Ziet er inderdaad heel gaaf uit! ik ga hem inplannen!
groet en bedankt
Sophietje
Ziet er inderdaad heel gaaf uit! ik ga hem inplannen!
groet en bedankt
Sophietje
Volgens mij heb je al 2 volle dagen in Moab en ik zou daar geen dag Yellowstone voor opofferen. Je hebt een prachtige reis gepland met veel rijden maar dat is niet te vermijden. Je moet ervoor zorgen dat je reserveringen hebt die tijd van het jaar want het zal druk zijn in de NPs.
Met Yeehaw eens. Geen dag Yellowstone opofferen.
Een dag Grand Teton opofferen zou wel kunnen, maar voor Yellowstone heb je echt 3 dagen nodig.
De parkroad die in de vorm van een 8 door Yellowstone heen loopt is al 250 km lang.
langs die weg liggen alle belangrijke bezienswaardigheden. het berijden van de complete parkroad + het bekijken van al het moois dat je tegenkomt kost je 3 dagen.
Vanwege de grootte van Yellowstone zou ik ook niet kiezen voor een vaste staanplaats voor 3 dagen, maar voor 2 of 3 verschillende overnachtingsplaatsen.
Scheelt je een hoop onnodig op-en-neer gerij.
Een dag Grand Teton opofferen zou wel kunnen, maar voor Yellowstone heb je echt 3 dagen nodig.
De parkroad die in de vorm van een 8 door Yellowstone heen loopt is al 250 km lang.
langs die weg liggen alle belangrijke bezienswaardigheden. het berijden van de complete parkroad + het bekijken van al het moois dat je tegenkomt kost je 3 dagen.
Vanwege de grootte van Yellowstone zou ik ook niet kiezen voor een vaste staanplaats voor 3 dagen, maar voor 2 of 3 verschillende overnachtingsplaatsen.
Scheelt je een hoop onnodig op-en-neer gerij.
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ik had de reis al iets aangepast n.a.v. de tip van Pete, dus ik ga nu zeker niets meer van Yellowstone afhalen. We willen erg graag kijken of we wolven kunnen spotten in Lamar Valley. Misschien kunnen we nog een extra dag aan de reis plakken om toch 4 volle dagen in Yellowstone te kunnen zijn.
Hebben jullie nog opmerkingen op mijn vraag of het veel uitmaakt of je vanaf Bryce naar Zion en Las Vegas rijdt, of juist andersom (LV, Zion, Bryce). Maakt het uit qua uitzicht onderweg?
En zijn er plekken in de NP waar je met een camper niet kunt komen en het dus handig kan zijn om een jeeptour oid te boeken? Ik had al gelezen dat dit in Monument Valley kon.
Er zullen de komende tijd vast nog meer vragen opkomen!
groet,
Sophietje
Ik had de reis al iets aangepast n.a.v. de tip van Pete, dus ik ga nu zeker niets meer van Yellowstone afhalen. We willen erg graag kijken of we wolven kunnen spotten in Lamar Valley. Misschien kunnen we nog een extra dag aan de reis plakken om toch 4 volle dagen in Yellowstone te kunnen zijn.
Hebben jullie nog opmerkingen op mijn vraag of het veel uitmaakt of je vanaf Bryce naar Zion en Las Vegas rijdt, of juist andersom (LV, Zion, Bryce). Maakt het uit qua uitzicht onderweg?
En zijn er plekken in de NP waar je met een camper niet kunt komen en het dus handig kan zijn om een jeeptour oid te boeken? Ik had al gelezen dat dit in Monument Valley kon.
Er zullen de komende tijd vast nog meer vragen opkomen!
groet,
Sophietje
Ik vind Torrey-Bryce het mooiste in de morgen net zoals Bryce naar Zion en 's middags van Zion naar Bryce en van Bryce naar Torrey. Ben je e nog? 

-
- Amerika-ontdekker
Aha, dus we moeten gewoon op dat traject een paar keer heen en weer rijden ? 

Ziet er prachtig uit, en m.i. wel realistisch. Yellowstone en Grand Teton ken ik niet. Leuk dat je ook naar Mesa Verde gaat. Hou er rekening mee dat je in het park nog vrij veel moet rijden voordat je bij de Indiaanse ruines bent, en dat dat niet al te snel gaat. In Mesa Verde zijn tours met rangers die je het een en ander kunnen vertellen over de verschillende ruines, erg aan te raden; zonder Ranger mag je daar op die plekken ook niet rondlopen. Ik dacht dat je dat ook moest boeken, zie de website, maar het kan ook zijn dat we dat moesten doen in het park zelf. Er is een mooie camping in MV.
Monument Valley, ja daar wordt de weg met opzet slecht gehouden, denk ik, zodat de Indianen ook wat aan die tours kunnen verdienen. Ik zag die auto's in vrij grote hoeveelheden klaarstaan en rondrijden. Verder hoef je dat soort dingen denk ik niet te doen,
groet Alje
Monument Valley, ja daar wordt de weg met opzet slecht gehouden, denk ik, zodat de Indianen ook wat aan die tours kunnen verdienen. Ik zag die auto's in vrij grote hoeveelheden klaarstaan en rondrijden. Verder hoef je dat soort dingen denk ik niet te doen,
groet Alje
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel Alje, voor je reactie.
Het lijkt ons zeker interessant in Mesa Verde wat meer te weten te komen over de ruines. Hoe druk is de camping daar? M.a.w. moet je die vantevoren boeken? Wij zijn er begin augustus, dus hoogseizoen.
groet,
Sophietje
Het lijkt ons zeker interessant in Mesa Verde wat meer te weten te komen over de ruines. Hoe druk is de camping daar? M.a.w. moet je die vantevoren boeken? Wij zijn er begin augustus, dus hoogseizoen.
groet,
Sophietje
-
- Amerika-ontdekker
Reis Sophietje67: Twijfel mbt dagen Grand Canyon en Zion
Hallo allemaal,
In juli-aug 2013 gaan wij voor het eerst naar de VS. We blijven de eerste dagen in New York bij familie en reizen dan door naar het westen. Vluchten en camperhuur is geregeld.
Ons schema ziet er als volgt uit:
Dag 1 19 juli Vlucht Amsterdam -> New York
Dag 2 20 juli New York
Dag 3 21 juli New York
Dag 4 22 juli New York
Dag 5 23 juli Vlucht New York -> Salt Lake City
Dag 6 24 juli Salt Lake City -> Capitol Reef
Dag 7 25 juli Capitol Reef
Dag 8 26 juli Capitol Reef -> Bryce
Dag 9 27 juli Bryce -> Zion
Dag 10 28 juli Zion (The Narrows?)
Dag 11 29 juli Zion NP -> Las Vegas
Dag 12 30 juli Las Vegas
Dag 13 31 juli Las Vegas -> Grand Canyon
Dag 14 1 aug Grand Canyon
Dag 15 2 aug Grand Canyon -> Page
Dag 16 3 aug Page (Antelope Canyon)
Dag 17 4 aug Page -> Monument Valley
Dag 18 5 aug Monument Valley -> Mesa Verde
Dag 19 6 aug Mesa Verde -> Moab
Dag 20 7 aug Moab (Arches NP)
Dag 21 8 aug Moab (Canyonlands NP, Dead Horse point)
Dag 22 9 aug Moab -> Vernal
Dag 23 10 aug Vernal -> Grand Teton
Dag 24 11 aug Grand Teton
Dag 25 12 aug Grand Teton
Dag 26 13 aug Grand Teton -> Yellowstone
Dag 27 14 aug Yellowstone
Dag 28 15 aug Yellowstone
Dag 29 16 aug Yellowstone
Dag 30 17 aug Yellowstone
Dag 31 18 aug Yellowstone -> Salt Lake City
Dag 32 19 aug Vlucht Salt Lake City -> Amsterdam (via Detroit)
We gaan met drie kinderen (dan 15, 12 en bijna 17 jaar), reizen met een camper en houden erg van wandelen. In Zion willen we dan ook zeker wat mooie trails lopen (The Narrows lijkt ons heel leuk). In de parken wil ik graag campings op voorhand reserveren vanwege het hoogseizoen, maar ik twijfel nu een beetje over Grand Canyon. Het is midden in de zomer en dan natuurlijk bloedheet. Kunnen we daar dan wel iets doen of is het beter om 1 nacht GC te doen (genieten van het uitzicht) en een extra nacht in Zion omdat daar wellicht de omstandigheden (schaduw) wat beter zijn om te wandelen in deze periode van het jaar? En hebben jullie nog wat andere tips op wandelgebied voor onze route? In Grand Teton willen we ook veel wandelen en uiteraard ook in Yellowstone.
groetjes
Sophietje
In juli-aug 2013 gaan wij voor het eerst naar de VS. We blijven de eerste dagen in New York bij familie en reizen dan door naar het westen. Vluchten en camperhuur is geregeld.
Ons schema ziet er als volgt uit:
Dag 1 19 juli Vlucht Amsterdam -> New York
Dag 2 20 juli New York
Dag 3 21 juli New York
Dag 4 22 juli New York
Dag 5 23 juli Vlucht New York -> Salt Lake City
Dag 6 24 juli Salt Lake City -> Capitol Reef
Dag 7 25 juli Capitol Reef
Dag 8 26 juli Capitol Reef -> Bryce
Dag 9 27 juli Bryce -> Zion
Dag 10 28 juli Zion (The Narrows?)
Dag 11 29 juli Zion NP -> Las Vegas
Dag 12 30 juli Las Vegas
Dag 13 31 juli Las Vegas -> Grand Canyon
Dag 14 1 aug Grand Canyon
Dag 15 2 aug Grand Canyon -> Page
Dag 16 3 aug Page (Antelope Canyon)
Dag 17 4 aug Page -> Monument Valley
Dag 18 5 aug Monument Valley -> Mesa Verde
Dag 19 6 aug Mesa Verde -> Moab
Dag 20 7 aug Moab (Arches NP)
Dag 21 8 aug Moab (Canyonlands NP, Dead Horse point)
Dag 22 9 aug Moab -> Vernal
Dag 23 10 aug Vernal -> Grand Teton
Dag 24 11 aug Grand Teton
Dag 25 12 aug Grand Teton
Dag 26 13 aug Grand Teton -> Yellowstone
Dag 27 14 aug Yellowstone
Dag 28 15 aug Yellowstone
Dag 29 16 aug Yellowstone
Dag 30 17 aug Yellowstone
Dag 31 18 aug Yellowstone -> Salt Lake City
Dag 32 19 aug Vlucht Salt Lake City -> Amsterdam (via Detroit)
We gaan met drie kinderen (dan 15, 12 en bijna 17 jaar), reizen met een camper en houden erg van wandelen. In Zion willen we dan ook zeker wat mooie trails lopen (The Narrows lijkt ons heel leuk). In de parken wil ik graag campings op voorhand reserveren vanwege het hoogseizoen, maar ik twijfel nu een beetje over Grand Canyon. Het is midden in de zomer en dan natuurlijk bloedheet. Kunnen we daar dan wel iets doen of is het beter om 1 nacht GC te doen (genieten van het uitzicht) en een extra nacht in Zion omdat daar wellicht de omstandigheden (schaduw) wat beter zijn om te wandelen in deze periode van het jaar? En hebben jullie nog wat andere tips op wandelgebied voor onze route? In Grand Teton willen we ook veel wandelen en uiteraard ook in Yellowstone.
groetjes
Sophietje
Laatst gewijzigd door markro op 06 dec 2012, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route!
In 2008 hebben wij met onze dochters voor een deel dezelfde route gedaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Het zal bij de grand Canyon warm zijn, vooral als je een stuk naar beneden gaat wandelen. aan de rim zal het wel meevallen. Zonder een wandeling naar beneden zou 1 nacht ook voldoende zijn, maar je kunt ook langs de rim lopen, een rangeractiviteit doen, etc. In de parken in Utah en in Page zal het warmer zijn denk ik.
Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. In Arches is de Fiery Furnace Walk erg leuk. Reserveer daarvoor op tijd.
Marianne
In 2008 hebben wij met onze dochters voor een deel dezelfde route gedaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Het zal bij de grand Canyon warm zijn, vooral als je een stuk naar beneden gaat wandelen. aan de rim zal het wel meevallen. Zonder een wandeling naar beneden zou 1 nacht ook voldoende zijn, maar je kunt ook langs de rim lopen, een rangeractiviteit doen, etc. In de parken in Utah en in Page zal het warmer zijn denk ik.
Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken. In Arches is de Fiery Furnace Walk erg leuk. Reserveer daarvoor op tijd.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Marianne,
bedankt voor je antwoord! Ik heb al eens eerder op je sites gekeken, mooie reizen hebben jullie al gemaakt!
Zou je in mijn geval liever een extra wandeldag Zion inplannen en een dag GC schrappen? Ik heb het gevoel dat er in Zion meer schaduw is, maar misschien heb ik dat mis?
Page zal ook warm zijn, maar ja, we willen het daar toch wel graag zien allemaal...
(ik zie dat mijn topic is samengevoegd met mijn oude route-topic)
groetjes
Sophietje
bedankt voor je antwoord! Ik heb al eens eerder op je sites gekeken, mooie reizen hebben jullie al gemaakt!
Zou je in mijn geval liever een extra wandeldag Zion inplannen en een dag GC schrappen? Ik heb het gevoel dat er in Zion meer schaduw is, maar misschien heb ik dat mis?
Page zal ook warm zijn, maar ja, we willen het daar toch wel graag zien allemaal...
(ik zie dat mijn topic is samengevoegd met mijn oude route-topic)
groetjes
Sophietje
Zoals gezegd, een prachtige route en Moab zal warmer zijn dan GC. Ben je een grote Las Vegas liefhebber? Wellicht die volle dag schrappen en toevoegen aan Zion. 2 nachten GC vind ik zelf ideaal, zeker als je wil gaan wandelen. Je zou ook kunnen overwegen Mesa Verde uit de route te halen. Dan heb je ook een dag over.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Leuke wandelingen:
In Grand Teton: de wandeling naar Leigh Lake en evt nog verder naar Trapper Lake en Bearpaw Lake. Wij zijn zover niet gekomen omdat we ons prima vermaakt hebben aan het strand bij Leigh Lake met het bouwen van een vlot (ons verslag).
In Yellowstone vonden wij de volgende wandelingen erg de moeite waard:
Artist Point, Lily Pad Lake en Clearlake (verslag).
Mystic Falls (verslag).
Yellowstone Picnic Area langs de rivier en terug via de Specimen Ridge Trail (verslag).
In Capitol Reef is de Sulpher Creek erg mooi, zeker voor de kinderen (verslag).
Elly
In Grand Teton: de wandeling naar Leigh Lake en evt nog verder naar Trapper Lake en Bearpaw Lake. Wij zijn zover niet gekomen omdat we ons prima vermaakt hebben aan het strand bij Leigh Lake met het bouwen van een vlot (ons verslag).
In Yellowstone vonden wij de volgende wandelingen erg de moeite waard:
Artist Point, Lily Pad Lake en Clearlake (verslag).
Mystic Falls (verslag).
Yellowstone Picnic Area langs de rivier en terug via de Specimen Ridge Trail (verslag).
In Capitol Reef is de Sulpher Creek erg mooi, zeker voor de kinderen (verslag).
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Yeehaw: Ik hoef niet perse naar Las Vegas, maar 't staat hoog op het lijstje van de meereizende pubers, dus ja...
Michelly: Dank je voor je wandeltips, ik ga me er in verdiepen!
groetjes
Sophietje
Michelly: Dank je voor je wandeltips, ik ga me er in verdiepen!
groetjes
Sophietje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat Zion met kinderen wel leuker is. Je hebt er behalve de Narrows ook leuke korte wandelingen. Je kunt ook een nacht bij Bryce extra doen, en op tijd naar Zion gaan zodat je daar ook nog een halve dag extra hebt. bij Bryce zou je kunnen gaan paardrijden.Sophietje67 schreef:Hallo Marianne,
Kijk eens wat je bij de GC zou willen doen; met maar 1 nacht wordt het wel wat gehaast.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nou, ik denk dat ik 2 nachten Grand Canyon er toch maar in laat.
Nog een vraagje Marianne, misschien heb je er een antwoord op. Vanuit Moab waren we van plan via Vernal naar Grand Teton te rijden. Maar omdat Vernal - GT best nog wel een eindje is en we de campings in GT niet kunnen reserveren vraag ik me af wat wijsheid is. Verder doorrijden en dichterbij GT overnachten (om er dan eerder aan te kunnen komen de volgende dag) of gaat het wel lukken om ergens een plekje te vinden (we reizen met een camper)? Ik las dat je vaak al voor twaalven op een camping moet zijn voor plek.
groetjes
Sophietje
Nog een vraagje Marianne, misschien heb je er een antwoord op. Vanuit Moab waren we van plan via Vernal naar Grand Teton te rijden. Maar omdat Vernal - GT best nog wel een eindje is en we de campings in GT niet kunnen reserveren vraag ik me af wat wijsheid is. Verder doorrijden en dichterbij GT overnachten (om er dan eerder aan te kunnen komen de volgende dag) of gaat het wel lukken om ergens een plekje te vinden (we reizen met een camper)? Ik las dat je vaak al voor twaalven op een camping moet zijn voor plek.
groetjes
Sophietje
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In Grand Teton kun je voor een camper reserveren op Colter Bay Village RV Park. De andere campings zijn inderdaad first come first served. Afgelopen zomer waren wij op de Signal Mountain Campground en die was inderdaad om 12 uur vol. Volgens mij is de Gros Ventre Campground in het zuiden van het park nog vaak beschikbaar wat later op de dag.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
@Sophietje67
Leuke route hebben jullie voor de boeg! Wij vertrekken de dag vóór jullie naar NY en vliegen vervolgens verder naar LV, waar we een 27-30ft camper zullen huren. Ook wij reizen met 2 tieners (12 en 14jaar). Ik zie dat jullie ook ruim de tijd hebben uitgetrokken voor Moab en Zion, mooi! Wellicht kunnen jullie uit onze weblog http://usa2013.reismee.nl/ nog wat tips halen wat jullie met de tieners kunnen ondernemen.
Veel plezier met jullie voorbereidingen. Nog 88 dagen (resp. +1) te gaan voordat we EINDELIJK vertrekken
Leuke route hebben jullie voor de boeg! Wij vertrekken de dag vóór jullie naar NY en vliegen vervolgens verder naar LV, waar we een 27-30ft camper zullen huren. Ook wij reizen met 2 tieners (12 en 14jaar). Ik zie dat jullie ook ruim de tijd hebben uitgetrokken voor Moab en Zion, mooi! Wellicht kunnen jullie uit onze weblog http://usa2013.reismee.nl/ nog wat tips halen wat jullie met de tieners kunnen ondernemen.
Veel plezier met jullie voorbereidingen. Nog 88 dagen (resp. +1) te gaan voordat we EINDELIJK vertrekken

1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2833 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 18 Reacties