Dusseldorf nu voor 810€!
Vluchten naar de Westkust in het hoogseizoen voor €650 ?t1m schreef:EUR 840?! In het hoogseizoen zou ik max. EUR 650,- betalen voor de route die je gaat doen. Zelfs minder nog als je b.v. vanaf Budapest vertrekt. Afgelopen jaren lieten ook zien dat er interessante aanbiedingen kwamen tegen januari.
Heb ff uitgeplozen via sites als skyscanner, vliegtickets.nl, budgetair enzovoort vanaf welke plaats in Europa het voordelig vliegen is in het hoogseizoen. Daar komt bij mij geen Budapest uit. Schiphol is juist een prima uitvalbasis. Goedkoopste mogelijkheid om naar de westkust te vliegen is rechtstreeks een retour boeken bij Icelandair via Denver of Seattle. Gewoon daarna gebruik maken van een binnenlandse vlucht. De tijd van lage brandstofkosten is kennelijk voorbijt1m schreef:EUR 840?! In het hoogseizoen zou ik max. EUR 650,- betalen voor de route die je gaat doen. Zelfs minder nog als je b.v. vanaf Budapest vertrekt. Afgelopen jaren lieten ook zien dat er interessante aanbiedingen kwamen tegen januari.
Hoi t1m,t1m schreef:Brandstofkosten (tot +- EUR 600 als onderdeel van je ticket) hoef je niet te betalen, maar dat is complexer ("fuel dumping"). Ja, zelfs in het hoogseizoen heb ik voor vrienden tickets geboekt BUD-SFO-LAS-IST voor minder dan EUR 450,-. Als ik meer tijd om goede X3's te vinden voor fuel dumping lukt het voor < EUR 200, zelfs in het hoogseizoen. Nog een leuke: retour C2 (Europa) naar Tokyo recentelijk kunnen boeken voor EUR 75,- (vijfenzeventig euro).
Ticketprijs is hier EUR 500 (vrij hoog) en de YQ is de brandstof toeslag. Door een X1 (eerdere vlucht, b.v. Wenen > AMS, moet je WEL voltooien anders vervalt de rest van de route) of een X3 (einde van de reis, hoef je niet te maken) toe te voegen is het mogelijk de YQ te 'dumpen'. Mocht je een werkende, goedkope X3 vinden dan is het ticket EUR 624 plus de kosten van de X1 of X3. Veel X3's die ik ken kosten minder dan EUR 30, dus je zit makkelijk met Air Berlin op EUR 650. En de Duitse taxes zijn BTW ook nog te omzeilen door te vertrekken vanuit een ander land dan DE.
Via welke site krijg je deze informatie te zien?? Is inderdaad wel heeeel interessant! Is dit ook waarom soms een reis met de trein vanaf Antwerpen via Amsterdam voordelig is ??Travelkitty schreef:Heel interessant het fuel dumping.Was me al een tijdje aan het inlezen erover Op diverse fora maar er is me helaas nog niks gelukt
Ik heb op dit moment bijvoorbeeld dit ticket op het oog waarvan de (YQ) 274,- is van de ticketprijs van 384,- euro.
Al meerdere dingen geprobeerd (x1 of x3) maar het wil niet om em te reduceren....
cvr schreef:@ Teamlentini
Je vluchtprijs is niet verkeerd maar ook niet super laag. Als je de vluchttijden prettig vindt dan zou ik 'm boeken, anders zou ik verder zoeken.
De autohuur offerte is een ander verhaal, die vind ik behoorlijk aan de prijs. Ik heb even gekeken op Skyscanner en Kayak maar met wat zoeken zou je ipv 1400 Euro rond de 1100-1200 kunnen landen. O'Farell is trouwens midden in SF, wil je dit wel??