Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sam078
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 27

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door sam078 »

yep BRU is veel duurder, daarmee ik naar dusseldorf ben beginnen kijken. Voor een goei 1000 euro minder rij ik wel naar duitsland :D
Dusseldorf nu voor 810€!
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

EUR 840?! In het hoogseizoen zou ik max. EUR 650,- betalen voor de route die je gaat doen. Zelfs minder nog als je b.v. vanaf Budapest vertrekt. Afgelopen jaren lieten ook zien dat er interessante aanbiedingen kwamen tegen januari.
YYZ727
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door YYZ727 »

t1m schreef:EUR 840?! In het hoogseizoen zou ik max. EUR 650,- betalen voor de route die je gaat doen. Zelfs minder nog als je b.v. vanaf Budapest vertrekt. Afgelopen jaren lieten ook zien dat er interessante aanbiedingen kwamen tegen januari.
Vluchten naar de Westkust in het hoogseizoen voor €650 ?
Ik denk dat dit toch moeilijk te vinden zal zijn....
€ 840 lijkt me een heel goede prijs voor die periode.
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

in Budapest vertrekken?? Bedoel je dan met de trein naar Hongarije en daarna de vlieger op? 650 euro is een droomprijs in die periode voor ZW.

Verklaar u nader :thumbup:
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

ik wacht met spanning op de reactie van t1m want ik heb voor juli/aug 2013 voor een multicity ticket westkust niks goedkoper gevonden dan 1030,-- p.p. gevonden..

dus kom op met die gouden tip :thumbup:
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

t1m schreef:EUR 840?! In het hoogseizoen zou ik max. EUR 650,- betalen voor de route die je gaat doen. Zelfs minder nog als je b.v. vanaf Budapest vertrekt. Afgelopen jaren lieten ook zien dat er interessante aanbiedingen kwamen tegen januari.
Heb ff uitgeplozen via sites als skyscanner, vliegtickets.nl, budgetair enzovoort vanaf welke plaats in Europa het voordelig vliegen is in het hoogseizoen. Daar komt bij mij geen Budapest uit. Schiphol is juist een prima uitvalbasis. Goedkoopste mogelijkheid om naar de westkust te vliegen is rechtstreeks een retour boeken bij Icelandair via Denver of Seattle. Gewoon daarna gebruik maken van een binnenlandse vlucht. De tijd van lage brandstofkosten is kennelijk voorbij :sadcry:
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Brandstofkosten (tot +- EUR 600 als onderdeel van je ticket) hoef je niet te betalen, maar dat is complexer ("fuel dumping"). Ja, zelfs in het hoogseizoen heb ik voor vrienden tickets geboekt BUD-SFO-LAS-IST voor minder dan EUR 450,-. Als ik meer tijd om goede X3's te vinden voor fuel dumping lukt het voor < EUR 200, zelfs in het hoogseizoen. Nog een leuke: retour C2 (Europa) naar Tokyo recentelijk kunnen boeken voor EUR 75,- (vijfenzeventig euro).

Hoogseizoen tickets zijn wel degelijk voor < EUR 675 te vinden naar de westkust van de V.S., alleen nu mogelijk niet. In het hoogseizoen heb ik EUR 300,- betaald voor een retour V.S. (oostkust) en EUR 640,- een paar jaar terug vanaf AMS naar Phoenix en terug vanaf LAS (zonder fuel dumping door tijdgebrek). British Airways had b.v. in 2010 een prachtige sale in januari.

Ik kijk ook naar tickets voor de V.S. komende zomer (juli 2013), ook naar SFO (terug vanaf SEA), plan erop niet meer te betalen dan EUR 350 p.p. vanaf AMS. Let wel op dat SFO en LAX de dure airports zijn, PHX en LAS in veel gevallen de goedkopere.

Basefares zijn erg hoog op dit moment, maar YQ's blijven gelijk. Een voorbeeld:

Afbeelding

Ticketprijs is hier EUR 500 (vrij hoog) en de YQ is de brandstof toeslag. Door een X1 (eerdere vlucht, b.v. Wenen > AMS, moet je WEL voltooien anders vervalt de rest van de route) of een X3 (einde van de reis, hoef je niet te maken) toe te voegen is het mogelijk de YQ te 'dumpen'. Mocht je een werkende, goedkope X3 vinden dan is het ticket EUR 624 plus de kosten van de X1 of X3. Veel X3's die ik ken kosten minder dan EUR 30, dus je zit makkelijk met Air Berlin op EUR 650. En de Duitse taxes zijn BTW ook nog te omzeilen door te vertrekken vanuit een ander land dan DE.

Dit is nog wel een slecht voorbeeld, de basistarieven zijn nog behoorlijk hoog... Vancouver met BA vanaf AMS voor EUR 899,- is belachelijk in het hoogseizoen (EUR 630 AMS-Vancouver-AMS met BA na X3 fuel dump). EUR 712 met Air Transat lijkt interessant, maar dat kan ook lager.

(Voor komende reis naar Alaska in voorjaar 2013 zijn prijzen ook zo'n EUR 350-400 en een dikke huurauto incl. U25 voor 220 dollar per week met Hertz -lol-).
Lenco1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Lenco1 »

Zeer interessant t1m. Laat de ondoorzichtigheid van de prijssystematiek van de vliegtuigmaatschappijen maar weer eens zien maar ook de kansen!

Lastige lijkt me alleen dat het heel veel tijd kost om dit uit te zoeken, dat je moet weten wat eventuele mogelijkheden kunnen zijn en dat je flexibel moet zijn qua vertrek- en aankomstdatums en vertrek- en aankomstluchthavens. En juist dit is denk ik voor de meesten die in het hoogseizoen gaan moeilijk en daarom ben je wel veroordeeld tot de gepubliceerde tarieven. Niet onbelangrijk is trouwens ook dat als je met (jongere) kinderen op vakantie gaat gemak qua vertrekdatum en plaats ook wel iets waard is. Zie onszelf met kinderen niet eerst naar Budapest gaan, nog afgezien van de kosten hiervan. :)

Sowieso valt me op dat de prijzen hoger zijn dan (in ieder geval) twee jaar geleden toen ik keek rond deze tijd, en zeker vanaf AMS!? :shock: Ben toch wel blij dat ik al geboekt heb, scheelt stress en daarnaast kan ik tenminste e.e.a. in Nationale Parken al vastleggen voordat het allemaal weg is.
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@t1m
In mijn geval Zoek ik gunstige prijzen voor BRU -> KOA of ITO en terug van LAS -> BRU. Welke X3 zou ik hieraan kunnen toevoegen of welke andere constructie had je in gedachten.
Kayak link
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

Hartstikke interessant t1m maar hoe en waar vind je dan wat x1 of x3 is etc ? Of is dat domweg uitproberen ?

edit: ben er inmiddels 'min of meer' achter waar te kijken en hoe het werkt, door het lezen van de posts over fueldumping. Thanks !
Laatst gewijzigd door Marjolein1972 op 01 okt 2012, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

t1m schreef:Brandstofkosten (tot +- EUR 600 als onderdeel van je ticket) hoef je niet te betalen, maar dat is complexer ("fuel dumping"). Ja, zelfs in het hoogseizoen heb ik voor vrienden tickets geboekt BUD-SFO-LAS-IST voor minder dan EUR 450,-. Als ik meer tijd om goede X3's te vinden voor fuel dumping lukt het voor < EUR 200, zelfs in het hoogseizoen. Nog een leuke: retour C2 (Europa) naar Tokyo recentelijk kunnen boeken voor EUR 75,- (vijfenzeventig euro).

Ticketprijs is hier EUR 500 (vrij hoog) en de YQ is de brandstof toeslag. Door een X1 (eerdere vlucht, b.v. Wenen > AMS, moet je WEL voltooien anders vervalt de rest van de route) of een X3 (einde van de reis, hoef je niet te maken) toe te voegen is het mogelijk de YQ te 'dumpen'. Mocht je een werkende, goedkope X3 vinden dan is het ticket EUR 624 plus de kosten van de X1 of X3. Veel X3's die ik ken kosten minder dan EUR 30, dus je zit makkelijk met Air Berlin op EUR 650. En de Duitse taxes zijn BTW ook nog te omzeilen door te vertrekken vanuit een ander land dan DE.
Hoi t1m,
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik snap alleen geen snars van wat je hierboven uitlegt. :oops: Heb je misschien een link naar een webpage met een toelichting voor mij? X1, X3, het zegt mij nu niet veel, maar ik wil als nieuwkomer op de vliegtuigmarkt alles leren. :thumbup:
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Heel interessant het fuel dumping.Was me al een tijdje aan het inlezen erover Op diverse fora maar er is me helaas nog niks gelukt :(
Ik heb op dit moment (om te proberen) bijvoorbeeld dit ticket op het oog waarvan de (YQ) heel hoog is. Namelijk 274,- van de ticketprijs van 384,- euro.
Al meerdere dingen geprobeerd (x1 of x3) maar het lukt nog niet om em te reduceren. Enne dat ticket naar Tokio! Wauw! Zit die prijs nog ergens verstopt? Die zou ik dan gelijk boeken :thumbup:

Fare 1: Carrier UA KLNNZNLW AMS to MIA (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code K
Covers AMS-IAD (Economy), IAD-MIA (Economy)
€15.00
Fare 2: Carrier UA KLNNZNLW MIA to AMS (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code K
Covers MIA-EWR (Economy), EWR-AMS (Economy)
€15.00
US September 11th Security Fee (AY) €5.82
UA YQ surcharge (YQ) €274.00
USDA APHIS Fee (XA) €3.87
US Immigration Fee (XY) €5.42
US Customs Fee (YC) €4.26
The Netherlands Passenger Service Charge (RN) €15.19
The Netherlands Noise Isolation Charge (VV) €2.00
The Netherlands Security Service Charge (CJ) €12.93
US International Arrival Tax (US) €12.92
US International Departure Tax (US) €12.92
US Passenger Facility Charge (XF) €3.48

Subtotal per passenger €382.81
Number of passengers x1

TOTAL AIRFARE & TAXES €382.81
This ticket is non-refundable.
No changes may be made to this ticket after purchase.
Fare construction (can be useful to travel agents)
AMS UA X/WAS UA MIA 18.97KLNNZNLW UA X/EWR UA AMS 18.97KLNNZNLW NUC 37.94 END ROE 0.790327 XT 12.93CJ 15.19RN 2.00VV 4.26YC 5.42XY 3.87XA 25.84US 5.82AY 274.00YQ 3.48XF EWR4.50
Laatst gewijzigd door Travelkitty op 02 okt 2012, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Misschien kan er een apart topic komen over 'fuel dumping'?

Interessante materie die wellicht handig voor sommigen kan zijn. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Laten we even kijken hoe het verloopt.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Travelkitty schreef:Heel interessant het fuel dumping.Was me al een tijdje aan het inlezen erover Op diverse fora maar er is me helaas nog niks gelukt :(
Ik heb op dit moment bijvoorbeeld dit ticket op het oog waarvan de (YQ) 274,- is van de ticketprijs van 384,- euro.
Al meerdere dingen geprobeerd (x1 of x3) maar het wil niet om em te reduceren....
Via welke site krijg je deze informatie te zien?? Is inderdaad wel heeeel interessant! Is dit ook waarom soms een reis met de trein vanaf Antwerpen via Amsterdam voordelig is ??
Teamlentini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Teamlentini »

cvr schreef:@ Teamlentini

Je vluchtprijs is niet verkeerd maar ook niet super laag. Als je de vluchttijden prettig vindt dan zou ik 'm boeken, anders zou ik verder zoeken.

De autohuur offerte is een ander verhaal, die vind ik behoorlijk aan de prijs. Ik heb even gekeken op Skyscanner en Kayak maar met wat zoeken zou je ipv 1400 Euro rond de 1100-1200 kunnen landen. O'Farell is trouwens midden in SF, wil je dit wel??

Hallo!

Dankjewel voor je reactie op mijn offerte. Ik vind de prijs van de tickets wel ok, maar de tijden zijn niet top. Geloof om 7.30 vertrekken uit San Diego. En bij beide vluchten een overstap is ook niet ideaal. Wij gaan voor het eerst die kant op en ik weet dus totaal niet wat er allemaal mogelijk is. Zijn er betaalbare rechtstreekse vluchten Schiphol - SF en SD-Schiphol? Voor de auto huur zal ik gaan kijken op de sites die je aangaf. Ik wist niet dat ik de auto midden in SF moest ophalen, dit moet natuurlijk dichtbij het vliegveld zijn. Dus, je reactie was erg nuttig. Ik sta altijd open voor tips over tickets en autohuur!
Dankjewel,

Groetjes,
Saskia
Jordaan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jordaan »

Leuke tip:

Ik zocht naar een vlucht:
Amsterdam - Los Angeles
Washington - Amsterdam
(binnenlandse vlucht even los hiervan).

Rechtstreeks via KLM/Delta kwam op minimaal 1167 euro, voor 2 personen dus 2334 euro.
Nu zag ik dat als ik via Britisch Airways ga en een dag eerder vertrek en dan overnacht op Heathrow (kan al voor 50/60 euro voor 2 p) de ticketprijs 957 euro wordt, dus 1914 euro totaal. Een voordeel van 360 euro (420 minus hotelovernachting).

Voor de duidelijkheid: de vlucht een dag eerder gaat om 21 of 22 uur 's avonds. Extra vakantiepret eigenlijk en 360 euro besparen. Nice!
Lenco1
Amerikafan

Bericht door Lenco1 »

Om ticketprijzen te vergelijken kijk ik ook regelmatig op http://matrix.itasoftware.com/. In (o.a.) het voorbeeld van t1m zie ik een kopie van de prijscomponenten van een ticket staan en zo te zien komt dat uit itasoftware. Een paar maanden geleden zag ik interessante tickets staan bij itasoftware voor volgend jaar. Aangezien je niet bij hun kan boeken moet je contact opnemen met je eigen reisagent met de gegevens die ita aangeeft.

Ik heb er drie gebeld (KLM, TIX en D-reizen) en alle drie konden ze de vluchten niet boeken die ik bij itasoftware had gevonden. Nou is mijn vraag waar die informatie die ita laat zien vandaan komt en hoe/waar dit dan wel kan worden geboekt. Weet iemand dit of heeft iemand ervaring of de tarieven van ita overeenkomen met de tarieven (zonder reserveringskosten neem ik aan) bij een reisagent waar je wel kan boeken?
Afbeelding
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Grootste probleem met fuel dumping is dat airlines óf meelezen óf worden gebeld. Mogelijke X3's (zoals in het verleden de "13 miler" of "Pineapple Poke") worden technisch afgesloten. Soms werkt het weer wel bij specifiekere OTA's (boekingsites) -- soms werken 'kleinere' sites wel, terwijl Expedia/Orbitz niet werken. Daarom zijn X3's (bijna) niet meer online gepubliceerd, omdat binnen een paar dagen het niet meer werkt.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

@Jordaan: bij Heathrow zijn een aantal interessante Hotwire aanbiedingen te vinden. Ook http://www.travelodge.co.uk/ had laatst een enorme sale (nu weer, GBP 25 voor een kamer). Heb je al een keer met British Airways of andere alliance airlines gevlogen (minimaal 4500 mijl p.p. = al makkelijk te halen, b.v. westkust), dan kan je via het Avios + Cash systeen voor EUR 13,50 en 4500 Avios met BA vliegen. Weer goedkoper dan Easyjet of Ryanair. Kleine tip ;-).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer