Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canada naar USA: immigratie?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Canada naar USA: immigratie?
Dag iedereen!
Dit bericht schrijf ik niet uit eigen naam, maar voor mijn schoonouders.
Mijn schoonouders maken in maart een reis naar Canada en de USA. Het is hun eerste keer. Ze landen in Montréal en gaan na 5 dagen met de trein (AMTRAK) naar New York City. 4 dagen later vliegen ze vanuit NYC terug naar Brussel. Ik vroeg me nu af hoe alles in verband met de immigratie dan gaat.
1) Moeten zij speciale dingen ondernemen om Canada binnen te kunnen ? Ik denk dat hun internationale pas voldoende is.
2) Worden zij "ingecheckt" in het land vooraleer ze de trein op stappen? Wordt hun ESTA daar gecontroleerd?
3) Welke gegevens geven zij in op hun ESTA? Ik heb het dan bijvoorbeeld over de vliegreis, luchthaven van aankomst, enzoverder.
Heel erg bedankt,
Dieuwertje.
Dit bericht schrijf ik niet uit eigen naam, maar voor mijn schoonouders.
Mijn schoonouders maken in maart een reis naar Canada en de USA. Het is hun eerste keer. Ze landen in Montréal en gaan na 5 dagen met de trein (AMTRAK) naar New York City. 4 dagen later vliegen ze vanuit NYC terug naar Brussel. Ik vroeg me nu af hoe alles in verband met de immigratie dan gaat.
1) Moeten zij speciale dingen ondernemen om Canada binnen te kunnen ? Ik denk dat hun internationale pas voldoende is.
2) Worden zij "ingecheckt" in het land vooraleer ze de trein op stappen? Wordt hun ESTA daar gecontroleerd?
3) Welke gegevens geven zij in op hun ESTA? Ik heb het dan bijvoorbeeld over de vliegreis, luchthaven van aankomst, enzoverder.
Heel erg bedankt,
Dieuwertje.
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Re: Canada naar USA: immigratie?
Voor Canada heb je alleen een paspoort nodig. In de trein van Montreal naar New York vind paspoortcontrole onderweg in de trein plaats. Er zijn naar mijn weten geen incheck-procedures voordat je instapt. Volgens mij hebben ze geen ESTA nodig aangezien ze over land komen.
hoi, ik woon in canada en ga voor mijn werk vaak naar de usa, heb alleen nederlands paspoort. het enigste wat je doet als je aan de grens komt is een I-94 visum invullen en $ 6,00 betalen als alles goed is krijg je van de douane een gedeelte in je paspoort geniet daarmee kan je 3 maanden zonder problemen de usa in, dus ook meerdere keren het land in en uit. als de 3 maanden bijna zijn verlopen of je weet dat je binnen 3 maanden niet meer in de us komt geef je het kaartje bij verlaten van de us terug aan de douane. dus je hebt geen esta nodig als je over land de usa in wilt.
Het gaat om een I-94W formulier, en het is geen visum, maar een arrival/departure record card. De maximale verblijfsduur is 90 dagen. De 6 dollar moet in Amerikaanse valuta en cash worden betaald.leka6669 schreef:het enigste wat je doet als je aan de grens komt is een I-94 visum invullen en $ 6,00 betalen als alles goed is krijg je van de douane een gedeelte in je paspoort geniet daarmee kan je 3 maanden zonder problemen de usa in, dus ook meerdere keren het land in en uit. als de 3 maanden bijna zijn verlopen of je weet dat je binnen 3 maanden niet meer in de us komt geef je het kaartje bij verlaten van de us terug aan de douane. dus je hebt geen esta nodig als je over land de usa in wilt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Bedankt allemaal voor deze goede tips!
We kunnen weer verder.
We kunnen weer verder.
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1735 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-