Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stinkbug-frustratie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dimona
Amerika-expert

Stinkbug-frustratie

Bericht door dimona »

Ik word nu echt officieel gek van die ellendige stinkbugs. Vorige week waren ze er ineens weer, met honderden tegelijk op de buitenmuren van ons huis. En sinds vandaag komen ze massaal naar binnen. Mijn logée had haar slaapkamerraam open laten staan (er zit wel netjes een hor voor) en ik heb daar vandaag 20 stinkbugs uit de gordijnen geplukt. Ook in andere kamers zie je steeds weer nieuwe stinkbugs. Mijn oudste kwam vandaag ineens achterom binnen: de massa's stinkbugs bij de voordeur weerhielden haar ervan daar naar binnen te gaan. De andere kinderen hadden het er over dat het in de schoolbus ook stikte van de stinkbugs. Het gekke is dat ik ze bijvoorbeeld bij het zwembad waar mijn jongste zwemles heeft, helemaal niet zag. Dat is hier ca 25 minuten rijden vandaan. Er ook bij het kantoor van mijn man (ook ongeveer zo ver) zag ik ze niet.

Ik las dat de overheid al vorig jaar een flink bedrag heeft uitgetrokken om de pest te lijf te gaan, maar voorlopig heeft dat blijkbaar nog niet veel opgeleverd. Ik ben normaal erg anti-gif enzo, maar van mij mogen ze morgen een sproeivliegtuig langsturen - mocht dat helpen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Stinkbug-frustratie

Bericht door kastelke »

Ik hoorde de afgelopen week op de radio dat ze nu ook de grens New York-Ontario overgestoken zijn, en onze wijnboeren vrezen dus het ergste want de species waar het om gaat doet zich dus tegoed aan de wijnranken en richten ook in appel- en peergaarden die hier veel te vinden zijn grote schade aan. :-(
Los van het feit dus dat ze ook voor 'de gewone mens' een pest zijn omwille van de geur.
Heb jij misschien fruitgaarden in je buurt, en staan die niet in de buurt van je man zijn werk of het zwembad?
Last year, stink bugs ate their way through 37 million dollars worth of apples in the mid-Atlantic U.S. states alone.
Op CBC besteedt The Current er aandacht aan: http://www.cbc.ca/thecurrent/episode/20 ... n-ontario/
Misschien dat ze daar nog wat tips geven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jeetje, dan is het wel heel erg bij jullie! Wij hebben ze ook wel, maar minder dan vorig jaar (even afkloppen). Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Het zijn zulke irritante beesten! Als het zo erg is zou ik een exterminator bellen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hier zijn ze ook weer terug, maar tot nu toe lijkt het dit jaar mee te vallen. Bij mij stinken ze trouwens helemaal niet ... die van jullie wel? :?
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wij hebben ze hier niet voor zover ik weet
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals het nu gaat zullen ze heel binnenkort ook bij jullie zijn. Ze hebben nog geen natuurlijke vijanden, al las ik pas dat daaraan gewerkt wordt.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ons huurhuis heeft een bescheiden fruitboomgaard inderdaad, maar ook bij huizen hier in de buurt zonder fruitbomen stikt het ervan. Ik baal wel van die fruitbomen, want dit is nu onze tweede zomer hier en fatsoenlijk fruit wil er maar niet aan groeien (diverse appel- en peersoorten, kersen, pruimen). We hebben er dus wel de lasten van, maar niet de lusten. De boomgaard is helaas de pride and joy van de huiseigenaar, dus ik denk dat er op dat vlak niet veel te onderhandelen valt.

Ik denk er nu ook over om de exterminator te bellen, al vraag ik me af of die er echt wat aan kan doen. Volgens mij houden die bugs zich schuil in de muren, dus waar ga je beginnen? Afgelopen winter vond ik vrijwel iedere dag wel 1 à 3 stinkbugs ergens in huis, soms ook in een bed :evil:

Stinken doen ze pas als ze zich bedreigd voelen. Zo lang je ze negeert, is er niks aan de hand. Maar ik heb er een heel zootje met de stofzuiger (centralvac) verwijderd, en in de basement, waar dat vat hangt, ruik je dat nu wel erg goed. Normaal "vang" ik ze met een plumeau, waar ze heel gewillig opkruipen, waarna ik ze in de WC mik. Dat is volgens mij de enige manier om er zonder stank vanaf te komen.

Nu het de laatste dagen wat kouder is, zie ik ze buiten niet meer, maar ik merk wel dat er nu steeds meer binnen opduiken. Ik haat stinkbugs!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Balen dimona, ik zag er toevallig gisteren 1tje voorbij komen en toen dacht ik "Oh ja, die heb je ook nog" en nu lees ik dit topic.

Heb je al gezocht of er "huis, tuin en keuken/oma weet raad" oplossingen voor ze zijn? Misschien bepaalde geuren ofzo die ze weghouden van je huis?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zoek me gek op internet, maar tot nu toe niks overtuigends gevonden. Ze komen op zo'n insectenlamp af, en die heb ik een paar nachten buiten aan gehad, maar nu het buiten kouder is, werkt dat niet meer. Bovendien lagen er dan 's ochtends 10 à 20 dode stinkbugs onder; dat zet niet echt zoden aan de dijk (zeker als je ziet hoeveel motten er op af komen).

Maar ik had zelf ook zoiets: er móet toch iets zijn waar ik ze massaal mee kan lokken/doden. Helaas zijn ze behoorlijk sterk en laten ze zich niet gemakkelijk verdelgen.
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Wat een griezelige beesten! Ik had er nog nooit van gehoord, ben effen gaan zoeken op internet.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heb je al geprobeerd om ze in een soort wespenval te krijgen? Dus fles openknippen en dan de hals omgedraaid in de onderkant doen en vastzetten. In de fles doe je water met afwasmiddel waarin ze verdrinken.
Kennissen van me hebben dit gebruikt en voor hun hielp het erg goed maar als ik het zo lees is de hoeveelheid bij jou een stuk groter.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik vond deze val voor stinkbugs online, misschien heb je er wat aan, Dimona:
[youtube]VwUuHhWYvDA[/youtube]
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dank voor de tips. Ik ben gisteren maar eens begonnen met zo'n grote fles te kopen. De rest had ik vandaag willen doen, maar ik heb me vanmorgen op een (hoog) balkon weten buiten te sluiten, waar ik vervolgens meer dan drie uur heb vast gezeten. Morgen dan maar :D
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Goh, ik dacht ik zal eens een stinkbug googlen omdat ik niet wist hoe ze eruit zagen..

Afbeelding

Wij hebben die vervelende stinkbugs dus ook. Die laten van die vieze poepvlekken om de ramen achter, en ze komen op een of andere manier toch altijd binnen ook al hebben we overal horren.
Gelukkig hebben we er niet veel, maar nu weet ik eindelijk hoe ze heten! :O
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Dat zijn stinkbugs? Oh, ik dact dat die andere torren stinkbugs waren, die grote zwarte die hun achterlijf omhoog doen als de hond te dichtbij komt. Dan hebben we hier dus ook stinkbugs maar ik zie ze gelukkig zelden in huis.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer