Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vraag over gestolen paspoort en ESTA's

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
GlennieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

vraag over gestolen paspoort en ESTA's

Bericht door GlennieB »

Hallo allemaal, zoals veel van jullie, zijn wij al langs terug van een geweldige vakantie in de US op een ding na, onze paspoorten waren gestolen. :roll:
Het regelen van "nood" paspoorten was geen probleem maar ik heb een vraag over de bijhorende ESTA's. Wij hebben 2 Britse paspoorten en 1 Nederlandse. Alle paspoorten zijn opgegeven als gestolen. De Nederlandse (van mijn man) en 1 Britse paspoort (van mij) zijn inmiddels vervangen. De Britse paspoort van mijn zoon wordt in januari vervangen.

Gisteren heb ik een e-mail ontvangen dat de ESTA gekoppeld aan mijn Britse paspoort werd “withdrawn”. De andere twee ESTA’s zijn nog geldig terwijl de paspoorten inmiddels gecancelled zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee? Heeft iemand mijn paspoort probeerde te gebruiken en daarom is de ESTA status veranderd of komt het omdat de paspoort gestolen is? En hoe makkelijk is het om een nieuwe ESTA aan te vragen? Wordt het aanvragen hetzelfde als voorheen of zal ik er problemen mee krijgen?
Alvast bedankt voor het meedenken
SeeQ
Amerika-ontdekker

Re: vraag over gestolen paspoort en ESTA's

Bericht door SeeQ »

Volgens mij kun je gewoon een nieuwe ESTA aanvragen welke wordt gekoppeld aan t nieuwe paspoortnummer, wanneer je weer naar de US gaat.

Bij t aanvragen van mn laatste ESTA kreeg ik de melding dat er nog een ESTA actief was (minder dan 2 jaar geleden aangevraagd), je kunt dan zoiets kiezen als "Doorgaan met nieuwe aanvraag" of "Beindigen". Nieuwe aanvraag kost uiteraard weer $$.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nieuwe ESTA voor het nieuwe paspoort aanvragen. Net zoals je een nieuw paspoort krijgt(in een normale situatie).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, je kunt gewoon nieuwe ESTA's aanvragen, dat is geen probleem. De oude ESTA vervalt dan gewoon. Misschien is het wel verstandig om dat zo snel mogelijk te doen. Het lijkt me wel een prettig idee dat die "gestolen ESTA's" in ieder geval geen eigen leven kunnen gaan leiden.
GlennieB
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GlennieB »

Bedankt allemaal. De nieuwe ESTA's worden inderdaad snel opnieuw aangevraagd.
Ik was alleen bang dat omdat alleen 1 esta gecancelled was dat er misschien iets in Amerika was gebeurd met mijn gestolen paspoort.
Waarschijnlijk maak ik me druk voor niets maar het is een vreemd idee dat misschien iemand anders mijn paspoort heeft! Volgende keer staat ik daar bij de Douane en ik mag er niet in!!! :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer