Over het weekend geeft blijkbaar iemand mn debitcard # in handen gekregen en zomaar eventjes 1200$ van mn rekening gespendeerd

De websites waaop ze blijkbaar aankopen gedaan hebben is
groupon.com en easy jet.
Gelukkig heb ik dit gisteren, per toeval, ontdekt omdat ik mijn phone bill moest betalen en ik hier dus online inlogde op mn bank account , jullie kunnen je voorstellen wat door mn hoofd ging toen ik de nog pending transactie's zag en binnen de 5 min stond ik bij de bank met de vraag wat er gaande was.
Ze vertelden me dat dit dus een duidelijk geval van fraude was en we dus een claim gingen indienen, wat ondertussen gebeurd is.
Nu word het geld terug op mijn rekening gestort maar toch............op de vraag hoe dit mogelijk is vertelde ze me dat dit dagelijkse kost is en er niet echt veel tegen te doen is

Hoe ze aan mn # geraakt zijn is niet te achterhalen, meestal proberen ze gewoon random # tot er een werkt en dan gaan ze gewoon door met aankopen,
Nu had de bank mn kaart zondag al geblokeerd omdat ze ook dus de verdachte transacties gezien hadden en ze zo ook de aankopen stopgezet hebben want anders was het helemaal uit de hand gelopen

Niet dat er zoveel funds op de rekening staan maar ik heb indertijd geopteerd om overdraft toe te staan in het geval van onvoorziene rekeningen . wat ik dus vandaag ook heb stopgezet, misschien ook een veiligheid mocht dit ooit nog eens voorkomen kunnen ze alleen maar het beschikbare geld gebruiken.
Ik ben alleen heel gefrusteerd nu door het feit dat vele mensen terug vallen op deze praktijken zonder zich iets aan te trekken van de gedupeerde en er denk ik plezier in hebben , ik hoop alleen maar dat degene die , naar ik denk op groupon een getaway van 777$ geeft geboekt , de slechste tijd van zn leven geeft

Bedankt om effe te luisteren