Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Las Vegas naar Yosemite NP: Via Sequoia of Mono Lake?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arnold&Saskia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Van Las Vegas naar Yosemite NP: Via Sequoia of Mono Lake?

Bericht door Arnold&Saskia »

Volgend jaar juni maken wij een camperrondreis in de USA. De route hebben we eigenlijk al zo goed als klaar maar we zitten nog met 1 ding:
We willen vanuit naar Las Vegas naar Yosemite NP via 1 overnachting. Vanwege de tijd van het jaar mogen we niet door de Death Valley. Dus we moeten of boven de DV langs (dus bijv. overnachten bij Mono Lake) of onder de DV langs (overnachten in Sequoia NP).
Zelf dachten we dat Sequoia NP misschien het beetje hetzelfde is als Yosemite omdat je in het Yosemite NP ook Sequoia bomen kunt bezichtigen. Of zijn deze bomen daar minder mooi/groot?
Wat raden jullie aan?

We horen graag jullie mening hierover!
Afbeelding
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Re: Van Las Vegas naar Yosemite NP: Via Sequoia of Mono Lake

Bericht door USAtraveller2013 »

Hallo Arnold&Saskia,

Allereerst welkom op dit interessante forum. Je zult merken dat het verslavend is.....
Ik sluit me even bij dit topic aan, want wij hebben exact hetzelfde dilemma :wink:
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Roel11
Amerika-ontdekker

Bericht door Roel11 »

Sequoia heeft inderdaad General Sherman. Ik kan niet uit persoonlijk ervaring spreken, maar men zegt dat de Sequoia's daar ook indrukwekkender zijn dan in Yosemite. Maar dat wilt niet zeggen dat je in Yosemite (in Mariposa Grove) bonzai boompjes ziet eh! Daar krijg je ook wel een zeer leuk beeld van deze bomen (check bv onze webpage: http://thereandbackagaintravelforum.blo ... grove.html). Hangt er dus een beetje vanaf hoe belangrijk de Sequoia's zijn voor jullie. Wij waren best al onder de indruk van die in Yosemite.

Persoonlijk zou ik via Mono Lake rijden. En ik denk dat in juni de Tioga Pass ook wel open is. Deze kan je dan meteen meepikken tot in de vallei.
Als je langs Sequoia NP komt en je wilt Tioga Pass doen, dan rij je eigenlijk terug naar Mono Lake. Als het de bedoeling is om na Yosemite naar SF te trekken, dan is dat dus serieus uit de richting.
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
Arnold&Saskia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Arnold&Saskia »

@ Roel11: Als we voor Sequoia NP zouden kiezen dan zouden we niet de Tioga Pass meer gaan rijden maar inderdaad na Yosemite direct naar SF. Dus het is echt kiezen tussen Sequoia NP of Mono Lake met Tioga Pass...
Afbeelding
Roel11
Amerika-ontdekker

Bericht door Roel11 »

Dan zou ik opteren voor Mono Lake route.

Je kan ev. ook vanuit Yosemite Vallei naar Mariposa Grove rijden en dan naar Monterey. Vanuit Monterey kan je dan ook richting SF rijden (als dat jullie eindbestemming is). Dan pak je de Sequoia's van Yosemite ook ineens mee.
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Wij hebben in 2010 de mono lake - Tioga Pass route genomen.
Tussen LV en Yosemite hebben we overnacht in Bishop.

Persoonlijk vonden wij Mono Lake wat tegenvallen. Wij vonden de geur niet prettig en veel vliegjes.
Zie:
http://keersmaekersnaarusa.reismee.nl/r ... -aug-2010/
Wij hebben Monolake toen gecombineerd met Bodie.

De Tioga Pass is echter schitterend. Ik zou voor deze pass via deze route rijden.

ik kan het echter niet vergelijken met de Sequoia route.
Wij zijn echter bij Tuolumne Grove en Mariposa Grove naar de grote bomen gaan kijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou alleen naar Sequoia gaan als je meer tijd hebt, voor alleen de General Sherman vind ik het niet de moeite. Sequoia en Kings Canyon zijn prachtig, en rustiger dan Yosemite maar het kost je meer tijd omdat de bezienswaardigheden - zoals de general sherman - vaak een wandeling vereisen. Hou ook rekeening met restricites voor campers, zie daarvoor de NPS-site. Het is wel een mooi alternatief als je geen kampeerplaats in Yosemite kunt krijgen. Orienteer je op tijd op het reserveren daarvan en oefen een maand van te voren.
In 2006 zijn wij zowel in Yosemier als in Sequoia geweest en hebben we ook de route via Mono Lake genomen, misschien heb je iets aan ons verslag.
Mono Lake is trouwens niet een bestemming op zich, maar mooi om te even bekijken als je er langs rijdt; de tufa's in het blauwe meer zijn schitterend.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 okt 2012, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We willen vanuit naar Las Vegas naar Yosemite NP via 1 overnachting.
Met 1 overnachting altijd voor de Tioga Pass gaan. De rit van Las Vegas naar Sequoia NP met een camper is al zeker 9 uur rijden. Ik weet ook niet hoelang die van jullie is, maar niet alle campers mogen overal rijden.

Lekker tussen Bishop en Lee Vigning een Camping zoeken en de dag erna over de Tioga Pass Yosemite binnenrijden.
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Wij zijn in Sequoia geweest en vonden het fantastisch!! De overheerlijke dennenlucht die je daar ruikt is alleen al overweldigend en dan heb je het nog niet gehad over de schitterende natuur! Uiteraard is "General Sherman" immens om te zien maar er staan er nog een paar van van die boompjes :wink:

Wij zijn niet in Mono lake geweest en kunnen er dus ook geen oordeel over geven, maar Sequoia vonden wij fantastisch!!

In ieder geval heel veel plezier daar! ( waar dan ook :thumbup: )
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

G&M schreef: Wij zijn niet in Mono lake geweest en kunnen er dus ook geen oordeel over geven, maar Sequoia vonden wij fantastisch!!
Even voor de duidelijkheid; je kunt Mono Lake en Sequoia NP niet metr elkaar vergelijken. Het ene is een meer waar je in een half uur uitgekeken bent, het andere een enrom groot park waar je dagen door kunt brengen. Het gaat om de route, via Mono Lake, of via Sequoia. en dan zou ik voor de route via Mono Lake kiezen. En je hoeft dan niet eens een kijkje bij het meer te nemen om toch voor die route te kiezen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond sequoia forest al schitterend, dus het NP zal zeker ook geweldig zijn, maar ik denk dat je in TS geval ook naar de reistijden moet kijken en dan heb je denk ik geen tijd om echt iets van Sequoia NP te zien. Dan zou je bij wijze van spreken alleen de 198 ( generals highway) af kunnen rijden? Het stuk Bakersfield-Fresno is zo ongeveer het saaiste en slechtst onderhouden stuk snelweg dat ik in de VS heb gezien (tel voor de lol de kapotte, achtergelaten autobanden eens). Ik weet niet hoe het stuk boven death valley eruit ziet, waarschijnlijk ook dor en verlaten tot je bij pigeon springs ofzo bent, maar over de de tioga pass heb ik nooit niemand ook maar iets negatiefs over zeggen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer