Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ik wil misschien gaan wonen in Amerika
Re: ik wil misschien gaan wonen in Amerika
En toegevoegd aan wat Hockey schreef: zoek iets dat je leuk vindt! Het is hartstikke belangrijk dat je met plezier studeert/naar het werk gaat. Ik zou je dan ook zeker aanraden eerst te kijken wat je ligt en je interesse heeft, en als dat dan voordelig is voor het verhuizen naar Amerika dan is dat mooi meegenomen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien is zijn Engels juist geweldig. Ik hoop het voor hem in ieder geval.
Zo jong en dan al zo betweterig tegen mensen die proberen te helpen.... dat mag wat worden...
Mij enige advies is, ga iets studeren dat bij je past in plaats van tijd en geld te verspillen aan een studie waar je niets aan vindt en waar je niets mee wilt doen (en waar je duidelijk ook weinig van op hebt gestoken zo te lezen
)
Succes met het waarmaken van je droom!
Mij enige advies is, ga iets studeren dat bij je past in plaats van tijd en geld te verspillen aan een studie waar je niets aan vindt en waar je niets mee wilt doen (en waar je duidelijk ook weinig van op hebt gestoken zo te lezen

Succes met het waarmaken van je droom!
Ik ben een van de eersten die kritisch is naar would-be immigranten, vragend 'wat denk je er te vinden en wat heb je te bieden ?'
Maar als ik dit draadje zo doorlees vind ik sommige reakties echt wat lomp en flauw naar Daan toe.
Daan, als je nog meeleest: een lerarenopleiding geeft goede algemene ontwikkeling, daar is niks mis mee. Toen ik nog in Ned. woonde/werkte had ik meerdere collega's die via PaBo en lerarenopl. totaal andere dingen waren gaan doen en/of verder hadden gestudeerd. Zie het als een basis.
Mbt. makelaarsopl. - het is hier al gezegd, huizen kopen verkopen gaat hier totaal anders dan in Ned. De meeste makelaars leren het in de praktijk, naast een gewone baan. Succesvolle makelaars hier hebben enorm veel konnekties ter plekke, en/of spreken de taal van een van de minderheden.
Je zult ook niet een visum krijgen op deze manier.
Het is al gezegd: studeer iets dat je passie heeft en waar je goed in bent/zult worden. Spaar zodat je een deel van je studie hier kunt doen of een stage kunt lopen en zo kontakten kunt leggen. Blijf in jezelf geloven. (En verbeter je spelling enz.)
Maar als ik dit draadje zo doorlees vind ik sommige reakties echt wat lomp en flauw naar Daan toe.
Daan, als je nog meeleest: een lerarenopleiding geeft goede algemene ontwikkeling, daar is niks mis mee. Toen ik nog in Ned. woonde/werkte had ik meerdere collega's die via PaBo en lerarenopl. totaal andere dingen waren gaan doen en/of verder hadden gestudeerd. Zie het als een basis.
Mbt. makelaarsopl. - het is hier al gezegd, huizen kopen verkopen gaat hier totaal anders dan in Ned. De meeste makelaars leren het in de praktijk, naast een gewone baan. Succesvolle makelaars hier hebben enorm veel konnekties ter plekke, en/of spreken de taal van een van de minderheden.
Je zult ook niet een visum krijgen op deze manier.
Het is al gezegd: studeer iets dat je passie heeft en waar je goed in bent/zult worden. Spaar zodat je een deel van je studie hier kunt doen of een stage kunt lopen en zo kontakten kunt leggen. Blijf in jezelf geloven. (En verbeter je spelling enz.)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nou, ik vind je opmerking sympathiek maar het studiestelsel in NL is wel wat veranderd in de laatste jaren. Je kunt studiefinanciering krijgen voor een 4-jarige studie in de vorm van een prestatiebeurs. Als je je studie niet afrond binnen die termijn veranderd de beurs in een lening en dien je alle studiefinanciering terug te betalen. Je kunt tegenwoordig niet meer eindeloos switchen van studierichting en opnieuw beginnen.oortjes schreef: Daan, als je nog meeleest: een lerarenopleiding geeft goede algemene ontwikkeling, daar is niks mis mee. Toen ik nog in Ned. woonde/werkte had ik meerdere collega's die via PaBo en lerarenopl. totaal andere dingen waren gaan doen en/of verder hadden gestudeerd. Zie het als een basis.
Ook leven we momenteel in een tijd dat het niet meer zo makkelijk is om na je studie in een volledig andere baan terecht te komen. Wellicht komt de tijd van 'schaarste' weer terug, maar vandaag de dag is het niet bepaald verstandig een studie te doen waar je totaal niets mee hebt. Dan kun je beter zo snel mogelijk stoppen en je bezinnen op wat je wel wilt.
Bovendien vind ik het ook niet echt getuigen van verantwoordelijk gedrag om op een dergelijke manier met het schoolsysteem om te gaan. De overheid investeerd in mensen door ze tegen zeer lage tarieven educatie aan te bieden. Zomaar een studie volgen waar je niets mee wilt in de toekomst.....tsja. Jongeren mogen daar best iets meer van doordrongen zijn.
- bedeve
- Amerika-expert
RiverCola schreef: Bovendien vind ik het ook niet echt getuigen van verantwoordelijk gedrag om op een dergelijke manier met het schoolsysteem om te gaan. De overheid investeert in mensen door ze tegen zeer lage tarieven educatie aan te bieden. Zomaar een studie volgen waar je niets mee wilt in de toekomst.....tsja. Jongeren mogen daar best iets meer van doordrongen zijn.

Ijzersterke opmerking,een onderwerp waar ik de afgelopen verkiezingscampagne niemand over heb horen praten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Je hebt gelijk - en ik heb me onvoldoende gerealiseerd hoe in Ned. het school/studie systeem veranderd is - sinds wij vertrokken.
Je kunt overigens ook tegenwoordig niet meer "even de PABO" doen en dan maar zien wat je daarna wilt. Los van het belangrijke punt dat Rivercola noemt is de tijd van de leraar ook wel aardig veranderd in Nederland.
bedankt voor al jullie reacties, ik ga eerst goed nadenken wat ik wil. Welke opleiding ik wil gaan doen zulk soort dingen.
Even inhaken op onze situatie. Mijn vriendin is een jaar geleden afgestudeerd aan de PABO. Wat is haar diploma waard in Amerika en zitten ze uberhaupt wel te springen om leraren/leraressen?Ziva schreef:Je kunt overigens ook tegenwoordig niet meer "even de PABO" doen en dan maar zien wat je daarna wilt. Los van het belangrijke punt dat Rivercola noemt is de tijd van de leraar ook wel aardig veranderd in Nederland.
Of men zit te springen om leerkrachten (of niet) hangt af van de regio waar je naar kijkt.
Je vriendin heeft echter geen ervaring met in het Engels lesgeven denk ik ? Ik weet niet hoe hoog PaPo gewaardeerd kan worden - hoeveel meer is het dan middelbare school ?
Ik ben in al de jaren dat ik hier woon nog nooit iemand tegengekomen die emigreren kon op een baan als onderwijzer (voor lagere of mideelbare school equivalent hier in de US.)
Je vriendin heeft echter geen ervaring met in het Engels lesgeven denk ik ? Ik weet niet hoe hoog PaPo gewaardeerd kan worden - hoeveel meer is het dan middelbare school ?
Ik ben in al de jaren dat ik hier woon nog nooit iemand tegengekomen die emigreren kon op een baan als onderwijzer (voor lagere of mideelbare school equivalent hier in de US.)
Nee, ze heeft geen ervaring in Engels les geven. De PABO is een HBO opleiding in Nederland. Het is ook allemaal niet van belang maar was benieuwd hoe een HBO lerarenopleiding gewaardeerd wordt in de US.
Ik denk dat onderwijzer een beroep is dat je moeilijk kunt "meenemen" over de grens. Begrijpelijk ook, want het is zo land-afhankelijk. Als ik zie wat mijn kinderen hier op school allemaal krijgen op het gebied van geschiedenis en aardrijkskunde (social studies), daar kan iemand met een PABO diploma echt niet zo maar midden in springen. Er zullen dus minstens aanvullende modules geëist worden, maar ik vermoed dat dat zelfs niet genoeg is. Het niveau van Engels zal ook echt hoog moeten zijn om in het onderwijs terecht te kunnen.
Wat misschien wél zou kunnen, is Nederlandse les. Er zijn in de VS Nederlandse scholen waar veelal in het weekend les wordt gegeven aan Nederlandse kinderen. Het lijkt me dat een PABO diploma daarvoor voldoende kwalificatie is.
Ik ken een Nederlandse die met niet al te veel aanvullende studie klasse-assistent is geworden op een privéschool (kindergarten niveau); dat is misschien ook nog een mogelijkheid.
Wat misschien wél zou kunnen, is Nederlandse les. Er zijn in de VS Nederlandse scholen waar veelal in het weekend les wordt gegeven aan Nederlandse kinderen. Het lijkt me dat een PABO diploma daarvoor voldoende kwalificatie is.
Ik ken een Nederlandse die met niet al te veel aanvullende studie klasse-assistent is geworden op een privéschool (kindergarten niveau); dat is misschien ook nog een mogelijkheid.
- bedeve
- Amerika-expert
Zou je voor het realiteitsgehalte van allen hier kunnen aangeven wat grosso modo zo het inkomen is van een PABO hourly ?dimona schreef: Wat misschien wél zou kunnen, is Nederlandse les. Er zijn in de VS Nederlandse scholen waar veelal in het weekend les wordt gegeven aan Nederlandse kinderen. Het lijkt me dat een PABO diploma daarvoor voldoende kwalificatie is.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Daan! wat een geweldig plan man naar de USA. Weetje ik zou ook kunnen ratelen over hoe stom je spelt en hoe naief je bent om te denken dat je zomaar naar Amerika kan maar waarom? De enige reden dat iemand op dit forum dit zou doen is omdat zij gefrustreerd zijn dat het na een lange tijd voor hen nog nooit gebeurt is! Balend van het feit dat een nieuw persoon die nog geen idee heeft van de moeilijkheden, frustraties en hoofdpijnen die zij hebben meegemaakt. Maar weet je uiteindelijk waren wij allemaal die naiefe jongen mensen die op een forum kwamen om het enthousiasme voor een land te delen. Mij wordt nogsteeds dagelijks gevraagd hoezo ik in godsnaam zo graag naar Amerika wilt, maar zoeiets weet je gewoon en van mij part hoef je daar nooit uitleg voor geven.
Dus ik zeg dream big, hou je goed bezig met de daadwerkelijke realiteit van de moeite die het kost om daadwerkelijk te emigreren naar Amerika, maar het is toch nooit verkeerd om te dromen. Als ik dat niet meer zou doen, zou ik met al die rompslomp echt niet meer naar Amerika willen verhuizen. Maar na 2 jaar tijdelijke visa's wil ik weer hoor!
Doe anders lekker een jaartje Amerika op een college! succes ermee man.
Daan (wat een mooie naam is dat toch)
Dus ik zeg dream big, hou je goed bezig met de daadwerkelijke realiteit van de moeite die het kost om daadwerkelijk te emigreren naar Amerika, maar het is toch nooit verkeerd om te dromen. Als ik dat niet meer zou doen, zou ik met al die rompslomp echt niet meer naar Amerika willen verhuizen. Maar na 2 jaar tijdelijke visa's wil ik weer hoor!
Doe anders lekker een jaartje Amerika op een college! succes ermee man.
Daan (wat een mooie naam is dat toch)
Je doet er verstandig aan dit niet zomaar voor waar aan te nemen. Iemands taalvaardigheid in zijn moedertaal zegt vaak iets over taalvaardigheid in een andere taal. En dat kan van (grote) invloed zijn op de kans die je krijgt om te emigreren.DaanRademaker schreef: De enige reden dat iemand op dit forum dit zou doen is omdat zij gefrustreerd zijn dat het na een lange tijd voor hen nog nooit gebeurt is! Balend van het feit dat een nieuw persoon die nog geen idee heeft van de moeilijkheden, frustraties en hoofdpijnen die zij hebben meegemaakt.
Jij weet blijkbaar meer dan ik, dus in plaats van raadselachtige vragen aan mij te stellen, zou je dat misschien zelf even kunnen melden?bedeve schreef:Zou je voor het realiteitsgehalte van allen hier kunnen aangeven wat grosso modo zo het inkomen is van een PABO hourly ?dimona schreef: Wat misschien wél zou kunnen, is Nederlandse les. Er zijn in de VS Nederlandse scholen waar veelal in het weekend les wordt gegeven aan Nederlandse kinderen. Het lijkt me dat een PABO diploma daarvoor voldoende kwalificatie is.
-
- Amerika-expert
Ik kan wat lesgeven in de VS betreft alleen mijn eigen ervaring herhalen: ik heb een eerstegraadslesbevoegdheid voor Engels voor Nederlandse middelbare scholen en wat korte (2 jaar) ervaring met echt voor de klas staan. Maar zelfs om Engels als een vreemde taal (een zeer belangrijke baan waar veel vraag naar is), zou ik 2 jaar naar de universiteit moeten en een hele nieuwe opleiding volgen.
Neem aan dat de bepalingen voor alle scholen en alle niveaus ongeveer hetzelfde zullen zijn, tenzij je exacte vakken geeft en tegen een school aanloopt die zit te springen om lesgevers in die vakken. Maar dan zul je naast lesgeven toch een tijdje moeten studeren, niet makkelijk, immers: werken in een nieuwe taal, nieuwe school, nieuwe omgeving, enz.
Salaris weet ik niet, maar neem aan dat je ongeveer modaal zal beginnen, een $30.000 tot $40.000 per jaar. Als je langer bezig bent en meer diploma's hebt gehaald krijg je waarschijnlijk meer.
Neem aan dat de bepalingen voor alle scholen en alle niveaus ongeveer hetzelfde zullen zijn, tenzij je exacte vakken geeft en tegen een school aanloopt die zit te springen om lesgevers in die vakken. Maar dan zul je naast lesgeven toch een tijdje moeten studeren, niet makkelijk, immers: werken in een nieuwe taal, nieuwe school, nieuwe omgeving, enz.
Salaris weet ik niet, maar neem aan dat je ongeveer modaal zal beginnen, een $30.000 tot $40.000 per jaar. Als je langer bezig bent en meer diploma's hebt gehaald krijg je waarschijnlijk meer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- bedeve
- Amerika-expert
dimona schreef: Jij weet blijkbaar meer dan ik, dus in plaats van raadselachtige vragen aan mij te stellen, zou je dat misschien zelf even kunnen melden?
????????
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Bennogr schreef: Salaris weet ik niet, maar neem aan dat je ongeveer modaal zal beginnen, een $30.000 tot $40.000 per jaar. Als je langer bezig bent en meer diploma's hebt gehaald krijg je waarschijnlijk meer.
Valt me niet tegen.
Maar als je naar het salarisnivo in de onderwijs branche in NL kijkt,kan ik me dit element niet voorstellen als emigratie element
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1982 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-