Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepay + mobiel internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Prepay + mobiel internet

Bericht door Jo usalover »

Hoi 1250,
Bedankt voor het aanbod maar we vliegen morgen al, of heb je zelf een A T & T winkel ? haha
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Weet iemand of je met Droam ook verbinding hebt in de National Parken zoals Yellow stone, Grand teton?
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Afhankelijk van waar je in het park zit heb je ontvangst ja/nee. Zo lang jij mobiele telefoonontvangst heb, is er een goede kans aanwezig dat je ook internet hebt.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

1250 schreef:Afhankelijk van waar je in het park zit heb je ontvangst ja/nee. Zo lang jij mobiele telefoonontvangst heb, is er een goede kans aanwezig dat je ook internet hebt.
Ik ben er nog nooit geweest dus kan volgend jaar pas zeggen of er wel/niet ontvangst is met de mobiele telefoon 8)
Had gewoon gehoopt dat iemand er ervaring mee had.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb er ervaring mee... maar het hangt gewoon heel erg af van de plek waar je zit... Meestal heb je in de stadjes rond de nationale parken wel perfect bereik.
jintro
Amerika-ontdekker

Bericht door jintro »

Na jarenlang gebruik van mijn mobieltje ben ik van plan om toch maar eens over te schakelen op een smartphone. Omdat ik heen en weer reis tussen de US en Nederland ben ik op zoek naar een smartphone die in beide landen werkt. Uit de reacties hier heb ik begrepen dat niet alle mobieltjes uit de US in Nederland werken, en vice versa. Heeft iemand misschien tips over waar ik op moet letten als ik hier (Boulder, CO) een smartphone koop? (Liefst zo eenvoudig mogelijk, mijn mobiel is 7 jaar oud en in NL bel ik met HEMA pre-paid, zegt vast genoeg :wink: ).

Wat betreft de provider dacht ik aan AT&T. Iemand ervaring hiermee in Colorado wbt dekking? Waarschijnlijk ook weer een beetje een domme vraag, maar op hun website zag ik dat ze bv. een prepaid $25 Monthly Plan hebben. Betekent dit dan dat je zodra je $25 betaald hebt een maand lang kan bellen en daarna weer moet betalen als je verder wilt met AT&T, of dat ze zelf elke maand $25 van je rekening afschrijven?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Geen ervaring met het Pre-Paid plan van AT&T, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb hier in Colorado een family plan van AT&T met twee iPhones erop. De dekking is prima, zowel voor gesprekken als voor data. We gebruiken de telefoons ook in Nederland, waar het meestal gebruik maakt van het KPN net. Je moet als je naar Nederland reist wel even je telefoon laten unblocken voor international roaming. Je kunt bij AT&T (met iPhones althans) niet zonder meer meteen gebruik van je telefoon maken in het buitenland omdat er zoveel fraude is gebleken. Maar een telefoontje naar AT&T is daarvoor voldoende en dan wordt ie daarvoor vrijgegeven. Data in het buitenland is schikbarend duur, ik zou daar geen gebruik van maken in NL maar gewoon wachten tot je ergens WiFi kunt gebruiken. Gesprekskosten in het buitenland hangen af van je plan, maar kunnen oplopen tot $1/minuut. Als je alleen maar wilt bellen in NL is het waarschijnlijk veeeeeel goedkoper je oude gewone mobiel mee te nemen en er in NL een pre-paid kaartje in te doen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Loek,

Voor als je weer in NL bent en je wilt internet hebben op je telefoon kan je kijken naar bliep.nl. Het is een provider waar je voor 0,50 euro per dag online bent ongelimiteerd. Er zit wel een limiet aan de snelheid maar voor surfen/whatsapp/facebook/twitter/en weet ik het wat nog meer is het prima. Voor hogere snelheden is er 1 euro per dag.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Interessant DejaVu, het lijkt wel een stuk goedkoper. Nadeel is dat ik dan niet mijn US nummer heb voor binnenkomende gesprekken, maar als je dat kunt missen is het een redelijke oplossing.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Onze dochter studeert in Denver en gebruikt tijdens de maanden in Amerika de prepaidkaart van mysimplemobile. Misschien is dat een idee, zij heeft alles ongelimiteerd voor $40 per maand.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Loek schreef:Geen ervaring met het Pre-Paid plan van AT&T, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb hier in Colorado een family plan van AT&T met twee iPhones erop. De dekking is prima, zowel voor gesprekken als voor data. We gebruiken de telefoons ook in Nederland, waar het meestal gebruik maakt van het KPN net. Je moet als je naar Nederland reist wel even je telefoon laten unblocken voor international roaming. Je kunt bij AT&T (met iPhones althans) niet zonder meer meteen gebruik van je telefoon maken in het buitenland omdat er zoveel fraude is gebleken. Maar een telefoontje naar AT&T is daarvoor voldoende en dan wordt ie daarvoor vrijgegeven. Data in het buitenland is schikbarend duur, ik zou daar geen gebruik van maken in NL maar gewoon wachten tot je ergens WiFi kunt gebruiken. Gesprekskosten in het buitenland hangen af van je plan, maar kunnen oplopen tot $1/minuut. Als je alleen maar wilt bellen in NL is het waarschijnlijk veeeeeel goedkoper je oude gewone mobiel mee te nemen en er in NL een pre-paid kaartje in te doen.
In Denver is de dekking van AT&T prima... daarbuiten laat het naar mijn idee toch vaak te wensen over, en vinden velen Verizon vele malen beter. Ik zelf ben een zeer tevreden Verizon klant, en gewoon vrijwel overal waar ik kom heb ik prima dekking, en vaak ook nog 3G. Terwijl vele van mijn vrienden die AT&T hebben vaak zeer slechte dekking hebben, vooral in Boulder, CO.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Heeft iemand ervaring met de diensten van redpocket mobile? Op eBay vond ik een aanbieding voor 55 euro onbeperkt bellen,1gb internet en 200 minuten naar Nederland bellen. Hoor graag jullie ervaringen
Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Als je op Ebay.com kijkt zie je deze aanbiedingen (en goedkoper) ook van T-Mobile.
Deze bijvoorbeeld
Let op : die International Unlimited Talk is naar vaste nummers. Als je naar mobiele nummers belt, betaal je wel (maar dat is met die door jou genoemde 200 minuten ook).

Als je 1 zoals deze aanschaft, wel ff aangeven dat je 'm niet direct geactiveerd wilt hebben, maar vanaf XXXXXXXXXX.
De kaarten zijn namelijk een maand geldig en als hij m na 3 dagen activeert, heb je pech als je over 2 maanden op vakantie gaat :wink:
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

Alleen krijg je met tmobile geen 3G met een Europees toestel vandaar dat deze voor mij afvalt ;)
Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

iPhone aanschaffen dan maar :)

PS.
Nog ff over nagedacht, maar waarom zouden ze bij Red Pocket andere frequenties gebruiken dan bij T-Mobile ?
Dat zou Amerikaanse toestellen in Amerika onbruikbaar maken.
Ik zie dat ze gebruik maken van het AT&T netwerk.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

Het gaat om de frequentie voor 3G die zit bij tmobile op 1700 ( niet ondersteund door Europese toestellen incl iPhone ) AT&T zit op 1900 en die wordt wel door onze toestellen ondersteund

Vandaar :D
Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Ze (T-Mobile) zijn steeds meer aan het overgaan op HSPA+ op 1900 Mhz.
En dat werkt prima met de iPhone (voor minder geld).
nicci-sofie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nicci-sofie »

Ik ga in mei voor de 2e keer naar de VS.
Ik heb de vorige keer niet kunnen bellen met mijn nl T-mobile abbo.
Internetten kon wel maar moest een duur travel&surf kaartje kopen; 10mb voor 15euro.

Ik wil nu dus, na alle tips op dit forum, een pre-paid at&t simkaart kopen via ebay.

Maar kan iemand mij adviseren welke ik het beste kan nemen.
Ik wil er graag mee kunnen bellen(alleen om thuisfront te laten weten hoe het gaat) en kunnen internetten(whatssapp, facebook, nieuws).
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

stijnec schreef:Alleen krijg je met tmobile geen 3G met een Europees toestel vandaar dat deze voor mij afvalt ;)
Nah, dat klopt niet hoor, Onze dochter had een Iphone gekocht in Amerika bij Apple. Deze had problemen na 10 maanden: geen wifi: apple Denver wilde niet repareren want het zou liqiud damage zijn of ze moest 200 dollar betalen. Telefoon mee naar NL genomen in de kerstvakantie en we hebben hem hier weg gebracht, alleen hij was niet op tijd terug vanuit Apple dus ze heeft de Nederlandse Iphone van haar vader mee terug naar Amerika genomen ( T-mobile toestel) en deze werkt met Simple Mobile prepaid welke onder T-mobile werkt gewoon zonder problemen.
Overigens heeft Apple Nederland zonder problemen haar toestel kosteloos vervangen voor een nieuw exemplaar, moet er wel bij zeggen dat de Apple winkel hem niet wilde accepteren omdat hij in Amerika gekocht is.... en een reparatiebedrijf die het voor ons verzorgd heeft wel.
Ik laat haar nu ook voor ons een Simplemobile kaartje bestellen als wij op vakantie gaan in Amerika.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Het schijnt dat bij AT&T er niet alleen meer een data-bundel is te krijgen, men moet ook een 'call-plan' kopen. Dit betekent:

* $25 Monthly Plan
* $25 for 1GB, $15 for 200MB and $5 for 50MB
* $5 voor 250 minuten bellen naar NL (landlijnen)

Dus bij de 1Gb uitvoering zit je dus aan $55, jammer maakt het toch bijna 2x zo duur, zeker als je maar 2 weken gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer