ina schreef:Erg mooie foto's, vraag me alleen af of je ook de luchten hebt bewerkt, die vind ik soms wat onecht, of misschien waren het ongewoon mooie luchten.
Tuurlijk zijn de foto's "bewerkt", maar ik ben nog steeds op reis dus alles gebeurt vrij snel (+/- 30min per dag), als ik eenmaal thuis ben zal ik er mij eens goed aan kunnen neerzetten. Er zullen dan ook foto's zijn waar ik na de reis een hele andere kijk op ga krijgen, of foto's die ik nu nog niet ontdekt heb maar dan wel. Over de "luchten" zelf trek ik wel vaak een filter om de belichting in te tomen. Als je in Lightroom trouwens "Vibrance" en "Clarity" op een foto even aan raakt, dan ziet een fletse foto er al iets levendiger uit. Die foto van Horseshoe Bend bijvoorbeeld, daar is qua kleur eigenlijk niets aan veranderd enkel wat omhoog geschroefd. Die sunset was dan ook wel episch gisteren =)
Op andere foto's is er soms wel wat gespeeld met wat filters, maar ik zoek natuurlijk ook altijd de moeilijkste momenten van een dag op om een foto te maken & dan is het soms een beetje moeilijk om alles mooi belicht te krijgen, dan moet er nadien wel wat aan gebeuren natuurlijk (maar met 14-bit RAWs gaat dat prima).
Eliza schreef:@Fraa: die foto van Horseshoe Bend met welke lens heb je die gemaakt en met welke instellingen? Waarschijnlijk minstens 14mm?
Dat is een
8mm want mijn 11-16mm vond ik niet zo passen bij het beeld, maar die lens moet je wel compleet waterpas houden anders krijg je hele zware vervorming aangezien het eigenlijk een fisheye lens is. Maar deze heeft wel een beeldhoek van 180°, je kan er dus extreme breedhoek foto's mee maken. De settings waren:
- Sluitertijd -> 8sec
- Diafragma -> f/8
- ISO -> 100
PS: Ik had eerst f/16 geschreven, maar dat was een foutje, dat was de daar op volgende bracket in de reeks =)