http://www.amazon.com/dp/B008EJRSTK/ref ... wo=&hvqmt=
HAha ik heb een hele doos gescoord gisteren (21 zakken). Het is alleen niet zo lekker als de echte uit nederlandsuebrons schreef:Vanmorgen 5 zakken paprika chips bij de Aldi gescoord. 1e is al bijna op. Ik heb nog even overwogen de hele doos te kopen maar dat leek me wat te gek. Lijkt er inderdaad wel op dat het een seizoens product is want hij lag niet bij de normale chips voorraad. Nou ja maar even van genieten zolang het kan toch.
Nou, wij dus, onze kinderen zijn dol op Chocomel.ned in MO schreef:Chocomelk meenemen snap ik wel maar wie neemt dat nu mee?
Sodium Carbonate heet dat hier en kun je meestal wel vinden bij de swimming pool maintenance products. Het wordt gebruikt om de pH van het zwembad water te regelen. Bij ons kun je het in de zomer bij Home Depot vinden in de aisle waar ze zwembad spullen verkopen (filters, chorine etc.). Ik ga overigens zelf niet lopen klungelen om schoonmaakmiddlen te maken, vrijwel alles op dat gebied is in de US kant en klaar te krijgen. Ook middeltjes waar je in NL een gevaarlijke stoffen ontheffing voor nodig zou hebben...dimona schreef: Is iemand al eens soda (natriumcarbonaat) tegengekomen in een Amerikaanse winkel? Ik zie op wikipedia dat het wordt verkocht als washing soda, soda crystals of sal soda. Ik mis soda echt vreselijk!![]()
P.S. Washing soda is niet hetzelfde als baking soda (natriumbicarbonaat), dat een veel lagere ph-waarde heeft.
Ik geloof dat ik deze weleens eerder heb aangeprezen; volgens mijn bezoek uit NL lijkt het heel veel op Chocomel uit Nederland, alleen nog romiger:Petra/VS schreef:Tja, wij nemen altijd een paar pakken Chocomel mee uit Aruba. Vroeger kon je die Chocomel dus gewoon bestellen bij de webwinkels, dus hoefde het niet mee te worden genomen.