Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlanders en een SUV
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Nederlanders en een SUV
Voor het verschil in prijs kunne we het ticket naar de USA kopen. In nl hebben we ook niet veel dirtroads dus is een SUV ook niet nodig.
Ik rij zelf in Amerika in een economy rond. Kost niet veel en brengt je ook van A naar B. Dirt roads is dan bijna niet mogelijk. Maar voor mij is de keuze om 1x 14 dagen in het hoogseizoen te gaan met SUV of en in het voor en na seizoen 10 dagen met economy een gemakkelijk keus.
Ik rij zelf in Amerika in een economy rond. Kost niet veel en brengt je ook van A naar B. Dirt roads is dan bijna niet mogelijk. Maar voor mij is de keuze om 1x 14 dagen in het hoogseizoen te gaan met SUV of en in het voor en na seizoen 10 dagen met economy een gemakkelijk keus.
Volgens mij willen de meeste Nederlanders die SUV's helemaal niet, dus ja, dan kun je als relatief kleine groep SUV-liefhebbers wel op de barricades gaan staan, maar ik heb zo het idee dat de publieke opinie niet echt gaat helpen.ned in MO schreef:Dat Nederland zo duur is voor autogebruik. Daar heb je toch stemrecht voor? Waarom accepteert Nederland gedwee dit allemaal? Ik ben voor een leefbaar milieu maar niet tenkoste van alles.
Ik zou toch echt, wegens praktische overwegingen, niet met mijn SUV in Nederland willen rijden. Hoe fijn ik er ook hier mee rijd, Nederland is gewoon niet gebouwd voor SUV's. Niet qua ruimte/infrastructuur en niet qua prijs/benzine. We hebben ook een Dodge Ram en ik vind het een geweldige auto maar lange stukken rijden vind ik gewoon te duur (zelfs hier ja) en in Nederland zou ik er misschien niet eens mee durven rijden haha.
Overigens zie ik in Amerika ook langzaam een trend komen waarin mensen kleiner en zuiniger gaan rijen. Tweedehands trucks raken mensen aan de straatstenen voor bodemprijzen niet kwijt terwijl kleine/zuinigere auto's gewild zijn ook al moet je er vrij veel voor betalen.
Waar ik me wel enorm over verbaasd heb toen ik hier in het begin kwam wonen is dat in Amerika vaak vrouwen de grotere SUV's rijden en mannen vaker trucks of sedans. Nu is de redenatie blijkbaar dat vrouwen een grotere/ruimere en veilige auto moeten hebben vanwege de kinderen. Ik vind dat eigenlijk wel heel slim. In Nederland zie je vaak dat mannen de grote en dure auto's hebben terwijl die bijvoorbeeld alleen maar naar hun werk rijden terwijl vrouwen die de hele dag met de kinderen in de weer zijn, boodschappen doen en veel vaker op pad zijn rondrijden in van die kleine wagentjes. Niet alleen kost het soms moeite om iedereen/alles daarin mee te nemen maar het lijkt me ook dat het een stuk veiliger is om je vrouw en kinderen in een dure auto te hebben dan ik z'n klein wagentje al is het alleen maar vanwege de overlevingskans bij een crash. Het lijkt daar wel alsof status belangrijker is dan de veiligheid van vrouw en kinderen. Hopelijk verandert dat nog eens
Overigens zie ik in Amerika ook langzaam een trend komen waarin mensen kleiner en zuiniger gaan rijen. Tweedehands trucks raken mensen aan de straatstenen voor bodemprijzen niet kwijt terwijl kleine/zuinigere auto's gewild zijn ook al moet je er vrij veel voor betalen.
Waar ik me wel enorm over verbaasd heb toen ik hier in het begin kwam wonen is dat in Amerika vaak vrouwen de grotere SUV's rijden en mannen vaker trucks of sedans. Nu is de redenatie blijkbaar dat vrouwen een grotere/ruimere en veilige auto moeten hebben vanwege de kinderen. Ik vind dat eigenlijk wel heel slim. In Nederland zie je vaak dat mannen de grote en dure auto's hebben terwijl die bijvoorbeeld alleen maar naar hun werk rijden terwijl vrouwen die de hele dag met de kinderen in de weer zijn, boodschappen doen en veel vaker op pad zijn rondrijden in van die kleine wagentjes. Niet alleen kost het soms moeite om iedereen/alles daarin mee te nemen maar het lijkt me ook dat het een stuk veiliger is om je vrouw en kinderen in een dure auto te hebben dan ik z'n klein wagentje al is het alleen maar vanwege de overlevingskans bij een crash. Het lijkt daar wel alsof status belangrijker is dan de veiligheid van vrouw en kinderen. Hopelijk verandert dat nog eens

Ik begrijp jouw standpunt wel, maar het gaat natuurlijk ook om het gebruik van de auto. Wanneer jij een paar honderd km per week in de auto zit voor je werk, zit je nu eenmaal fijner in een grotere auto dan in een boodschappenwagentje.Ziva schreef:Het lijkt daar wel alsof status belangrijker is dan de veiligheid van vrouw en kinderen.
Ja, precies. Plus dat de grotere auto vaak de auto van de zaak (of lease auto) is en er als tweede auto dan een goedkoop barrel bij wordt gekocht.tosca schreef:Ik begrijp jouw standpunt wel, maar het gaat natuurlijk ook om het gebruik van de auto. Wanneer jij een paar honderd km per week in de auto zit voor je werk, zit je nu eenmaal fijner in een grotere auto dan in een boodschappenwagentje.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Daarbij is de grote auto vaak geen eigendom maar gewoon van de baas. Dan is het natuurlijk niet zomaar een optie om je vrouw erin te laten rijden.
Ik rijd zelf wel een SUV maar dat is omdat ik een auto nodig heb die veel mag trekken. Met de huidige prijzen overweeg ik toch een andere oplossing want ik wordt niet zo vrolijk van €110 afrekenen bij de benzinepomp.
Edit: wat Dimona dus zegt
Ik rijd zelf wel een SUV maar dat is omdat ik een auto nodig heb die veel mag trekken. Met de huidige prijzen overweeg ik toch een andere oplossing want ik wordt niet zo vrolijk van €110 afrekenen bij de benzinepomp.
Edit: wat Dimona dus zegt

Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons is dat niet zo. Ik rijd wat ik graag wil rijden en mijn vrouw rijdt wat zij wil rijden. Daarbij rijdt mijn vrouw heel veel kms vanwege haar werk en heeft daarom een zuinige auto. Ze wil wel graag power onder het pedaal hebben en ook graag luxe zoals leer en stoelverwarming. Ik trek regelmatig een fikse kar en gebruik de auto als familie voertuig. ik ben de soccerdad zeg maarZiva schreef:Ik zou toch echt, wegens praktische overwegingen, niet met mijn SUV in Nederland willen rijden. Hoe fijn ik er ook hier mee rijd, Nederland is gewoon niet gebouwd voor SUV's. Niet qua ruimte/infrastructuur en niet qua prijs/benzine. We hebben ook een Dodge Ram en ik vind het een geweldige auto maar lange stukken rijden vind ik gewoon te duur (zelfs hier ja) en in Nederland zou ik er misschien niet eens mee durven rijden haha.

Laatst gewijzigd door ned in MO op 08 okt 2012, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
[quoteIk rijd zelf wel een SUV maar dat is omdat ik een auto nodig heb die veel mag trekken. Met de huidige prijzen overweeg ik toch een andere oplossing want ik wordt niet zo vrolijk van €110 afrekenen bij de benzinepomp][/quote]
Ik mag $100 aftikken bij de pomp. Verschil is dat ik dat in gallons krijg
Echter je krijgt er toch ook wat voor terug? Bij de auto van mijn ouders tikte ik 70 euro af voor een tankje.
Verschil is 40 euro als je 1x in de week zou tanken of te wel 2000euro per jaar.
Ik mag $100 aftikken bij de pomp. Verschil is dat ik dat in gallons krijg

Echter je krijgt er toch ook wat voor terug? Bij de auto van mijn ouders tikte ik 70 euro af voor een tankje.
Verschil is 40 euro als je 1x in de week zou tanken of te wel 2000euro per jaar.
Al die redenen zijn leuk maar het is toch ergens belachelijk dat er vaak zo weinig mogelijk uitgegeven wordt voor de auto van vrouw en kinderen in Nederland? Lease auto of niet? Hoe vaak zie je niet mannen in hun uppie in dure wagens rijden en vrouwen met kind(eren) in van die koektrommeltjes of tigdehands autootjes?
Alhoewel ik wel snap hoe het komt blijf ik het idioot vinden
Alhoewel ik wel snap hoe het komt blijf ik het idioot vinden

Yep, da's de Hollandse zunigheid 

Jeetje NedinMo, zelfs je auto heeft een auto?De auto van mijn auto

Ben benieuwd in welke auto zo'n Hummer past...
Grappig topic, misschien bevestig ik de uitzondering? Ik reed tot juni 2012 in een Fiat Grande Punto. Mijn partner en ik waren van plan om een mooie, zuinige auto te kopen net voor de bpm verhoging van 1 juli 2012. Wel wilden we 1 stap groter gaan rijden, ala Seat Ibiza station of vergelijkbaar. Omdat ik in februari bij usareisen.de een mooie SUV had gehuurd voor onze USA trip in augustus 2012 was ik vanaf dat moment een beetje "bang" dat ik net daarvoor een stationbak had gekocht om daarna de SUV zo lekker te vinden rijden dat ik spijt als haren op mijn hoofd zou hebben van de aankoop. Toen alles op een rijtje gezet en toch besloten om ook in NL een (kleine) SUV te kopen. Het rijdt zoveel lekkerder dan een station, veel beter zicht, makkelijke instap en heel wat meer motorvermogen.
Voor de twijfelaars: voor 25500 euro rijd ik in een nieuwe Nissan Qashqai met 1.6 start/stop benzinemotor. Deze auto heeft bij mij een gemiddeld gebruik van 1 liter op 16,5 kilometer en is voorzien van alle toeters en bellen.....Parkeren is een eitje met sensoren voor en achter
Voor de twijfelaars: voor 25500 euro rijd ik in een nieuwe Nissan Qashqai met 1.6 start/stop benzinemotor. Deze auto heeft bij mij een gemiddeld gebruik van 1 liter op 16,5 kilometer en is voorzien van alle toeters en bellen.....Parkeren is een eitje met sensoren voor en achter

2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
kijk Laredo volgt zijn hart
en zo zijn er dus meer
ik heb hem even aangepast.

cincijansen schreef:Jeetje NedinMo, zelfs je auto heeft een auto?De auto van mijn auto![]()
![]()
![]()

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik mag $100 aftikken bij de pomp. Verschil is dat ik dat in gallons krijgned in MO schreef:[quoteIk rijd zelf wel een SUV maar dat is omdat ik een auto nodig heb die veel mag trekken. Met de huidige prijzen overweeg ik toch een andere oplossing want ik wordt niet zo vrolijk van €110 afrekenen bij de benzinepomp]

Verschil is 40 euro als je 1x in de week zou tanken of te wel 2000euro per jaar.[/quote]Ik rijd nog geen 450km op een tank. Met de auto van mijn man tank ik voor ongeveer €70 maar dan kunnen we meer dan 800km rijden en dat scheelt toch wel een hoop.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar daar kan je die kar niet mee trekken.
Verschil met amerika is dat je hier gewoon zo'n ding erbij kan houden. In Nederland mag je daar gewoon een hele bats wegenbelasting over betalen, ookal zou je hem maar drie keer per jaar gebruiken.
Jij hebt er dus een omdat je hem nodig hebt maar zou hem direct verkopen als er een andere oplossing zou zijn. Hoe zwaar is die kar dan die je trekt?
Verschil met amerika is dat je hier gewoon zo'n ding erbij kan houden. In Nederland mag je daar gewoon een hele bats wegenbelasting over betalen, ookal zou je hem maar drie keer per jaar gebruiken.
Jij hebt er dus een omdat je hem nodig hebt maar zou hem direct verkopen als er een andere oplossing zou zijn. Hoe zwaar is die kar dan die je trekt?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet 2000kg kunnen trekken dus niet eens zoveel. Vind het inderdaad zonde van mijn geld en zou hem daarom denk ik verkopen als ik hem zakelijk niet nodig had. Aan de andere kant rijd ik met veel plezier in mijn auto zolang ik niet teveel over het verbruik nadenk.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik rijd een VW Tiguan, dus maar een klein SUV-tje, maar wel voorzien van alle luxe en comfort. Zelfs met mijn rijstijl haal ik met de pittige 2.0l turbo motor nog een verbruik van 1 op 13 (en ik rijd pittig - ik heb een turbo, dus dan gebruik ik 'm ook).
Dat ligt dus erg dicht bij het verbruik van de Top 10 Zuinigste Auto's (categorie groot) van de ANWB.
Nu is het wel een Europees model met een kleinere motorinhoud, en de Amerikaanse SUV's verbruiken toch wel wat meer, maar toch. Al met al ben ik niet ontevreden met het verbruik, en ik rij met veel plezier in deze auto. Ik heb ook een Ford Explorer gehad, en dat ding zoop best wel wat, maar ik had het er graag voor over omdat het zo heerlijk reed. In Nederland zou ik dat echter met dat verbruik en het aantal kilometers wat ik reed nooit hebben kunnen doen.
Dat ligt dus erg dicht bij het verbruik van de Top 10 Zuinigste Auto's (categorie groot) van de ANWB.
Nu is het wel een Europees model met een kleinere motorinhoud, en de Amerikaanse SUV's verbruiken toch wel wat meer, maar toch. Al met al ben ik niet ontevreden met het verbruik, en ik rij met veel plezier in deze auto. Ik heb ook een Ford Explorer gehad, en dat ding zoop best wel wat, maar ik had het er graag voor over omdat het zo heerlijk reed. In Nederland zou ik dat echter met dat verbruik en het aantal kilometers wat ik reed nooit hebben kunnen doen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jouw auto staat daar niet bij hoor dentoDento schreef:Ik rijd een VW Tiguan, dus maar een klein SUV-tje, maar wel voorzien van alle luxe en comfort. Zelfs met mijn rijstijl haal ik met de pittige 2.0l turbo motor nog een verbruik van 1 op 13 (en ik rijd pittig - ik heb een turbo, dus dan gebruik ik 'm ook).
Daarbij is het niet eerlijk vergelijken. Jij woont in Colorado en daar gaat het alleen maar berg af en dan verbruik je maar weinig

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg ook niet dat hij ertussen staat, waar het mij om gaat is dat het zelfs met een andere motor het nog steeds dicht bij het zuinige verbruik komt, ondanks het formaat en gewicht van de auto.
Enne, niks bergaf - "uphill both ways" hier, hè...
Enne, niks bergaf - "uphill both ways" hier, hè...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog