Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gospel

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
gretl
Amerika-ontdekker

gospel

Bericht door gretl »

Hoi,

Wie weet er in de buurt van Miami of the Keys een kerk met een heus gospelkoor. Een optreden of concert lijkt me ook geweldig! DAt moet je toch meegemaakt hebben?

Iemand ervaringen of tips?
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Heb je al wat gevonden? Op internet zijn de kerken ook wel te vinden. Ook voor concertinfo moot je gewoon op Google maar eens zoeken. Ik ben nog nooit in Miami geweest, maar als je naar een swingende kerk moet je een "zwarte" kerk opzoeken. Wel even wennen maar ik heb er erg gave verhalen over gehoord.
Als bijv. Kirk Franklin in de buurt is als je daar bent moet je zien dat je daar naartoe gaat. Succes!
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Nee, ik heb nog niets concreets. Wel de tip om ter plekke zo'n kerk zien te vinden. Of om te informeren bij een locas tourist office of iets dergelijks.
Maar alles wat ik hiervandaan kan vinden is meegenomen. Ik ken wel wat goselsites, maar nogmaals: niets concreets uit gevonden. Als je inderdaad wat namen hebt dan zoekt het prettiger. Ik onthou die naam dus, bedankt.

Gr. Gretl
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Ik weet ook niets. Maar zoals Haye al zegt, gewoon opzoeken. Meeste zwarte gemeenten zijn Baptist Churches. Wat ook swingend schijnt te zijn is the Assemblies of God.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

EnjoyingTheAmericanLife schreef:Ik weet ook niets. Maar zoals Haye al zegt, gewoon opzoeken. Meeste zwarte gemeenten zijn Baptist Churches. Wat ook swingend schijnt te zijn is the Assemblies of God.

Marianke
Erm, nu ik hier al bijna twee maand ben zat ik fout met het feit dat de meest Baptist Churches "zwarte" gemeenten zijn. Want ik ben nu zelf lid geworden van een Baptist Church (Wildwood Baptist Church in Acworth), en die is toch redelijk "white/ caucasian".

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Ik ben 3 jaar terug al eens bij een kerkdienst van een Baptist Church geweest, maar dat was een 'gewoon' koor. Wel bijzonder was het dopen in een dompelbad in de muur! (soort aquarium). Heel bijzonder om mee te maken.

Helaas ook dit keer niet van gekomen om eens een black gospel koor te zien! Moet ik WEER terug...... :lol:
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

gretl schreef:Ik ben 3 jaar terug al eens bij een kerkdienst van een Baptist Church geweest, maar dat was een 'gewoon' koor. Wel bijzonder was het dopen in een dompelbad in de muur! (soort aquarium). Heel bijzonder om mee te maken.

Helaas ook dit keer niet van gekomen om eens een black gospel koor te zien! Moet ik WEER terug...... :lol:
Waar precies was dat? Wij hadden ook een doopdienst afgelopen zondag, en dat was de eerste keer dat ik dat zag, met ook een dompelbad in de muur- erg komsich :P
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Ehm, we zaten in Kissimee, Orlando. En het was vlakbij........ maar precieser kan ik het niet maken!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer