Een topic naar mijn hart ...
Ik vind zeker dat veel Nederlanders een beetje doorslaan met hun zuinigheid en de funfactor vergeten.
Breek me de bek niet open, ik merk de verdieseling van NL aan den lijve als ik met mijn Mustang GT cabrio 4.6 L V8 over de weg rijd en al die roetpluimen !! eruit zie komen.
Ik haat dat echt en zooo slecht voor het milieu en verwekt veel kanker (pas nog onderzoek naar geweest) omdat ze de roetdeeltjes zo klein hebben gemaakt worden ze veel makkelijker ingeademd als met eerdere diesels ,bij de oude diesels dat sloeg veel eerder neer op de grond.
En dan dat geluid dat blijft toch hemeltergend of je in een tractor rijdt !
Ned in Mo hier in NL zijn op dit moment de VW Polo diesel niet aan te slepen en wat denk je van een cabrio met een diesel (MB C Klasse/Audi A4/5) ...hou je dan echt niet van auto's ??
Een hoop mensen vergeten ook de veiligheid van die kleine mormel autootjes ...ik zou er niet mee tussen 2 vrachtwagens geplet worden .. terwijl ze nl veel gebruikt worden om de kids mee naar school te brengen ...doe ze in een veilige grote aub denk ik dan altijd.
Voor mij is auto rijden erg belangrijk , je brengt meerdere jaren van de leven achter het stuur door dus dat moet ook fun zijn voor mij .
Dat betekend veeeel power (360 PK nu

en V8 sound (met flowmasters voor de kenners) en het liefst cabrio.
Oftewel het mag wat kosten als je je verplaatst van A naar B en niet alleen maar die NL zuinigheid.
Als onze E-2 morgen doorgaat koop ik in USA de 2013 Mustang GT 500 cabrio (670pk !!! voor een lousy 50k euri) en voor mijn vrouw een GMC Acadia / Buick Enclave of Ford Flex.
Zakelijk rij ik ook een Chevy Van met een 6.5 L V8 .. wel een Turbo diesel maar dat is voor de power en ik vind een vrachtwagen mag dan nog wel een diesel hebben (= werkpaard)
En voor de fun nog een Harley Softail en heb in de USA voor vakanties (maar meer voor als onze E-2 morgen goedgekeurt word) nog een Big Dog Bull Dog ..
En mijn vrouw rijdt een Kia soul voor de boodschappen , liever had ik haar in een oldtimer Jeep Wagoneer gekocht maar we hebben nog een peuter van 15 maanden en dat vond ze een beetje tricky als ze dan daarmee langs de weg zou zijn komen te staan. Maaar ik moet wel toegeven dat het parkeren hier ook een beetje onmogelijk word gemaakt hier idd ...wat een kleine K*T plekken en de daar uit voortvloeiende schades ...ggrrrr
Het enige voordeel in NL is alleen nog oldtimers kopen die zijn wegbelasting/slurptax enz vrij.
Want bij mij is het wel zo dat ik op een gegeven moment het de staat niet gun om mij kaal te plukken via mijn hobby ondanks het wel zou kunnen betalen maar het gewoon niet meer wil !! Ik heb ook een proefrit hier gemaakt in de Camaro SS 6,2 Liter V8 (420 PK) maar onze lieve staat rekent naast de slurptax ook nog eens BIJTELLING over diezelfde slurptax ! Ja dan vraag ik je toch ..
Laatste : De regering heeft alleen niet door dat ze zichzelf in de vinger aan het snijden zijn omdat , grote dikke auto's worden steeds minder verkocht dus minder BTW/benzineverkoop/wegenbelasting/bijtelling/slurptax voor de staat. Autodealers gaan failliet aangezien ze alleen nog Polo's,aygo's verkopen waar nauwelijks marge op zit. Mensen op straat en in de uitkering.
En als allerlaatste ...de trend van div oude types MB diesels halen uit Duitsland (vooral in de randstad volgens mij) om maar MB te kunnen rijden maar daar komen rookpluimen uit die je vamuit een vliegtuig kan zien !! Van de weg afhalen dat schroot !! Sorry maak me er echt kwaad over !!!