Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The Narrows Zion Park
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
The Narrows Zion Park
Hallo,
wij gaan volgend jaar mei rondreizen door de west-coast. wij zullen in de eerste week van Mei het Zion Park bezoeken en zullen daar 2 dagen verblijven.
wat zouden jullie kunnen aanraden om daar te doen? Zelf ben ik geinteresseerd om the narrows te bewandelen echter is in Mei het water daar niet te hoog voor?
zijn daar excursies voor of moet je dit op eigen houtje doen en hoe zwaar/lang is dit? Mensen die dit hebben gedaan zou ik hun ervaringen heel graag willen horen.
bedankt!
wij gaan volgend jaar mei rondreizen door de west-coast. wij zullen in de eerste week van Mei het Zion Park bezoeken en zullen daar 2 dagen verblijven.
wat zouden jullie kunnen aanraden om daar te doen? Zelf ben ik geinteresseerd om the narrows te bewandelen echter is in Mei het water daar niet te hoog voor?
zijn daar excursies voor of moet je dit op eigen houtje doen en hoe zwaar/lang is dit? Mensen die dit hebben gedaan zou ik hun ervaringen heel graag willen horen.
bedankt!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: The Narrows Zion Park
Welkom,
De Narrows, hartstikke leuk! Als je kan zou ik die zeker een stuk gaan lopen. Bij het Visitor Center hangt altijd informatie over de route, of het water te hoog is, of het wordt afgeraden om de wandeling te gaan doen enz.. Of het zwaar is, dat hangt af van de omstandigheden hoog water, erg warm. Het voordeel is wel dat je dezelfde weg heen als terug gaat, dus als je geen zin meer hebt draai je gewoon om en loop je terug.
Je kan aan het begin van het park canyoneeringschoenen (een soort waterschoenen maar dan met een dichte neus en wat steviger denk ik) en een stok huren. Wij vonden het prima te doen op dichte schoenen en een goede houten stok aan het begin van de wandeling pakken, maar evenveel mensen huren wel een stok en schoenen, dat kan je zelf kiezen. Als het kan zou ik het niet laten om die wandeling te gaan doen.
Verder is er nog genoeg te doen in Zion, zoals wandelen naar de watervallen, of andere wandelingen, zwemmen, met een rubberbootje de rivier af gaan, noem maar op...
De Narrows, hartstikke leuk! Als je kan zou ik die zeker een stuk gaan lopen. Bij het Visitor Center hangt altijd informatie over de route, of het water te hoog is, of het wordt afgeraden om de wandeling te gaan doen enz.. Of het zwaar is, dat hangt af van de omstandigheden hoog water, erg warm. Het voordeel is wel dat je dezelfde weg heen als terug gaat, dus als je geen zin meer hebt draai je gewoon om en loop je terug.
Je kan aan het begin van het park canyoneeringschoenen (een soort waterschoenen maar dan met een dichte neus en wat steviger denk ik) en een stok huren. Wij vonden het prima te doen op dichte schoenen en een goede houten stok aan het begin van de wandeling pakken, maar evenveel mensen huren wel een stok en schoenen, dat kan je zelf kiezen. Als het kan zou ik het niet laten om die wandeling te gaan doen.
Verder is er nog genoeg te doen in Zion, zoals wandelen naar de watervallen, of andere wandelingen, zwemmen, met een rubberbootje de rivier af gaan, noem maar op...
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat het water in mei erg koud is. Voor de "echte" Narrows-wandeling heb je een volle dag en een goede uitrusting nodig. En een permit. De meeste mensen lopen de Narrows echter zoals hierboven beschreven; vanaf de Riverside walk. Je kunt dan net zo ver gaan als je wilt. Ok dan zijn goede schoenen en een stok erg handig. Zie ook mijn wandelsite voor andere mogelijkheden en bekijk de NPS-site voor langere en zwaardere hikes. Angel's Landing of Observation Point lijken mij een aanrader in mei, als het nog niet zo heet is.
Marianne
Marianne
In Mei zou het water inderdaad wel eens heel koud kunnen zijn.
Maar laat je dat echter niet ontgoochelen, want het is een fantastische wandeling! Check zeker de info in het Visitor Center. Op de meeste plekken ga je immers niet zo heel diep in het water. Wij hebben The Narrows gedaan tot waar we mochten gaan zonder permit. Er waren enkele stukken waar we tot onze heupen in het water stonden en eenmaal stonden we echt tot aan onze kop in het water. Het merendeel van de tijd sta je dus tot je enkels in het water.
Natuurlijk zijn er ook alternatieven in Zion, zoals Angel's Landing. Je zal je maw niet vervelen in het park!
Maar laat je dat echter niet ontgoochelen, want het is een fantastische wandeling! Check zeker de info in het Visitor Center. Op de meeste plekken ga je immers niet zo heel diep in het water. Wij hebben The Narrows gedaan tot waar we mochten gaan zonder permit. Er waren enkele stukken waar we tot onze heupen in het water stonden en eenmaal stonden we echt tot aan onze kop in het water. Het merendeel van de tijd sta je dus tot je enkels in het water.
Natuurlijk zijn er ook alternatieven in Zion, zoals Angel's Landing. Je zal je maw niet vervelen in het park!
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij waren 3 jaar geleden begin mei in Zion. Door smelt water stond de rivier veel te hoog en was ook bijzonder wild. In mei is de kans bijzonder klein dat je de Narrows in kan
Wij waren dit jaar half mei in Zion. We hebben de Narrows welliswaar niet gelopen aangezien we het niet aandurfte met een zwangere vrouw, maar gezien de drukte daar was het water zeker niet te koud om door heen te lopen.
Overigens heb ik er nog steeds spijt van dat ik m niet gedaan heb, dus als je de kans hebt: zeker doen!
Overigens heb ik er nog steeds spijt van dat ik m niet gedaan heb, dus als je de kans hebt: zeker doen!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
- Nathalie21
- Amerikakenner
Wij hebben afgelopen September de Hidden Canyon trail gelopen in de ochtend.num1987 schreef:wat zouden jullie kunnen aanraden om daar te doen?
Ik vond het zelf een leuke en afwisselende hike om te lopen!Lengte officiële trail: 3,5 kilometer (heen en terug)
Lengte inclusief de canyon zelf: 5,4 kilometer (heen en terug)
Hoogteverschil: 305 meter
Duur: 3 uur
Vanwege het hoogteverschil is dit een behoorlijk zware trail. Eerst klim je omhoog via steile switchbacks en via een in de rotswand uitgehakte trap. Daarna wordt het pad veel minder steil, maar wel erg smal. Omdat je hier direct langs een diepe afgrond loopt, is deze trail niet geschikt voor mensen met hoogtevrees. Op de smalste gedeeltes zijn kettingen bevestigd, waaraan je je vast kan houden. De officiële trail eindigt op de plek waar Hidden Canyon begint. Als je verder wilt lopen – de canyon in – dan kom je op enkele plekken obstakels tegen in de vorm van grote rotsblokken. Met een klein beetje moeite kan je hier wel overheen klimmen. Hidden Canyon is heel smal, en de zandstenen wanden zijn erg hoog. Het is tijdens dit deel van de wandeling dan ook aanmerkelijk koeler dan tijdens de klim omhoog. In Hidden Canyon staat, direct langs de rotswand, een mooie kleine natuurlijke boog. Kort nadat je die voorbij bent gelopen kom je een nog hogere versperring van rotsblokken tegen, dit punt is voor de meeste mensen het einde van de trail. Je loopt via dezelfde weg terug naar de trailhead. Terwijl je via de switchbacks omlaag loopt heb je een bijzonder mooi zicht over Zion Canyon.

2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
-
- Amerika-ontdekker
bedankt voor de reactie's, aangezien the narrows niet geboekt hoeft te worden zullen we dan ter plekke de beslissing kunnen nemen.
- Nathalie21
- Amerikakenner
Zo is het, dan kun je ook het weer die dag bekijken hoe je jezelf voelt enz.num1987 schreef:bedankt voor de reactie's, aangezien the narrows niet geboekt hoeft te worden zullen we dan ter plekke de beslissing kunnen nemen.
Wij hebben ook die dag zelf besloten wat te gaan lopen, hebben daarnaast nog de Weeping Rock meegepakt en de Lower Emerald Pool Trail.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
-
- Amerika-ontdekker
Via zionadventure.com heb ik een hoop informatie omtrent the narrows kunnen vinden. via deze site ben ik er ook achter gekomen dat de maanden Mei, Juni , September en Oktober de beste maanden zijn om the narrows te doen.
waar ik nou niet helemaal achter kom is hoe lang een wandeling door the narrows is, zag enkel 10-12 uur echter is dit te lang voor ons. zijn er ook tochten van 1-tot 4 uur ?
waar ik nou niet helemaal achter kom is hoe lang een wandeling door the narrows is, zag enkel 10-12 uur echter is dit te lang voor ons. zijn er ook tochten van 1-tot 4 uur ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Je kunt in de Narrows lopen tot zover je zelf wilt gaan. Er is maar 1 weg dus terug alleen 180 grdn andere kant op .
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De meeste mensen lopen tot de splitsing, bij het begin van de Wallstreet. Heen en terug deden wij hier bijna 4 uur over, in rustig tempo met af en toe rusten.
-
- Amerika-ontdekker
Oke, zeer gunstig. zijn dus weinig hoogteverschillen in de narrows, anders is stroomopwaarts denk niet te doen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je loopt niet continu door water, soms ook langs het water over de oever, maar dat is vaak over rotsen. Het lopen tegen de stroom in en balanceren op de rotsen in het water is best vermoeiend. Maar wel erg leuke ervaring. En je kunt zover gaan als je zelf wilt.
Wij vonden het een van de leukste wandelingen deze zomer die we gedaan hebben. Je kunt inderdaad zo ver mogelijk lopen als je zelf wil. Ik was wel blij dat we allemaal onze bergschoenen aan hadden. Gewoon mee in het water gestapt en ze zijn de volgende dag wel weer droog.
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Andere mooie wandeling is the Subway (bottom up), hier is wel een permit voor nodig en is best een lange wandeling nog.
http://www.canyoneeringusa.com/utah/zio ... he-bottom/
http://www.canyoneeringusa.com/utah/zio ... he-bottom/
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties