Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verschillen tussen Canada en Amerika
verschillen tussen Canada en Amerika
Hallo iedereen,
Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen Amerika en Canada omdat ik volgend jaar ga stage lopen in Amerika en/of Canada.
Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen Amerika en Canada omdat ik volgend jaar ga stage lopen in Amerika en/of Canada.
Re: verschillen tussen Canada en Amerika
Dat is zo persoonlijk.
Ik vind de canadezen heel plezierig veel leuker en gezelliger dan de amerikanen.... dat komt misschien dat ik ook een noorderling ben en canadese genen bezit.
Ik vind de canadezen heel plezierig veel leuker en gezelliger dan de amerikanen.... dat komt misschien dat ik ook een noorderling ben en canadese genen bezit.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Canada hebben ze Canadese dollars, in de US de US dollar,
In Canada zijn de maten (grotendeels) metric, in de US is het imperial.
Canada heeft een koningin en een gouverneur-generaal, Amerika heeft een president.
Sorry, zinniger als dat kan ik het momgenteel niet maken.
Misschien kan je even toelichten welke regio je voor ogen hebt. Je kan de algemene sfeer rond Toronto bijvoorbeeld niet vergelijken met het leven en de sfeer rond Saint John in New Brunswich, of met Fort McMurray in Alberta.
En dat gaat ook zo op voor leven in New York City of in New Orleans Louisiana of Meridian in Idaho.
In Canada zijn de maten (grotendeels) metric, in de US is het imperial.
Canada heeft een koningin en een gouverneur-generaal, Amerika heeft een president.
Sorry, zinniger als dat kan ik het momgenteel niet maken.

Misschien kan je even toelichten welke regio je voor ogen hebt. Je kan de algemene sfeer rond Toronto bijvoorbeeld niet vergelijken met het leven en de sfeer rond Saint John in New Brunswich, of met Fort McMurray in Alberta.
En dat gaat ook zo op voor leven in New York City of in New Orleans Louisiana of Meridian in Idaho.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Het is in Canada kouder dan in het zuiden van de VS. Maar ze hebben een goed systeem voor ziektekostenverzekering. Ze houden van ijshokey en ze gooien vaak het woordje 'eh' in hun taal.
Algemenere opmerkingen kan ik niet maken.
Algemenere opmerkingen kan ik niet maken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik vind Canadezen nog vriendelijker dan Amerikanen.
Om te reizen :
- Canada mss iets duurder;
- Accommodatie van een gelijkaardig niveau;
- Canada iets kleinere wagens;
- Canada groener;
- VS iets meer cultuur;
- Nationale parken in VS meer verzorgd.
Om te reizen :
- Canada mss iets duurder;
- Accommodatie van een gelijkaardig niveau;
- Canada iets kleinere wagens;
- Canada groener;
- VS iets meer cultuur;
- Nationale parken in VS meer verzorgd.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Imperial, I wish! Als we hier imperial zouden hebben viel het wel mee met de benzineprijs, want dan gaat er 4.5 liter in een gallon. Het stelsel in de US noemen ze "standard", ook al is het dat niet. Dus slechts 3.78 liter in een gallon om maar een vergelijking te geven.kastelke schreef:In Canada zijn de maten (grotendeels) metric, in de US is het imperial.
Canada heeft last van de Franse plaag. Vraag maar aan de Vlamingen, die hebben er ook last van en het ergste is dat je er niet vanaf komt.
Canada is groter dan de VS, er wonen minder mensen, het land is tweetalig, de vakbonden zijn er sterker.
Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen. Als je echt specifieke informatie wil zal je jouw vraag nader moeten specificeren.
Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen. Als je echt specifieke informatie wil zal je jouw vraag nader moeten specificeren.
Ik weet te weinig van Canada af om hier een zinnig antwoord op te geven maar 1 ding verbaast me altijd over Canada, je hoort zelden of nooit iets negatiefs over het land in de media. Dat is volgens mij dus niet omdat er niets gebeurt maar heeft te maken met het mediabeleid ofzo? Is dat veel strenger ofzo?
Ik kan me enkele jaren geleden herinneren dat er een seriemoordenaar was die in een paar jaar tijd iets van 49 vrouwen vermoord had en door de shredder had gehaald en aan de varkens had gevoerd (sorry voor alle mensen met zwakke magen haha) en ik geloof dat het iets van 4 jaar!!! duurde voordat dit nieuws naar buiten werd gebracht. Ik begrijp dat dus echt niet en ik vind het soms ook een beetje vreemd bijna.
Verder geloof ik direct dat Canada een mooier land is dan de VS qua natuur. Qua mensen, geen idee. De Franse invloed en tweetaligheid spreekt mij absoluut niet aan maar ik kan me ook voorstellen dat dit voor veel mensen juist een charme van het land is!
Ik kan me enkele jaren geleden herinneren dat er een seriemoordenaar was die in een paar jaar tijd iets van 49 vrouwen vermoord had en door de shredder had gehaald en aan de varkens had gevoerd (sorry voor alle mensen met zwakke magen haha) en ik geloof dat het iets van 4 jaar!!! duurde voordat dit nieuws naar buiten werd gebracht. Ik begrijp dat dus echt niet en ik vind het soms ook een beetje vreemd bijna.
Verder geloof ik direct dat Canada een mooier land is dan de VS qua natuur. Qua mensen, geen idee. De Franse invloed en tweetaligheid spreekt mij absoluut niet aan maar ik kan me ook voorstellen dat dit voor veel mensen juist een charme van het land is!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tja, wat is mooier? De VS lijkt me qua natuur juist diverser.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in het westen begint is het mooi maar er zijn hele stukken die oersaai zijn. Tuurlijk heel veel bos, maar dat gaat ook vervelen. Richting oosten wordt het weer leuker maar het land is lang niet zo divers qua natuur als de USa. Ook is het er mij te koud. Alleen Vancouver kan mij wel bekoren maar dat is weer zo duur om te wonen
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Canada = veel groener
(USA is ook groen maar lang niet overal)
Canada is (veel) duurder.
Wij vinden Canadezen niet per definitie vriendelijker, het hangt heel erg van de plaats af. Aan de westkust vonden wij de mensen juist soms erg onvriendelijk.
Canada dacht ik dat een betere sociale zekerheid had maar wij hebben er super veel zwervers gezien.
Vancouver vinden wij trouwens een super stad, nog leuker dan bvb San Francisco of zo. Als je daar naar toe zou kunnen, dan wist ik het wel...
Maar verder, ik vind het twee super landen, ik zou niet kunnen kiezen
(USA is ook groen maar lang niet overal)
Canada is (veel) duurder.
Wij vinden Canadezen niet per definitie vriendelijker, het hangt heel erg van de plaats af. Aan de westkust vonden wij de mensen juist soms erg onvriendelijk.
Canada dacht ik dat een betere sociale zekerheid had maar wij hebben er super veel zwervers gezien.
Vancouver vinden wij trouwens een super stad, nog leuker dan bvb San Francisco of zo. Als je daar naar toe zou kunnen, dan wist ik het wel...
Maar verder, ik vind het twee super landen, ik zou niet kunnen kiezen

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, nu ik hier dus een aantal meer concrete dingen lees, kan ik daar wel op reageren:
@Loek: Ik zal voortaan schrijven dat je in Canada gewoon kan blijven doen zoals je gewoon was met cijfers (behalve als je naar de bouwmarkt gaat, daar blijven ze vaak nog hangen in het verleden). En dat je in Amerika zal moeten leren conversies maken.
Van Franse invloed valt hier heel weinig te merken. Behalve dat je overheidssites in 2 talen kan raadplegen, je hier naast het volledig Engelstalige onderwijs ook enkele scholen hebt die French immersion aanbieden (half Frans, half Engels), en er hier en daar ook volledig Franstalige scholen zijn.
Zelf had ik verwacht hier veel meer geconfronteerd te worden met het Frans, maar eerlijk gezegd valt me dat een beetje tegen. In die zin dat ik soms nog niet het Engels woord of uitdrukking ken, maar wel het Franse. En dan probeer ik vaak of ze dat begrijpen, maar de meesten trekken dan grote ogen want ze spreken geen Frans.
Zwervers: zal je hier veel vinden in Vancouver en op Vancouver Island, omdat de gemiddelde temperaturen er hoger liggen en er veel toeristen komen.
Maar mensen die Canada vooral zien als ‘koud’ kennen het land niet goed. Als je kijkt waar wij wonen, dan zie je dat wij vanaf mei tot eind september 20 graden hebben, met in de zomermaanden temperaturen van 25 tot 35 graden.
Januari en februari zijn de koude maanden, dan vriest het echt. We hebben hier in ieder geval een pak minder regen dan in Belgie! En op een ganse winter valt er maximaal 1 meter sneeuw in totaal.
Ja, er zijn echte sneeuwgebieden, heel erg koud. Maar waar ik woon hebben we aangenamere zomers en minder strenge winters dan in heel wat delen van Amerika.
@Loek: Ik zal voortaan schrijven dat je in Canada gewoon kan blijven doen zoals je gewoon was met cijfers (behalve als je naar de bouwmarkt gaat, daar blijven ze vaak nog hangen in het verleden). En dat je in Amerika zal moeten leren conversies maken.

Waar dan? Enkel in dat kleine lapje Quebec? Canada is wel 9 keer groter dan dat stukje he!DejaVu schreef:Canada heeft last van de Franse plaag. Vraag maar aan de Vlamingen, die hebben er ook last van en het ergste is dat je er niet vanaf komt.
Van Franse invloed valt hier heel weinig te merken. Behalve dat je overheidssites in 2 talen kan raadplegen, je hier naast het volledig Engelstalige onderwijs ook enkele scholen hebt die French immersion aanbieden (half Frans, half Engels), en er hier en daar ook volledig Franstalige scholen zijn.
Zelf had ik verwacht hier veel meer geconfronteerd te worden met het Frans, maar eerlijk gezegd valt me dat een beetje tegen. In die zin dat ik soms nog niet het Engels woord of uitdrukking ken, maar wel het Franse. En dan probeer ik vaak of ze dat begrijpen, maar de meesten trekken dan grote ogen want ze spreken geen Frans.
Zwervers: zal je hier veel vinden in Vancouver en op Vancouver Island, omdat de gemiddelde temperaturen er hoger liggen en er veel toeristen komen.
Maar mensen die Canada vooral zien als ‘koud’ kennen het land niet goed. Als je kijkt waar wij wonen, dan zie je dat wij vanaf mei tot eind september 20 graden hebben, met in de zomermaanden temperaturen van 25 tot 35 graden.
Januari en februari zijn de koude maanden, dan vriest het echt. We hebben hier in ieder geval een pak minder regen dan in Belgie! En op een ganse winter valt er maximaal 1 meter sneeuw in totaal.
Ja, er zijn echte sneeuwgebieden, heel erg koud. Maar waar ik woon hebben we aangenamere zomers en minder strenge winters dan in heel wat delen van Amerika.

Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ziva: je hebt het over Rober Pickton, en over het aantal slachtoffers bestaat onduidelijkheid. Ik ben toevallig een tijdje geleden naar een voordracht gegaan van de forensic anthropologist die de leiding had tijdens dat onderzoek. Hij is in ieder geval veroordeeld voor veel minder moorden dan wat hij vermoedelijk gepleegd heeft. (vermoedelijk ongeveer zoveel als jij aanhaalt)
Het heeft inderdaad heel lang geduurd vooraleer men hem te pakken had, omdat hij zeer slim tewerk ging, en zijn slachtoffers vooral drugverslaafden en prostituees waren, mensen van wie velen nooit opgegeven geweest zijn als vermist. De meeste slachtoffers zijn ook in stukjes en delen teruggevonden, weinig volledige lichamen, en ze lagen begraven op zijn eerder afgelegen terrein. Dus ook weinig buren die iets konden merken.
Ik herinner me niet zozeer meer of het in zijn geval was dat men een ‘smoes’ gebruikte om een controle te doen voor iets anders (omdat men het vermoeden had dat hij bij de moorden betrokken was, maar dat je niet direct een huiszoeking krijgt als je niet met concrete dingen kan afkomen).
Het heeft hier uitvoerig in de pers gestaan, voor zover ik kan horen en zien.
En neen, het is hier helemaal niet strenger qua publicaties hoor. Er vallen blijbaar minder slachtoffers bij geweldsmisdaden. En de crime rates blijken relatief laag te zijn.
Het heeft inderdaad heel lang geduurd vooraleer men hem te pakken had, omdat hij zeer slim tewerk ging, en zijn slachtoffers vooral drugverslaafden en prostituees waren, mensen van wie velen nooit opgegeven geweest zijn als vermist. De meeste slachtoffers zijn ook in stukjes en delen teruggevonden, weinig volledige lichamen, en ze lagen begraven op zijn eerder afgelegen terrein. Dus ook weinig buren die iets konden merken.
Ik herinner me niet zozeer meer of het in zijn geval was dat men een ‘smoes’ gebruikte om een controle te doen voor iets anders (omdat men het vermoeden had dat hij bij de moorden betrokken was, maar dat je niet direct een huiszoeking krijgt als je niet met concrete dingen kan afkomen).
Het heeft hier uitvoerig in de pers gestaan, voor zover ik kan horen en zien.
En neen, het is hier helemaal niet strenger qua publicaties hoor. Er vallen blijbaar minder slachtoffers bij geweldsmisdaden. En de crime rates blijken relatief laag te zijn.
Elke
ik zal mijn vraag even verduidelijken want ik was dit jaar op vakantie in Canada in Londen dat is vlakbij Toronto [2 uur rijden]. Ik was op familie bezoek en iedereen was zo aardig ook de mensen die je gewoon op straat tegenkwam. nu moet ik voor volgend een stage hebben en ik wil dat graag in Amerika of in Canada dus mijn vraag is lijken Canadezen een beetje op Amerikanen.
Hi - ik heb jaren geleden in dezelfde omgeving gewoond en dat was mijn indruk/ervaring ook. In de US vond ik in veel plaatsen de mensen onvriendelijker, althans meer gepreoccupeerd met hun eigen besognes. In het MiddenWesten van de US zijn de mensen naar mijn ervaring ongeveer vergelijkbaar vriendelijk en gastvrij als in Ontario.
Maar het kan zelfs in een staat verschillen, ik heb jaren gelden in SoCal gewoond en mijn buren zeiden me ternauwernood gedag. Nu wonen we weer in CA, dit keer in de Central Valley, en dat wordt niet voor niets de MidWest van CA genoemd. (Maar hier is de luchtkwaliteit heel slecht.)
Kortom je kunt niet zonder meer US-Canada vergelijken want ook in de landen zelf zijn er behoorlijke verschillen.
Maar het kan zelfs in een staat verschillen, ik heb jaren gelden in SoCal gewoond en mijn buren zeiden me ternauwernood gedag. Nu wonen we weer in CA, dit keer in de Central Valley, en dat wordt niet voor niets de MidWest van CA genoemd. (Maar hier is de luchtkwaliteit heel slecht.)
Kortom je kunt niet zonder meer US-Canada vergelijken want ook in de landen zelf zijn er behoorlijke verschillen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Haha beide zullen zeggen dat ze absoluut niet op elkaar lijken. Ik denk dat het ook heel afhankelijk is in welke stad je stage gaat lopen? Noem eens wat opties en wat doe je voor opleiding?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, vragen naar het verschil tussen Canadezen en Amerikanen, is zoals vragen naar het verschil tussen Belgen en Nederlanders.
(al zijn er wel veel grotere klimatologische verschillen en zo)

(al zijn er wel veel grotere klimatologische verschillen en zo)
Elke
Mijn reactie niet zo serieus opvatten
. Ik bedoelde gewoon dat er een Frans deel is, c'est ca.

@ Elke: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de vriendelijkheid van de Canadezen ervaart. Een kennis van ons komt uit Hamilton, ON en vertelde dat hij de mensen in Buffalo zoveel vriendelijker vindt dan in de Toronto regio. Men zou elkaar daar niet zomaar op straat groeten, en "small talk" in winkels bijvoorbeeld was ook bijna onbekend. Verder vertelde hij nog dat (vergeleken met Hamilton) Oakville al helemaal erg was. Ik kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen dat er zulke grote verschillen zitten (op dat vlak) in slechts een paar mijl en een grensovergang. Hoe ervaar jij dat?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5766 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 7 Reacties