Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Luchtballonvaart over NY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Luchtballonvaart over NY
Het lijkt mij erg mooi om tijdens mijn volgende bezoek, volgend jaar juni, aan NY met een luchtballon over de stad te gaan. Nu heb ik al wel een aantal sites gevonden waarop dit aangeboden wordt, maar ze geven vaak niet aan wat je tijdens de ballonvaart te zien krijgt. Ik ben benieuwd of er iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde maatschappij en weet wat je te zien krijgt.
Groetjes,
Tweety14
Groetjes,
Tweety14
New York.... you stole my heart
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Luchtballonvaart over NY
Hoi Tweety,
Helaas, je zal geen kans hebben om met een luchtballon over Manhattan te varen. Dit is verboden en ook door de authoriteiten onmogelijk gemaakt. De bedrijfjes adverteren er wel mee, maar het zal simpelweg niet gebeuren!.
De reden is simpel, een ballon is niet goed genoeg te sturen, je bent afhankelijk van waar de wind je brengt. En er zijn teveel vliegvelden met druk vliegverkeer in de directe omgeving (Newark, Teterboro, LaGuardia, JFK etc. etc. etc.). Wat wel mogelijk is om een rondvlucht met een klein vliegtuigje of helicopter te maken. De route zal dan lopen over de rivieren en eventueel central park. Je zal ook wel eens een blimp over de stad zien vliegen, maar deze zijn gewoon bestuurbaar, er worden echter geen tours met blimps gegeven...
Hier zie je een voorbeeld van een vlucht die ik ooit gemaakt hebt langs Manhattan:
[googlevideo][/googlevideo]
En hier is een link naar foto's van een soortgelijke vlucht maar wel boven downtown (echter met speciale toestemming van de verkeersleiding).
http://jalbum.net/a/935599/
Groeten,
Eric
Helaas, je zal geen kans hebben om met een luchtballon over Manhattan te varen. Dit is verboden en ook door de authoriteiten onmogelijk gemaakt. De bedrijfjes adverteren er wel mee, maar het zal simpelweg niet gebeuren!.
De reden is simpel, een ballon is niet goed genoeg te sturen, je bent afhankelijk van waar de wind je brengt. En er zijn teveel vliegvelden met druk vliegverkeer in de directe omgeving (Newark, Teterboro, LaGuardia, JFK etc. etc. etc.). Wat wel mogelijk is om een rondvlucht met een klein vliegtuigje of helicopter te maken. De route zal dan lopen over de rivieren en eventueel central park. Je zal ook wel eens een blimp over de stad zien vliegen, maar deze zijn gewoon bestuurbaar, er worden echter geen tours met blimps gegeven...
Hier zie je een voorbeeld van een vlucht die ik ooit gemaakt hebt langs Manhattan:
[googlevideo][/googlevideo]
En hier is een link naar foto's van een soortgelijke vlucht maar wel boven downtown (echter met speciale toestemming van de verkeersleiding).
http://jalbum.net/a/935599/
Groeten,
Eric
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bedankt CherokeeWarrior voor je reactie. Ik vond het ook al vreemd dat het met alle veiligheidseisen zou worden toegestaan. En dat de aanbiederes geen route op hun site vermelden. Ik heb in voorgaande reizen naar NY ook geen luchtballon boven deze mooie stad gezien. Misschien dan toch een helikoptervlucht.
New York.... you stole my heart
Een route? Volgens mij werkt het niet helemaal zo bij luchtballonnen...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij zijn er inderdaad geen luchtballonvluchten boven de steden. Hier bij Washington moet je althans een stuk naar het westen en worden de ballonvaarten boven het platteland gedaan. Zal wel met veiligheid te maken hebben. Zo'n ballon moet tenslotte ruimte hebben om te landen en is niet precies te leiden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- goldenhills
- Amerika-expert
Hier (SF Bay Area) is wel een blimp tour mogelijk, maar dat is helemaal aan de andere kant van het continent...

http://www.airshipventures.com/
Kate Board is een van de piloten, en de enige vrouwelijke zeppelinpiloot ter wereld. Cool...

Zo'n vlucht is rond de $400 pp. overigens.

http://www.airshipventures.com/
Kate Board is een van de piloten, en de enige vrouwelijke zeppelinpiloot ter wereld. Cool...

Zo'n vlucht is rond de $400 pp. overigens.
Ook met willekeurig welk ander luchtvaartuig ben je niet welkom boven de Washington/Baltimore area. Heeft te maken met de CTR van IAD/BWI (gereguleerd gebied). Dit is het drukste stuk luchtruim van de VS. Man vliegt zelf Cessna vanaf Frederick en dan kun je alleen maar richting noorden/westen vliegen (en als Camp David aktief is, dan rest er nog slechts een smalle corridor). Een ongeleid projektiel als een luchtballon is wel het laatste dat ze daar in de buurt willen hebben.Petra/VS schreef:Volgens mij zijn er inderdaad geen luchtballonvluchten boven de steden. Hier bij Washington moet je althans een stuk naar het westen en worden de ballonvaarten boven het platteland gedaan. Zal wel met veiligheid te maken hebben. Zo'n ballon moet tenslotte ruimte hebben om te landen en is niet precies te leiden.
En met een luchtballon kun je inderdaad geen vaste route varen, ze gaan gewoon waar de wind ze heen waait. Ze worden ook altijd van de grond gevolgd door een auto, dat gaat in Manhattan natuurlijk ook niet, die is de ballon bij het eerste stoplicht al kwijt. Zie je het al voor je dat een ballon in Central Park gaat landen? Lijkt me ook niet zo'n succes met al die hoge gebouwen