Beste allen,
Metgesprijd bedje bedoel ik uit ervaring: (meestal) verhuising geregeld, huisvesting geregeld via werkgever, lacale HR waar je heen kan voor vragen, verhuisvergoeding, visa aanvraag etc etc was zeker niet mijn intentie om iemand hier mee op de kast te jaagen maar mijn vraag ging echt over mensen die zonder gegarandeerd werk huisvesting etc naar Amerika zijn gegaan en eigelijk bij aankomst bij 0 zijn begonnen.
cincijansen schreef:Usjunkie, wat is de reden dat je gaat emigreren? Ik kan het niet zo snel terugvinden. Waar ga je naar toe?
Waar wij heen gaan weten wij nog niet zeker…. Dant klinkt raar omdat wij over ongeveer 3 maanden zullen vertreken maar dat ligt een beetje aan of ik vanuit hier iets van werk zou kunnen regelen, ziet er niet goed uit maar heb nog wat leads open staan.
Wel hebben wij onze voorkeur maar ook weten wij dat als het daar niet zou lukken c.q. werk we mogelijk naar een andere staat zouden moeten gaan. Wij vinden Colorado (zoals meerdere op dit forum

) een leuke plek maar is zeker niet goedkoop. ook totaal anders maar mooi is Main waar wij wel naar toe zouden willen gaan. Maar komt meer op werk aan dus kan daar op dit moment niet weel over zeggen...

Eigelijk gaan wij min of meer op de bonnevoie, nou ook weer niet echt en zijn er al echt meer dan een jaar aan het voorbereiden.
Ik heb self ook nog wel wat tips voor mensen die ook naar Amerika gaan imigreren:
• Als jij je SS number krijgt duurt het Min 30 dagen voor dit in het publick systeem is geupdate zo dat je online een bank rekening kan openen. Zelf ondervonden bij Bank of America het kan wel als je zelf naar de bank gaat maar ja dat is wel ver weg ……
• Ga je met kinderen denk er over na als je naar de west cost moet om per cruise liner te gaan (kost minder dan vliegen en je kan onbeperkt bagage mee brengen)
Maar zou graag nog wat meer ervaringen van de eerste maanden van mensen willen hebben waar zij tegenaan zijn gelopen en wat je een ander zou willen besparen.
Over de AWO questie bij ik nu ook bijgesproken, weten jullie wel dat je je werk credits van Nederland kan overlaten schrijven naar de SS, dus als je 10 jaar in Nederland hebt gewerkt en je bent op zijn minst LPR kan je dit laten over zetten........