Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
United vs Delta
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
United vs Delta
Voor mijn reis volgend jaar ben ik mij al aan het orienteren op vliegtickts. Helaas moet ik nog even wachten daar de prijzen voor juli/augustus 2007 nog niet bekend zijn.
Ik heb via de sites van UA en Delta juni als optie genomen en kom tot schrikbarende verschillen.
UA komt als duurste uit de bus (verschil van 750 tot 1000 euro) op 2 volwassenen en 1 kindje.
Wel moet ik erbij vermelden dat UA betere verbinding heeft en minder tijd voor je andere vlucht.
Is UA een betere mij dan Delta of zit het verschil puur in de vluchttijden en opstaptijden?
Ik overweeg namelijk om de kosten te besparen en die lekker in Amerika te gebruiken.
Overigens heb ik als optie genomen, vertrek Amsterdam, aankomst SF, vertrek Las Vegas naar Honolulu en weer terug naar Amsterdam.
Ik heb via de sites van UA en Delta juni als optie genomen en kom tot schrikbarende verschillen.
UA komt als duurste uit de bus (verschil van 750 tot 1000 euro) op 2 volwassenen en 1 kindje.
Wel moet ik erbij vermelden dat UA betere verbinding heeft en minder tijd voor je andere vlucht.
Is UA een betere mij dan Delta of zit het verschil puur in de vluchttijden en opstaptijden?
Ik overweeg namelijk om de kosten te besparen en die lekker in Amerika te gebruiken.
Overigens heb ik als optie genomen, vertrek Amsterdam, aankomst SF, vertrek Las Vegas naar Honolulu en weer terug naar Amsterdam.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: United vs Delta
United en Delta zijn allebei prima maatschappijen !!
Eric
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb zelf nog nooit met Delta gevlogen, wel al verschillende keren met United. United is een prima maatschappij, met een mogelijkheid om te upgraden (soms moet je daarvoor extra betalen) naar Economy Plus, met extra beenruimte, en dat is voor mijn heel lange man wel erg fijn. Wij hebben het extra geld daar altijd voor over. Verder heeft United ook beelschermpjes in de stoel voor je, en ook dat vinden we wel erg belangrijk tijdens een lange vlucht. Ik heb gehoord dat de meeste vliegtuigen van Delta nog geen eigen schermpjes hebben per stoel, maar een gezamenlijk scherm in de cabine. Als een eigen scherm belangrijk is voor jullie, zou ik dat voor de zekerheid nog even controleren, want ik weet het niet zeker.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb dit jaar voor het eerst met Delta gevlogen. Voorgaande jaren vloog ik steeds met United.
Het vliegtuig van Delta had inderdaad geen tv-schermpjes in de stoelen voor je en ook geen Economy Plus klasse zoals United heeft. Ik ben dit keer voor de prijs gegaan en Delta is op dit moment één van de goedkopere maatschappijen. De service was overigens uitstekend bij Delta. Een volgende keer zou ik zo weer met Delta vliegen.
Je zou ook nog eens bij Continental kunnen kijken. Heeft volgens mij Houston als thuisbasis waardoor je daar vaak een tussenstop hebt. Ook kun je via New York vliegen zag ik.
Roland
Het vliegtuig van Delta had inderdaad geen tv-schermpjes in de stoelen voor je en ook geen Economy Plus klasse zoals United heeft. Ik ben dit keer voor de prijs gegaan en Delta is op dit moment één van de goedkopere maatschappijen. De service was overigens uitstekend bij Delta. Een volgende keer zou ik zo weer met Delta vliegen.
Je zou ook nog eens bij Continental kunnen kijken. Heeft volgens mij Houston als thuisbasis waardoor je daar vaak een tussenstop hebt. Ook kun je via New York vliegen zag ik.
Roland
-
- Amerikafan
Dat klopt inderdaad Delta heeft geen eigen schermpjes. Toch was Delta naar NY goed te doen; ik raad alleen Delta sterk af op de route NY-LA omdat ze daarvoor een ander toestel gebruiken en dat vond ik echt 10 keer niks [heel vies, heel klein, etc.].Jasmino schreef:Ik heb zelf nog nooit met Delta gevlogen, wel al verschillende keren met United. United is een prima maatschappij, met een mogelijkheid om te upgraden (soms moet je daarvoor extra betalen) naar Economy Plus, met extra beenruimte, en dat is voor mijn heel lange man wel erg fijn. Wij hebben het extra geld daar altijd voor over. Verder heeft United ook beelschermpjes in de stoel voor je, en ook dat vinden we wel erg belangrijk tijdens een lange vlucht. Ik heb gehoord dat de meeste vliegtuigen van Delta nog geen eigen schermpjes hebben per stoel, maar een gezamenlijk scherm in de cabine. Als een eigen scherm belangrijk is voor jullie, zou ik dat voor de zekerheid nog even controleren, want ik weet het niet zeker.
Wij hebben in 2002 ook met Delta gevlogen en dat is ons goed bevallen, ook met de dochtermaatschappijen hebben we gevlogen op binnenlandse vluchten, volgens mij heette die maatschappij Sky West. een Delta connection stond er op.
Dus Cyber Alien, je hebt gewoon pech gehad, wij hebben wel goed gevlogen op binnenlandse vluchten, natuurlijk wel met kleinere toestellen maar dat is logsich. Delta is dus goed te doen hoor!
Dus Cyber Alien, je hebt gewoon pech gehad, wij hebben wel goed gevlogen op binnenlandse vluchten, natuurlijk wel met kleinere toestellen maar dat is logsich. Delta is dus goed te doen hoor!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cyber-Alien,Cyber-Alien schreef:Dat klopt inderdaad Delta heeft geen eigen schermpjes. Toch was Delta naar NY goed te doen; ik raad alleen Delta sterk af op de route NY-LA omdat ze daarvoor een ander toestel gebruiken en dat vond ik echt 10 keer niks [heel vies, heel klein, etc.].
Je zult altijd van vliegtuig wisselen met een tussenstop. Je had pech dat je (misschien in jouw ogen) een vies en klein toestel had voor je vervolg vlucht. Een beetje naïef om te denken dat dat altijd zo bij Delta is en daarom gelijk een vlucht met Delta maar af te raden. Afgelopen zomer ben ik met Delta via Cincinnati naar Phoenix gevlogen (en terug) en er was niks mis met de vliegtuigen van Delta. Dat jij 1x een slechte ervaring hebt, wil niet zeggen dat dat altijd zo is en niemand meer met Delta moet vliegen.
Roland
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Delta 3x mee gevlogen, 2 X AMS JFK goede service aan boord wat oudere toestellen maar goed schoon, helaas geen persoonlijk scherm maar dat heb je in alle Delta toestellen.
1 X AMS LAX met tussenstop in Cincinnati en terug vanuit Dalles ook weer met een stop op Cincinnati.
Een andere dochtermaatschappij van Delta is Song.
United 1X mee gevlogen dit jaar, AMS SFO met stop op Chicago terug Las Vegas AMS met stop op Washington ook goede service en eigen schermpje in stoel voor je.
Dit ging niet op voor de vlucht van Las Vegas naar Washinton deze werd uitgevoerd door één van de dochtermaatschappijen TED en hier hadden we helemaal geen scherm alleen maar audio.
Rob
1 X AMS LAX met tussenstop in Cincinnati en terug vanuit Dalles ook weer met een stop op Cincinnati.
Een andere dochtermaatschappij van Delta is Song.
United 1X mee gevlogen dit jaar, AMS SFO met stop op Chicago terug Las Vegas AMS met stop op Washington ook goede service en eigen schermpje in stoel voor je.
Dit ging niet op voor de vlucht van Las Vegas naar Washinton deze werd uitgevoerd door één van de dochtermaatschappijen TED en hier hadden we helemaal geen scherm alleen maar audio.
Rob
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De keren dat ik met United vloog (van 2002 t/m 2005 in totaal 6x met ze gevlogen) kreeg ik een gratis upgrade naar de Economy Plus klasse. Vroeg inchecken had zo z'n voordeel.Chi Sin X schreef:Kost Economy Plus veel meer? Of is dit nog betaalbaar? Ik heb die optie eigenlijk nog nergens tegengekomen.

Van verschillende mensen heb ik gehoord dat ze tegenwoordig deze stoelen tegen een kleine vergoeding weggeven. Ik dacht rond de $ 70. Je hebt echt veel meer beenruimte in de Economy Plus klasse en voor een vlucht van 7 tot 8 uur is het goed besteed denk ik. Zou ik weer met United vliegen en een upgrade aangeboden krijgen, zou ik het in ieder geval wel doen.
Roland
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben heel vaak de economy plus gratis gekregen omdat mijn man erg lang is, vroeg inchecken en gewoon vragen.Chi Sin X schreef:Kost Economy Plus veel meer? Of is dit nog betaalbaar? Ik heb die optie eigenlijk nog nergens tegengekomen.
De laatste keer echter, vorig jaar november, moesten we ervoor betalen. Op de heenweg kostte ons dat 63 euro p.p., op de terugweg $79 p.p. Nieuwe policy? Of misschien heeft het te maken met de bezettingsgraad. Alle eerdere keren dat we vlogen met United was het vliegtuig zelden vol. Vorig jaar echter heeft United de dagelijkse vlucht naar Chicago van 11.00h geschrapt (ik weet niet of dat nog altijd zo is), en dus was de vlucht naar Washington overvol. Zo vol, dat ze vrijwilligers vroegen om een andere vlucht te nemen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerikafan
Iedereen geeft hier zijn of haar mening en dit was en is nog steeds mijn mening en dit was mijn advies. Heeft niks te maken met naief zijn.
Het klopt dat andere verbindingen in de VS wel goede Delta toestellen heeft. Daarin benadrukte ik juist ten zeerste dat ik had specifiek had over verbinding NY-LA en zei ik ook nog zelfs dat ik de vlucht van Amsterdam-NY prima vond.
Vliegen met Delta van NY-LA raad ik nog steeds af, behalve als je helemaal geen waarde hecht aan dingen als schone toestellen etc, maar aan de vraag van deze topic te zien hecht je wel waarde daaraan.
Je gaat toch pas in 2007 he? Wel relaxt want dan kan je wachten op aanbiedingen. Misschien kan je zelfs rechtstreeks met KLM voor dezelfde prijs! Ik heb geen ervaring met KLM, maar hoor hier goede verhalen over en je hoeft niet over te stappen.
Veel succes met je keuze!
Het klopt dat andere verbindingen in de VS wel goede Delta toestellen heeft. Daarin benadrukte ik juist ten zeerste dat ik had specifiek had over verbinding NY-LA en zei ik ook nog zelfs dat ik de vlucht van Amsterdam-NY prima vond.
Vliegen met Delta van NY-LA raad ik nog steeds af, behalve als je helemaal geen waarde hecht aan dingen als schone toestellen etc, maar aan de vraag van deze topic te zien hecht je wel waarde daaraan.
Je gaat toch pas in 2007 he? Wel relaxt want dan kan je wachten op aanbiedingen. Misschien kan je zelfs rechtstreeks met KLM voor dezelfde prijs! Ik heb geen ervaring met KLM, maar hoor hier goede verhalen over en je hoeft niet over te stappen.
-
- Amerikafan
Ja heel goedkoop zelfs, soms als voor een paar euro weet ik nog. Ik deed dat niet omdat ik doorlopende annulerings en reisverzekering heb. Maar als je dta niet hebt; zeker doen!Souraia schreef:Ik vraag mij trouwens af of Delta ook de korting hanteert voor kinderen. Bij UA was dat 25 %. Op hun website kan ik daar niets over terugvinden.
Is het ook mogelijk om een annuleringsverzekering hierbij af te sluiten?
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dank Cyber Alien.
Ik heb idd nog de tijd en ik zal medio oktober alle sites rondstruinen.
Service vind ik absoluut belangrijk, zeker op zo een lange vlucht. Dat er geen schermpjes zijn vind ik geen probleem, ik kom de tijd wel door.
Het grootste nadeel die ik zie, zijn de lange wachttijden op de luchthavens tav UA.
Op de terugweg vanaf Honolulu ben je 30 uur bezig, maar goed wellicht dat er een andere optie zal zijn als ik de werkelijke datum kan invullen.
Ik heb idd nog de tijd en ik zal medio oktober alle sites rondstruinen.
Service vind ik absoluut belangrijk, zeker op zo een lange vlucht. Dat er geen schermpjes zijn vind ik geen probleem, ik kom de tijd wel door.
Het grootste nadeel die ik zie, zijn de lange wachttijden op de luchthavens tav UA.
Op de terugweg vanaf Honolulu ben je 30 uur bezig, maar goed wellicht dat er een andere optie zal zijn als ik de werkelijke datum kan invullen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het knap van je hoor dat je dit na één vlucht kunt zeggen over Delta. Alsof bij alle lijndiensten van Delta tussen NY en LA smerige vliegtuigen ingezet worden. Want dat geef je hiermee aan.Cyber-Alien schreef:Vliegen met Delta van NY-LA raad ik nog steeds af, behalve als je helemaal geen waarde hecht aan dingen als schone toestellen etc
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Cyber Alien, ik vind het erg kortzichtig om na één niet schoon vliegtuig een hele route te veroordelen.
Of je moet denken dat steeds hetzelfde vliegtuig heen en weer vliegt op die route, en door dezelfde mensen wordt schoongemaakt....
Maar zo is het toch echt niets. Een keer een niet schoon vliegtuig is gewoon toeval, ik heb een stuk of 7 vluchten met Delta gemaakt, en nooit problemen gehad. De video installatie is inderdaad ouderwets, maar dat heb je bij onze eigen KLM ook vaak.
Eric
Of je moet denken dat steeds hetzelfde vliegtuig heen en weer vliegt op die route, en door dezelfde mensen wordt schoongemaakt....
Maar zo is het toch echt niets. Een keer een niet schoon vliegtuig is gewoon toeval, ik heb een stuk of 7 vluchten met Delta gemaakt, en nooit problemen gehad. De video installatie is inderdaad ouderwets, maar dat heb je bij onze eigen KLM ook vaak.
Eric
Ik vind persoonlijk dat je na 1x vliegen geen advies kan geven op een professioneel forum als deze. Je kunt best je mening vertellen maar ik zou het woord advies niet in mijn mond durven nemen als ik jou was. Dan heb je toch echt wat meer ervaring nodig.Cyber-Alien schreef:Iedereen geeft hier zijn of haar mening en dit was en is nog steeds mijn mening en dit was mijn advies. Heeft niks te maken met naief zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3178 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-