ja dat is ook weer zo iets, komt weer op het werk verleden van je partner aan maar hier in het kort:kastelke schreef:Ik dacht altijd dat je ofwel al een job moest hebben in de US vooraleer je je huwelijkspartner kon sponsoren. Of dat je ginder iemand moest hebben die financieel borg voor je gaat staan.
Maar jij zegt dat je al over 3 maanden vertrekt, geen job hebt, en dat je geen familie hebt ginder. Hoe heb je dan het visum van je vrouw geregeld gekregen?
(Zie ook mijn eerdere post over SS punten opgebouwd uit en verdrags-land)
stap 1: I-130 doen ($420) en gelijk I-485 ($1007)
op het sponsor formulier kan je zien dat als iemand al een werk verleden heeft van 40 punten voor de SS (dus 10 jaar) het niet hoeft in te vullen, je vraagt de SS om dit te crediteren of bewijs van van het hebben van deze punten dan hoef je dus niet te voldoen aan de inkomens eisen van form I-864, als je als back-up maar voldoende eigen vermogen hebt (daar is niet om gevraagd bij ons) De sponsoring gaat er om dat een immigrant niet afhankelijk word van de Amerikaanse staat of haar SS stelsel, maar als iemand daar al recht op zou hebben door min 40 punten te hebben uit een verdrags-land dan deze regel dus kan worden overgeslagen. LET ER WEL OP dat je alles goed moet onderbouwen.
voor mijn kids de zelfde stappen maar die vallen onder een regeling (Child citizenship act of 2000) waar je ook geen I-864 voor hoeft in te vullen.Ook voor de kinderen hoef je geen $1007 per kind te betalen als zij gelijk met hun moeder de I-485 form insturen. En zullen op het moment dat zij de grens over gaan in de US (stempel hebben van in reizen) recht hebben op de Amerikaanse nationaliteit, en niet eerst LPR te hoeven zijn voor 5 jaar. Deze regeling geld ook voor mensen die op een LPR status in de US zijn en hun kinderen willen laten immigreren.
Er zijn echt een legioen aan mogelijkheden die allen duidelijk staan beschreven. Wij hebben zelf bedacht dat als het niet snel genoeg zou gaan met de aanvraag dat wij dan mijn gezin (vrouw en Kids) op een B-2 visa naar Amerika te laten komen en dan alles in Amerika te filen, het nadeel hiervan is is dat je partner dan niet mag werken. Ook een K-2/K-3 visa duurt lang en kost veel geld kan je beter direct I-130 en I-485 doen kan je partner ook niet uitgezet worden ook al verloop haar Visa. LET ER OP dit kan niet met een visa waiver program visa omdat je daar niet van status mag veranderen.... eigenlijk (maar ook daar kan je omheen als het moet).