Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niet te vergeten in de eerste weken/maanden na aankomst

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
usjunkie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Niet te vergeten in de eerste weken/maanden na aankomst

Bericht door usjunkie »

kastelke schreef:Ik dacht altijd dat je ofwel al een job moest hebben in de US vooraleer je je huwelijkspartner kon sponsoren. Of dat je ginder iemand moest hebben die financieel borg voor je gaat staan.
Maar jij zegt dat je al over 3 maanden vertrekt, geen job hebt, en dat je geen familie hebt ginder. Hoe heb je dan het visum van je vrouw geregeld gekregen?
ja dat is ook weer zo iets, komt weer op het werk verleden van je partner aan maar hier in het kort:

(Zie ook mijn eerdere post over SS punten opgebouwd uit en verdrags-land)

stap 1: I-130 doen ($420) en gelijk I-485 ($1007)
op het sponsor formulier kan je zien dat als iemand al een werk verleden heeft van 40 punten voor de SS (dus 10 jaar) het niet hoeft in te vullen, je vraagt de SS om dit te crediteren of bewijs van van het hebben van deze punten dan hoef je dus niet te voldoen aan de inkomens eisen van form I-864, als je als back-up maar voldoende eigen vermogen hebt (daar is niet om gevraagd bij ons) De sponsoring gaat er om dat een immigrant niet afhankelijk word van de Amerikaanse staat of haar SS stelsel, maar als iemand daar al recht op zou hebben door min 40 punten te hebben uit een verdrags-land dan deze regel dus kan worden overgeslagen. LET ER WEL OP dat je alles goed moet onderbouwen.

voor mijn kids de zelfde stappen maar die vallen onder een regeling (Child citizenship act of 2000) waar je ook geen I-864 voor hoeft in te vullen.Ook voor de kinderen hoef je geen $1007 per kind te betalen als zij gelijk met hun moeder de I-485 form insturen. En zullen op het moment dat zij de grens over gaan in de US (stempel hebben van in reizen) recht hebben op de Amerikaanse nationaliteit, en niet eerst LPR te hoeven zijn voor 5 jaar. Deze regeling geld ook voor mensen die op een LPR status in de US zijn en hun kinderen willen laten immigreren.

Er zijn echt een legioen aan mogelijkheden die allen duidelijk staan beschreven. Wij hebben zelf bedacht dat als het niet snel genoeg zou gaan met de aanvraag dat wij dan mijn gezin (vrouw en Kids) op een B-2 visa naar Amerika te laten komen en dan alles in Amerika te filen, het nadeel hiervan is is dat je partner dan niet mag werken. Ook een K-2/K-3 visa duurt lang en kost veel geld kan je beter direct I-130 en I-485 doen kan je partner ook niet uitgezet worden ook al verloop haar Visa. LET ER OP dit kan niet met een visa waiver program visa omdat je daar niet van status mag veranderen.... eigenlijk (maar ook daar kan je omheen als het moet).
I love cruise vacations !!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nu kan ik er geen touw meer aan vastknopen. Je hebt nooit in de US gewoond/gewerkt schreef je, en nu heb je opeens een werkverleden daar van 10 jaar (want 40 punten)..... Welke stap heb ik hier gemist ?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Je bent niet de enige oortjes. Ik lees nu ook dat je kinderen meeneemt?

Is het dan zo dat je met vrouw en kinderen op de bonnefooi naar de USA gaat zonder benodigd visum voor hen en zonder baanaanbod? Hopelijk zie ik iets over het hoofd daarbij :)
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Beste Ziva en Oortje,

Even goed nog een keer door lezen.... :D

Nee als je goed leest hebben wij netjes eerst de I-130 gedaan Petition for Alien Relative daarna I-485 Application to Register Permanent Residence or Adjust Status (I-485 kost $1070 ipv mijn eerder vermelde $1007.) ook staat er nergens dat IK 40 punten heb van werk in Amerika.

Buiten uitgezonden worden door een werkgever is het op dit moment zeer moeilijk om reeds met een gegarandeerd baan aanbod te verteken, zoals jullie weten willen werkgevers graag dat je ASAP begint en een antwoord van ik ben er over drie a vier maanden zitten ze echt niet op te wachten voor mij 50 anderen.Dus krijg je het kip en het ei verhaal.... en zal je dus een stap moeten zetten als je daar heen wil, hebben jullie ook gedaan neem ik aan.... Ja onze kinderen gaan me, zou ze voor geen goud achter laten ???

En als je het sec bekijkt.... wat is het verschil om in Nederland met of zonder baan te zitten dan als in Amerika? Je moet hier net zo hard op zoek naar werk en je best doen om een goede baan te vinden.Ook Ligt het er maar net aan wat je instelling is en wat je wil bereiken, ik ga er niet heen met een "Amarican Dream"van even werken en binnen, weet dat het vinden van een baan niet gemakkelijk is..... maar waar wel tegenwoordig ? Durf te wedden dat zeker de helft van de mensen die een DV lottery hebben gewonnen zonder concreet kostendekkende baan zijn vertrokken.

Voor ik weer de lading van sociale voorzieningen die je in Nederland wel hebt en in Amerika niet over mij heen krijg ben ik mij daar zeer van bewust maar ook in Nederland moet je maar net ergens recht op hebben. Oja bijstand dat heb je in Nederland nog: Ouders met twee kinderen moeten van om en nabij de 2000 BRUTO rond komen....dan kan het zijn dat je hier en daar nog wat toeslagen krijgt (als je mazzel hebt) maar je mag geen auto bezitten, moet eerst je spaargeld opmaken voor je überhaupt voor bijstand in aanmerking wil komen. (even voor de duidelijkheid wij zitten niet in de bijstand, maar mensen in onze directe omgeving wel)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb geen enkel oordeel over wat je doet. Waar het mij/ons om gaat is, dat je vertelt dat je recht hebt op een US paspoort, en nu vrouw en kids gaat sponsoren. Bij ons weten is daar inkomen in de US voor vereist, bewijsbaar voor het laatste jaar.
Als jij een manier hebt om zonder inkomen/baan vrouw en kinderen over te laten komen, dan zijn wij daarin zeer geinteresseerd. Je bent nl. niet de eerste USer die een tijdje in een buitenland woont/studeert, daar door Amors pijl getroffen wordt, en een partner wil meenemen naar land van herkomst. De meeste in deze situatie zegden, afhankelijk te zijn van een spnsorend familielid. Dus als er een ander weg is, zijn wij domweg nieuwsgierigaangezien we mogelijk andere vraagstellers daarmee van dienst kunnen zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

usjunkie schreef: En als je het sec bekijkt.... wat is het verschil om in Nederland met of zonder baan te zitten dan als in Amerika?
Even sec: in Nederland heb je een netwerk, in een nieuw land heb je dat nog niet. Tenminste, de meeste mensen hebben daar nog geen persoonlijk netwerk waarmee je via via aan een job kan geraken of al voorgesteld kan worden nog vooraleer de vacature het www op gaat.
En voor zover ik ervaren heb, is het hebben van een persoonlijk netwerk om aan een job te geraken veel belangrijker in Noord-Amerika dan in Be. (over Nl kan ik me niet uitspreken)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

oortjes schreef:Ik heb geen enkel oordeel over wat je doet. Waar het mij/ons om gaat is, dat je vertelt dat je recht hebt op een US paspoort, en nu vrouw en kids gaat sponsoren. Bij ons weten is daar inkomen in de US voor vereist, bewijsbaar voor het laatste jaar.
Als jij een manier hebt om zonder inkomen/baan vrouw en kinderen over te laten komen, dan zijn wij daarin zeer geinteresseerd. Je bent nl. niet de eerste USer die een tijdje in een buitenland woont/studeert, daar door Amors pijl getroffen wordt, en een partner wil meenemen naar land van herkomst. De meeste in deze situatie zegden, afhankelijk te zijn van een spnsorend familielid. Dus als er een ander weg is, zijn wij domweg nieuwsgierigaangezien we mogelijk andere vraagstellers daarmee van dienst kunnen zijn.
Beste Kastelke,

ik heb het netjes alles op en rij gezet voor iedereen om mee te lezen....... ? 2X zelfs
ik hou niets achter of wat dan ook.... leeeeeeeeezen dan zie je het ... stap voor stap...ik heb een US passport en mijn vrouw en kinderen een geldig visa / LPR om in Amerika te zijn ... als je even de tijd zou nemen om te lezen zou je het zien..... ja je moet hen sponsoren maar dat ontken ik niet en heb duidelijk gezegd hoe IK dat heb gedaan.... ik snap jullie niet wil je het niet zien of kunnen jullie niet lezen? sorry maar staat er duidelijk neem ik aan?????

Voor de mensen die niet de tijd nemen om te lezen....als je iemand wil sponsoren

stap 1....Form I 130 kost $420 pp
stap 2....Form I 485 kost 1070 pp
(stap 3 ... Form I 864 koste ... gratis) als nodig

Welcome to the US.... :shock:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt helemaal niets uitgelegd, wat mij betreft.
Ik heb al je bijdrages nog eens woord voor woord doorgelezen en er staat een hoop in, maar hoe je aan de sponsoring vereiste hebt voldaan, dat kan ik nergens duidelijk vinden in je antwoorden. Misschien moet ik tussen de regels lezen ?
Weet je, je hoeft helemaal niets te vertellen hier wat je niet kwijt wilt.
But don't pee on my leg and tell me it's raining.
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 okt 2012, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je stelt de leesvaardigheid van je lezers aardig op de proef, dus ik doe mijn best, maar ik begrijp er ook niet veel van. Ik moet even van jou aannemen dat je - via internationale verdragen - aan de inkomenseis kunt voldoen op basis van je arbeidsverleden, maar nu lees ik dat het gaat om het arbeidsverleden van je vrouw? Of lees ik nu iets wat er niet staat? Ik dacht dat jij als US citizen moet kunnen aantonen dat jij in staat bent om jouw gezin te onderhouden, en niet andersom. Misschien dat je het in Jip en Janneke taal kunt toelichten, zonder verwijzingen naar allerlei formulieren, want het gaat me wat ver om die allemaal te gaan doorspitten.
Laatst gewijzigd door dimona op 14 okt 2012, 04:58, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

usjunkie schreef:
oortjes schreef: [...]
Beste Kastelke,
Geen idee waarom je Oortjes quote, en je dan plots tot mij richt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Beste alle,

sorry sorry als ik niet duidelijk ben...

Dank voor jullie reacties, ja kan zijn dat het wat vaag beschreven staat door mij dit komt mede omdat het niet mijn intentie is om het over mij of mijn imigation clearance te hebben.

Maar om het gedeelte van de sponsoring duidelijk te krijgen (hopelijk) het volgende, op de inkomsten eisen zijn uitzonderingen en als je daar gebruik van kan maken moet je dat doen! hebben wij ook gedaan maar helaas moet ik jullie wel naar het formulier sturen zodat je zelf kan bepalen of je recht hebt op die uitzonderingen. Als je geen zin heb om het zelf uit te zoeken ... ja dan kan ik je niet helpen......

Normaal moet je aantonen dat je jou gezin kan onderhouden en moet je ongeveer 125% boven een bepaald bedracg verdiennen. maar als je op dat formulier kijkt zie je dat er uitzonderingen zijn die super makelijk voor Nederlander te gebruiken zijn..... alleen kan ik niet voor iedereen beoordelen of iemand daar aan voldoet vandaar dat ik er niet te diep op in ga.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

usjunkie schreef:

• Ga je met kinderen denk er over na als je naar de west cost moet om per cruise liner te gaan (kost minder dan vliegen en je kan onbeperkt bagage mee brengen)

Over de AWO questie bij ik nu ook bijgesproken, weten jullie wel dat je je werk credits van Nederland kan overlaten schrijven naar de SS, dus als je 10 jaar in Nederland hebt gewerkt en je bent op zijn minst LPR kan je dit laten over zetten........
Zou je hierover wat meer kunnen vertellen? Of eventueel een link plaatsen?
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Sorry, van dat AOW gedeelte heb je een link gestuurd, had nog niet alles gelezen.

Ben ik juist wanneer ik zeg dat jij je vrouw kan sponsoren (zoals vereist) omwille van gepresteerd werk in Nederland dat je hebt laten omzetten (zoals in het verdrag)? Dat zou een gedeelte van de verwarring verklaren.

Heb je meer info van die cruiseliners?
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

inge67 schreef: Ben ik juist wanneer ik zeg dat jij je vrouw kan sponsoren (zoals vereist) omwille van gepresteerd werk in Nederland dat je hebt laten omzetten (zoals in het verdrag)? Dat zou een gedeelte van de verwarring verklaren.
Hier is wat meer info:

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

An affidavit of support is legally enforceable; the sponsor's responsibility usually lasts until the family member or other individual either becomes a U.S. citizen, or can be credited with 40 quarters of work (usually 10 years).

The law concerning affidavits of support is found in Immigration and Nationality Act (INA) sections 212(a)(4) and 213A. The provisions are codified in Title 8 of the Code of Federal Regulations (CFR) at 8 CFR 213a.

Note: An individual listed above does not need to submit an affidavit of support if they can show that they EITHER:

Already worked 40 qualifying quarters as defined in Title II of the Social Security Act
Can be credited with 40 qualifying quarters as defined in Title II of the Social Security Act
Are the child of a U.S. citizen and if admitted for permanent residence on or after February 27, 2001, would automatically acquire citizenship under Section 320 of the Immigration and Nationality Act, as amended by the Child Citizenship Act of 2000

When NOT to Submit an Affidavit of Support

The following types of people do not need to file an affidavit of support:

An individual who has earned or can be credited with 40 qualifying quarters (credits) of work in the United States
An individual who has an approved Form I-360, Petition for Amerasian, Widow(er), or Special Immigrant, as a Self-Petitioning Widow or Widower
An individual who has an approved Form I-360 as a battered spouse or child
Orphans adopted by U.S. citizens abroad if a full and formal adoption takes place before the orphan acquires permanent residence and both adoptive parents have seen the child before or during the adoption

if you cannot meet the minimum income requirements using your earned income, you have various options:

You may add the cash value of your assets. This includes money in savings accounts, stocks, bonds, and property. To determine the amount of assets required to qualify, subtract your household income from the minimum income requirement (125% of the poverty level for your family size). You must prove the cash value of your assets is worth five times this difference (the amount left over).
Exceptions:
If the person being sponsored is a spouse, or son/daughter (who is 18 years or older) of a U.S. citizen: The minimum cash value of assets must be three times the difference between the sponsor’s household income and 125% of the federal poverty guide line for the household.
Om Het laaste in geld uit te druken moet je voor een gezin van 2 ouders en 2 kinderen MIN $69150 hebben (ongeveer 54000 Euro)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

USJunkie, je wilt het niet over je eigen sitiuatie hebben - prima - maar waar zijn we dan mee bezig ? Je bent bij mijn weten geen immigratie advokaat. Je geeft een hoeveelheid uit zijn verband getrokken informatie, en schrijft dan dat we beter moeten lezen.

Idem mbt. tot idee met een cruise line naar de US te gaan ipv. met het vliegtuig en een verhuizer. (Hoe worden de goederen dan ingeklaard ?)
Zolang je ook hier niet met de feiten komt, namen geeft van cruise lines, routes, prijzen, enz. is dat wat mij betreft de zoveelste 'losse flodder' die je hier loslaat.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inge, omdat USJunkie al getrouwd is, met haar samenleeft, en samen met zijn vrouw belastingaangifte doet, mag haar inkomen meetellen.
Dit is duidelijk geen optie voor degenen hier die hun geliefde net zijn tegengekomen, trouwen, en hem/haar naar de US willen halen.
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Beste Oortje,

Dank wederom voor je zeer positief bijdragen ?? Ik stel een vraag daar word een tegen vraag over gesteld wat totaal buiten het onderwerp staat..... dus waar zijn we dan me bezig ?? Niet met het beantwoorden van mijn vraag zo te zien.

Dit is precies waarom ik het niet over mij wil hebben maar het zoveel mogelijk generaal probeer te houden zodat iedereen er wat aan heeft IPV gelijk ergens boven op te duiken om een oordeel of advies over te willen geven.

Ik kom hier niet om advies te geven maar om een vraag te stellen......

Nee ben zeker geen immigratie advocaat en heb ik ook nooit gezegd.... maar kan wel lezen en zet er voor de duidelijkheid de link bij zodat iedereen ZELF zijn beoordeling kan maken..... wederom omdat ik hier niet ben om advies te geven.

Over de cruise schepen, als dit iets is waar mensen iets aan hebben is een simpele "trans-Atlantische cruise" op google doen voldoende.... geeft je honderden resultaten..... cruisetravel.nl - kaptaincruise.nl - anwb.nl- costa cruises.nl - royal carriebean cruise line, Carnival cruise line, Holland Amerika line etc etc ook heb ik nergens over het niet nemen van een verhuizer gehad ?

ik zou zeker niet met mijn bankstel komen aanzetten in der haven of mijn kast maar denk dat mensen dat wel zullen begrijpen neem ik aan....???

Waarom dit voor ons een oplossing is:

geen vliegreis voor de kinderen dus minder stress
geen bagage maximum
ontspannen en uitgerust aankomen in de US
alle voorzieningen aan board
bijna even duur als vliegen maar geen MAX van 32 kg bagage

Ook omdat als je met kinderen gaat WIJ hebben ondervonden dat je meer dingen nodig hebt in de eerste lading/ bagage die mee moet.... Ook omdat vaak kinderen tot een bepaalde leeftijd gratis mogen cruises (soms tot 14 jaar MSC cruises of Costa) ook gaan elk jaar tientallen schepen retour naar Amerika voor de Europees winter, dit geeft dus veel mogelijkheden.....

zoals eerder gezegd ik stel alle tijd die jullie hier in steken op prijs maar hou het algemeen.... als mijn vorige post zoveel uit zijn verband getrokken informatie zou zijn waarom zet jij het dan niet neer zoals JIJ denkt dat het moet zijn ?? Dit is puur copy past werk van mij dus snap niet hoe dit uit zijn verband kan zijn ?? ook de bron staat er bij dus ik snap het even niet meer....

Maar wederom gaat het niet om mij maar om het algemeen waar iedereen wat aan heeft JULLIE ervaringen......

Dit was mijn vraag : Niet te vergeten in de eerste weken/maanden na aankomst

Hoe kan dit nou opeens over mij gaan ??? ik heb niet gevraagd om het over mij te hebben.... dat hebben jullie zelf gedaan dus als ik dan MIJN kant in het kort uitleg (of niet duidelijk genoeg blijkbaar voor jullie) veranderd het onderwerp en richten jullie je pijlen op mij en hoe ik mijn visa`s voor mijn vrouw en kinderen regel....waar ik dus zoals eerder geschreven geen behoefte aan heb....

begrijp ik iets niet of heb ik wat fout gedaan bij mijn vraag te stellen ? wil het graag weten........
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jij gooit zelf allerlei balletjes op en als je dan gevraagd wordt om meer uitleg geef je die maar als je dan gevraagd wordt om verduideljking zeg je dat je niet over jou wilt hebben. En dat terwijl juist door jouw (unieke) situatie anderen daar juist weer advies uit kunnen halen.

Je snapt toch zelf ook wel dat de wijze waarop je je visum gekregen hebt, op basis waarvan jullie vertrekken alsmede dat je er bijvoorbeeld voor kiest om per boot te gaan niet heel gebruikelijk is als je het afzet tegen wat de meeste mensen doen? Dat geeft helemaal niet, hoe meer ideeen hoe beter en als dit voor jullie werkt is dat prima maar dan is het toch niet zo vreemd dat mensen gewoon oprecht benieuwd zijn naar hoe jullie dat hebben gedaan?

Ik snap niet zo goed waarom je er zo'n probleem van maakt, je vraagt adviezen aan mensen voor je emigratie en tegelijkertijd geef je ze ook door je eigen ervaringen. Lijkt me niets mis mee, geven en nemen...
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Beste Ziva,

Dank voor je reactie, het is niet makkelijk om mijn situatie uit te leggen zonder (in mijn ogen) zeer veel privé dingen vrij te geven... heb ik al gedaan in mijn opinie.

ik snap dat ik soms niet MIJN situatie in detail uitleg maar geef wel de tools waar je de informatie vandaan kan krijgen...
Het is best moeilijk om over een visum aanvraag niet teveel privé gegevens prijs te geven zeker om hoe aan de financiële verplichtingen te voldoen ... maar er zijn maar drie opties.... en die heb ik alle drie uitgelicht.

ik snap heel goed dat het geven en nemen is maar voor mij moet hen dan wel algemeen blijven.....
over de schepen wil ik best heeeel veel meer info geven geen probleem als er mensen zijn die aan mijn vorige antwoord niet voldoende was
..
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Begrijpelijk usjunkie en ik snap prima dat je niet teveel informatie wilt geven en dat hoeft ook helemaal niet. Maar dat kun je dan toch zeggen? Toen ik vroeg op welk visum je ging was ik gewoon benieuwd maar als je had gezegd "die informatie deel ik liever niet" dan was dat ook prima geweest. Evenals mijn latere vraag ter verduidelijking of ik het begreep. Het is zeker niet de bedoeling om je aan een verhoor te onderwerpen en als je dat zo ervaren hebt dan zeg ik "Sorry" daarvoor.

Begrijp wel, veel mensen op dit forum, waaronder ik, zien hier bij wijze van spreken wekelijks mensen voorbij komen die naar Amerika willen of gaan emigreren op de "welbekende manieren" met de "welbekende visa" dus als er dan ineens iemand voorbij komt die de zaken heel anders doet dan wordt natuurlijk onze nieuwsgierigheid geprikkeld. En dan is het wel zo fijn om die kennis en informatie met anderen te delen.

Maar echt hoor, hoe jij je zaken regelt is helemaal jouw ding. Al ga je bij wijze van spreken illegaal naar Amerika op de bonnefooi met 10 kinderen om daar onder een brug te slapen, moet je helemaal zelf weten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer