Ned in MO, ik gun iedereen zijn plezier, en van mij mag je met gelijkgestemden zo lang en breed over je passie praten als je leuk vindt, maar ik begrijp de insteek van dit draadje gewoon niet. Je vraagt wat de reden is dat mensen in de VS wel in een SUV willen rijden en in Nederland niet. Je zegt er gelijk bij dat verbruik, belasting en ruimte wat jou betreft geen valide redenen zijn. En in tweede instantie blijkt milieu ook geen valide reden te zijn. Tsja. Al die dingen blijken voor veel mensen nou net wel valide redenen te zijn. Je stelt een vraag en als het antwoord je niet bevalt, dat moet de antwoordgever zelf maar een eigen draadje beginnen. Beetje vreemd. Maar goed, ik zal me er verder niet meer tegenaan bemoeien en hoop voor jou dat er nog erg veel reakties komen van mensen die jouw passie delen, want dat is denk ik wat je eigenlijk voor ogen had.
Nou nee, dat is niet bepaald wat ik voor ogen had. Het ging mij erom dat ik mij afvroeg wat de passie van de nederlander voor de SUV in Amerika is terwijl ze in Nederland in kleine spaar autootjes rijden. Omdat ik weet dat auto rijden relatief duur is in NEderland snap ik dat men vaak klein en zuinig rijdt maar waarom de SUV in Amrika?.
Tenzij je met de hele familie gaat misschien of wilt off roaden? Ik heb in Amerika een aantal keren een auto gehuurd maar nooit een SUV. Als ik zou moeten kiezen werd het een camaro of Mustang met twee personen en een gewone 4 deurs (full size) met het gezin. Het maakt natuurlijk wel verschil dat ik in Amerika woon en het misschien voor mij een andere belevenis is.
Je kunt in Nederland ook best redelijk verantwoord in een SUV rondrijden. Nee het is dan geen mega SUV zoals hier maar het heeft wel dezelfde voordelen.
Hoge zit, 4wd etc.
Net als dat een SUV in Nederland meer kost om te rijden kost dat hier in amerika net zo goed meer.
Mijn auto rijd zeg 10 mpg en de auto van mijn vrouw 30 mpg.
Op 20000 mijl per jaar en zeg voor het gemak $4 per gallon
Dat scheelt 1300 gallon ofwel een dikke $5000 per jaar aan benzine
Naar verhouding denk ik net zoveel als dat je een BMW 3 met een BMW X3 vergelijkt.
Toch zie je die BMW 3 overal maar die X3 niet.
In Amerika heeft echter bijna elk gezin wel een SUV of grote Pickup in de garage. Dat kost die amerikanen ook bakken met geld extra ivg met een 4 deurs sedan
Amerikanen rijden graag in grote pickups en SUVS. Nederlanders blijkbaar dus ook (want ze huren bijna allemaal een SUV hier). Echter in Nederland dus niet. Je moet het niet absoluut zien maar naar verhouding zie je dus verdomd weinig SUV's. MEt een Tiguan, Kuga,rav4 etc kun je ook in Nederland heel fatsoenlijk parkeren etc. Daar gaat het eigenlijk om.
Mij doe je eigenlijk het meeste plezier met een leuke sportwagen overigens en niet met een SUV. Echter dat is op het moment niet echt praktisch.