Ik heb in de jaren '90 enkele maanden in Toronto gewerkt en ik vond het verschil tussen Canadezen en Amerikanen altijd iets als het verschil tussen Belgen en Nederlanders, waarbij de Canadezen meer gemeen hadden met de Belgen en de Amerikanen meer met de Nederlanders.kastelke schreef:Ja, vragen naar het verschil tussen Canadezen en Amerikanen, is zoals vragen naar het verschil tussen Belgen en Nederlanders.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verschillen tussen Canada en Amerika
Re: verschillen tussen Canada en Amerika
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ervaar niet veel verschil in vriendelijkheid. Maar mijn ervaringen zijn natuurlijk beperkt, zowel in de US, als nu hier. De buren zijn wel wat meer op zichzelf in vergelijking met de buren die we hadden toen we korte tijd in de US waren. Maar ze zijn wel vriendelijker dan de meeste Belgische buren die ik ooit gehad heb. Dus qua vriendelijkheid heb ik hier echt geen klagen.
Ik vind de mensen hier ook ontzettend positief en aanmoedigend. Ze geven vlot complimenten, maar deze zijn dan niet zomaar oppervlakkig, ze zullen ook melden waarom ze dat van je zeggen door een concreet voorbeeld te geven. Dat werkt erg motiverend.
Als jouw kennissen uit Hamilton dus al vinden dat het in Oakville niet zo vriendelijk is, met weinig small talk, dan kan ik alleen maar besluiten dat de rest van de regio wel helemaal super moet zijn!
(misschien komen ze vooral op Lakeshore? Dat is de Brusselse Avenue Louise of de Amsterdamse PC Hooftstraat.)
In Toronto groeten mensen elkaar op straat niet zoveel, dat is waar. Maar komt dat niet een beetje met het feit dat het een grootstad is? Groeten mensen elkaar in New York? En verder denk ik dat je een grote industriestad al Hamilton, met ruim over de 500.000 inwoners moeilijk kan vergelijken met Buffalo, dat amper de helft van de inwoners heeft?
In ieder geval kan ik zeggen dat ik hier in Oakville (185.000 inwoners) echt wel begroet wordt als ik hier rond wandel.
Ik vind de mensen hier ook ontzettend positief en aanmoedigend. Ze geven vlot complimenten, maar deze zijn dan niet zomaar oppervlakkig, ze zullen ook melden waarom ze dat van je zeggen door een concreet voorbeeld te geven. Dat werkt erg motiverend.

Als jouw kennissen uit Hamilton dus al vinden dat het in Oakville niet zo vriendelijk is, met weinig small talk, dan kan ik alleen maar besluiten dat de rest van de regio wel helemaal super moet zijn!
(misschien komen ze vooral op Lakeshore? Dat is de Brusselse Avenue Louise of de Amsterdamse PC Hooftstraat.)
In Toronto groeten mensen elkaar op straat niet zoveel, dat is waar. Maar komt dat niet een beetje met het feit dat het een grootstad is? Groeten mensen elkaar in New York? En verder denk ik dat je een grote industriestad al Hamilton, met ruim over de 500.000 inwoners moeilijk kan vergelijken met Buffalo, dat amper de helft van de inwoners heeft?
In ieder geval kan ik zeggen dat ik hier in Oakville (185.000 inwoners) echt wel begroet wordt als ik hier rond wandel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een bedenking die wij hier binnen het gezin ook al gemaakt hadden!YYZ727 schreef: waarbij de Canadezen meer gemeen hadden met de Belgen en de Amerikanen meer met de Nederlanders.
Elke
Nou, het is ook niet zo dat hier echt iedereen op straat elkaar groet, daarom vond ik het zo'n vreemde opmerking dat het zoveel onvriendelijker is in de greater Toronto area. Gelukkig dat jij het dus anders ervaart!
Hi,
Wij hebben ruim 1,5 jaar in London Ontario gewoond. Ik ben daar bevallen van onze 1e zoon, en heb hele goede ervaringen met de Canadezen ! Ik had vaak een praatje met het winkel personeel, zij waren altijd erg geïnteresseerd !
Vooral ook de cultuur op het kantoor waar mijn man werkte was veel socialer dan wij in NL gewend zijn. Heel erg attent , ze organiseerden voor ons een baby-shower, paste op zonodig, en zorgden dat we ons al snel thuis voelden !
Amerika vinden wij iets minder persoonlijk,( maar nog wel vriendelijker dan NL) maar dat komt dan ook w.s. omdat wij er doorheen reizen, en er niet wonen. Ik denk dat de vergelijking Belgie / Nederland wel goed is.
Wij hebben ruim 1,5 jaar in London Ontario gewoond. Ik ben daar bevallen van onze 1e zoon, en heb hele goede ervaringen met de Canadezen ! Ik had vaak een praatje met het winkel personeel, zij waren altijd erg geïnteresseerd !
Vooral ook de cultuur op het kantoor waar mijn man werkte was veel socialer dan wij in NL gewend zijn. Heel erg attent , ze organiseerden voor ons een baby-shower, paste op zonodig, en zorgden dat we ons al snel thuis voelden !
Amerika vinden wij iets minder persoonlijk,( maar nog wel vriendelijker dan NL) maar dat komt dan ook w.s. omdat wij er doorheen reizen, en er niet wonen. Ik denk dat de vergelijking Belgie / Nederland wel goed is.
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik blijf met verbazing dit onderwerp lezen
. Hoe kun je in 's hemelsnaam het op een na grootste land ter wereld met een bevolking van ongeveer 33 miljoen vergelijken met het op twee na (of drie na, daar wil ik vanaf zijn) grootste land met een bevolking van meer dan 300 miljoen? De diversiteit in beide landen is enorm.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Eens met Petra. Hier in Brooklyn maakt ik ook vaak een kort praatje met zomaar gewone mensen op straat. Vooral vaders met kinderen, die hier ook bij bosjes op straat lopen. Zelfde in Manhattan. In grote Amerikaanse steden kan men dus ook best vriendelijk zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, ik had direct hetzelfde gevoel. Het is allemaal zo subjectief en het hangt volledig af van iemands eigen ervaringen en perceptie. Het zijn allebei enorm interessante en diverse landen, een beetje een dooddoener, maar om te kunnen zeggen wat de verschillen zijn zul je er gewoon naartoe moeten gaan.Petra/VS schreef:Ik blijf met verbazing dit onderwerp lezen. Hoe kun je in 's hemelsnaam het op een na grootste land ter wereld met een bevolking van ongeveer 33 miljoen vergelijken met het op twee na (of drie na, daar wil ik vanaf zijn) grootste land met een bevolking van meer dan 300 miljoen? De diversiteit in beide landen is enorm.

"Keep Georgia On Your Mind"
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is een nogal vage vraag, dus krijg je dito antwoorden. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5766 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 7 Reacties