Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders en een SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Nederlanders en een SUV

Bericht door kalaman »

2 redenen waarom wij een SUV nemen in de VS : 1. dirtroads rijden, 2. handig om gedurende langere tijd de bagage in kwijt te kunnen en toch alles overzichtelijk te houden. 2 zaken waar we hier geen behoefte aan hebben, dus ook geen behoefte aan een SUV. Simple comme bonjour...
Wij wonen in de rijkste gemeente van België (voor de Nederlanders wordt dat even Google...), waar wij dat gemiddelde jaarinkomen fors omlaag trekken :wink: en soms heb ik de indruk dat er hier meer SUV's rijden dan "gewone" auto's. En wie zit dan altijd achter dat stuur? De zogenaamde "groene weduwen" (citaat "Trends") die hun eenzaam leven leiden achter de metershoge groene hagen en hun SUV 'nodig' hebben om al hun shopping bags in kwijt te kunnen na een namiddag stappen met de vriendinnen in Gent of Knokke...
Bert Kruismans heeft er ooit eens een geweldige sketch over gemaakt hoe ze met hun Louboutin schoenen via een laddertje in hun veel te hoge SUV proberen te kruipen, daarbij druk telefonerend met hun met diamantjes versierde smartphones. Liefst nog met een aantal, onverstaanbare, woorden Frans ertussen...en uiteraard zo luid mogelijk...
Dus dit alles om te zeggen waarom wij in de VS met een SUV rijden en hier niet... :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vito schreef:Dat het parkeren zo vaak genoemd wordt, is mij een raadsel. Ik heb nooit problemen met parkeren van mijn Touareg, noch in de Randstad noch in de rest van Nederland. Dat zou ook wel een hele nonsens reden zijn om geen SUV te kopen. Die auto kun je altijd wel kwijt. Maar misschien is een Touareg nog compact genoeg?
Ik daag jouw uit om met mijn Ram te gaan parkeren in de stad. Met 2m45 breed en bijna 6 meter lang is dat niet simpel, al is een Touareg ook niet van de kleinste :shock: Natuurlijk zal er altijd wel ergens één plekje zijn waar het wel lukt, maar in de meeste gevallen is dat niet zo en dus zoek ik er ook niet (meer) naar en parkeer gewoon buiten de stad waar plek genoeg is.
De draaicirkel van de Ram is trouwens belachelijk groot. Onbegrijpelijk groot.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Jasmino schreef:Nog een andere reden om niet te gaan voor een kleine SUV: voor mijn man is dat vaak geen optie omdat de auto's te laag zijn. Raar maar waar! De Mazda CX7 bijvoobeeld, daar kon hij niet eens rechtop in zitten zonder zijn hoofd of benen ergens tegenaan te storen. En veel kleine SUV's hebben dat probleem. Ze staan wel hoog "op de poten" zeg maar, maar zijn ondanks de hoge instap dan toch nog heel krap wat betreft instap- en zithoogte.
Even een kleine quote uit een lange post, maar dit vind ik inderdaad herkenbaar! In de Ford Edge die we in Canada hadden, kon ik alleen door de stoel met alle elektrische hendeltjes zo laag mogelijk te zetten en hem dan helemaal naar achter te 'rijden' rechtop zitten zonder met mijn hoofd tegen het plafond aan te komen. En zo bizar lang ben ik ook weer niet, 1.82 m (wel met een lang bovenlijf en relatief korte benen, maar toch). Terwijl ik in mijn Ford Ka en zelfs in de Fiat 500 waar ik op m'n werk in rijd, nog minstens 15 centimeter ruimte boven mijn hoofd heb. Dat vond ik toch wel erg slecht van zo'n grote auto, en heel onverwacht... met de Trailblazer en Kia Sorento die we eerder huurden, hadden we dat probleem niet.
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

laguna62 schreef:@Assia,op de website van Hertz,kun je een Volvo XC70 huren.Maar je moet bellen,ze geven geen prijs en ik denk dat je een rolberoerte krijgt van de prijs. Volgens mij kun je nog goedkoper je eigen auto naar de oostkust van Canada rijden en dan verschepen naar Nederland en na een paar weken,weer terug verschepen.Een auto huren in Nederland is sowieso duur,het goedkoopste land in Europa is Spanje,dus je zou ook op Spanje kunnen vliegen en dan met de auto naar Nederland kunnen rijden.
Albert.
Hi Laguna62,
Ik denk ook inderdaad dat het veel te duur gaat worden en dat is het uiteindelijk niet waard. We gaan het gewoon maar niet doen denk ik want de trein brengt je ook zowat overal. Misschien 1 a 2 daagjes huren, en dan een Audi'tje. :lol:
Bedankt voor je hulp trouwens.

Assia.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Assia een Volvo XC60 kost 123 euro per dag.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ned in MO, ik gun iedereen zijn plezier, en van mij mag je met gelijkgestemden zo lang en breed over je passie praten als je leuk vindt, maar ik begrijp de insteek van dit draadje gewoon niet. Je vraagt wat de reden is dat mensen in de VS wel in een SUV willen rijden en in Nederland niet. Je zegt er gelijk bij dat verbruik, belasting en ruimte wat jou betreft geen valide redenen zijn. En in tweede instantie blijkt milieu ook geen valide reden te zijn. Tsja. Al die dingen blijken voor veel mensen nou net wel valide redenen te zijn. Je stelt een vraag en als het antwoord je niet bevalt, dat moet de antwoordgever zelf maar een eigen draadje beginnen. Beetje vreemd. Maar goed, ik zal me er verder niet meer tegenaan bemoeien en hoop voor jou dat er nog erg veel reakties komen van mensen die jouw passie delen, want dat is denk ik wat je eigenlijk voor ogen had.
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

DejaVu schreef:Assia een Volvo XC60 kost 123 euro per dag.
Wie betaalt dat nou?
Ff ter vergelijking: een Ford Explorer kost hier 50 dollar per dag :blink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ned in MO, ik gun iedereen zijn plezier, en van mij mag je met gelijkgestemden zo lang en breed over je passie praten als je leuk vindt, maar ik begrijp de insteek van dit draadje gewoon niet. Je vraagt wat de reden is dat mensen in de VS wel in een SUV willen rijden en in Nederland niet. Je zegt er gelijk bij dat verbruik, belasting en ruimte wat jou betreft geen valide redenen zijn. En in tweede instantie blijkt milieu ook geen valide reden te zijn. Tsja. Al die dingen blijken voor veel mensen nou net wel valide redenen te zijn. Je stelt een vraag en als het antwoord je niet bevalt, dat moet de antwoordgever zelf maar een eigen draadje beginnen. Beetje vreemd. Maar goed, ik zal me er verder niet meer tegenaan bemoeien en hoop voor jou dat er nog erg veel reakties komen van mensen die jouw passie delen, want dat is denk ik wat je eigenlijk voor ogen had.

Nou nee, dat is niet bepaald wat ik voor ogen had. Het ging mij erom dat ik mij afvroeg wat de passie van de nederlander voor de SUV in Amerika is terwijl ze in Nederland in kleine spaar autootjes rijden. Omdat ik weet dat auto rijden relatief duur is in NEderland snap ik dat men vaak klein en zuinig rijdt maar waarom de SUV in Amrika?.
Tenzij je met de hele familie gaat misschien of wilt off roaden? Ik heb in Amerika een aantal keren een auto gehuurd maar nooit een SUV. Als ik zou moeten kiezen werd het een camaro of Mustang met twee personen en een gewone 4 deurs (full size) met het gezin. Het maakt natuurlijk wel verschil dat ik in Amerika woon en het misschien voor mij een andere belevenis is.

Je kunt in Nederland ook best redelijk verantwoord in een SUV rondrijden. Nee het is dan geen mega SUV zoals hier maar het heeft wel dezelfde voordelen.
Hoge zit, 4wd etc.
Net als dat een SUV in Nederland meer kost om te rijden kost dat hier in amerika net zo goed meer.
Mijn auto rijd zeg 10 mpg en de auto van mijn vrouw 30 mpg.
Op 20000 mijl per jaar en zeg voor het gemak $4 per gallon
Dat scheelt 1300 gallon ofwel een dikke $5000 per jaar aan benzine
Naar verhouding denk ik net zoveel als dat je een BMW 3 met een BMW X3 vergelijkt.
Toch zie je die BMW 3 overal maar die X3 niet.
In Amerika heeft echter bijna elk gezin wel een SUV of grote Pickup in de garage. Dat kost die amerikanen ook bakken met geld extra ivg met een 4 deurs sedan
Amerikanen rijden graag in grote pickups en SUVS. Nederlanders blijkbaar dus ook (want ze huren bijna allemaal een SUV hier). Echter in Nederland dus niet. Je moet het niet absoluut zien maar naar verhouding zie je dus verdomd weinig SUV's. MEt een Tiguan, Kuga,rav4 etc kun je ook in Nederland heel fatsoenlijk parkeren etc. Daar gaat het eigenlijk om.

Mij doe je eigenlijk het meeste plezier met een leuke sportwagen overigens en niet met een SUV. Echter dat is op het moment niet echt praktisch.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Assia schreef: Ff ter vergelijking: een Ford Explorer kost hier 50 dollar per dag :blink:
De Volvo is hier dan ook bijna 3x zo duur :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

@ Dude. Het verschil in tussen jouw auto en een VW Touareg is maar 9 cm hoor Jij rekent de jouwe met extended tow mirrors om tot die breedte te komen.
Het probleem bij jouw is de wielbasis en de draaicirkel. Daarom gaat dat niet in nauwe parkeergarages, straatjes en parkeerterreinen. Een touareg is veel wendbaarder. Stap eens in een Jeep Wrangler die heeft een hele korte draaicirkel maar is dan ook voor off road bedoeld.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vorig jaar in Nederland voor 4 dagen een auto gehuurd. Kreeg een ford focus stationwagon mee. Kosten €300
Vorige maand vanuit Nederland voor Spanje een auto gehuurd, kosten, incl benzine weer voor 4 dagen €139, kreeg ik weer een ford focus station mee.

Van LAX in 3 weken naar McCarren in Vegas. Dodge grand caravan 2.0 €330 incl verzekeringen. Het is hier gewoon reteduur.

Ik denk in mijn geval dat het afhangt van wat ik ga doen, wanneer ik ga en met hoeveel man.
In mn eentje huur ik voor het buitenland liever een economy puur kostentechnisch. Qua ruimte groot genoeg, vaak krijg je toch een grotere auto mee en mocht het echt niet bevallen dan kan je altijd nog upgraden.

In een warm klimaat, bv florida of zuid california/arizona zou ik best een camaro of mustang willen rijden, maar die zijn vaak €1000+ om voor zo'n lange tijd te huren. Ik spendeer dat geld dan liever aan dingen die ik wil bezichtigen tijdens mijn vakantie. Wil ik zandpaden gaan rijden, of meer waar stenen en rotsen liggen, dan is een SUV mijns inziens veiliger dan een muscle of sportscar. (Ter verduidelijking, ik probeer me altijd aan een bepaald budget voor de vakantie te houden en ik vind het niet waard dat de autohuur op zichzelf al een derde van het budget is.)

Ik vind een SUV heerlijk, vooral buiten de steden op de highways ontspan ik helemaal. Cruisecontrol aan en karren maar. Hier in Nederland heb ik dat absoluut niet. Daar lijkt de snelweg vaak meer op een kudde wilde dieren die constant van links naar rechts schuiven in de file omdat de auto langs je in de andere baan ineens 2 plaatsen mag opschuiven.

Dus, ik vind het een genot om in te rijden, maar ik hoef niet persé een SUV.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

kalaman schreef:2 redenen waarom wij een SUV nemen in de VS : 1. dirtroads rijden, 2. handig om gedurende langere tijd de bagage in kwijt te kunnen en toch alles overzichtelijk te houden. 2 zaken waar we hier geen behoefte aan hebben, dus ook geen behoefte aan een SUV. Simple comme bonjour...
Wij wonen in de rijkste gemeente van België (voor de Nederlanders wordt dat even Google...), waar wij dat gemiddelde jaarinkomen fors omlaag trekken :wink: en soms heb ik de indruk dat er hier meer SUV's rijden dan "gewone" auto's. En wie zit dan altijd achter dat stuur? De zogenaamde "groene weduwen" (citaat "Trends") die hun eenzaam leven leiden achter de metershoge groene hagen en hun SUV 'nodig' hebben om al hun shopping bags in kwijt te kunnen na een namiddag stappen met de vriendinnen in Gent of Knokke...
Bert Kruismans heeft er ooit eens een geweldige sketch over gemaakt hoe ze met hun Louboutin schoenen via een laddertje in hun veel te hoge SUV proberen te kruipen, daarbij druk telefonerend met hun met diamantjes versierde smartphones. Liefst nog met een aantal, onverstaanbare, woorden Frans ertussen...en uiteraard zo luid mogelijk...
Dus dit alles om te zeggen waarom wij in de VS met een SUV rijden en hier niet... :wink:

Erg leuk, maar ook nog waar.

Ik rijd zelf in NL in een Range Rover maar naar mijn gevoel ben ik een van de weinige mannen die hierin rijdt. Ook in US rijdt, naar mijn niet gefundeerde mening, de gemiddelde Amerikaanse man in een truck of sedan en 90% van de SUV wordt door vrouwen gereden. Ook de Hummers, Ned in Mo :wink: . Elk gezin heeft een minivan of een SUV, nooit beide, die altijd door de vrouw gereden wordt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Valt wel mee hoor?

In mijn vriendengroep

hij SUV zij car
hij pickup zij SUV
Hij SUV Zij SUV
samen een suv
hij SUV zij?

in de buurt

Hij pickup zij car
Hij work van zij mini van
hij pickup zij SUV
hij pick up zij SUV
Hij car zij minivan

Mannen zie je eigenlijk nooit in een minivan alhoewel ik een buurman heb gehad die dat wel dagelijks reed.
Ik denk dus ook wel dat mannen in de minderheid zijn in SUV driving maar er zijn er toch genoeg die het wel doen.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Nou nee, dat is niet bepaald wat ik voor ogen had. Het ging mij erom dat ik mij afvroeg wat de passie van de nederlander voor de SUV in Amerika is terwijl ze in Nederland in kleine spaar autootjes rijden. Omdat ik weet dat auto rijden relatief duur is in NEderland snap ik dat men vaak klein en zuinig rijdt maar waarom de SUV in Amrika?.

Ik denk dat het voor het overgrote deel van de mensen absoluut geen passie is, of een droom die uitkomt ofzo, dat ze in Amerika in een SUV rijden. Dat gaat alleen op als je een groot autoliefhebber bent - en de meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, die willen gewoon van A naar B met al hun bagage. Als ik voor mezelf spreek: een SUV huur je puur om praktische redenen, maar als ik 100% zeker wist dat alle bagage in een fullsize sedan zou passen en we nauwelijks dirtroads tegen zouden komen (en die rijden we toch al zo min mogelijk) dan zou ik met net zoveel plezier een sedan huren.
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

DejaVu schreef:
Assia schreef: Ff ter vergelijking: een Ford Explorer kost hier 50 dollar per dag :blink:
De Volvo is hier dan ook bijna 3x zo duur :lol:
Er begint al een belletje te rinkelen :lol:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

En toch is het me nog niet duidelijk wat Ned in Mo naar toe wilt.

Misschien nog een leuke:
Nederlanders en een camper :thumbup:
Ik huur als het kan een camper, maar in nederland doe ik het met een tentje :lol:. Het komt op hetzelfde neer.... toch?
Ook hier weer, een camper in nederland is gewoon voor ons niet praktisch en dat geldt dan ook weer dat mensen kiezen voor een SUV ze vinden het niet praktisch en te duur in nederland. Maar in de USA is het mogelijk betaalbaar en praktisch... het heeft zeker niet met een passie te maken (ik mijn geval weer wel en steek er dus wel geld in en voor ons als paardeneigenaar is het praktisch, omdat ik regelmatig paarden moet vervoeren en een goed trekdier is daarbij wel heel belangrijk).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

GJ schreef:Ik denk dat het voor het overgrote deel van de mensen absoluut geen passie is, of een droom die uitkomt ofzo, dat ze in Amerika in een SUV rijden. Dat gaat alleen op als je een groot autoliefhebber bent - en de meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, die willen gewoon van A naar B met al hun bagage.
als je een autoliefhebber bent dan huur je een Mustang GT500 of een andere Amerikaanse Muscle car.. toch niet een SUV?

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ja, dat sowieso, maar er wordt gezegd 'Het ging mij erom dat ik mij afvroeg wat de passie van de nederlander voor de SUV in Amerika is' en van passie is volgens mij bij de meesten nauwelijks sprake. Meer van praktische overwegingen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zie wel eens foto's hier op het forum(of weblog) met een achterkant vol met koffers en dan zijn ze met zijn tweeën :lol:

Joost mag weten wat er allemaal in zit...alhoewel ik ken ook mensen die een stedentrip voor 4 dagen doen en dan 2 koffers per persoon meenemen onder het mom "je weet het maar nooit met het weer". Madrid in juli weet je wel en dan 3 coltruien mee :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Veel mensen nemen de koffers redelijk leeg mee en vol terug. Het is nu eenmaal lekker shoppen in de US :)
Stedentrip gaan alleen trolleys mee bij ons. Da's namelijk gratis ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer