Als dit je redenen zijn om te emigreren dan ben ik blij voor je dat het niet gelukt. Zelden zo'n onzin gelezen. De VS is veel duurder om te leven dan Nederland. Materiele zaken, waar jij blijkbaar vooral naar kijkt, zijn over het algemeen goedkoper in Nederland behalve bepaalde producten als Apple, Levi's en huizen in the middle of nowhere. Niet materiele zaken als onderwijs, gezondheidszorg, levensmiddelen zijn veel goedkoper en veel beter in Nederland.kaap koraal schreef: BV. een ander huis of een stukje grond of een nieuwe auto of elk ander consumptie goed ..ik vind alles te duur naar Amerikaanse maatstaven .. en de 21% BTW helpt me daar ook zeker niet in.
Dat stukje land wat ik pas heb gekocht bv $42.000 betaald vr 1200m2 aan het water op de zon, zou hier in Rotterdam/Hillegersberg zo rond de miljoen zijn !!!
Auto zou ik graag de laatste Mustang GT 500 willen hebben USA 50.000 hier 150.000 ...huizen... uit eten 40 euri tov 80 euri ... kleding... electronica .. enz enz
Om een voorbeeld te geven, auto. In Nederland kun je tegenwoordig voor 8000 tot 10.000 euro een nieuwe auto kopen(Aygo, Polo, Yaris incl. btw). In de VS is het ons niet gelukt om een enigszins acceptabele gebruikte auto te vinden voor 15.000$ excl. sales tax bij zaken als Carmax en merkdealers. Het is werkelijk absurd wat auto's in de VS kosten. Helemaal erg is het als je de verzekeringspremie voor de auto gaat meerekenen, ik heb insurance quotes voor 400 tot 500$ per maand gekregen(meer dan ik in Nederland per jaar betaal), alleen daarvan kun je in Nederland de hele autokosten incl. afschrijving, benzine voor betalen.