Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mvdl
Amerika-ontdekker

Re: E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Bericht door mvdl »

kaap koraal schreef: BV. een ander huis of een stukje grond of een nieuwe auto of elk ander consumptie goed ..ik vind alles te duur naar Amerikaanse maatstaven .. en de 21% BTW helpt me daar ook zeker niet in.

Dat stukje land wat ik pas heb gekocht bv $42.000 betaald vr 1200m2 aan het water op de zon, zou hier in Rotterdam/Hillegersberg zo rond de miljoen zijn !!!
Auto zou ik graag de laatste Mustang GT 500 willen hebben USA 50.000 hier 150.000 ...huizen... uit eten 40 euri tov 80 euri ... kleding... electronica .. enz enz
Als dit je redenen zijn om te emigreren dan ben ik blij voor je dat het niet gelukt. Zelden zo'n onzin gelezen. De VS is veel duurder om te leven dan Nederland. Materiele zaken, waar jij blijkbaar vooral naar kijkt, zijn over het algemeen goedkoper in Nederland behalve bepaalde producten als Apple, Levi's en huizen in the middle of nowhere. Niet materiele zaken als onderwijs, gezondheidszorg, levensmiddelen zijn veel goedkoper en veel beter in Nederland.

Om een voorbeeld te geven, auto. In Nederland kun je tegenwoordig voor 8000 tot 10.000 euro een nieuwe auto kopen(Aygo, Polo, Yaris incl. btw). In de VS is het ons niet gelukt om een enigszins acceptabele gebruikte auto te vinden voor 15.000$ excl. sales tax bij zaken als Carmax en merkdealers. Het is werkelijk absurd wat auto's in de VS kosten. Helemaal erg is het als je de verzekeringspremie voor de auto gaat meerekenen, ik heb insurance quotes voor 400 tot 500$ per maand gekregen(meer dan ik in Nederland per jaar betaal), alleen daarvan kun je in Nederland de hele autokosten incl. afschrijving, benzine voor betalen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wat moet je nou met dit soort onzin?
Gast

Bericht door Gast »

Autoverzekering 400-500 per maand ????
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

"Blij voor je dat het niet gelukt is" wat een enorme rotopmerking van je zeg als je leest dat hij graag wil emigeren naar de VS.

Misschien kun je volgende keer het hele topic eens lezen en daarna pas reageren in plaats van topics te zoeken waar je je onzin in kunt spuien. Echt, je begint een langspeelplaat te worden man en een karikatuur van jezelf :)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

mvdl schreef:
kaap koraal schreef: BV. een ander huis of een stukje grond of een nieuwe auto of elk ander consumptie goed ..ik vind alles te duur naar Amerikaanse maatstaven .. en de 21% BTW helpt me daar ook zeker niet in.

Dat stukje land wat ik pas heb gekocht bv $42.000 betaald vr 1200m2 aan het water op de zon, zou hier in Rotterdam/Hillegersberg zo rond de miljoen zijn !!!
Auto zou ik graag de laatste Mustang GT 500 willen hebben USA 50.000 hier 150.000 ...huizen... uit eten 40 euri tov 80 euri ... kleding... electronica .. enz enz
Als dit je redenen zijn om te emigreren dan ben ik blij voor je dat het niet gelukt. Zelden zo'n onzin gelezen. De VS is veel duurder om te leven dan Nederland. Materiele zaken, waar jij blijkbaar vooral naar kijkt, zijn over het algemeen goedkoper in Nederland behalve bepaalde producten als Apple, Levi's en huizen in the middle of nowhere. Niet materiele zaken als onderwijs, gezondheidszorg, levensmiddelen zijn veel goedkoper en veel beter in Nederland.

Om een voorbeeld te geven, auto. In Nederland kun je tegenwoordig voor 8000 tot 10.000 euro een nieuwe auto kopen(Aygo, Polo, Yaris incl. btw). In de VS is het ons niet gelukt om een enigszins acceptabele gebruikte auto te vinden voor 15.000$ excl. sales tax bij zaken als Carmax en merkdealers. Het is werkelijk absurd wat auto's in de VS kosten. Helemaal erg is het als je de verzekeringspremie voor de auto gaat meerekenen, ik heb insurance quotes voor 400 tot 500$ per maand gekregen(meer dan ik in Nederland per jaar betaal), alleen daarvan kun je in Nederland de hele autokosten incl. afschrijving, benzine voor betalen.
Ik dacht al dat dit zou komen ..wilde het ook net ontzenuwen door erop te wijzen dat dit slechts de materieele (ja die heb ik ook) kant is maar ik ben te laat zie ik. :lol:
Mijn "echte" redenen had ik al eerder genoemd ( in ander topic ) ruimte ..rust ..klimaat ..gemoedelijke sfeer (vooral in het gebied waar wij heen willen)
Ik wilde ook als laatste zin toevoegen : En dat "bespaarde" geld kan dan mooi naar onze healthcare en education. :lol:

Maar ik wees ook echt specifiek op het anti uitgave patroon wat ik hier in NL heb, maar daar ben ik volgens mij echt niet de enige in (zie economische crisis)
En tuurlijk gaat het hier niet alleen om maar het is idd een belangrijk gedeelte in mijn leven , naast mijn 2 kids en vrouw genieten van materieele zaken ..so what ..dan pas ik al aardig in US toch ? You only live once, en in je laatste jas zitten geen zakken.

P.S. Wel lezen hé :Ik wil helemaal geen Aygo,Polo,Yaris ik wil een Mustang GT 500 !! Omdat ik die kan betalen want als je echt diep in mijn hartje zou kijken had ik nog veeel liever een Maserati Gran Sport MC stradale of een Bentley GT speed,maar die kan ik niet betalen en ik heb bepaalde grenzen aan wat ik nog redelijk vind, en in NL vind ik op dit moment weinig redelijk zeker als daar nog termen als BPM, slurptax en bijtelling en bijtelling over je slurptax heen komt. Ik kan nou eenmaal genieten/ontspannen van autorijden ..of er urenlang naar kijken.
So what ??

En ik hou van mooie spullen om me heen mag dat ?? Ik schaam me er iig niet voor en de vele met mij.

I
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 15 okt 2012, 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

oortjes schreef:Kaap Koraal, je gaat niet naar het consulaat om jezelf of je ideeen te verkopen. Het hele verhaal wordt beoordeeld gebaseerd op de papieren in het dossier dat jij aanlevert. Ontbreekt daar maar een komma of een punt, dan is het jammer, maar helaas.
Ik hoop dat je adviseur je kan helpen je aanvrage beter te onderbouwen.
Tuurlijk begint het daarbij maar deze afwijzing is echt alleen gebaseerd op het niet feitelijk het in bezit hebben van het bedrijf.
En een aantal vragen goed beantwoorden aan de balie zal zeker de laatste doorslag zijn IMO.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

cincijansen schreef:Autoverzekering 400-500 per maand ????
Waarschijnlijk in de volgende context: quote voor verzekering van nieuwe auto, bij een verzekeraar die de NLse rij-historie niet meetelt, en dan voor een jonge kerel van medio 20. Ja, dat zijn dan de prijzen. In Zwitserland, Frankrijk, en in Nederland als je met nul rijervaring begint, gaat dat trouwens ook zo. Van die drie redenen is het dan het belangrijkste om te zoeken naar een verzekeraar die je NLse rijervaring wel meetelt. Dat werkte in mijn geval bij dit bedrijf. Kwestie van zoeken (en volhouden).

Gr., Flipje
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@mvdl

Je post met grote regelmaat negatieve verhalen over emigratie naar Amerika.
Er ontbreekt echter elke nuancering. Vanwaar komen jouw ervaringen? Kan je die onderbouwen door voorbeelden te geven? Waar ben je zelf tegen aan gelopen?
Nu kan men gissen zoals flipje doet mbt de autoverzekering, maar dit heeft geen enkele meerwaarde voor kandidaat emigranten. Wat moeten zij met deze opmerkingen? Zijn ze nu terecht of niet?
Dat je negatieve ervaringen hebt is zeer duidelijk.En die mogen hier ook gegeven worden.
De vraag is al eerder gesteld : kan je deze ervaringen concretiseren zodat leden er iets aan hebben ipv alleen tot verwarring leiden?
Je zal begrip krijgen in plaats van weerstand.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vrees dat er haast niemand is die dat forumlid nog serieus neemt. Door zijn manier van reageren heeft hij het imago gekweekt van mislukte immigrant die er zo gefrustreerd van is geraakt dat hij niemand enig plezier of geluk gunt als dat in Amerika zou zijn. Zo'n beeld zal hij nog heel moeilijk kunnen keren, vrees ik. Maar ondertussen is hij met enige regelmaat een entertainende 'waarde' op het forum die met elke post die hij schrijft dat bovenstaande beeld nog zwaarder in ons geheugen etst.

(en waarschijnlijk is hij gewoon een immigrant die geen realistisch zicht had op Amerika -zoals velen ;-) -, die met niet voldoende voorbereiding vertrokken is op een fout moment, en waarbij het mis gelopen is. En die nog volop in de rouwfase zit. Die van de frustratie en boosheid. Maar aangezien wij hier geen psychologenforum zijn, kan je niet verwachten dat we de therapeut uit gaan hangen.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je iemand toch niet meer serieus neemt dan stel je die persoon toch gewoon in als 'Vijand'. Wat je niet leest kun je je ook niet aan storen ;)
Vijanden zijn gebruikers die je standaard negeert. Berichten van vijanden worden niet volledig getoond, privéberichten van vijanden komen echter wel aan. Let op: Het is niet mogelijk om moderators of beheerders te negeren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik krijg inmiddels een beetje het "don't feed the troll" gevoel bij hem. Iedere keer als hij een topic binnenvalt worden er weer veel te veel worden vuilgemaakt aan zijn nutteloze bijdragen.
Als vijand instellen is leuk maar als er daarna weer tien reacties op zijn reactie komen dan heb je daar ook weinig aan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Belangrijker nog dan dat is in mijn optiek dat nieuwelingen nog steeds aan hem worden blootgesteld.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mjah.. dan is er denk ik maar 1 oplossing.. PF&BT

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Jongens jongens jongens toch...dit forum is voor mvdl een soort van therapie. Hier kan hij zijn frustraties uiten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Als je iemand toch niet meer serieus neemt dan stel je die persoon toch gewoon in als 'Vijand'. Wat je niet leest kun je je ook niet aan storen ;)
En al het entertainment missen? :o

(ik beken: soms vind ik het hoogst amusant. Maar tegelijkertijd vind ik het kei-zielig voor die persoon. Dat je je leven zo laat vergallen door een negatieve ervaring. Ik wens hem dan ook een grote portie veerkracht toe, zodat hij zichzelf terug bij elkaar kan rapen, en wat sneller door het rouwproces kan komen.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

kaap koraal schreef: Maar ik wees ook echt specifiek op het anti uitgave patroon wat ik hier in NL heb, maar daar ben ik volgens mij echt niet de enige in (zie economische crisis)
En tuurlijk gaat het hier niet alleen om maar het is idd een belangrijk gedeelte in mijn leven , naast mijn 2 kids en vrouw genieten van materieele zaken ..so what ..dan pas ik al aardig in US toch ? You only live once, en in je laatste jas zitten geen zakken.

P.S. Wel lezen hé :Ik wil helemaal geen Aygo,Polo,Yaris ik wil een Mustang GT 500 !! Omdat ik die kan betalen want als je echt diep in mijn hartje zou kijken had ik nog veeel liever een Maserati Gran Sport MC stradale of een Bentley GT speed,maar die kan ik niet betalen en ik heb bepaalde grenzen aan wat ik nog redelijk vind, en in NL vind ik op dit moment weinig redelijk zeker als daar nog termen als BPM, slurptax en bijtelling en bijtelling over je slurptax heen komt. Ik kan nou eenmaal genieten/ontspannen van autorijden ..of er urenlang naar kijken.
So what ??
Prima dat dit je motivaties zijn. Waarom wil je dan naar de VS(die jou blijkbaar niet wil hebben)? Ik woon niet zo ver van de Duitse grens, grote vrijstaande huizen kosten over de grens de helft of minder dan wat ze in Nederland kosten. Auto's zijn er spotgoedkoop in verhouding met Nederland. De catalogusprijzen liggen soms 25 tot 30% lager dan in Nederland omdat ze daar geen bpm hebben. Daarboven krijg je nog 10% tot 20% korting op de catalogusprijs bij de dealer. Er is daar ook rust en veel ruimte en uit de grensstreek ben je zo weer in Nederland. Mij ontgaat de logica nog steeds wat je dan in de VS zoekt.

De opmerking over de economische crisis snap ik ook niet, die is in de VS nog veel erger dan in West Europa.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Als Kaap naar de VS wil is dit toch zijn probleem, of niet?
Dat is toch duidelijk dat hij dit graag wil en alles zal doen om te slagen.
In Duitsland mag het goedkoper zijn, doch Kaap wil het niet.
Het heeft geen zin om erop te hameren dat in de US, de economie slecht gaat of slechter dan West Europa.
Als deze persoon dit wil is dat zijn keuze, iedereen heeft het recht om te proberen wat hij(zij) wilt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Toch bevat de laatste post van mvdl een goede vraag. Als de reden voor de VS (voornamelijk) materialistisch is, waarom dan geen land als Duitsland waarheen de emigratie makkelijker is en het materialistische deel ook ingevuld kan worden?

(Waarmee ik dus geen oordeel uit wil spreken over de emigratie naar de VS)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, eh, eigenlijk omdat die vraag helemaal niet aan de orde is. Iemand koopt een stuk grond en een bedrijf, krijgt een visumafwijzing; dan vraag je toch niet: "joh, waarom ga je niet naar Duitsland?!" Dat getuigt wel van heel weinig vertrouwen in de verstandelijke vermogens van de topic starter...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou inderdaad dimona, je slaat de spijker op zijn kop. Eerst roepen dat je blij bent dat het niet gelukt is voor iemand die graag naar Amerika wil en daarna nog serieus antwoord willen op de vraag wat iemand in de VS zoekt? Tuurlijk... dat komt ook echt heel geloofwaardig over... :roll:

Kaap, veel mensen weten gelukkig precies wat je zoekt in Amerika en dat ga je ook krijgen alleen duurt het misschien iets langer. Opgeven zit duidelijk niet in je karakter en daarmee heb je al een enorme streep voor op andere figuren die om het minste of geringste huilen en zielig doen. Wanneer weet je weer meer?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer