Bedankt voor je uitgebreide reactie!
PSVwally schreef:Het eindpunt hoeft dus niet ook persé las vegas te zijn?
Eindpunt staat niet vast, eigenlijk alleen het concert van Celine Dion. We hebben verder nog niets geboekt gelukkig.
PSVwally schreef:
Je kunt alle kanten op, maar denk niet dat alleen in California sneeuw kan liggen in de bergen. Noord Arizona en Utah liggen ook op zo'n 1500 meter hoogte en bij Zion, Bryce en de Grand Canyon heb je ook best kans dat je in de sneeuw staat.
Ga je richting Phoenix, LA en San Diego dan heb je waarschijnlijk beter weer, al kan het net zo goed regenen dan.. Het weer is onvoorspelbaar. Wij hadden in April dit jaar geweldig weer, terwijl mensen die een week eerder en later begonnen waren op sommige plaatsen flinke storm en regen hadden. We kwamen in Page mensen tegen die heel hun route hadden omgegooid omdat ze voor LA de hele week regen voorspelde en hun het na 2 dagen wel gezien hadden met het slechte weer.
Regen is vervelend maar dat kun je nou eenmaal niet ontwijken. We zijn iig geen mooi weer mensen, we willen deze rondreis vooral actief zijn en niet op terrasjes gaan hangen.
Enige waar ik dus geen zin in heb is om met een sneeuwketting aan de haal te gaan. Maar om wandelend door de sneeuw te banjeren dat vind ik prima, levert ook alleen maar mooie plaatjes op.
PSVwally schreef:
Misschien moet je iets meer vertellen over jullie voorkeuren en wat je eigenlijk allemaal wilt zien. Als je net als velen hier verslaafd raakt ga je inderdaad nog wel een keer terug voor een andere route, maar vaak zie je op de 2e keer een deel van dezelfde route ook nog mooie nieuwe dingen. Ik gebruik boeken als Lonely planet eerder voor het plannen van wat er te doen is dan dat ik er een route op los zou laten.
We zijn eigenlijk in meerdere dingen geïnteresseerd. Naast veel wandelen (en hardlopen) willen we ook kunnen genieten van b.v. wijn & spijs. Volgens mij kan dat in Arizona b.v. prima (als we wel Californie hadden aangedaan dan hadden we alle Six Flags afgegaan b.v.

). Ik probeer op dit moment de route van Lonely Planet in kaart te brengen en ga er dus nu even vanuit dat we terug komen om ongeveer 3 weken Californië te doen. Dat komt neer op de volgende route:
Las Vegas Strip -> Mike Callaghan-Pat Tillman Memorial Bridge -> Hoover Dam -> Route 66 -> Flagstaff -> Grand Canyon National Park-> Sedona -> Jerome -> Phoenix -> Tucson -> Saguaro National Park ->
Tombstone -> Bisbee -> White Sands National Monument -> Carlsbad Caverns National Park -> Roswell -> Santa Fe -> Los Alamos -> Taos -> Enchanted Circle -> Durango ->Mesa Verde National Park -> Monument Valley -> Canyonlands National Park -> Arches National Park -> Moab -> Capitol Reef National Park -> Grand Staircase-Escalante National Monument -> Bryce Canyon National Park -> Zion National
Park
Hoewel ik benieuwd ben hoe dat in 3 weken past zonder dat we ergens moeten gaan haasten. Ik merk al wel dat er behoorlijk wat tijd gaat zitten in het plannen van een rondreis, maar het is voor een goed doel natuurlijk.