Vorig jaar hadden we een auto gehuurd bij Alamo, we haalden de auto op vanaf het vliegveld van Los Angeles.
We kwamen zo aan het begin van de avond aan en we mochten zelf in de parkeergarage een auto uitzoeken, echt geweldig
We voelden ons net 2 kinderen in een speelgoedwinkel, er stonden erg veel auto's en we hebben natuurlijk de mooiste uitgezocht
We gaan dit jaar weer naar amerika en vliegen wederom op LAX.
Op dit moment hebben we nog geen autohuur vastgelegd.
Wie kan zijn ervaringen bij de diverse verhuurmaatschappijen vertellen: mocht je zelf een auto uitzoeken of had je geen keuze en werd er eentje voorgereden? *note mod (Rob)
Heb je 2de berichtje verwijderd, was hetzelfde als de 1ste
Laatst gewijzigd door Des op 27 aug 2006, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou je dan niet weer Alamo doen als je daar tevreden over waS?
Ik zelf heb er ook goede verhalen over gehoord; auto's in goede staat plus tank benzine erbij.
Vraagje aan jou; was de auto toen makkelijk te bedienen met betrekking tot "hellingproef"/handrem? Mijn rij-instructeur heeft me ooit gezegd dat in de VS er een hendel aan de zijkant zit waarmee je je auto vast kan zetten als je op een heuvel [onvermijdelijk in L.A. ] stilstaat. Is dat zo?
Bij Dollar kunnen we op dit moment een voordeliger tarief krijgen dus we zitten nog te twijfelen.
Alamo is vorig jaar goed bevallen, geen gezeur aan de balie w.b.t. extra verzekeringen, maar misschien hadden we gewoon geluk wat dat betreft.
Jouw vraag kan ik helaas niet beantwoorden, mijn vriend heeft de hele vakantie achter het stuur gezeten en die zit nu in het vliegtuig naar amerika voor zijn werk dus vragen gaat niet helaas.
Maar er zijn vast andere mensen hier die dit wel weten.
Wij hebben 3 keer van Alamo gehuurd en gaan nu voor de vierde keer.
Alleen maar goede ervaringen. Prima auto's en inderdaad uitzoeken!
Veel Plezier
Greet
Wij huren altijd bij Alamo, tot nu toe altijd prima auto's en goede service. Alleen... we hebben nog nooit op LAX de auto zelf mogen kiezen, wel vorig jaar in San Francisco. Zou dat misschien aan de categorie liggen? Wij huren een SUV. In SFO mocht het wel, was het idd een leuke ervaring, naar de auto's en uitzoeken maar!
Wij hebben twee keer bij Alamo gehuurd en mochten beide keren zelf de auto uitzoeken.
Eerste keer in San Francisco een full size ,tweede keer in Phoenix een SUV.
Inderdaad,ook ik huur altijd bij Alamo (of National,tegenwoordig steeds meer,zelfde maatschappij) en laatste keer dit jaar mochten we ook zelf een SUV uitzoeken.
Die hendel aan de zijkant is gewoon de ontgrendeling van de handrem,vooral vroeger hadden alle (of bijna alle) Amerikaanse auto's een voetpedaal als handrem,en met die hendel ontgrendel je die.Is dus geen aparte voorziening voor hellingen en dergelijke,sterker nog,een gewone handrem is een stuk handiger,aangezien je dan niet half gebukt naar die hendel hoeft te zoeken.
Tegenwoordig hebben vrij veel Amerikanen de handrem gewoon op de middentunnel,net als hier.
Twee ajar geleden konden we bij Alamo ook zelf onze auto uitzoeken, maar dit jaar bij Herz kon dat niet. Misschien had dat ook te maken met het feit dat we een one way rental hadden.
Een handrem heb ik nog nooit gebruikt, gewoon in de Drive en de rem loslaten. Of gaat dat op steile hellingen niet?
Op hellingen is het zeker aan te raden de handrem ook te gebruiken, en als je langs een trottoir staat moet je de voorwielen naar de stoep draaien.
Eric
**************************
kijk ook eens op mijn weblog: http://engers.web-log.nl
**************************
Boeken jullie (bijv. voor Alamo) die auto's dit altijd rechtreeks via de site van Alamo, of via een reisbureau in Nederland/België? Ik denk dan vooral aan de verzekering.
Ik heb de indruk dat het vanuit eigen land goedkoper is voor een totaalpakket...
Wij hebben 10tallen keren een auto gehuurd (niet alleen in de USA), bijna altijd bij Hertz en hebben nog nooit een auto mogen uitzoeken. Lijkt me wel een leuk idee alhoewel, die moet dan ook weer geregistreerd worden denk ik, kost nog meer tijd na die lange vlucht. Meestal boeken wij de auto via een reisorganisatie in Nederland maar de vlucht via het internet, maar ook niet altijd. Soms hebben reisbureau's heel gunstige tarieven. Soms ook niet. Onze vlucht naar Aus. over 6 weken was via het internet Euro 300,-- goedkoper.
Onze vaste auto tijdens de eerste reizen was een Ford Thunderbird, of een Mercury Cougar. Sinds deze niet meer worden gemaakt is het een Lincoln Town Car. Met een lengte van 5.50 meter en een breedte van 2.00 is het een enorme bak maar hij rijdt net zo gemakkelijk als een Renault Twingo, die trouwens best in zijn boot past. -lol- Voor wie eens met de "limo" door de USA wil en hij is niet heel veel duurder dan een "gewone" full size en als
je met zijn vieren gaat is dit de enige sedan die alle bagage slikt.
En wat Pete doet, met twee voeten de pedalen bedienen, is echt iets voor de specialist als je niet met de neus door de voorruit wilt gaan.......Ik heb hier ook een automaat en doe het ook wel eens....
Yeehaw{:o)-
O ja, over die handrem. Meestal een "voet" handrem die soms pas ontgrendeld wordt als je de (hand)shift in "D" zet. En je voet op het rempedaal laten rusten als je uit de "P" wilt. (Bij alle automaten).
Het constant rijden in "D" is lang niet altijd goed. Bij steile of lange hellingen zowel naar boven als naar beneden moet je even terugschakelen. Dat is beter voor de motor, voorkomt oververhitting en je hoeft de voetrem minder te gebruiken. In Death Valley zie je elk jaar weer oververhitte auto's van mensen die met de a/c vol aan in de "D" naar boven rijden. Gelukking word je gewaarschuwd en staan er waterbakken voor hulp.
Terugschakelen dus en eventueel de a/c uit en de verwarming aan (echt!)maar dat laatste is uitzonderlijk als je de versnellingen gebruikt.
YH
Yeehaw schreef:Lijkt me wel een leuk idee alhoewel, die moet dan ook weer geregistreerd worden denk ik, kost nog meer tijd na die lange vlucht.
Nee hoor, dat valt reuze mee. In de auto liggen papieren over het kenteken etc. Bij de uitgang geef je die af en that's it. Erg makkelijk. Duurt niet langer dan normaal.
Pontiac grand prix gekozen,
das geen midsize meer , dat noemen we in nederland een rijdend vliegdekschip
Toen ik laatst voor de grap eens op de Alamo-site ging kijken, werd deze auto als voorbeeld voor een full size auto gegeven. Dus de specificaties eens opgezocht, en dat vond ik qua formaat al schrikken. Als ze die auto inmiddels al tot midsize hebben gedegradeerd, wat moeten wij dan volgende week wel niet als full size auto meekrijgen?
Gelukkig is parkeren één van mijn weinige talenten, dus dat komt hopelijk wel goed
De parkeerplaatsen in de Us zijn een stuk groter. Je hebt zelfs aparte plaatsen voor minder grote en grote auto's alhoewel dit gebruik uitsterft.
Een full size auto is tegen de 5 meter lang hetgeen niet garandeert dat er ook meer binnenruimte en meer kofferruimte in zit dan, laten we zeggen, een Volkswagen Passat of zo. De grote bumpers maken us-cars veel langer. Wie met zijn vieren gaat en veel bagage heeft raad ik dan ook altijd een zg mini-van aan, die dan ook 5 meter lang is, bv een Chrysler (Dodge) Voyager of een Ford Windstar. Het rijden in de us is meestal een fluitje van een cent, hoe groot de auto ook is. Don't worry
YH
Yeehaw schreef:O ja, over die handrem. Meestal een "voet" handrem die soms pas ontgrendeld wordt als je de (hand)shift in "D" zet. En je voet op het rempedaal laten rusten als je uit de "P" wilt. (Bij alle automaten).
Het constant rijden in "D" is lang niet altijd goed. Bij steile of lange hellingen zowel naar boven als naar beneden moet je even terugschakelen. Dat is beter voor de motor, voorkomt oververhitting en je hoeft de voetrem minder te gebruiken. In Death Valley zie je elk jaar weer oververhitte auto's van mensen die met de a/c vol aan in de "D" naar boven rijden. Gelukking word je gewaarschuwd en staan er waterbakken voor hulp.
Terugschakelen dus en eventueel de a/c uit en de verwarming aan (echt!)maar dat laatste is uitzonderlijk als je de versnellingen gebruikt.
YH
Goeie uitleg.
Misschien moeten we eens een stukje maken over het rijden met een automaat als sticky of op de voorpagina,ik zie hier best veel vragen van mensen die geen idee hebben hoe een automaat werkt.
En met 2 voeten rijden is inderdaad niet iets wat je even snel leert,wel grappig,ik zit juist met mijn neus op de voorrruit als ik met rechts rem.
Pete.Z schreef:ik zie hier best veel vragen van mensen die geen idee hebben hoe een automaat werkt.
Jammer is dat eigenlijk. Wij rijden hier ook in een automaat. Rijdt heerlijk. En in de file is niks makkelijker dan een automaat, er zou meer aandacht aan gegeven moeten worden.
Ik heb altijd alleen maar met schakelbakken gereden dus misschien is dit een domme vraag, maar wat bedoelen jullie met terugschakelen? Ik dacht dat je in een automaat juist niet hoefde te schakelen, dus hoe doe je dit dan?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.