Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DejaVu
Amerika-expert

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door DejaVu »

Voor de GC mensjes:
Kans op Green Card voor Nederlander is miniem

RIJSWIJK - Slechts 1 op de 370 Green Cards die wereldwijd worden verloot door de Verenigde Staten, gaat naar een Nederlander. Daarmee hebben we een enorm kleine kans in vergelijking met inwoners van landen als Nigeria, Oekraïne en ook Duitsland. Dat blijkt uit cijfers van het Department of Homeland Security van de VS.

Een Green Card is een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd voor de VS en erg gewild. De bewijzen worden onder andere per loterij verdeeld. Er zijn voor deze loterij slechts 55.000 Green Cards per jaar beschikbaar, om zo de immigratie te beperken. Als Nederlander heb je wereldwijd gezien maar 0,076 procent kans om een Green Card voor de Verenigde Staten te krijgen.

Inwoners van 72 landen ter wereld hebben een grotere kans op een permanent visum. Nigeria voert de lijst aan met een winkans van ruim 3 procent.

Volgens de woordvoerster van de Amerikaanse ambassade wordt 80 procent van de visa verstrekt aan Afrikaanse en Europese landen. Geen enkel land kan meer dan 7 procent van het totaal van de visa - oftewel 3500 visa - krijgen. Nederland krijgt er dit jaar slechts 149.

De precieze reden voor deze uiterst magere oogst voor Nederland durft de woordvoerster niet te geven. Bij de ambassade vermoeden ze dat het te maken heeft met de regionale spreiding van de visa. „De visa worden regionaal verstrekt en vanuit elke regio komen er minder immigranten naar de Verenigde Staten.” Een aantal Europese landen - zoals Oekraïne, Rusland, Turkije, Duitsland en Roemenië - heeft echter een erg hoge winkans en dus krijgen zij veel visa die voor Europa bedoeld zijn.

Ondanks de geringe winkans, stijgt het aantal Nederlanders dat zich inschrijft voor de loterij. Zo schreven zich dit jaar bijna 10.000 mensen in, 5 jaar terug was dat nog maar een kleine 9000.

Mensen kunnen ook een Green Card krijgen door lang te werken in de VS of door er te trouwen. Via die weg wisten nog eens 1085 Nederlanders een permanent visum voor de VS te bemachtigen. Ook dat aantal is een stuk lager dan een aantal jaar terug. Ter vergelijking, in 2005 wisten nog 1815 Nederlanders een kaart te krijgen via deze weg.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Niet leuk dat het op nu.nl staat. Dat trekt alleen maar meer Nederlandse deelnemers en dat maakte de kansen dus nog kleiner.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Staat ook in de Telegraaf ;)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ik snap hun getallen niet: a priori niet waar die "0,076 procent" vandaan komt, en hoewel ik zie waar "1 op de 370" vandaan komt, rekenen ze daarbij met het getal van 55K en niet de 50K na de reservering voor NACARA. Anyway, als er 10.000 NLers meedoen volgens hun getallen, en 149 een GC krijgen, dan is de kans alleen geconditioneerd op NLer-zijn: 1,49% wat toch 20x dat eerder genoemde getal is. :?:

Gr., Flipje
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

„De visa worden regionaal verstrekt en vanuit elke regio komen er minder immigranten naar de Verenigde Staten.” Een aantal Europese landen - zoals Oekraïne, Rusland, Turkije, Duitsland en Roemenië - heeft echter een erg hoge winkans en dus krijgen zij veel visa die voor Europa bedoeld zijn.

Dit snap ik niet! Dit is dan toch niet eerlijk ten opzichte van ons? Eigenlijk zo de winstkans toch overal gelijk moeten zijn?
Koeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Koeni »

FlipjeBTiel schreef:Ik snap hun getallen niet: a priori niet waar die "0,076 procent" vandaan komt, en hoewel ik zie waar "1 op de 370" vandaan komt, rekenen ze daarbij met het getal van 55K en niet de 50K na de reservering voor NACARA. Anyway, als er 10.000 NLers meedoen volgens hun getallen, en 149 een GC krijgen, dan is de kans alleen geconditioneerd op NLer-zijn: 1,49% wat toch 20x dat eerder genoemde getal is. :?:

Gr., Flipje
Ik stond ook al verbaasd van het rekenwerk in het artikel. Aangezien de GC worden verspreid per gebied klopt die 0,076% totaal niet. Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat je als Nederlander meer kans hebt dan als Nigeriaan omdat er gewoonweg meer Nigerianen zich aanmelden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat ik ervan begrijp nemen een groot aantal inwoners uit Nigeria deel - dit land heeft daarom ook een eigen cut-off nummer. Ik denk hoe meer mensen er meedoen uit een land, hoe meer winnaars ze aanleveren. Daarom leveren oostblok landen zoveel meer winnaars de afgelopen jaren dan westeuropese landen.

Het percentage 1,49: je het aantal Ned. winnaars deelt op het aantal uitgegeven groene kaarten (dat overigens lager ligt dan 50.000).
Maar als je het aantal Ned. deelnemers deelt op deelnemers uit de hele Europese regio (of wereldwijd ?) dan zou de 0,076 percent best kunnen kloppen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

oortjes schreef:Maar als je het aantal Ned. deelnemers deelt op deelnemers uit de hele Europese regio (of wereldwijd ?) dan zou de 0,076 percent best kunnen kloppen.
Waarom zou je dat doen? Het percentage op die manier zegt niets over de kans op winnen. (En a priori kom je dan nog niet aan zo'n laag getal.)

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Flipje, je weet dat rekenen niet mijn sterke kant is... Maar stel er doen 10.000 Ned.landers mee en 1 miljoen mensen uit de rest van Europa. Dan is de kans om te winnen toch groter dan wanneer er 10.000 Ned.landers meedoen en 10 miljoen mensen uit de rest van de regio Europa ? Of mis ik weer eens iets ?
Wallstreet
Amerikakenner

Waar ik ook van schrik is dat er ongeveer 10000 Nl's meedoen, neem daarbij 7000 Belgen, maakt ongeveer 17000 deelnemers bij ons.
En toch zo weinig deelnemers op de fora, niet dat iedereen conversaties voert op fora, maar het verbaast me wel.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar we merken toch dat de meesten zich pas melden nadat ze hebben gewonnen, en info nodig hebben ?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

@oortjes: Dat klopt uiteraard, maar de strekking van de 0,076 procent is: "Als Nederlander heb je wereldwijd gezien maar 0,076 procent kans om een Green Card voor de Verenigde Staten te krijgen." Dat getal wordt dus gegeven voor een enkele deelnemer, met alle andere getallen vastgehouden. Zulke getallen alse je aanhaalt, geven alleen de mogelijkheid om uit te rekenen hoeveel kans een willekeurige NL-er heeft in verhouding tot de rest van Europa. Op z'n minst moet ergens de 50K (of 55K) in de berekening gaan op tot die 0,076 procent te komen.

Vwb. deelnemers denk ik dat er heel veel mensen "voor de lol" inschrijven, gezien dat het aantal NLers dat uiteindelijk gaat, na uitgekozen te zijn, zo laag is.

Gr., Flipje
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het wordt me steeds onduidelijker, maar dat had ik tijdens wiskunde op school ook al, LOL. Waarom moet de 50K erin ? Het gaat toch om het aantal mensen dat deelneemt en het aantal winnaars in hun regio ?

Mbt. je andere opm. Hoe weten we het aantal mensen dat daadwerkelijk naar de US gaat ? bestaan die getallen ergens ? ik kan alleen aantal afgegeven groene kaarten vinden.
Uit ervaring (in de rij op het consulaat) weet ik dat er mensen zijn die hun groene kaart komen teruggeven, maar ook daar heb ik nog nimmer ergens getallen/informatie over kunnen vinden.

Nog wat getallen, zo te lezen ligt de Ned. kans om te winnen net iets onder het gem. voor Europa.

Overigens begrijp ik uit deze Wikipedia pag. dat de kansen van iemand de uitgeloot is, ong. 50% is om inderdaad een groene kaart te bemachtigen.
(iets waar we in andere diskussies over gespeculeerd hebben.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_Immigrant_Visa
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 okt 2012, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wallstreet
Amerikakenner

Ik snap er geen sikkepit meer van. Vraag me ook af hoelang deze lottery nog blijft bestaan.
Er komen steeds meer negatieve reacties op van de Amerikanen zelf die er niet mee akkoord zijn dat dit systeem bestaat.
Ik blijf in ieder geval meedoen zolang het kan, maar van mij mogen ze het wel betalend maken.
Dat zou er voor zorgen dat er veel minder mensen zich voor de lol aanmelden en kansen gaan naar geïnteresseerden.
Wallstreet
Amerikakenner

Btw:

Jaarlijks 12000000 deelnemers aan 15dollar, spijst de Amerikaanse staatskas met 180 miljoen dollar.
Maken ze het nog duurder, dan bestrijden ze ook nog eens de illegale kantoren die mensen bedriegen, door hen zogezegd een greencard te beloven tegen betaling.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

@oortjes: ze hebben het over de kans dat je als NLer wint, dus meer GCs beschikbaar, hogere kans. Dat getal moet er dus ergens in voorkomen. Over aantallen mensen die niet gaan, heb ik in het verleden nog wel eens schattingen gemaakt.

Gr., Flipje
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

Ik ga me ook maar weer eens aanmelden, aan een gratis loterij meedoen is altijd leuk ook al heb ik niet echt de intentie om de prijs aan te nemen als ik zou winnen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wallstreet, de meeste USers hebben er geen idee van dat deze loterij bestaat.
En de meeste USers hebben weinig idee over de juiste aantallen immigranten. Zo las ik onlangs in de WSJ van een columnist dat er totaaal 140.000 g.k. uitgegeven wordfen en het aantal voor foreign workers zoy daar 10% van zijn. (Het is de totale 140.000).
Een ander schrijft doodleuk - opgestookt door ##USA - dat er ruim 1 miljoen groene kaarten aan buitenlandse werknemers worden uitgegevn. (Maar dat is dus het totale aantal g.k. uitgegeven per jaar in de afgelopen jaren).
De H1B visa houders blijven de meeste gehate categorie, verantwoordelijk voor off-shoring, werkloosheid, lage inkomens, pest & pestilentie, famine, depression en nog veel meer ellende. Bijkomend irritant detail: het zijn meestal Indiers ! en indien niet Indiers, dan toch een of andere varieteit van Aziaat.

Flipje, ik vond dat de Oekraine 48 miljoen inwoners heeft. Als hun kans om te winnen ook rond de 1,5 ligt, betekent dat dat er bijna een half miljoen inwoners daarvan meegedaan hebben aan de loterij als je hun hoge aantal winnaars ziet.
Oezbekistan: 30 miljoen inwoners, gezien het aantal winnaars moet ruim drie-kwart miljoen mensen hebben meegedaan ?
Wallstreet
Amerikakenner

mvdl schreef:Ik ga me ook maar weer eens aanmelden, aan een gratis loterij meedoen is altijd leuk ook al heb ik niet echt de intentie om de prijs aan te nemen als ik zou winnen.
Kijk, alleen hiervoor mogen ze het voor mij betalend maken. Waarom doe je mee als je toch niet de intentie hebt om te emigreren.
Ligt het echt in je karakter of ben je zo dom? Laat de kans dan aan mensen die echt de intentie hebben om hun land van herkomst te verlaten.
Ik krijg het van mensen die puur uit jaloersheid anderen hun kansen willen ontnemen, of afraden omdat ze überhaupt zelf niet geslaagd zijn in het leven. :roll:

Niet omdat jij mislukt, dat andere mensen ook mislukken. :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wallsteet, niet op reageren.... MvdL heeft soms best iets zinnmigs te zeggen, maar sneeuwt dat helaas compleet onder met dit soort reakties.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer