Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2014 Slow Chat
Re: DV-2014 Slow Chat
Die 0.076 staat ook hier.
Ze delen dus het totaal aantal winnaars in NL (149) door het totaal aantal deelnemers wereldwijd plus hun familieleden (19672268). Dat is al appels met peren vergelijken volgens mij, want dan moet je de deelnemers ook vergelijken met het totaal aantal inzendingen zonder hun familieleden (14768659), of de winnaars in NL ook met familieleden tellen (en dan zit je dus hoger dan 149, maar dat aantal weten we niet). Verder zegt het volgens mij sowieso weinig, want je zou voor NL alleen naar europa moeten kijken, want is er niet per werelddeel een bepaald aantal greencards beschikbaar? Maar dat weet ik niet zeker.
In elk geval kom je dan nog steeds niet op 0,076 maar op 0,0000076, het percentage van 0,076 wordt dus ook hier niet genoemd. In de tabel staat het echter vermeld als winkans van 0,076 per 10000, en daar heeft een niet al te snuggere journalist dan ook maar meteen 0,076% van gemaakt.
Edit: ik zit ook nog te goochelen met cijfers, het percentage is dus 0,00076% oftewel 0,076 per 10000.
Ze delen dus het totaal aantal winnaars in NL (149) door het totaal aantal deelnemers wereldwijd plus hun familieleden (19672268). Dat is al appels met peren vergelijken volgens mij, want dan moet je de deelnemers ook vergelijken met het totaal aantal inzendingen zonder hun familieleden (14768659), of de winnaars in NL ook met familieleden tellen (en dan zit je dus hoger dan 149, maar dat aantal weten we niet). Verder zegt het volgens mij sowieso weinig, want je zou voor NL alleen naar europa moeten kijken, want is er niet per werelddeel een bepaald aantal greencards beschikbaar? Maar dat weet ik niet zeker.
In elk geval kom je dan nog steeds niet op 0,076 maar op 0,0000076, het percentage van 0,076 wordt dus ook hier niet genoemd. In de tabel staat het echter vermeld als winkans van 0,076 per 10000, en daar heeft een niet al te snuggere journalist dan ook maar meteen 0,076% van gemaakt.
Edit: ik zit ook nog te goochelen met cijfers, het percentage is dus 0,00076% oftewel 0,076 per 10000.
Laatst gewijzigd door hemmie op 16 okt 2012, 04:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
Dat er gestoeid is met een pocketcalculator leidt geen twijfel, maar waar komt de 0.00076 nu weer vandaan ?!
Jaaaaa, Hemmie heeft de prijsvraag gewonnen
149 / 19672268 = 0.0000076 = 0.00076% ( = 0.076 per 10000 )
Ach ja, paar nullen er naast en wat appels en peren enzo, maar dan heb je toch weer een pakkend verhaal geschreven

149 / 19672268 = 0.0000076 = 0.00076% ( = 0.076 per 10000 )
Ach ja, paar nullen er naast en wat appels en peren enzo, maar dan heb je toch weer een pakkend verhaal geschreven

Overigens Flipje had - alweer - gelijk, de 149 is het getal van ingelootten voor DV 2012, voor DV 2013 staat het getal nu op 109.
Om het nog verwarrender te maken:
Question: What Are My Chances of "Winning" the Green Card Lottery?
Answer:
While it's impossible to determine the exact number due to the number of factors involved, we can get a fair estimate. Let's take a look at the numbers.
The Department of State received over 9.1 million qualified entries during the 60-day application period for DV-2009. (Note: the 9.1 million is the number of qualified applicants. It does not account for the number of applications that were rejected because of ineligibility.) Of those 9.1 million qualified applications, approximately 99,600 were registered and notified to make an application for one of the 50,000 available diversity immigrant visas.
That means that for DV-2009, approximately 1% of all qualified applicants received notification to make an application and about half of those actually received a diversity visa.
Om het nog verwarrender te maken:
Question: What Are My Chances of "Winning" the Green Card Lottery?
Answer:
While it's impossible to determine the exact number due to the number of factors involved, we can get a fair estimate. Let's take a look at the numbers.
The Department of State received over 9.1 million qualified entries during the 60-day application period for DV-2009. (Note: the 9.1 million is the number of qualified applicants. It does not account for the number of applications that were rejected because of ineligibility.) Of those 9.1 million qualified applications, approximately 99,600 were registered and notified to make an application for one of the 50,000 available diversity immigrant visas.
That means that for DV-2009, approximately 1% of all qualified applicants received notification to make an application and about half of those actually received a diversity visa.
Kijk, dan zien de zaken er voor Nederlanders er dus toch niet zó slecht uit, want van alle aanvragen uit Nederland is dan toch maar even 1.5% gehonoreerd (als de journalist daar tenminste niet de mist in gaat met zijn cijfers). Dat is dus drie keer meer dan gemiddeld wereldwijd.
-
- Amerika-expert
Inderdaad,
voor hemmie.
De web-site die hemmie linkt komt ook met 1.5% voor NLers voor 2012 (en terugtellend t/m 2007 is dat wel ongeveer het gemiddelde, al zijn er grote verschillen tussen de vette en magere jaren). Maar, dat geldt dan voor het getal van alle 100K selecties, terwijl er maar 50K visa zijn. Je kunt dan ofwel 0.75% gemiddeld tellen; ofwel navolgen dat ong. de helft van de NL-ers uiteindelijk toch niet gaat, dus als je echt wilt dan is je percentage waarschijnlijk dat hogere 1.5%.
Zijn er hier verhalen bekend van mensen (NL of B) die wel ingeloot waren, maar wiens nummer uiteindelijk niet aan bod kwam?
Gr., Flipje

De web-site die hemmie linkt komt ook met 1.5% voor NLers voor 2012 (en terugtellend t/m 2007 is dat wel ongeveer het gemiddelde, al zijn er grote verschillen tussen de vette en magere jaren). Maar, dat geldt dan voor het getal van alle 100K selecties, terwijl er maar 50K visa zijn. Je kunt dan ofwel 0.75% gemiddeld tellen; ofwel navolgen dat ong. de helft van de NL-ers uiteindelijk toch niet gaat, dus als je echt wilt dan is je percentage waarschijnlijk dat hogere 1.5%.
Zijn er hier verhalen bekend van mensen (NL of B) die wel ingeloot waren, maar wiens nummer uiteindelijk niet aan bod kwam?
Gr., Flipje
Diue vraag is vaker gesteld, en nee ! we hebben nog nooit iemand hier gehad die ingeloot was en uiteindelijk toch de g.k. aan de neus voorbij zag gaan. Dat moet betekenen dat er veel uitvallers zijn lijkt me zo ?
Zijn er mensen die meelezen op andere emigratiefora - dat zou dan in Duits of Frans moeten zijn - en daar 'ingeloot/maar toch niet' hebben gevonden ?
Zijn er mensen die meelezen op andere emigratiefora - dat zou dan in Duits of Frans moeten zijn - en daar 'ingeloot/maar toch niet' hebben gevonden ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik lees mee op andere fora, "immigrationportal".
Btw, waar die journalist ook geen rekening mee heeft gehouden, is het aantal afvallers die geen geldige registratie hadden.
Denk dan aan de vele deelnemers die fouten hebben gemaakt of hun foto niet voldeed aan de eisen.
Het is en blijft een loterij, dat je weinig kans maakt weten we allemaal, maar dat je toch kan winnen is mogelijk!
Btw, waar die journalist ook geen rekening mee heeft gehouden, is het aantal afvallers die geen geldige registratie hadden.
Denk dan aan de vele deelnemers die fouten hebben gemaakt of hun foto niet voldeed aan de eisen.
Het is en blijft een loterij, dat je weinig kans maakt weten we allemaal, maar dat je toch kan winnen is mogelijk!
Oortjes, ik zit op dit moment midden in een verhuizing dus Spaans leren zit er nog niet echt in. Ik heb wel al wat lesmateriaal aangeschaft en wil zo snel mogelijk de taal redelijk/goed gaan leren. Het is netjes om in elk geval op een eenvoudig niveau verstaanbaar te zijn in Spanje vind ik.
Overigens ben ik ook veel in Nederland te vinden, want ik wil het huis in de vakantieperiodes verhuren.
Overigens ben ik ook veel in Nederland te vinden, want ik wil het huis in de vakantieperiodes verhuren.
-
- Amerikakenner
Dit is een zeer nuttige link voor wie meer wilt weten over de werking van de loterij.
Vraag en antwoord interview van medewerkers bij het KCC.
Ook meer uitleg over een mogelijke trekking volgende week.
http://fpc.state.gov/198409.htm
Vraag en antwoord interview van medewerkers bij het KCC.
Ook meer uitleg over een mogelijke trekking volgende week.
http://fpc.state.gov/198409.htm
-
- Amerika-expert
Goede link. Ik denk dat deze quote ook wel wat mensen hier gerust zal stellen:
Gr., FlipjeMS. KING: I’m trying to remember what the exact question on the visa application form is. I mean, again, it does not count against somebody. I think that the question is whether – if you’ve applied for the DV lottery, whether that negatively affects you if you’re also applying for a nonimmigrant visa. It should not affect you at all. The consular officer looks at everybody’s situation individually. A lot of people just put their name in the hat for DV lottery just to see what might happen, and it’s no indication that they intend to leave their country. But they should always be honest on their application, and if they have put in for an immigrant visa, say that.
-
- Amerikakenner
Heb nog een andere link met interessante informatie over meedoen met de lottery.
Gaat over het invullen tot de werking van de lottery.
Zeer nuttig voor mensen die meedoen en nog intentie hebben mee te doen.
http://govpulse.us/entries/2012/09/28/2 ... sa-program
Gaat over het invullen tot de werking van de lottery.
Zeer nuttig voor mensen die meedoen en nog intentie hebben mee te doen.
http://govpulse.us/entries/2012/09/28/2 ... sa-program
-
- Amerikakenner
Wie NOG meer informatie wenst, hier is nog een andere waardevolle link.
Dit is de meest gedetailleerde informatie die ik tot nog toe heb kunnen vinden.
Ik waarschuw jullie voor de hoeveelheid grijze massa (tekst), dit zal niet op 1,2,3,... gelezen zijn.
Met dank aan een Engelstalig forum.
http://www.theodora.com/ina_96_title_2.html
Dit is de meest gedetailleerde informatie die ik tot nog toe heb kunnen vinden.
Ik waarschuw jullie voor de hoeveelheid grijze massa (tekst), dit zal niet op 1,2,3,... gelezen zijn.

Met dank aan een Engelstalig forum.
http://www.theodora.com/ina_96_title_2.html
Met betrekking tot de vraag "Country where you live today": ik studeer momenteel in Noorwegen als een erasmus-student. Maar ik beschouw dat meer als een verlengde vakantie. Bovendien ben ik hier binnen een goede maand weer weg. Dien ik nu gewoon Noorwegen in te vullen of België? Of maakt het volgens jullie niet echt uit?
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ben je geregistreerd in Noorwegen? Ben je uitgeschreven bij je NL gemeente?
Amerikanist!
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
Ik heb hier een papier dat me toelaat hier zolang te blijven als ik wil. Maar daar staat geen datum van aankomst of vertrek op. Dit heb ik hier op de 'foreign office' moeten regelen. Bovendien ben ik niet uitgeschreven in België.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan is je hoofdverblijfplaats in Belgie. En zo is Belgie het land waar je momenteel leeft.
(als je een reis van 2 maanden maakt, en toevallig je gegevens voor de loterij invult terwijl je China bent, dan is China niet het land waar je verblijft.)
(als je een reis van 2 maanden maakt, en toevallig je gegevens voor de loterij invult terwijl je China bent, dan is China niet het land waar je verblijft.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Entry submitted. Browser liep vast tijdens het printen van de confirmation, maar gelukkig had ik via prt sc al een screenshot. Het wachten en hopen kan weer beginnen.
Ik ben het nu ook aan het proberen via mijn werk. Heb HR verteld waar ik heen wil en ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen.
Ik ben het nu ook aan het proberen via mijn werk. Heb HR verteld waar ik heen wil en ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dit viel me wel op trouwens:
"After the entry period opens October 2, we recommend early entry, and we strongly encourage applicants not to wait until the last week of the registration period to enter."
Staat dat er altijd?
"After the entry period opens October 2, we recommend early entry, and we strongly encourage applicants not to wait until the last week of the registration period to enter."
Staat dat er altijd?
grrrr fotograaf heeft verkeerde foto's gemaakt, zonder schouders..... Maandag weer terug (eerlijk toegeven: zelf ook niet helemaal opgelet....)
Ben dus wel aan de late kant met inschrijven...
Ben dus wel aan de late kant met inschrijven...
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht