Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf uitzoeken van de huurauto??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Bij het berg op rijden, kan je desgewenst terugschakelen naar "3" "2" of "1".
Je bereikt hiermee dat de motor "op" toeren blijft,
d.w.z. in z'n ideale toerengebied blijft draaien (max. koppel en beter rondpompen van koelvloeistof)

Bij bergaf, ongeveer zelfde verhaal, maar dan met als doel om de auto af te remmen "op de motor" in plaats van continu in de remmen te gaan "hangen"
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij hebben 2x een auto bij Hertz gehuurd en 2x bij Avis.
Bij Hertz mochten we de auto niet zelf uitzoeken. Bij Avis in Seattle ook niet, maar toen we de auto bij Avis in Pleasanton (CA) gingen ophalen konden we op ons verzoek zelf een auto kiezen.
Carola
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Selma
Je kan best naar een andere versnelling gaan maar dan zonder koppelen en nooit naar "R", sommige mensen denken dat dit de raceversnelling is -lol- maar de "R" alleen inschakelen als de auto stilstaat. Helemaal stil...
R=reverse=achteruit.
P=parking. Daarin start je de auto. Voor je naar D=Drive of een andere versnelling schakelt (vanuit P) druk je het rempedaal lichtjes in (depress brake) anders doet hij het niet.
Voor je de sleutel weer uit het contact haalt moet je de versnelling weer in P zetten.
N=Neutral. Als je in een file staat op een vlakke weg zet hem dan in N want in D of in 1 of 2 kruipt de auto langzaam vooruit en moet je het rempedaal indrukken. Stilstaande op een helling zet je hem in P, dan rolt de auto niet voor- of achteruit. Of je houdt de hele tijd de voet op de rem.
Amerikaanse auto's staan niet bekend om hun goede remmen (wel voldoende hoor!) en het verdient aanbeveling om toch die andere versnellingen te gebruiken in bergachtig terrein vooral. Ik gebruik ze zelfs ook wel op freeways om af te remmen in plaats van om op de rem te drukken maar dat is eigenlijk niet gauw nodig. Niet alle auto's hebben dezelfde automaat. Soms met 4 versnellingen (D,1,2,3) soms met 3 (D 1,2) De drie is vaak een overdrive en kan bij elke snelheid worden ingeschakeld. De 1 onder 30 mph de twee onder 60 mph als regel.
Soms zijn 1 en 2 gecombineerd. Er zijn versnellingshandels aan het stuur en op de middenconsole. Als de handrem is aangetrokken en je krijgt hem er niet uit, schakel dan even in "D" en de (elektrische) handrem schiet los.
Ik zal nog wel wat vergeten zijn maar Pete zal dat wel aanvullen.
Als je eenmaal aan een automaat gewend bent wil je nooit meer iets anders. Bij de huurauto zit een instructieboekje waarin alles staat vermeld.
En als je gaat denken in mpg (miles per gallon) ipv kilometers per liter weet je dat je echt bent ingeburgerd haha.
YH
Selma
Amerika-ontdekker

Bericht door Selma »

raceversnelling, hehe. :D Die kende ik gelukkig al, maar dat je hem ook in zijn 3, 2 of 1 kon zetten, dat wist ik niet. We gaan volgende week vier weken rijden met een suv, dus misschien kan ik aan het einde van de vakantie wel in gallons per mijl rekenen........ :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nog een automaten ding:

Zet op een helling of bij een wat steilere parkeerplaats (San Fransisco!) de auto eerst op de handrem met je voet op de rem,en pas dan in P.
Anders heb je kans dat de bak erg moeilijk/bijna niet weer uit de P stand komt bij wegrijden,aangezien dan het hele wagen gewicht op de bak in P hangt.

Ook P pas inschakelen bij volledige stilstand.....dit ivm onvermoede maar vrij dodelijke effecten op het mechaniek.

:wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Omdat je gelijkmatig grote afstanden rijdt valt het verbruik wel mee.
"Onze" 5.0 l/ 8 cyl. deed het met ongeveer 21 mpg.
Heel veel plezier.
YH
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nog even ter geruststelling. Het rijden met een automaat in de steile straten van San Francisco gaat erg gemakkelijk. Afgelopen zomer viel het mij nog op. Als je moet wachten, voet op de rem, ik houd 'm dan in de Drive (D) en bij het wegrijden, rempedaal loslaten en rustig het gaspedaal intrappen (met één voet Pete.Z :wink: ). Wees niet bang, de auto rolt niet achteruit op het moment dat je je voet van het rempedaal afhaalt en het gaspedaal (rustig) intrapt.

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Idd Coyote maar toch is dat een hele ervaring de eerste keer in SF bij 20% en geen enkel overzicht. Mijn betere helft had het niet meer!! Ik vond het ook een spannende belevenis en was er ook niet geheel gerust op. Maar het veel erg mee.Het was tijdens onze eerste dag in de W-Usa en een van de eerste ritten... back in 1992.
YH
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

Hallo Selma, de meeste automaten bieden je de mogelijkheid om even terug te schakelen naar een lagere versnelling. In mijn ogen is dit niet nodig, ik rijd in NL in een automaat en die staat alleen maar in de D (tenzij ik parkeer, dan wordt het de P). In Amerika heb ik ook alleen maar in de D gereden, als de auto het nodig vindt om terug te schakelen, dan organiseert hij dat zelf wel. De 2e en 3e versnelling die je bij een automatische bak vindt zijn handig als je bijvoorbeeld op een gladde helling wilt wegrijden, dan slip je minder.Verder kiest de versnellingsbak voor jou altijd de juiste versnelling. En qua parkeren, als je schuin staat, altijd de voorwielen naar de stoep draaien (als je neus omhoog staat, draai je je stuur naar links en andersom). Mocht je auto om wat voor reden dan ook uit de versnelling schieten, dan rolt je auto niet verder dan de stoep. De parkeerrem (in NL handrem) gebruik je alleen als je erg schuin geparkeerd staat (denk aan San Francisco). Succes en een goede reis
Selma
Amerika-ontdekker

Bericht door Selma »

Dank je wel voor de uitleg Skitser (en alle anderen die hebben gereageerd), dat gaat zeker lukken!!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

GJ schreef:Even off topic -
Pontiac grand prix gekozen,
das geen midsize meer , dat noemen we in nederland een rijdend vliegdekschip
Toen ik laatst voor de grap eens op de Alamo-site ging kijken, werd deze auto als voorbeeld voor een full size auto gegeven. Dus de specificaties eens opgezocht, en dat vond ik qua formaat al schrikken. Als ze die auto inmiddels al tot midsize hebben gedegradeerd, wat moeten wij dan volgende week wel niet als full size auto meekrijgen? :lol:

Gelukkig is parkeren één van mijn weinige talenten, dus dat komt hopelijk wel goed :lol:
Om toch nog even hierop terug te komen, wat kan ik verwachten qua bagageruimte?
Is er plaats voor 2 standaardkoffers (samsonite, delsey model) en 1 kleiner exemplaar?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een Pontiac Grand Prix mag je gerust als een full sized auto beschouwen met een afmetingen van bv een Audi A6 of een Volvo S80 of een Mercedes E-Klasse. Met 2 grote koffers en 1 kleine is er voldoende ruimte in de kofferruimte en dan kan er ook nog wel een trolley bij.
Nog even over de automaat. In de bergen is het zeer aan te bevelen om de handshift naar resp. 3,2 en 1 te gebruiken. Bij lange afdalingen schakelt de bak niet automatisch terug en ben je aangewezen op de remmen dus zeker naar beneden terugschakelen. Ook de berg op verdient dat aanbeveling. Mark my words.
YH
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Wij zoeken een grote auto. hebben vorig jaar met 5 man in een Chevrolet Uplander gereden. beviel goed, alleen voor 6 man kom je kofferruimte te kort. Iemand suggesties? We willen waarschijnlijk bij alamo vanwege de underage klasse.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor 6 volwassenen en bagage is er eigenlijk geen "normale auto" te huur. De enige die bij Alamo in aanmerking komt is de Cadillac Escalada maar dan moet je je toch beperken met de bagage, en niet met 6 "kleerkasten" gaan. Anders ben je aangewezen op een Maxi Van maar die heb ik nog niet in de folders gezien. Misschien 2 auto's?
YH
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

3 van omstreeks 2 meter. 2 dames en 1 normaal postuur.....

Misschien toch 2 auto's?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

2 meter zegt natuurlijk niet zo veel, Edwin van der Sar is dat ook, maar hij neemt toch niet zoveel plaats in beslag. Een Maxi Van zou ik afraden, dat is zo'n "busje komt zo" geval. Wel groot genoeg. Een Escalada is natuurlijk het ultime, "ik rijd lekker groot in de usa"geval. Kijk maar eens op het net voor de afmetingen. En anders: Een full size for the boys en een convertible for the girls!
YH
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Alamo heeft ook Chevrolet Suburban, maar dan moet je die wel specifiek bestellen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
JimBob
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Vraagje of SUV's

Bericht door JimBob »

Wij gaan over 2 weken naar LA. En willen mischien gaan upgraden van een fullsize auto naar een SUV. Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met het rijden in een SUV (vorige jaar in een Chevrolet HHR gereden, maar dat is niet echt een SUV). Hoe is dat? Is het heel anders dan 'gewone' amerikaanse wagens m.b.t. parkeren, rijden etc... Wat zijn jullie ervaringen?
Where can I find some damn coffee flavoured coffee?!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Vraagje of SUV's

Bericht door Njit »

JimBob schreef:Wij gaan over 2 weken naar LA. En willen mischien gaan upgraden van een fullsize auto naar een SUV. Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met het rijden in een SUV (vorige jaar in een Chevrolet HHR gereden, maar dat is niet echt een SUV). Hoe is dat? Is het heel anders dan 'gewone' amerikaanse wagens m.b.t. parkeren, rijden etc... Wat zijn jullie ervaringen?
Niet zo heel anders. Het is alleen wat groter maar de parkeerplaatsen zijn daar op aangepast. Je zit lekker hoog dus je hebt goed overzicht.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vraagje of SUV's

Bericht door Coyote »

JimBob schreef:Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met het rijden in een SUV (vorige jaar in een Chevrolet HHR gereden, maar dat is niet echt een SUV). Hoe is dat? Is het heel anders dan 'gewone' amerikaanse wagens m.b.t. parkeren, rijden etc... Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb zowel in SUV's als gewone auto's gereden in Amerika. Beide leverden geen enkel probleem op. Voordeel van de SUV is dat je inderdaad hoger zit, zoals Njit al aangaf. Ik vond het altijd erg fijn omdat je dan beter zicht op de weg hebt.

Parkeren leverde ook geen enkel probleem op. Oefen anders op een rustig plekje als je de auto eenmaal hebt. Je zult zien dat je het zo onder de knie hebt.

Veel plezier met de SUV! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer