Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1/2 jaar naar Amerika: auto meenemen/kopen/huren? en visum?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Arokh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 1/2 jaar naar Amerika: auto meenemen/kopen/huren? en vis

Bericht door Arokh »

Ik heb nieuws!!

het is mogelijk voor buitenlanders om een auto in Amerika te kopen, maar je moet wel een staat uitzoeken waar je hem op je eigen naam mag zetten (geen idee of dat overal mag, maar ik denk niet dat dat het grootste probleem is in de meeste staten, getuige meerdere meldingen op dit forum).

het grote probleem was steeds de verzekering, en ik heb contact gehad met een verzekeraar, en de vraag voorgelegd of ik
A een NL auto mee kon nemen naar USA en die door hen verzekeren voor 6 maanden
B een USA auto kopen en daar 6 maanden rondrijden en daarna meenemen naar NL.

ik kreeg als antwoord het volgende: (vertaald)

Bedankt voor je interesse in Thum Insurance Agency LLC voor een quote over prijzen blablabla

Allereerst moet ik je vertellen dat wij GEEN buitenlandse auto's kunnen verzekeren om in Amerika te reizen. Wij kunnen uitsluitens buitenlandse campers (RV's) en 'motorhomes' verzekeren. (dus dat kan inderdaad hoe dan ook).
Dus in jou geval zou ik willen adviseren om een auto te kopen in Amerika. Wij verzorgen zowel WA als Allrisk verzekeringen voor buitenlanders die in Amerika willen rondreizen met hun auto die in Amerika gekocht is. Wij kunnen die verzekering zolang regelen als je rijbewijs (international driving permit EN gewoon NL rijbewijs OF US rijbewijs, welke van die 3 de kortste duur heeft kunnen ze verzekering leveren).

Wat moet ervoor gedaan worden:
1
ik heb een adres in Amerika nodig (ze geven 3 tips:
A het mag een adres van familie zijn (heb ik via mijn vrouw)
B het mag een adres van vrienden zijn (is soms wellicht te regelen via forum)
C het mag adres van dealer zijn waar je de auto koopt (dan kun je niet particulier kopen uiteraard))

ze geven erbij aand at de kosten van verzekering mede gebaseerd zijn op de locatie van waar je de nummerplaten heen stuurt (daarom moet je een adres hebben).

2
je moet alle mensen die in de auto gaan rijden noemen op het formulier (geen probleem)
die mensen mogen geen Amerikanen zijn

3
je moet de waarde van je auto doorgeven (geen punt natuurlijk, en vooral van belang neem ik aan bij All Risk)

het verzekeringskantoor zit trouwens in Minnesota

Ik kreeg een formulier toegestuurd dat de volgende zaken bevat die ik op moet geven:
1 naam van eigenaar auto
2 internationaal (Nederlands) adres
3 USA adres waar de nummerborden heen gestuurd kunnen worden
4 alle berijders van auto (naam/geboortedatum/sex/burgerlijke staat/International Drivers License nummer/jaren ervaring in autorijden/laatste 3 jaar overtredingen gemaakt met rijden/ongelukken gehad? (ik heb in de laatste 3 jaar 1x een snelheid-boete voor 6 km/p/u gekregen, als dat meetelt kan het natuurlijk zijn dat ze het al te risicovol vinden, dus dat is iets om rekening mee te houden!))
5 autoinformatie (bouwjaar/merk/model/4x4 auto ja/nee/ identificatienummer auto/waarde in US$/license plate number/staat (ik denk dat dit om huidige license plate gaat?))
6 tripinformatie wanneer moet de verzekering ingaan? en is het voor 3 maanden/6 maanden.

gezien het formulier heeft de positieve mail niets te maken met een uitzondering oid, want ze richten zich specifiek op wat ik nou net nodig heb. En omdat ze er een speciaal formulier voor hebben en het alleen voor buitenlanders is, denk ik dat ze deze service standaard bieden.

Nog 1 dingetje: ik heb geen idee hoe duur het zou gaan worden. Dat kan alles nog flink verpesten natuurlijk, maar omdat ik geen concrete auto op het oog heb (ik neig momenteel het sterkste naar een Landcruiser van Toyota, omdat ik er daar 1 heel graag van wil hebben om vanuit Nederland naar Azië te rijden bijvoorbeeld) heb ik de onderste informatie niet, en ik moet alles volgens mij compleet hebben voor ik een quote kan krijgen. En ik weet ook niet hoe lang alles duurt enzo, maar ik mail haar morgen nog even terug met wat extra vragen hierover. Het zou onacceptabel zijn voor mij om een maand of 2 in Texas te moeten wachten op registratie en plates en verzekering. Ik vind het niet erg om de auto vanuit Nederland goeddeels uit te zoeken, te 'reserveren' en of meteen na aankomst te kopen, en als je dan tijdelijke platen kunt krijgen en meteen verzekerd kan zijn, dan vind ik het al wel best. Geen probleem om vanuit Texas een maandje zuid-oost Amerika te bekijken en dan terug naar Texas om alles af te handelen en dan nog 5 maanden te hebben om de rest van Amerika te bekijken. :-)

Ik ben dus positief maar wat vinden jullie ervan?
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Mooi dat het zo kan.

Afhankelijk van de auto en de koers kun je wellicht nog wat geld verdienen ook. Handelaren halen tenslotte ook veel auto's hier.

De Land Cruiser is hier de afgelopen 10 jaar niet geimporteerd geweest en pas sinds een jaar of twee weer te koop. De Lexus was er wel al die jaren.
Geen diesels, alleen dikke V8. Weet niet of je daarmee naar Azie wilt rijden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vind het wel sympathiek dat je de moeite hebt genomen (en nog best veel moeite ook) om dit even terug te koppelen. Dan hebben andere forumbezoekers er in de toekomst wellicht ook nog wat aan.
:thumbup:
Arokh
Amerika-ontdekker

Bericht door Arokh »

hoi Dimona, ja natuurlijk doe ik dat :-) een actieve houding is denk ik erg belangrijk op zo'n forum als dit, en als ik graag in de toekomst bij het plannen van mijn reis wat meer informatie los wil peuteren bij mede-forummensen, dan is het natuurlijk wel zo fijn als ik ook een handje probeer te helpen waar ik kan :-)

@johan67, klopt ik zit nou net met dat probleem. Ik ben alleen niet (meer) zo heele rg geinteresseerd in de nieuwere modellen. Er zijn trouwens een boel betaalbare 2000-modellen landcruiser te koop, maar mijn voorkeur gaat momenteel naar het 1996/1997 model. Erg oud, maar ongelofelijk goed gebouwd. In Nederland werden die auto's mij heel erg aangeraden vanwege de uitstekende 4x4 eigenschappen, en juist voor een reis door Azië (naar China en terug) is betrouwbaarheid en goede 4x4 erg belangrijk. Daarom zouden de Jeeps CHerokee etc. die ik op het oog had af moeten vallen, omdat 'even' 30.000 kilometer rijden met volle bepakking op slechte wegen wellicht geen goed idee zou zijn :-)

En als je een hele mooie 1997 landcruiser kan kopen voor tussen de 9000-12000 dollar, dan is het inderdaad alsnog voordeliger inclusief alle formaliteiten (reis en invoeren etc.) dan een auto hier kopen. MAAR in Nederland koop je meestal diesels, die lekker zuinig 1 op 12 rijden ofzo, en die V6 in Aerika rijd op benzine, en eventjes 1 op 6 geloof ik. Dat is niet echt relaxed. Aan de andere kant: benzine is wel echt overal verkrijgbaar in een redelijke kwaliteit, maar daar ga ik nog meer induiken.

Bedankt voor je tip van Lexus. Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, en er zijn lexuses die ik in de gaten moet houden. Top!
Arokh
Amerika-ontdekker

Bericht door Arokh »

ik wil nog even graag een laatste (voorlopig) toevoeging doen aan dit topic, omdat ik weer iets wijzer ben geworden. Dames en heren: het is dus inderdaad mogelijk om een auto als buitenlander te kopen in Amerika, en vervolgens een Amerikaanse verzekering erop te krijgen.

Ik heb voor 2 staten een quote laten maken, voor een toyota landcruiser (grote auto dus) die ik of in Californie of in Texas zou kopen. Om deze auto 6 maanden te verzekeren zou ik voor een WA verzekering in Californië rond de 800 dollar kwijt zijn, en in Texas rond de 1050 dollar, en voor een 'full coverage' verzekering zou dat 1230 (Californie) tot 1530 (texas) dolalr kosten.

Deze bedragen zijn inclusief alle fees en inclusief roadside assistance.

ik vind het erg goedkoop (OK, in Nederland zou ik per JAAR 250 euro kwijt zijn) als je in gedachten neemt dat het 6 maanden verzekering is ( 3 maanden doen ze ook, maar dat is niet 50% goedkoper, maar reken maar op ongeveer 30% goedkoper) en 9 of 12 maanden doen ze ook.

Het geeft de burger moed in ieder geval. Kijk maar eens wat je voor een huurauto kwijt bent (zeker voor een grote 4x4 of SUV) en als je de auto daarna weer doorverkoopt in Amerika (je kunt hier en daar bij een dealer daar afspraken voor maken met buy-back guarantee, maar dat kost je natuurlijk ook goed geld) of vooral mee wilt nemen naar Nederland (voor 610 euro vanuit Miami) dan is deze route heeeel erg interessant denk ik.

Nu nog stappenplan:

stap 1: naar Amerika vliegen met een juist toeristenvisum
stap 2: je via internet uitgezochte auto('s) bekijken en er één daadwerkelijk kopen
stap 3: auto op je naam krijgen
stap 4: verzekering regelen
stap 5: genieten, rijden, en vakantie vieren
stap 6: auto meenemen naar Nederland of terugverkopen of doorverkopen oid.

stap 1, 2, 4, 5 en 6 zijn dus nu allemaal doorlopen en we weten dat het kan en hoe het gaat. Stap 3 is de enige die ik nog niet weet hoe het werkt en of dat moeilijk is.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Hallo,
juist terug van een reis naar Zuid-Afrika. 8 jaar geleden heb ik samen met een vriendin een bestelauto (eigenaar had er een bed en een klein keukentje ingebouwd) gekocht van een particulier in Los Angeles. Was geen probleem om het op onze naam in te schrijven, enkel adres nodig van een lokale (in ons geval vrienden). De verzekering heeft ons toen ongeveer 300 $ gekost voor drie maanden. Ook de test in verband met de uitstoot van gassen was geen probleem, hoewel het al een oude wagen was (volgens onze vrienden was het wel een beetje afhankelijk van de verschillende plaatsen waar je de test kon afleggen, de ene was al wat gemakkelijker dan de andere). We hebben aan het einde van onze reis de wagen terug verkocht voor dezelfde prijs (hebben wel wat kosten gehad i.v.m. de remmen). Hierdoor was het voor ons zeker goedkoper om een auto te kopen en te verkopen, dan te huren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Arokh schreef:) of vooral mee wilt nemen naar Nederland (voor 610 euro vanuit Miami) [knip]

Nu nog stappenplan:

stap 1: naar Amerika vliegen met een juist toeristenvisum
stap 2: je via internet uitgezochte auto('s) bekijken en er één daadwerkelijk kopen
stap 3: auto op je naam krijgen
stap 4: verzekering regelen
stap 5: genieten, rijden, en vakantie vieren
stap 6: auto meenemen naar Nederland of terugverkopen of doorverkopen oid.
Je bent nog een stap vergeten. Als je de auto mee terug neemt naar Nederland zal je dat wel een stuk meer kosten dan die 610 euro transport. Je moet hem conform de Nederlandse wetgeving maken, met aangepaste keuring + je moet ook importtaxen betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

Ik heb verschillende ervaringen en allemaal goed.

in 2006 heb ik in Florida een auto gekocht, op naam gezet (heel eenvoudig, je moet 2 ID's hebben dus rijbewijs en paspoort) en verzekert via http://www.alessie.com/
We hebben daar 3 maanden mee rondgereden en zo'n 20000 km mee afgelegd, tegen het eind van de reis de auto op eBay gezet en weer verkocht en uiteindelijk op de auto $300 verloren, een koopje dus!

in 2007 heb ik één van mijn auto's verscheept via http://www.2wglobal.com van Zeebrugge naar Jacksonville en ook de verzekering weer via Alessie geregeld.
Allemaal zeer eenvoudig, wel een hoop papierwerk wat je moet invullen, maar Alessie is heel behulpzaam en dat gaat prima.
Douane papier was wat zoekwerk voor de betreffende ambtenaar, maar na wat bellen en zoeken kwam hij met een formulier wat ik netjes heb ingevuld.
Ze zetten hem dan in het systeem waar hij vrijgegeven wordt en je hem dus bij de verscheper mag ophalen. Daarna gewoon op NL platen door de US reizen!

Ook in 2008 heb ik een auto verscheept voor een vriend van me welke destijds in Texas woonde, hij wilde zijn auto daar hebben en omdat ik er ervaring mee had heb ik het transport voor hem geregeld.
Weer door Wallenius vanaf Zeebrugge, nu naar New York. Verzekering weer bij Alessie en vervolgens met 340PK afgedaald naar TX.

In 2009 heb ik de eerste auto pas terug verscheept, een jaar later dan had gemoeten, want zoals anderen ook al melden, je zou de auto maar een jaar binnen de US mogen houden. Ik heb hier echter geen enkel probleem mee ondervonden en kon de auto weer probleemloos naar Europa verschepen....

Als ik weer voor langere tijd door de US zou reizen zou ik absoluut weer een van mijn eigen auto's op transport zetten en meenemen.
Je eigen vertrouwde 'ride' op NL kenteken (wat je uiteraard kunt schorsen tijdens je vakantie, bespaart ook weer wegenbelasting)

Succes met je keuze.
Groet Ivo
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Arokh
Amerika-ontdekker

Bericht door Arokh »

fijn om nog wat meer reacties te krijgen op het topic. Ik denk dat dit een nuttig topic is geworden voor mensen die dit soort dingen willen doen. Op dit moment is alles dus nog steeds mogelijk lijkt het, maar de verzekeraar die ik gesproken heb, kan geen NL-kenteken autop's (behalve kampeerwagens) in de US verzekeren, en ik weet niet of Alessie dat nu nog wel doet. voor zover ik heb na kunnen gaan niet.

Dan blijft het kopen van auto daar dus over, en idnerdaad, via Ebay kun je hem op zich redelijk snel weer kwijt, maar risico is natuurlijk dat je hoop geld kunt verliezen als je een niet super courante auto hebt.

@kastelke:
natuurlijk komt die stap 7 pas in NL om de hoek kijken, en ik weet dat er daar wat haken en ogen aanzitten. Het is zaak een auto te kiezen die ooit ook in NL geleverd is (zoals de toyota landcruiser, waar dezelfde motor ook hier geleverd is) waardoor je geen individuele typegoedkeuring hoeft aan te vragen (zou met BV een pontiac Aztec wel moeten omdat die hier niet rondrijden). MAAR: als je een auto van voor 1998 importeert hoef je geen BPM meer te betalen, maar alleen MTW>

Ik heb een som gemaakt voor een auto van rond de 8000 euro, daar moet je aan BTW en invoerkosten en cargo-kosten etc. etc. en het op kenteken zetten (alles inclusief) rekenen op een extra bedrag van zo'n 3500 euro. Dat is een hoop geld, maar als je dat van tevoren weet (die 610 tot 750 euro voor het verschepen komen er trouwens nog bij) is het gewoon uitrekenen of dat wel of niet interessant is. Voor mij wel denk ik, omdat ik dat bedrag al kwijt zou zijn aan autohuur als ik niet zou kopen, en ik zo'n auto hoe dan ook wil hebben in NL, ook al zou er 6000 euro bijkomen, dan nog is het voor mij interessant :-)

Zodra ik het echt ga doen, zal ik jullie op de hoogte houden in ieder geval, maar dat zal nog even duren :-D
ReneL
Amerika-newbie

Re: 1/2 jaar naar Amerika: auto meenemen/kopen/huren? en visum?

Bericht door ReneL »

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de nuttige info in dit topic! Heb zelf het plan om zeker drie maanden met de motor door de VS te trekken. Motor huren is dan echt veel te duur. Kopen dus goede optie. Op basis van de info zoals in dit topic omschreven heb ik nog wel een paar vragen. E.e.a. naar aanleiding van het stappenplan. Hopelijk kan iemand me verder helpen.

1. Hoe gaat het precies in z’n werk om de auto op je naam te krijgen. Formulieren invullen en opsturen of naar een soort van postkantoor gaan? Daarna worden de kentekenplaten verzonden? En dat kan dus, in overleg, naar de dealer waar je motor hebt gekocht?
2. Hoe lang duurt het voordat deze registratie is afgerond (en je de kentekenplaten binnen hebt)?
3. Wat zijn de kosten?
4. Dient de motor eerst op naam te staan alvorens je de verzekering kunt regelen?
5. Hoe lang duurt het voordat de verzekering rond is?
6. Is het nog van belang wat voor een visum je nodig hebt om bovenstaande te regelen?

Alvast bedankt voor reacties. Extra info is uiteraard altijd welkom.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

1. Hoe gaat het precies in z’n werk om de auto op je naam te krijgen. Formulieren invullen en opsturen of naar een soort van postkantoor gaan? Daarna worden de kentekenplaten verzonden? En dat kan dus, in overleg, naar de dealer waar je motor hebt gekocht?
Als je bij een dealership koopt wordt dat meteen daar geregeld.

2. Hoe lang duurt het voordat deze registratie is afgerond (en je de kentekenplaten binnen hebt)?
Je krijgt eerst tijdelijke platen en daar mag je een maand mee rondrijden (denk ik, weet ik niet helemaal precies) en de kenteken platen worden per post bezorgd.

4. Dient de motor eerst op naam te staan alvorens je de verzekering kunt regelen?
Yep, je kan geen voertuig van iemand anders verzekeren. En het kan ook zijn dat je een rijbewijs uit die staat nodig hebt. Wij hadden wat gedoe met onze autoverzekering overzetten naar Florida omdat ik nog geen tijd had gehad om een Florida license op te halen.

5. Hoe lang duurt het voordat de verzekering rond is?
Kan redelijk snel geregeld worden. Toen wij onze auto inruilden voor een nieuwe was het zo geregeld aan de telefoon. Toen we van Duitsland naar Utah verhuisden moesten we langs gaan bij een agent en duurde het allemaal wat langer. Denk dat m'n man er een uur mee bezig was maar dat kan ook komen omdat hij graag praat :lol:

6. Is het nog van belang wat voor een visum je nodig hebt om bovenstaande te regelen?
Dat weet ik niet precies maar ik denk van wel.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

@ReneL,
Wij stonden dit jaar op een camping in Cortez en naast ons stond ook een stel uit Nederland die rond tourden op een Honda Goldwing.Omdat ik zelf ook motor rijdt
"Honda Varadero" raakten wij al snel met elkaar aan de praat.toen ik vroeg waar hij de motor had gehuurd en wat dat moest kosten,vertelde de beste man dat hij hem via usamotorreizen in hoevelaken had gehuurd en voor de som van 2400 euro voor 8 weken incl.Hij vertelde omdat het nog geen hoogseizoen was en 8 weken huurde konden ze behoorlijk wat aan de prijs doen,maar je moet er wel om vragen.Nadeel is wel dat je vanuit LA vertrekt en ook weer terug moet komen(wat is een nadeel) en een voordeel is dat ze daar een hal hebben waar de motoren staan,maar waar je ook je koffers en zo achter kunt laten,misschien ook een idee voor jouw in plaats van kopen.
Albert.
ReneL
Amerika-newbie

Bericht door ReneL »

Bedankt voor de info. Top! Iemand nog aanvullende info en of er een bepaalt visum is vereist?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer